Ga naar inhoud

2014 Porsche 911 GT3


tato

Aanbevolen berichten

Dit topic heb ik pas begin deze week ontdekt. En het is geweldig!!  B)

Al die passie, al die discussie, verschillende meningen. Er werden prachtige filmpjes gepost, foto's om van te watertanden. En dan plots slaat de sfeer om, heel bizar, een brandende 991 gt3. 
Dan komen er hele andere verhalen naar boven... 
Doorgaans ben ik eerder realist maar ik durf ook al eens dromen van een Porsche. Eerlijk gezegd, dit was een ontnuchtering :).

 

Zelf zal ik nooit (gevaarlijk om te zeggen, maar ik waag het er op), een nieuwe auto kopen die pas uit is. 
Toen ik net van school kwam, heb ik gewerkt als robotprogrammeur (enkel in de opbouw van koetswerk). Wat ik daar gezien heb... Toen ik daarover sprak met collega's (ook bvb italianen en duitsers) dan leek dat een trend te zijn.
Toen de robot's net begonnen op te komen, werden eerste modellen volledig handgebouwd door werknemers met jaren ervaring. Nu is dat direct met de robot (al dan niet op kleine schaal). Alle fouten in allerhande programma's moeten er nog uitgehaald worden, ook de kwaliteitscontrole staat nog niet op punt. Idem voor het lijmen van koetswerkpanelen. Over interieur en mechaniek spreek ik mij niet uit, maar ik verwacht daar hetzelfde.
Maar ja, je kan geen 100 auto's maken just for fun, om te oefenen zeg maar... 

 

Alles bij elkaar geeft het mij een vreemd gevoel. Soms wil ik wel een stapje hoger gaan dan mijn E30 maar wat kan je nog kopen dat je volledig kan benutten op straat. Mensen vinden het asociaal, snelheidslimieten gaan naar beneden, het wegdek gaat overal zienderogen achteruit. Zelfs nieuwe wegen zijn na 10j terug versleten. 
Een caterham misschien? 1 bocht missen je kan van een blikken kist naar een houten kist? Of toch maar iets dat een autoremorque kan trekken...

 

Ik heb genoeg van het tijdperk van rap-rap, veel-veel en nu-nu. 't zal de leeftijd zijn zeker? :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terzijde, ik heb al 2 dagen op rij de boodschap dat ik de limiet bereikt heb voor "vind ik leuk"  :blink:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij spreekt over rijden en kwaliteit ..... De gemiddelde Belgische 991GT3 koper zal dit kopen als statussymbool en dus om te posen. We gaan ze weinig zien op de plaatsen waar je ze met jouw passie zou verwachten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij spreekt over rijden en kwaliteit ..... De gemiddelde Belgische 991GT3 koper zal dit kopen als statussymbool en dus te posen. We haan ze weinig zien op de plaatsen waar je ze met jouw passie zou verwachten.

Hoeveel gt3's ben je al op straat tegen gekomen en hoeveel op circuit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij spreekt over rijden en kwaliteit ..... De gemiddelde Belgische 991GT3 koper zal dit kopen als statussymbool en dus te posen. We haan ze weinig zien op de plaatsen waar je ze met jouw passie zou verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel gt3's ben je al op straat tegen gekomen en hoeveel op circuit?

Ik frequenteer Knokke niet :)

En van de huidige op circuit : 0

Wel al naast circuit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorige leek mij toch de auto die wel nog gekocht werd waarvoor hij diende.

Akkoord, ik heb het dus over de omslag in gebruik die ik verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blauwe :o wat een extreem dik kraam :o

 

De blauwe gaan ook het duurste tweedehands.

 

Wel veel geduld nodig eer je een koper hebt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaan ze die dan verkopen met 10 km op de teller?

 

 de eerste keer vervangen van de centerlocks is voor niets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja.

 

Als ik het zo lees laat ik de anderen liever nog een paar jaar de hete kolen uit het vuur halen voor dat ding aan dezelfde "mishandeling" te onderwerpen als mijn ex.

 

 

 

Puur hypothetisch, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Eergisteren in Mettet een witte gezien. Eigenlijk is dat geen mooie kleur voor die kar. Vond het niet speciaal impressionanter dan het vorig model qua looks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogen ze eigenlijk al terug rijden, of kan je een gt3 eigenlijk "namaken"? Want ik zie hier de laatste tijd regelmatig een zilveren voorbijkomen maar zie steeds enkel zijn poep en die ziet er voor mij hetzelfde uit, voor hetgeen ik er van zie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid