Ga naar inhoud

W222 Mercedes S-Klasse


Parsifal

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week nog een gecamoufleerde versie zien rondrijden in de buurt van Stuttgart.

Tja, da's ook een beetje onnozel als je weet wat eronder zit... :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat dus welgeteld al één AMG met 4-matic... :roll:

 

Allemaal rommel voor snobs, mijns insziens. Dat is als een 911 met 4WD. Ook nergens voor nodig.

 

 

:lol:

 

Ik vind dat 4Matic absoluut wel klopt op zo een kar. Zelfs op een 991 4S klopt dat, want het is niet dat zo'n auto niet meer speels is daardoor. En zo'n 4S ziet er nog eens een pak beter uit ook.

 

 

1x met een 997 4S gereden. Stuk minder speels en direct. Wel akkoord dat op veel wagens AWD nodig wordt om het vermogen kwijt te raken.

 

 

 

Een (S) AMG vergelijken met een 911 slaat toch nergens op, imo?    Die AMG is en blijft 'gewoon' een sportieve versie van een zeer grote, zware 4-deurs reislimousine, terwijl de 911 de bedoeling heeft om een rasechte sportwagen te zijn.   Inderdaad dus wiedes dat die laatste minder speels rijdt in 4x4 versie dan met RWD.  

Maar zo'n S AMG dient toch niet om loeihard over elk circuit te knallen dat je tegenkomt?  Dan heb je gewoon de verkeerde auto gekocht.   4x4 in zo'n kist past gewoon, omdat het bijdraagt tot het efficiënt en comfortabel op de grond zetten van dat enorme vermogen.   En je gaat mij niet vertellen dat dat in zo'n kist een 'domper' op de rij-ervaring is.  Zo'n 4-matic gaat evengoed heel dwars, als je dat wilt.

 

Imo geen dag te laat dat ze met die 4-matic systemen op de AMG modellen komen.  Als je die vermogens en vooral die enorme koppels ziet op dat soort auto's tegenwoordig, dat is toch te gek om dat énkel door de achterwielen te sturen (wederom, we hebben het hier niet over een Hennesey Venom, voor er weer ééntje begint te quoten...)? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen komt er een camera die het wegdek scant, zodat de adaptieve dempers op oneffenheden kunnen anticiperen.

En geen 4-pitter diesel bij de introductie vanwege te weinig succes in de W221, enkel 6-, 8- en 12-cilinders.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen komt er een camera die het wegdek scant, zodat de adaptieve dempers op oneffenheden kunnen anticiperen.

En geen 4-pitter diesel bij de introductie vanwege te weinig succes in de W221, enkel 6-, 8- en 12-cilinders.

Ik wist niet dat die 250 cdi zo'n tegenvaller was in de verkoop. Maar ergens wel te begrijpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil in aankoopprijs met de 350 is te klein. En die laatste heeft toch een pak meer longinhoud, en dat uit zich sowieso in aangenamer rijden. Ik heb geen idee hoe die S 250 CDI verkoopt in ons land, maar in Duitsland (waarvoor die versie uiteindelijk hoofdzakelijk is bedoeld) verkoopt 'ie veel minder dan gepland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

After numerous leaks and teasers, Mercedes has officially unveiled the 2014 S-Class at the Airbus A380 delivery center in Hamburg, Germany.

Designed to become one of the most luxurious and advanced vehicles ever constructed, the 2014 S-Class has an evolutionary design that incorporates a sportier front fascia, a larger grille and a gentle slanting rear end. The sleek styling enables the model to have drag coefficient of 0.24 which is pretty impressive considering the pint-sized CLA has a drag coefficient of 0.23.

Overall, the short wheelbase model measures 5116mm long, 1899mm wide and 1483mm tall with a wheelbase that spans 3035mm. The long-wheelbase variant has similar dimensions but is 5246mm long and has a 3165mm wheelbase.

Moving on to the cabin, drivers will find themselves surrounding by high quality materials and premium accents. Notable highlights include luxurious wood trim, metallic switchgear and stitched leather accents. There's also an analogue clock, a touch-sensitive telephone keypad and two high-resolution 12.3-inch displays - one for the instrument cluster and another for the infotainment system. The standard audio system has ten-speakers but the car can be equipped with a Burmester Surround Sound system or a Burmester High-End 3D-Surround Sound system.

Speaking of options, the S-Class has them in spades. First up, there's an Air Balance package which filters and ionizes the air and can even dispense a "discreet and mild" perfume that won't get embedded into the seats or fabrics. If that's not impressive enough, the Warmth Comfort package comes with heated armrests, a heated steering wheel and improved seat heaters.

The rear passenger compartment can be equipped with five different types of seats including Energizing seats that offer six different massage functions that use 14 air cushions.

On the topic of seats, the First Class Rear Seat package has individual rear seats that are separated by a rear center console which houses Maybach-inspired folding tray tables. The package also includes thermo-cup holders that can warm or cool drinks.

Even the suspension as gone high-tech as a Road Surface Scan system uses a camera to "watch" the road and look for irregularities. If one is found, it automatically prepares the Magic Body Control suspension to deal with the situation. The system is optional, but even entry-level models come equipped with an improved Airmatic suspension and an adaptive damping system.

On the safety front, the S-Class offers DISTRONIC PLUS with Steering Assist and Stop&Go Pilot, Brake Assist PLUS with Cross-Traffic Assist, Active Lane Keeping Assist, Adaptive Highbeam Assist Plus, Night View Assist Plus and ATTENTION ASSIST.

Under the hood, four different engines will be avaliable:

The S350 BlueTEC features a 3.0-liter V6 diesel engine that develops 258 HP (190 kW) and 620 Nm (457 lb-ft) of torque. It will enable the model to accelerate from 0-100 km/h in 6.8 seconds and hit a top speed of 250 km/h (155 mph).

Moving up to the S500 will reward buyers with a 4.7-liter V8 petrol engine that cranks out 455 HP (335 kW) and 700 Nm (516 lb-ft) of torque. This will allow the car to run from 0-100 km/h in 4.8 seconds, before topping out at 250 km/h (155 mph).

Next up, the S300 BlueTEC Hybrid has a 2.1-liter four-cylinder engine that develops 204 HP (150 kW) and 500 Nm (369 lb-ft) of torque.  This allows the car to run from 0-100 km/h in 7.6 seconds and hit a top speed of 238 km/h (148 mph).

Lastly, the S400 Hybrid will have a hybridized 3.5-liter V6 engine which produces 306 HP (225 kW) and 370 Nm (273 lb-ft) of torque. This will enable the luxury sedan to accelerate from 0-100 km/h in 6.8 seconds and have a top speed of 250 km/h (155 mph).

 

 

En hier wat deftiger beeldmateriaal:

http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-s-class/

 

 

Op het eerste zicht, geniale auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een 4cil in een S :(

 

Niemand verplicht je om voor die 4-pitter te kiezen.

 

Markt daarvoor is trouwens kleiner als aanvankelijk gedacht door Mercedes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer drukke styling ... maar wel erg knap.

 

Enkel het stuur (leder en bleke stikking en alu-imitaat en glanzend hout en plastic en nog een andere tint metallicgrijs plastic en chroom) komt me over als bijzonder kitscherig. En die TV's voor je neus, tjsah, daar zullen we snel aan wennen denk ik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zachte evolutie als je 't zo ziet: de uitgesproken wielkassen worden geruild voor de dalende lijn op de flanken. En de kofferlijn eindigt wat vroeger.

Voor de rest qua proporties identiek.

 

Binnenin is 't wel een ferme revolutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las hoger "geen vierpitter", maar blijkbaar toch te krijgen met de 4-cilinder diesel? (weliswaar in combinatie met electromotor, onder de naam 300 Bluetec Hybrid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferm!

 

 

 

 

 

Mercedes-Benz-S-Class_2014_800x600_wallp

 

 

 

 

 

 

 

 

Zoals Tommie het al zei. Doet me extreem hard aan deze S-klasse denken (enkel de korte versie).

 

Must: donkere kleur, mooiere velgen en een sportstuur. 

 

2001mercedesbenzsclassp.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij maar net-niet-zilvergrijs met de 20" non-AMG's. Geen donkere kleur, liefst. En mag met het bruine interieur en antraciet hout. En zonder de cross stitching (exclusive pack) en houten stuur, liefst ... vind 't een beetje te druk allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijn heeft bijster veel weg van een W221. Anders superdikke kist, zowel exterieur als interieur kan ik erg smaken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid