Ga naar inhoud

Verzekering voor import


The Swede

Aanbevolen berichten

Mijn beste maat heeft een wagen gekocht in Italie (tweedehands).

 

Men heeft hem ginds gezegd dat hij geen transit platen nodig heeft. Hij mag gewoon na de verkoop met de Italiaanse platen terugrijden.

 

Nu probeert hij zich te verzekeren. Kan dat op chassisnummer? Ik weet dat mijn S320 destijds in Belgie op chassisnummer werd verzekerd door de nieuwe eigenaar.

 

Kan iemand advies verstrekken? Eventueel een verzekeringsmakelaar doorgeven die dat doet?

 

Met dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verzekeringsmakelaar kan verzekering op chassis nummer.

 

Kan je even zijn naam doorsturen?  Met dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuur je PM...

 

Ik weet dat @@dragonfly ook overgeschakeld is naar mijn makelaar voor zijn verzekering en de import.

 

Ik vrees wel dat die dat enkel gaat doen als hij dan de definitieve verzekering ook mag aanleveren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuur je PM...

 

Ik weet dat @@dragonfly ook overgeschakeld is naar mijn makelaar voor zijn verzekering en de import.

 

Ik vrees wel dat die dat enkel gaat doen als hij dan de definitieve verzekering ook mag aanleveren.

 

Klopt, KBC in mijn buurt wilde niet en KBC op het platteland wel :D

Alternatief is tijdelijke verzekering nemen, ging mij in de UK 150euro kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verzekeraar 'kon' niet omdat het een buitenlands voertuig was. Mijn nieuwe verzekeraar had daar geen problemen mee, ik ben daar dan ook gebleven met die auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Ik denk dat die tijden een beetje voorbij zijn. Ben mijn eerste Elise destijds ook op die manier in de UK gaan halen (2010). Verzekeren op chassisnummer was toen geen probleem voor mijn makelaar. Toen we onze huidige wagen van DE naar huis wilden halen (2017) heb ik het opnieuw gevraagd en toen adviseerde hij mij om dit niet meer te doen. Ik had mijn makelaar misschien nog wel zover kunnen krijgen, maar er waren volgens hem toch wel wat risico’s aan verbonden. Ik heb toen zelf transport geregeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge een transitplaat aanvraagt (in nl toch) kunt ge daar toch ook een tijdelijke verzekering bijnemen?

Heb ik al een paar keer zo gedaan, moogt ge natuurlijk hier niet mee blijven rondrijden, maar om de auto naar hier te halen en naar de keuring te rijden was dat zo in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maandag een "nationale kentekenplaat" aangevraagd, dus tijdelijke BE plaat in voege sinds 01/10. De verzekering moest dat toch ook nog even uitzoeken, dus zelfs binnen BE is het niet evident.

Nu op mijn aanvraag, die per post moest, heb ik van DIV ook nog niks gehoord [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maandag een "nationale kentekenplaat" aangevraagd, dus tijdelijke BE plaat in voege sinds 01/10. De verzekering moest dat toch ook nog even uitzoeken, dus zelfs binnen BE is het niet evident.

Nu op mijn aanvraag, die per post moest, heb ik van DIV ook nog niks gehoord [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk



DIV is nu 10 dagen wachttijd, ongeveer
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, josenjef zei:

Ik heb maandag een "nationale kentekenplaat" aangevraagd, dus tijdelijke BE plaat in voege sinds 01/10. De verzekering moest dat toch ook nog even uitzoeken, dus zelfs binnen BE is het niet evident.

Nu op mijn aanvraag, die per post moest, heb ik van DIV ook nog niks gehoord emoji16.png

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Wat kost zo'n verzekering voor 20 dagen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kost zo'n verzekering voor 20 dagen dan?
Geen idee, heb ik nog niet gevraagd [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Nederlandse transitplaat kostte 150€, 14 dagen geldig incl. verzekering in gans Europa, uiteindelijk mee onderhandeld in de aankoop en dus 'gratis'

Zo'n U-plaat kost om te beginnen al 75€ zonder verzekering en je mag er sowieso enkel in België mee rijden

Dus om een auto te gaan halen in de buurlanden kun je er al niet veel mee doen. Wat is de bedoeling dan precies?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Nederlandse transitplaat kostte 150€, 14 dagen geldig incl. verzekering in gans Europa, uiteindelijk mee onderhandeld in de aankoop en dus 'gratis'
Zo'n U-plaat kost om te beginnen al 75€ zonder verzekering en je mag er sowieso enkel in België mee rijden
Dus om een auto te gaan halen in de buurlanden kun je er al niet veel mee doen. Wat is de bedoeling dan precies?
 
 
Ik kocht een auto zonder keuring voor verkoop en heb geen plaat op mijn naam. En zelfs als ik een plaat zou hebben op mijn naam zou ik niet wettelijk aan de keuring geraken. Dus in plaats van iemand met Z-plaat te zoeken en te betalen doe ik het zo.

De verzekering was minder dan 300 euro per jaar, dus die 20 dagen zal wel meevallen. Mijn vader is mijn makelaar dus ik hou mij er zelf niet echt mee bezig [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid