Ga naar inhoud

VW GOLF VII GTI en GTD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Serieuze WTF gisterenavond toen ik wat met de configurator aan het spelen was.

Ik selecteer mijn kleur, binnenbekleding en ook velgen (19inch) en ik kom dan bij de opties terecht.

Bij het aanvinken van de opendak krijg ik te zien dat dit niet combineerbaar is met de 19inch velgen ?!? :lol:

Wat is in godsnaam de redenering daarachter ? 

Geplaatst:

Als je de 19" Serron velgen op een gewone Golf VII neemt dan valt de optie panoramisch dak ook weg. :) Heb dit enkele maanden terug eens aangekaart bij D'Ieteren en die hadden geen zinnige uitleg.

Vind het zelf ook zeer vreemd. 19" rijdt wat harder wat wellicht minder gezond is voor de mechaniek van het panoramisch open dak.

Geplaatst:

Als je de 19" Serron velgen op een gewone Golf VII neemt dan valt de optie panoramisch dak ook weg. :) Heb dit enkele maanden terug eens aangekaart bij D'Ieteren en die hadden geen zinnige uitleg.

Vind het zelf ook zeer vreemd. 19" rijdt wat harder wat wellicht minder gezond is voor de mechaniek van het panoramisch open dak.

Dat was ook mijn gedacht, maar als 18 of 19 zou uitmaken voor de mechaniek van dat dak dan denk ik toch dat we van een kwaliteitsprobleem mogen spreken.  :blink:

Geplaatst:

Ge kunt ni alles willen is de redenering.

Geplaatst:

Ge kunt ni alles willen is de redenering.

Patsen mag, dubbel patsen niet.
Geplaatst:

Dat was ook mijn gedacht, maar als 18 of 19 zou uitmaken voor de mechaniek van dat dak dan denk ik toch dat we van een kwaliteitsprobleem mogen spreken.  :blink:

In mijn Touran kraakt dat dak enkel als ik met 1 wiel op een verhoog rij, dus bijvoorbeeld bij het oprijden van een hellende oprit. Bij putten of zo nog nooit iets van gemerkt en ik ben niet het type dat hard remt bij vluchtheuvels en van die dingen :) Maar je hoort bij veel merken wel eens van kapotte panoramische daken, dus het zou me niet verbazen dat VW wat voorzichtig is daarmee ...

Wat misschien wel kan storen is het geluid, want dat dak geeft veel meer door, misschien dat die 19-inch wat meer rolgeluiden afgeven?

Gast caoimhin
Geplaatst:

Vroeg ik me ook al ff af. Nu ja, gewoon apart kopen en de 18"-ers als wintervelgen gebruiken :D

Geplaatst:

Koop die kar met 16" stalen velgen en koop er 19" achterna? :D

Geplaatst:

Serieuze WTF gisterenavond toen ik wat met de configurator aan het spelen was.

Ik selecteer mijn kleur, binnenbekleding en ook velgen (19inch) en ik kom dan bij de opties terecht.

Bij het aanvinken van de opendak krijg ik te zien dat dit niet combineerbaar is met de 19inch velgen ?!? :lol:

een pano-dak is voor jeanetten. Dat hoort niet op een GTI.

Geplaatst:

Pano-dak ... Ik moest daar ook niet van weten voordat ik de Mini van Lotte gekocht heb ... nu is dat bijna altijd 1 van mijn standaard opties als ik een auto aan het configureren ben :lolz:

Blame @@Simoni :P

Geplaatst:

een pano-dak is voor jeanetten. Dat hoort niet op een GTI.

Onze motorijder... :D

Een Golf GTI is van in het begin altijd beschikbaar geweest met schuifdak. Toch fantastisch dat je dat met allerlei luxeopties kunt krijgen, het blijft ten slotte een sportieve daily voor velen. En het is echt wel leuk, probeer het eens zou ik zeggen.

Moest er nu een uitgepuurde versie bestaat met Recaro's en rolkooi, specifiek ontworpen voor betere prestaties op circuit, dan zou ik het met je eens zijn.

Geplaatst:

Kan je die recaros niet meer bestellen op de 7?!?

Geplaatst:

Ik heb dat nooit moeten hebben, een open dak of een pano dak. Op de Megane kon ik dat ook krijgen. Is de enige optie die er niet op zit.

Geplaatst:

Pano-dak ... Ik moest daar ook niet van weten voordat ik de Mini van Lotte gekocht heb ... nu is dat bijna altijd 1 van mijn standaard opties als ik een auto aan het configureren ben :lolz:

Volgende stap is ne Cooper S Cabrio zeker? :P

Geplaatst:

Kan je die recaros niet meer bestellen op de 7?!?

Standaard heeft die 'Topsport' zetels, en er is geen optie voor een andere zetel.

Maar ik meen mij te herinneren dat er op de Golf V en VI GTI ook geen optie bestond voor Recaro's? (of toch niet op de gewone versies) Op de R32 en R was dit natuurlijk wel een optie.

Geplaatst:

Inderdaad, bij de Golf VI waren die kuipen normaal gezien enkel beschikbaar bij de R als ik het mij goed herinner, de Golf 5 is van voor mij tijd, dus dat durf ik niet zeggen.

Geplaatst:

Hoe niet off the shelf, er staat toch bij "Original equipment" en de foto komt van Volkswagen zelf? Dus je zal ze toch via je dealer kunnen bestellen hebben, nee?

Geplaatst:

Denk dat die voor de 5 en 6 wel besteld konnen worden, schalensitze of zoiets.

Geplaatst:

Hoe niet off the shelf, er staat toch bij "Original equipment" en de foto komt van Volkswagen zelf? Dus je zal ze toch via je dealer kunnen bestellen hebben, nee?

Zal wel onder licentie van VW gemaakt zijn, het lijkt me eerder iets dat erbij kon besteld worden en dat door de dealer geplaatst werd ofzo.

In de fabrieksopties van de V GTI staat er alvast niks van vermeld: http://www.produkte24.com/cy/volkswagen-deutschland-950/vw-golf-gti-preisliste-2006-1493/alle-seiten.html

Denk dat die voor de 5 en 6 wel besteld konnen worden, schalensitze of zoiets.

R en R32 wel, VI GTI zeker niet.

Wel zeteltjes die serieus wat beenruimte wegnemen achteraan.

Geplaatst:

Gebruik ik dagelijks, op een GTI krijg je dan nog eens als voordeel dat je wat meer van het motorgeluid kan genieten, dat heb je zo niet bij een diesel :D Gewoon een glazen plaat die niet open kan gelijk op een Peugeot dat vind ik dan weer dom.

Geplaatst:

R en R32 wel, VI GTI zeker niet.

Wel zeteltjes die serieus wat beenruimte wegnemen achteraan.

Zijn dezelfde stoelen als de optionele kuipen voor de Audi RS4 enzo denk ik? Daar moet je ook niet meer achter kruipen :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in