Ga naar inhoud

Racecar insurance


Mich

Aanbevolen berichten

Ik heb over een paar weken een koersauto te verzekeren voor een trackday. Lang geleden dat ik dat nog "zelf" heb moeten regelen. In het verleden was UK hét land bij uitstek voor circuitverzekeringen maar is dat nog zo?

Iemand die een goeie correcte firma weet hiervoor? @abtler @Maxime S ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mich zei:

Ik heb over een paar weken een koersauto te verzekeren voor een trackday. Lang geleden dat ik dat nog "zelf" heb moeten regelen. In het verleden was UK hét land bij uitstek voor circuitverzekeringen maar is dat nog zo?

Iemand die een goeie correcte firma weet hiervoor? @abtler @Maxime S ?

Pogona van Renger van der Zande 😉 stuur u zijn nummer in PM

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Mich zei:

Ik heb over een paar weken een koersauto te verzekeren voor een trackday. Lang geleden dat ik dat nog "zelf" heb moeten regelen. In het verleden was UK hét land bij uitstek voor circuitverzekeringen maar is dat nog zo?

Iemand die een goeie correcte firma weet hiervoor? @abtler @Maxime S ?

Voor rally auto's is dat inderdaad nog altijd via de UK te doen inderdaad! 

 Ik stuur PM

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur uit nieuwsgierigheid, hoe gaat dat in zijn werking? Je verzekert die voor een bepaald weekend? Op basis van welke waarde, moet dat eerst getaxeerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wordt meestal voor een vast bedrag (en periode) verzekerd

aangepast door zwoemba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn slechts weinig aanbieders, die verschillende regels hanteren.

Achterliggend werken ze vrijwel allemaal samen met Engelse maatschappijen.

Uiteraard proberen ze aan te sturen op bijvoorbeeld een volledig seizoen en doen ze in de meeste gevallen wat moeilijker over losse events.

Waarde is enerzijds wat de klant wil, anderzijds geven ze ook wel aan wat hun willen verzekeren (al dan niet door de premie exceptioneel te verhogen).

Let wel; in de meeste gevallen is er een grote vrijstelling om het risico van de verzekering wat te "beperken" (als je als rijder een flink bedrag moet betalen ben  je al wat "voorzichtiger").

Wij hebben bv onze LMP3 verzekerd voor (uit te keren max bedrag) +- 50% van de werkelijke waarde met een vrijstelling van 25.000. Voor het uit te keren bedrag kunnen we al heel wat repareren.

Aandachtspunten;

hun experts weten er (meestal) veel vanaf en vragen bv ook info bij de circuits op om te zien hoe de schade ontstaan is (je kunt dus niet zomaar een dossiertje indienen)

Voor de rijder! Let op het uit te keren bedrag en laat vastleggen bij het team wat er gebeurt als de schade hoger is. Een van onze rijders heeft dit voorgehad in de Fun Cup.

"Wagen is verzekerd ? Ja, natuurlijk"

Vanachter geraakt met behoorlijke schade.

Factuurke van ergens rond de 30.000 ... "aja, hij was verzekerd tot (ik meen) 40.000 en is perto". (Wat zeer betwistbaar was in mijn ogen).

Uiteindelijk heeft een van zijn kameraden (met kennis van zaken) het hard gespeeld en de wagen volledig overgenomen en zelf hersteld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, abtler zei:

Factuurke van ergens rond de 30.000 ... "aja, hij was verzekerd tot (ik meen) 40.000 en is perto". (Wat zeer betwistbaar was in mijn ogen).

Uiteindelijk heeft een van zijn kameraden (met kennis van zaken) het hard gespeeld en de wagen volledig overgenomen en zelf hersteld.

Op zo'n moment wordt er misbruik gemaakt van de situatie en gaan ze opeens alles herstellen aan woekerprijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, dragonfly zei:

Op zo'n moment wordt er misbruik gemaakt van de situatie en gaan ze opeens alles herstellen aan woekerprijzen.

.. dat, waardoor je dus gekl... bent als klant/rijder als je niet wist dat er een max. verzekerd bedrag was (c.q. je zelf geen contact hebt met verzekering/hun expert).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, vince522 said:

Puur uit nieuwsgierigheid, hoe gaat dat in zijn werking? Je verzekert die voor een bepaald weekend? Op basis van welke waarde, moet dat eerst getaxeerd worden?

Waarde is super gemakkelijk bij een koersauto. Er bestaat namelijk niet zoiets als "economische perte totale". De enige perte totale is een auto die compleet uitbrandt. Voor de rest wordt er ALTIJD iets gerecupereerd na een crash. Een chassis is een onderdeel van een auto net zoals een deur. Daar wordt allemaal geen onderscheid in gemaakt.

Het is dus zeer eenvoudig. Je kiest zelf als eigenaar voor hoeveel euro je dat ding wil laten verzekeren. Je kan dus een Fun Cup laten verzekeren voor 250.000 euro, of een Porsche GT3 R voor 50.000 euro. Idem met vrijstelling. 5K vrijsteling? 50K vrijstelling? Allemaal mogelijk, maar dat heeft dus impact op je premie. Uiteindelijk wordt voor het tarief naar alles gekeken, behalve welke auto, simpel gezegd (binnen dezelfde klasse uiteraard). Is een gans andere manier van werken dan bij een straatwagen. Je gaat niet meer betalen voor een Ferrari GT3 die je verzekert voor 100K dan voor een Audi GT3 die je verzekert voor 100K, want de prijs van de stukken doet er niet toe daar je zelf het te verzekeren bedrag bepaalt. Je gaat wel meer betalen voor een race op de Nordschleife dan voor een testdag op Spa.

Je gaat bij een ongeval een gedetailleerd schadebestek moeten opleveren en dan wordt betaald wat in dat bestek zit, tot maximaal het verzekerde bedrag, min de vrijstelling en de kleine lettertjes 😉 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Daar heb ik destijds mijn auto verzekerd.

Die waren idd wel goed van prijs, maar de tijden zijn hard veranderd de laatste jaren 😅 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, mrgrey_rs said:

Die waren idd wel goed van prijs, maar de tijden zijn hard veranderd de laatste jaren 😅 

Ik spreek van 10 jaar geleden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid