Ga naar inhoud

W222 Mercedes S-Klasse


Parsifal

Aanbevolen berichten

Ik weet het nog niet.

 

Maar ik wist het bij de voorstelling van de W221 ook niet, en nu wil ik dat ZO hard. It'll have to grow on me.

 

Kans is groot dat ik hem over een jaar sowieso moet hebben, al doet de nieuwe Range Rover (scheef vergelijk, en toch ook niet?) me veel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De achterkant is beter dan het vorige model (de koffer ligt er niet meer zo op), maar echt goed vind ik het nog altijd niet.

 

En over het interieur zwijg ik, want ik kan er niets zinnigs van zeggen wegens onduidelijke foto's.

 

Wel ziet de kar er beter uit dan zijn voorganger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind z'n kont fantastisch. :inlove:

 

Doet me ook een beetje denken aan het (vergeleken met het volume van de ganse auto) "kleine kontje" van de Rolls Phantom.

 

Of je zou 't ook kunnen zien als de automotive versie van de ranke achtersteven van een Boesch/Riva/Pedrazzini:

 

1280x1024_ratio.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou liever een Boesch hebben, nieuw gemaakt en met alle moderne snufjes (mooi weggestopt). Of een Chris*Craft als het een streepje moderner mag.

 

Een volledig gerestaureerde Riva vind ik superknap (details in 't stuur b.v. WTF zo prachtig) maar jammer dat dat een oldtimer is qua techniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedenkingen:

-die ventilatiemonden komen nogal barok over. Op zich niet lelijk, maar Mercedes moet er ook niet in overdrijven. Wat ooit exclusief en kenmerkend voor de SLS is, vind je momenteel in elke Benz terug.

-de tellerpartij is veel te vlak, er wordt blijkbaar niet meer de moeite gedaan de sfeer van analoge tellers na te bootsen.

 

Voor de rest ziet ie er ok uit, ik ben benieuwd!

 

Deze bedenkingen heb ik ook wat.. maar 't zijn details.

Zoals altijd, eerst irl zien.. dan beoordelen. Foto's bedriegen zo vaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even moeten nadenken over het woord die ik zou gebruiken om deze kar te beschrijven. Ik denk dat het 'magistraal' geworden is.

Echt abnormaal knap, zowel het interieur als het exterieur. Mercedes is echt zo goed bezig de laatste tijd, niet normaal. De klasse en stijl druip er gewoon vanaf :inlove:

 

Zet daar een BMW 7 langs en die toont meteen outdated, steriel en emotieloos...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ziet er best goed uit. Het mooie is dat je met een doorevolutie zit van de huidige S en geen totale ommezwier.

 

De binnenkant is wel wat druk, Eerst toch in het echt zien.

 

 

Graag een S65 AMG 4Matic!

 

Een S moet geen 4wd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een AMG is wel sowieso 4Matic nu.

 

Er bestaat dus welgeteld al één AMG met 4-matic... :roll:

 

Allemaal rommel voor snobs, mijns insziens. Dat is als een 911 met 4WD. Ook nergens voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat dus welgeteld al één AMG met 4-matic... :roll:

 

Allemaal rommel voor snobs, mijns insziens. Dat is als een 911 met 4WD. Ook nergens voor nodig.

 

Toch bij die van u in de regen/sneeuw als passagier al kunnen ervaren dat je nog maar naar die gas mag kijken en hij dan al om tractie verlegen zat. Het gaat gewoon om een vermogen dat je niet meer zomaar op de achterwielen alleen kan dumpen zonder de hooligan uit te hangen. Nu is dat wel juist een beetje het handelsmerk van de AMG's...

 

Nodig uit het driverstandpunt? Dat is smaak. Nodig vanuit ingenieursstandpunt? Eigenlijk wel. Vind ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch bij die van u in de regen/sneeuw als passagier al kunnen ervaren dat je nog maar naar die gas mag kijken en hij dan al om tractie verlegen zat. Het gaat gewoon om een vermogen dat je niet meer zomaar op de achterwielen alleen kan dumpen zonder de hooligan uit te hangen. Nu is dat wel juist een beetje het handelsmerk van de AMG's...

 

Nodig uit het driverstandpunt? Dat is smaak. Nodig vanuit ingenieursstandpunt? Eigenlijk wel. Vind ik.

 

Je hebt wel gelijk dat je vanuit puur practisch standpunt af en toe wel eens 4WD kan gebruiken met dat vermogen. Maar als je dat wil, koop u een S350 diesel 4matic en je hebt je practische wagen.

Toen jij meereed was het ook echt extreem. En welke boer doet dat dan ook op versleten zomerbanden? :lol:

 

In een AMG gaat het hem om de zuiverheid van het rijden, het brute rijgevoel, het "Mercedescomfort + was exotisme". Die dingen worden in Monaco verkocht, in Californie en in Dubai. Al de rest is wat bijmarkt voor AMG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen worden in Monaco verkocht, in Californie en in Dubai. Al de rest is wat bijmarkt voor AMG.

 

:lol:

 

Ik vind dat 4Matic absoluut wel klopt op zo een kar. Zelfs op een 991 4S klopt dat, want het is niet dat zo'n auto niet meer speels is daardoor. En zo'n 4S ziet er nog eens een pak beter uit ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen worden in Monaco verkocht, in Californie en in Dubai. Al de rest is wat bijmarkt voor AMG.

:lol:

Ik vind dat 4Matic absoluut wel klopt op zo een kar. Zelfs op een 991 4S klopt dat, want het is niet dat zo'n auto niet meer speels is daardoor. En zo'n 4S ziet er nog eens een pak beter uit ook.

1x met een 997 4S gereden. Stuk minder speels en direct.

Wel akkoord dat op veel wagens AWD nodig wordt om het vermogen kwijt te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

 

Ik vind dat 4Matic absoluut wel klopt op zo een kar. Zelfs op een 991 4S klopt dat, want het is niet dat zo'n auto niet meer speels is daardoor. En zo'n 4S ziet er nog eens een pak beter uit ook.

 

Want een 4S ziet er totaal anders uit dan een 2S, hé. Logo eraf en iedereen die direct van ver het verschil ziet. :roll:

 

Snobisme in het kwadraat.

 

 

1x met een 997 4S gereden. Stuk minder speels en direct. Wel akkoord dat op veel wagens AWD nodig wordt om het vermogen kwijt te raken.

 

Klopt.

 

En als je naar markten als bvb de Russische of Chinese markt kijkt, dan zit je inderdaad wel met regios waar AWD handig is. Al hebben de AMG eigenaars in die streken ook wel nog ander, veel deftiger, gerief om in de winter te rijden.

 

't Zou nu wel ongeveer het laatste zijn dat op mijn verlanglijstje staat.

 

Soit, terug on topic.

 

Weten we nu al wanneer dit ding uitkomt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid