Jerred 340 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 BBQ-vuur daar een hel om aan te krijgen @ all! BBQ voorzien van een compressor? Ik doe dit altijd als ik geen zin heb om te wachten. (en omdat het leuk is natuurlijk) Anderzijds, nu kon iedereen wel min of meer tegelijk eten, het eerste vlees werd geserveerd toen de laatsten ongeveer toekwamen, als je al veel vroeger kan beginnen eten zitten we met het risico dat een deel al voor de 2de keer aan het aanschuiven is terwijl de rest nog de 1ste keer moet aanschuiven... Niet evident, maar zeker stof tot nadenken. Kunnen degenen die willen reageren (ik begrijp het als dit niet zou zijn omdat de 'anonimiteit' wegvalt) even laten weten of het wachten op het vlees vooral te maken had met het wachten tegen dat er effectief kon aangeschoven worden of effectief het aanschuiven zelf? Ik heb namelijk gezien dat er op sommige momenten een lange rij stond te wachten, ook hier denk ik aan een oplossing voor volgende editie. @ all! Er waren zeker mensen die al een 2e keer stonden aan te schuiven voor anderen hun 1e keer. Ik stond in een groepje dat besloot nog even te wachten omdat de wachtrij nogal groot was tot we merkten dat die er al voor de 2e keer stonden. Ik heb dit echter niet als negatief punt opgegeven want dat stoorde mij ook totaal niet. Moest er nu eerst al het goede vlees gebakken zijn en enkel de eersten konden dat krijgen zou het anders geweest zijn maar dit was niet het geval dus voor mij top! Ik heb namelijk gezien dat er op sommige momenten een lange rij stond te wachten, ook hier denk ik aan een oplossing voor volgende editie. @ all! Volgende keer service aan tafel Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Vanuit mijn kant geen opmerkingen over lang wachten op vlees of iets dergelijks. Er was drinken, er was wat chips. En het was aangenaam om eens te babbelen ook. No probs! Wel is het zo net doordat het vlees klaar was op het moment dat iedereen er was dat iedereen ook tegelijk stond aan te schuiven. Eenmaal bezig was de wachttijd ook helemaal niet het vlees, maar net de groenten. Iemand die enkel vlees wilde was in 5 minuten terug, iemand die een bord groenten met vlees wilde was 30minuten later pas terug. (geen stopwatch bij gehouden, maar ik zit er niet ver naast denk ik, of wel @@dragonfly ? ;-) ) @@Stephane : is gedeeltelijk toeval, de fotografen van dienst maakten net deel uit van dat specifieke groepje. Het andere gedeelte heeft te maken met wie eigenaar is van de auto. Een 'bekende' eigenaar met een 'bekende' forumauto krijgt meer aandacht dan een wagen van een ander forum. Zie jij hier veel pics van de M3's bijvoorbeeld? Net als de Clio RS die ook de moeite was, maar niemand die wist van wie deze was. Dan kom ik eigenlijk bij de enige bedenking rondom deze rondrit, het was nog leuker geweest als het de rit zou bestaan uit mensen die elkaar kenden. Nu waren er mensen van bimmerboard, van autoforum, van autominded, en volgens mij ook nog van andere fora? Of mensen die meereden omdat hun maat mee ging rijden? Liever iets kleinere opkomst met bekenden. Maar dat is mijn voorkeur, en ik neem niet de moeite om zo'n rit in elkaar te steken. Al bij al, chapeau aan de organisatoren om wel de moeite te doen voor zo'n rit! Thx! Quote
toere 16.927 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Zelf was ik niet aanwezig op de rit die naar alle reacties te lezen hier fantastisch moet zijn en meer dan prima in elkaar zat, maar wil wel eens reageren op de BBQ aangezien ik in mijn vroegere leven toch wel vele grote BBQ's heb gedaan Weet niet hoeveel volk er was ( dacht +100auto's ? ) en dit is zeker niet simpel om allen tegelijk te bedienen. Tip : zorg voor elke kandidaat 2 kleine briefjes met een 1 en een 2 op , en niemand mag een tweede keer gaan voor iedereen een eerste keer is geweest. Allez zo deed ik het toch Quote
fiddy 782 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Die laatste opmerking heb ik wel vaker gehoord... iets om eens over na te denken voor volgende edities. Een 'groot evenement' als dit is tof, kwestie van eens veel liefhebbers bij elkaar te krijgen etc., maar de charme gaat er inderdaad wat bij verloren. Maar inkrimpen betekent mensen uitsluiten, en dat wordt ook niet in dank afgenomen. Alternatief, hebben we het vorig jaar al eens over gehad maar is er vanwege tijdsgebrek niet van gekomen, is een tweede rondrit voor beperkte groep in elkaar lassen. En waarom ook niet, komt er misschien wel van Quote
verbeke 7 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Je moet ook rekening houden met het feit dat je de mensen ergens moet leren kennen Voor de volgende keer lijkt het idee met de naamkaartjes een goed idee, daar kan eventueel nog bij op welk forum de persoon het meest actief is. Edit: Ik heb het vooral tegen msxx Quote
