Bart 207 Geplaatst: 22 juli 2022 Delen Geplaatst: 22 juli 2022 7 uren geleden, Jules_W zei: De auto is een van de grootste cashcows van de overheid. Daar gaan ze niet snel in snoeien. Ev’s met wat vermogen laten ze toch gerust voor het moment . geen taxen of biv Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 22 juli 2022 Delen Geplaatst: 22 juli 2022 Wacht maar, straks gaan ze belasten op gewicht en/of vermogen van de wagen. Ze gaan altijd iets vinden, wees daar maar zeker van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.195 Geplaatst: 22 juli 2022 Delen Geplaatst: 22 juli 2022 Tot 2025 zit je veilig: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart 207 Geplaatst: 22 juli 2022 Delen Geplaatst: 22 juli 2022 1 uur terug, thor zei: Wacht maar, straks gaan ze belasten op gewicht en/of vermogen van de wagen. Ze gaan altijd iets vinden, wees daar maar zeker van. Zoals met alles in België , profiteer ervan zolang het duurt , maar besef dat niets blijft duren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 24 juli 2022 Delen Geplaatst: 24 juli 2022 Op 22/7/2022 om 18:44, Bart zei: Zoals met alles in België , profiteer ervan zolang het duurt , maar besef dat niets blijft duren In Frankrijk of Nederland was het al dat auto's op gewicht werden belast maar de loodzware EV werd niet meegeteld... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 24 juli 2022 Delen Geplaatst: 24 juli 2022 even opgezocht, is al wel van 2020. https://www.hln.be/buitenland/franse-regering-viseert-suvs-en-voert-taks-in-op-gewicht-van-autos~ac81fc8c/ Er komen "aanpassingen" voor grote gezinnen en een "vrijstelling" voor elektrische voertuigen, preciseerde minister Pompili. Sinds 2010 nam het gemiddelde gewicht van dieselwagens volgens het ministerie met 7 procent toe, dat van benzinewagens met 14 procent, wat neerkomt op ongeveer 100 kilo per voertuig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 8.002 Geplaatst: 24 juli 2022 Delen Geplaatst: 24 juli 2022 Dan gaan er toch veel vloeken die nu als 2de auto een partnerke camionette rijden zonder achterbank om zo niet teveel taks te moeten betalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.228 Geplaatst: 24 juli 2022 Delen Geplaatst: 24 juli 2022 Op 22/7/2022 om 18:44, Bart zei: Zoals met alles in België , profiteer ervan zolang het duurt , maar besef dat niets blijft duren Enkel in België? Lijkt me naïef. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 323 Geplaatst: 30 juli 2022 Delen Geplaatst: 30 juli 2022 Op 21/7/2022 om 13:18, ir_fuel zei: Dat van die nacebel codes is in de praktijk onmogelijk IMO. Stom voorbeeld: - schoonheidsspecialist Wat moet zo iemand in godsnaam met een LV (want men spreekt hier over pickup omdat dat de mensen meer aanspreekt, maar de regeling gaat eigenlijk over LV he) zou je denken. Wel als je bv distributeur/importeur bent van bepaalde merken van producten kan het wel eens zijn dat je regelmatig de baan op moet met een hoop kartonnen dozen om die te gaan afleveren. - IT'er Om op een keyboard te tokkelen heb je geen camionette nodig. Maar als je regelmatig on site installaties moet gaan doen van servers / UPS / computers / ... heb je wel wat koffer nodig. Dat krijgen ze NOOIT erdoor, die beperking op nacebel code. En op zich hoeft dat ook niet. Je moet vandaag al voor elke beroepsuitgave kunnen aantonen dat je ze doet om geld te verdienen, dus in dat opzicht is de aanschaf van een LV niet anders. Het probleem dat ze echter gaan hebben is dat het (in tegenstelling tot bv VAA) zwart/wit is. Ofwel is er beroepsgebruik, ofwel niet. "Gemengd" beroeps en privé bestaat niet bij de inschrijving van een voertuig, dus zodra je 1% beroeps kan aantonen moet dat ding dus ingeschreven kunnen worden als LV met alle voordelen die erbij horen. Gewoon verder verfijnen van het systeem zou inderdaad al genoeg zijn. Mijn LV heeft 5 zitplekken en die heb ik niet nodig voor de activiteit die ik er mee doe. De activiteit die ik er mee doe is 1% van mijn omzet. Het zou correct zijn dat die niet als 100% LV in mijn boekhouding zit. Mijn broer heeft een pickup voor zijn bijberoep waar hij <25 000 euro per jaar omzet in heeft, voor dat soort situaties heb je ook een regeling nodig wanneer je LV voor privé zou afschaffen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X5. 