stradge 447 Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Klinkt vooral aan de uitlaat best oké voor een vierpitter dieseltje! En gaat erg goed vooruit precies Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 Vet! Binnenkort komt onze demo toe, dan eens aan de tand voelen! Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Bwa. Ik zou nooit een -bvb- Audi A4 in 2.0 benzine kopen. Misschien in een hot hatch, maar dan kom je tegen wat m'n collega voorhad. Op zich is dat het probleem van de zware diesels tegenwoordig (en er bestaat al wat hevigers dan 'mijn' drieliter diesel). Ik herinner me nog de kop van de 996 C2 rijder toen ik naast hem verscheen aan de lichten, nadat hij vergeefs had geprobeerd me los te rijden. Daar sta je dan met je Porsche. (en ook dat gevoel ken ik ) Ieder z'n meug, dwz: IMO. Je mag dan ook geen gechipte diesel gaan vergelijken met een atmosferische naft van 10 jaar ouder. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Een collega heeft een Golf VI GTI en die rij ik los met m'n 330d. Rechtdoor én in de bochten. groetjes Op straat ga je sowieso al serieus moeten racen om met de ene kar te andere echt los te rijden in de bochten imo. Je bent hier geen 3 aan het vergelijken met een camionette ofzo. Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Je mag dan ook geen gechipte diesel gaan vergelijken met een atmosferische naft van 10 jaar ouder. Vergelijk dan de huidige 2.0 diesel en benzine motoren van Audi. No way dat ik zoiets in benzine koop. edit: benzine ipv diesel Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Vergelijk dan de huidige 2.0 diesel en benzine motoren van Audi. No way dat ik zoiets in diesel koop. waarom heb je dan een diesel Porsche gekocht? Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 waarom heb je dan een diesel Porsche gekocht? Foutje. Zou ik niet in benzine kopen. Cayenne in V6 is IMO onzin. Diesel tenzij je je de V8 kan veroorloven. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Je mag dan ook geen gechipte diesel gaan vergelijken met een atmosferische naft van 10 jaar ouder. Vergelijk dan de huidige 2.0 diesel en benzine motoren van Audi. No way dat ik zoiets in benzine koop. edit: benzine ipv diesel Dus liever een 2.0 TDI met 177pk dan een 2.0 TFSI met 225pk? Vreemde kerel. Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Dus liever een 2.0 TDI met 177pk dan een 2.0 TFSI met 225pk? Vreemde kerel. Is het niet 211, en moet je niet vergelijken met de equivalente versie met 170 pk, wat weliswaar een 1.8 blijkt? Anyway, in de Cayenne bvb, ja, liever 245pk diesel dan 300pk benzine (atmo). Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Foutje. Zou ik niet in benzine kopen. Cayenne in V6 is IMO onzin. Diesel tenzij je je de V8 kan veroorloven. ik dacht het al Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Dus liever een 2.0 TDI met 177pk dan een 2.0 TFSI met 225pk? Vreemde kerel. Is het niet 211, en moet je niet vergelijken met de equivalente versie met 170 pk, wat weliswaar een 1.8 blijkt? Anyway, in de Cayenne bvb, ja, liever 245pk diesel dan 300pk benzine (atmo). Ik vergelijk gewoon de 2.0 diesel met benzine. De vermogens kloppen, 225pk. Nu, liever ook de 1.8 TFSI met 170pk dan de diesel met 177pk. Scheelt ook € 3.500. En de diesel rijdt die benzine niet los. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Bij equivalent vermogen (en zelf wanneer licht nadelig voor de benzine) kies ik altijd de benzine-versie indien mogelijk. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Die benzine gaat wel beter en smoother rijden (met turbo) dan de equivalente diesel, bij de 2.0. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Die benzine gaat wel beter en smoother rijden (met turbo) dan de equivalente diesel, bij de 2.0. Maar je rijdt die benzine wel zo los met een gechipte 3.0 TDI met 300pk!! Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 ik versta die discussie niet echt, maar ik heb dan ook geen vergelijk. De benzine rijdt beter, maar is trager? De vergelijking is tussen een gechipte diesel en een standaard benzine? En waarom in de audi voor de diesel kiezen en niet voor de benzine @@ICM? Op alle vlakken lijkt mij de benzine beter en sneller. En als je de diesel chipt, dan kan je dat ook doen voor de benzine : dus die vergelijk gaat niet echt op. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Het ging er om dat een GTI zelf geen gechipte 330d kon volgen. En dat moet dan een hothatch voorstellen. Met als besluit dat een diesel quasi altijd beter is, behalve bij de echte sportwagens. Zoiets ongeveer. Quote