479 Geplaatst: 1 oktober 2022 Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 Deze namiddag eens bij BMW gepasseerd en de verkoper vertelde me dat de M3 Touring als LV kan omgebouwd worden. 100% aftrekbaar en geen tax is wel aanlokkelijk maar hoe zit dat met VAA. Ik lees overal dat VAA bepaald wordt door de het werkelijk % privé km. Hoe wordt dit bepaald. Even mijn situatie, mijn werkadres is op dezelfde plaats als thuisadres dus geen woon-werk km. Ik werk slechts een 20x per jaar op verplaatsing, maar heb buiten deze verplaatsingen en wat cursussen geen auto nodig voor mijn job. Heb privé een GT3 op mijn naam. Iemand ervaring met gelijkaardige situatie? Zou ook nog wat willen profiteren zolang het nog duurt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.628 Geplaatst: 2 oktober 2022 Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 (aangepast) Op 24/7/2022 om 13:21, Liquid Li0n zei: In Frankrijk of Nederland was het al dat auto's op gewicht werden belast maar de loodzware EV werd niet meegeteld... De loodzware EV... Als eens de gewichten van huidige niet EV's bekeken? Een C-klasse all terrain weegt mėér dan een model 3... Een E400d weegt hetzelfde als een model S. Een Dacia Spring evenveel als een Kia Picanto. Een Lucid Air weegt hetzelfde van een S klasse. Een EV op een toegewijd platform met doordachte packaging weegt niet meer dan zijn ICE variant. 2 oktober 2022 aangepast door Tjeu 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 2 oktober 2022 Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 14 uren geleden, X5. zei: Deze namiddag eens bij BMW gepasseerd en de verkoper vertelde me dat de M3 Touring als LV kan omgebouwd worden. 100% aftrekbaar en geen tax is wel aanlokkelijk maar hoe zit dat met VAA. Ik lees overal dat VAA bepaald wordt door de het werkelijk % privé km. Hoe wordt dit bepaald. Even mijn situatie, mijn werkadres is op dezelfde plaats als thuisadres dus geen woon-werk km. Ik werk slechts een 20x per jaar op verplaatsing, maar heb buiten deze verplaatsingen en wat cursussen geen auto nodig voor mijn job. Heb privé een GT3 op mijn naam. Iemand ervaring met gelijkaardige situatie? Zou ook nog wat willen profiteren zolang het nog duurt Als je een auto voor privé gebruik hebt, hoef je op de LV geen VAA te betalen, maar als er dan controle komt moet je wel kunnen aantonen dat je die strikt zakelijk gebruikt. Je moet het maar eens met je boekhouder (of enkele boekhouders) er over hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 het is al jarenlang een soap, ben eens benieuwd of het er nu echt van komt. Maar ik denk van wel met dit bericht https://autonieuws.be/nieuws/7970-breaking-news-pick-ups-voor-particulieren-vanaf-januari-belast-als-personenwagens 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.195 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 1 uur geleden, Liquid Li0n zei: het is al jarenlang een soap, ben eens benieuwd of het er nu echt van komt. Maar ik denk van wel met dit bericht https://autonieuws.be/nieuws/7970-breaking-news-pick-ups-voor-particulieren-vanaf-januari-belast-als-personenwagens Als we de berekening maken voor de nieuwe Volkswagen Amarok, die net nu gelanceerd wordt, zien we dat de BIV, die tot nu € 0 bedroeg, door de CO2-uitstoot van 266 g/km van de versie met drie liter grote dieselmotor vanaf januari maar liefst € 12.594,09 zal bedragen, terwijl de rijtaks van de huidige € 170,94 naar € 1.398,22 op jaarbasis stijgt. Kuch, proest!!! Wel goed voor de prijzen van oldtimer 4x4's Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 ik vind het altijd vreemd waarom, rond het einde van het jaar, dit onderwerp terug ter sprake komt om enkele websites, maar de mainstream media dit niet meedeelt. Ik lees het op niet veel andere sites. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.195 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 19 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ik vind het altijd vreemd waarom, rond het einde van het jaar, dit onderwerp terug ter sprake komt om enkele websites, maar de mainstream media dit niet meedeelt. Ik lees het op niet veel andere sites. Die delen dat waarschijnlijk pas volgende week mee als het beslist is??