gewoon ik 8.377 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Misschien dat ik daarom de discussie niet snap. Hoe kan je een stock-benzine nu vergelijken met een aangepaste diesel en dan daaruit concluderen dat de diesel beter is? Benzine-diesel vergelijkingen is altijd een beetje appels en peren vergelijken (vind ik), maar dit is erger : dit zijn appels met bloemkolen vergelijken. Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 ik versta die discussie niet echt, maar ik heb dan ook geen vergelijk. De benzine rijdt beter, maar is trager? De vergelijking is tussen een gechipte diesel en een standaard benzine? En waarom in de audi voor de diesel kiezen en niet voor de benzine @@ICM? Op alle vlakken lijkt mij de benzine beter en sneller. En als je de diesel chipt, dan kan je dat ook doen voor de benzine : dus die vergelijk gaat niet echt op. Het ging er om dat een GTI zelf geen gechipte 330d kon volgen. En dat moet dan een hothatch voorstellen. Met als besluit dat een diesel quasi altijd beter is, behalve bij de echte sportwagens. Zoiets ongeveer. Niets 'is', het gaat over wat ik er van 'vind'. Ik zal het er duidelijker bijzetten hieronder. Voor mij biedt een 2.0TFSI geen meerwaarde tov de dieselvariant in de A4. Dergelijke wagen koop je om verplaatsingen te doen. Dan is de diesel voor mij logischer, aangezien het verbruik niet exponentieel stijgt met het indrukken van het gaspedaal. Het GTI verhaal. Ik geef enkel aan dat ik vind dat die GTI rijder gescheten is met wat hij zijn 'hothatch' sportkar noemt, wanneer zelfs een diesel -ja getuned- sneller is. Het gaat over het gevoel? Awel, dat lijkt me nu niet zo plezant. Zijn gelaatsuitdrukking leek dat toch alleszins te bevestigen. Aan de pomp werd het niet beter. Dat betekent dat ik enkel voor een benzinevariant zou kiezen wanneer die de dieselversies stevig overtreft. Net dat wordt moeilijker met de recente dieselmotoren, triple turbo etc. Lees ik hier dan niet regelmatig dergelijke opmerking? 550i vs M550d afweging bvb? Is de dieselvariant altijd beter? Nee. Als er een benzinevariant bestaat die een kloof slaat met zijn dieselbroer, dan neem ik de benzineversie. Bij gelijkwaardige prestaties, in dat segment, diesel. Ten tijde van de 190D en de 190E wist je waar beide karren zich situeerden in verbruik en prestaties. Je keuze was makkelijk. Nu is dat anders. Vind ik. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Ik vind toch dat je jezelf dan deels tegenspreekt. Want de GTI zal altijd beter presteren dan zijn dieselbroer. Een GTI vergelijken met een gechipte 330d (ander segment, 3.0 vs 2.0, gechipt) is gewoon niet eerlijk. De 330d zal mijn gevoel ook "ietsje" duurder uitvallen bij evenwaardige uitrusting Dus, om ff duidelijk te zijn, stel dat je enkel een Golf mag kopen, kies je dan voor de GTD of de GTI? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Het GTI verhaal. Ik geef enkel aan dat ik vind dat die GTI rijder gescheten is met wat hij zijn 'hothatch' sportkar noemt, wanneer zelfs een diesel -ja getuned- sneller is. Het gaat over het gevoel? Awel, dat lijkt me nu niet zo plezant. Zijn gelaatsuitdrukking leek dat toch alleszins te bevestigen. Aan de pomp werd het niet beter. Dat is nonsens he. Je zit foute motoren met mekaar te vergelijken. Pak dan een Porsche met een 3.6 turbo benzine blok in en vergelijk dat met je 3 liter diesel blok. Dat is even zinnig. Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Ik vind toch dat je jezelf dan deels tegenspreekt. Want de GTI zal altijd beter presteren dan zijn dieselbroer. Een GTI vergelijken met een gechipte 330d (ander segment, 3.0 vs 2.0, gechipt) is gewoon niet eerlijk. De 330d zal mijn gevoel ook "ietsje" duurder uitvallen bij evenwaardige uitrusting Dus, om ff duidelijk te zijn, stel dat je enkel een Golf mag kopen, kies je dan voor de GTD of de GTI? Ik begrijp je segmentkwestie wel, maar is een hothatch net niet het uitspelen van het lichte gewicht een een zware motor? De legendarische 205 GTI of zelfs Golf GTI kon het merendeel op de weg makkelijk meester. Rechtdoor en zeker in de bochten. Nu sta je daar met je hothatch, en kan je zelfs geen 3.0 diesel de baas, wat toch niet zo een exclusieve, of weinig voorkomende kar is. Dat je een Porsche GT3 niet de baas kan/kon, tot daar aan toe. Maar dat hothatch gevoel vind ik toch niet terug in die GTI. Om maar aan te geven dat de diesel-evolutie het hothatch segment wat heeft verwaterd IMO, en zelfs hogerop begint pijn te doen. Cfr mijn verhaal van de 996C2 tov mijn BMW. Ik heb met de GTI van Wax-it gereden, en dat rijdt best leuk, maar voor mij niet BOM genoeg om niet de diesel te nemen en die te tunen. Er zal een reden zijn waarom de twee ook nu naast elkaar bestaan zeker? Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 Dat is nonsens he. Je zit foute motoren met mekaar te vergelijken. Pak dan een Porsche met een 3.6 turbo benzine blok in en vergelijk dat met je 3 liter diesel blok. Dat is even zinnig. Lees m'n volgende post hierboven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.