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 1 minuut geleden, Krikkie zei: Die delen dat waarschijnlijk pas volgende week mee als het beslist is??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.315 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 35 minuten geleden, Krikkie zei: Als we de berekening maken voor de nieuwe Volkswagen Amarok, die net nu gelanceerd wordt, zien we dat de BIV, die tot nu € 0 bedroeg, door de CO2-uitstoot van 266 g/km van de versie met drie liter grote dieselmotor vanaf januari maar liefst € 12.594,09 zal bedragen, terwijl de rijtaks van de huidige € 170,94 naar € 1.398,22 op jaarbasis stijgt. Kuch, proest!!! Wel goed voor de prijzen van oldtimer 4x4's Volgens het verstand van een politieker is dat dan 12594,09euro winst bij inschrijving en 1227,28 per jaar! In realiteit gewoon meer zelfstandige in bijberoep en wss zo goed als geen pick ups meer bij particulieren. Of allemaal een F150 lightning! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 603 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 17 minuten geleden, CAS zei: Volgens het verstand van een politieker is dat dan 12594,09euro winst bij inschrijving en 1227,28 per jaar! In realiteit gewoon meer zelfstandige in bijberoep en wss zo goed als geen pick ups meer bij particulieren. Of allemaal een F150 lightning! ja er zullen vermoedelijk wel weer achterpoortjes komen. En een BTW nummer op jaarbasis is goedkoper dan die verkeersbelasting aftikken https://www.xerius.be/nl-be/zelfstandig-worden/starten/btw-nummer-aanvragen?gclid=CjwKCAiAs8acBhA1EiwAgRFdw-Z2guipRQ01ihYCOoHjPJmwkIjFAZVKYIFC8Qh9ZLm3nl8P1fTJxhoCnw4QAvD_BwE 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.315 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 6 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ja er zullen vermoedelijk wel weer achterpoortjes komen. En een BTW nummer op jaarbasis is goedkoper dan die verkeersbelasting aftikken https://www.xerius.be/nl-be/zelfstandig-worden/starten/btw-nummer-aanvragen?gclid=CjwKCAiAs8acBhA1EiwAgRFdw-Z2guipRQ01ihYCOoHjPJmwkIjFAZVKYIFC8Qh9ZLm3nl8P1fTJxhoCnw4QAvD_BwE Een Dacia Sandero kopen en direct in de prak rijden is goedkoper dan de verkeersbelasting af tikken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.165 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 58 minutes ago, Liquid Li0n said: ik vind het altijd vreemd waarom, rond het einde van het jaar, dit onderwerp terug ter sprake komt om enkele websites, maar de mainstream media dit niet meedeelt. Ik lees het op niet veel andere sites. Net zoals je nooit in de "mainstream media" nieuwsberichten leest over bepaalde fiscale aanpassingen die doorgevoerd worden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.165 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 11 minutes ago, Liquid Li0n said: ja er zullen vermoedelijk wel weer achterpoortjes komen. En een BTW nummer op jaarbasis is goedkoper dan die verkeersbelasting aftikken https://www.xerius.be/nl-be/zelfstandig-worden/starten/btw-nummer-aanvragen?gclid=CjwKCAiAs8acBhA1EiwAgRFdw-Z2guipRQ01ihYCOoHjPJmwkIjFAZVKYIFC8Qh9ZLm3nl8P1fTJxhoCnw4QAvD_BwE Zo simpel is het niet hoor. Als het is zoals in Wallonië moet je dat dus in je zaak steken, en moet je beroepsgebruik kunnen aantonen. Je moet het spel maw afschrijven, en dat kan dus enkel als het effectief gebruikt wordt om inkomsten mee te genereren. Ik wens je veel succes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.053 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 1 uur geleden, CAS zei: . Of allemaal een F150 lightning! Als je die nu koopt kan je enkel rijden tot de batterij leeg is. Laden gaat hier nog niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.195 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 1 uur terug, tuscani zei: Als je die nu koopt kan je enkel rijden tot de batterij leeg is. Laden gaat hier nog niet. Waarom? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.628 Geplaatst: 8 december 2022 Delen Geplaatst: 8 december 2022 28 minuten geleden, Krikkie zei: Waarom? is gemaakt voor het amerikaanse 110V net gok ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.