fiddy 782 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Ivm BBQ; vraagt idd best wat organisatie, ca. 100 man op één bbq. Niet evident, en ik heb elk jaar al een rij geweten. We hebben één jaar met warmhoudbakken gewerkt, 2 jaar terug als ik me goed herinner... maar ik twijfel of dat veel hielp? Grootste probleem is dat je pas ca. 1u voordat het volk aankomt op het terrein kan, en da's nipt. Ik heb voorgesteld aan Tom op bij een volgende editie aan de voorgaande groep te vragen of we de BBQ al mogen warmstoken terwijl zij nog bezig zijn, dat scheel al heel wat. Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Je moet ook rekening houden met het feit dat je de mensen ergens moet leren kennen Voor de volgende keer lijkt het idee met de naamkaartjes een goed idee, daar kan eventueel nog bij op welk forum de persoon het meest actief is. Edit: Ik heb het vooral tegen msxx Dat is ook zo. Ik zat aan tafel met een stuk 6 mensen waarvan ik er 2 al eens eerder gezien had. En dat was wel een autominded tafel. Kortom, nog genoeg mensen om te leren kennen. ;-) Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 De resultaten van de enquete zijn min of meer binnen. Dit is wat wij er uit leren: - De bereikbaarheid van de startplaats was zeer goed. - De lengte van de rondrit was zeer goed - Het type wegen was super (dus balans tussen hoofd en kleine wegen). Alleen zijn er wat klachten ivm het asfalt soms als ik de extra commentaar nalees. - De eindbestemming scoort ook een zeer goed - Het roadbook scoort ook goed, alleen moeten er meer herkenningspunten of straatnamen vermeld worden voor sommigen. Iets die we zeker gaan doen de volgende keer. - De prijs van het totaalpakket (25 euro per persoon) wordt als correct ervaren, maar moet niet meer stijgen. Enkele mensen vonden 25 euro teveel per extra persoon omdat zijn maar co-piloot zijn en dus minder plezier zouden hebben. Ik ben het hier mee eens, daarom was een co-piloot op de Zeeland Classic dan ook gratis. Alleen kunnen we dit op de Ardennenrit niet doen gezien het de BBQ+Drank en extra's zijn die geld kosten, en dat verbruikt een co-piloot immers ook - De gemiddelde score voor de Ardennenrit is 4,26 op 5, wat zeker goed genoeg is Verdere opmerkingen uit de comments die zeker interessant zijn: - Een tussenstop met terrasje halfweg - Een GSM nummer vermelden voor noodsituaties - Het was lang wachten voor het eten klaar was -> een terecht opmerking, we kregen de BBQ niet zo vlot in gang Bedankt voor jullie feedback Ik was er niet bij, maar jullie hebben dat goed gedaan! Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Rondrit zie ik trouwens niet zo zitten. Heb het niet om in groep met roadbook te rijden over wegen die ik niet ken. Dit houdt enkel maar risico in, je kan je steeds ergens in overschatten. BBQ wil ik wel proberen in de toekomst meedoen maar zonder rondrit. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Rondrit zie ik trouwens niet zo zitten. Heb het niet om in groep met roadbook te rijden over wegen die ik niet ken. Dit houdt enkel maar risico in, je kan je steeds ergens in overschatten. BBQ wil ik wel proberen in de toekomst meedoen maar zonder rondrit. Voor of achter 'de groep' starten he. Met 1 of 2 andere auto's vind ik nog leuk, meer niet. Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 En mij verwijten van ne ranzige nummerplaathouder te hebben, @@Mayonaise? 1 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Rondrit zie ik trouwens niet zo zitten. Heb het niet om in groep met roadbook te rijden over wegen die ik niet ken. Dit houdt enkel maar risico in, je kan je steeds ergens in overschatten. BBQ wil ik wel proberen in de toekomst meedoen maar zonder rondrit. En meerijden met iemand? Ik ben ook geen goei passagier maar als ge er een toffe kist uitpikt om te codriven, dan is dat eigenlijk best prettig. Alhoewel ... bochtige baantjes is nog iets anders dan autostrade. Hmm. Oké. Laat maar, 'k heb niks gezegd. 1 Quote
Mayonaise 3.182 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 En mij verwijten van ne ranzige nummerplaathouder te hebben, @@Mayonaise? Wat scheelt er mee? Dat 'm niet de vorm van de bumper volgt? 'k vind 'm dik in 't echt. Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Ja, maar lullig zo met die gapende zijkanten. Zou mooier zijn als dat de lijn van de bumper volgt. Stom dat stickers niet meer mogen. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Iedereen stond inderdaad te wachten bij de groenten en ik eet da toch niet dus njam njam Alleen zag ik dat ze nadien enorm veel vlees over hadden, denk dat de wachtrij toch wel een rol speelde dus kan toch interessant zijn om de eersten al te laten eten. Dan is alles meer gespreid over de avond. Nu ik heb me niet verveeld hoor, er was inderdaad drank & chips dus toppie!! Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Wat scheelt er mee? Dat 'm niet de vorm van de bumper volgt? 'k vind 'm dik in 't echt. Tis hondslelijk! Een plaathouder met garage reclame vooraan 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Rondrit zie ik trouwens niet zo zitten. Heb het niet om in groep met roadbook te rijden over wegen die ik niet ken. Dit houdt enkel maar risico in, je kan je steeds ergens in overschatten. BBQ wil ik wel proberen in de toekomst meedoen maar zonder rondrit. bwa, dat valt wel mee. Gewoon je niet laten opfokken. En inderdaad, een beetje na de grote groep starten kan een wereld van verschil maken in drukte. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Je moet ook rekening houden met het feit dat je de mensen ergens moet leren kennen Voor de volgende keer lijkt het idee met de naamkaartjes een goed idee, Ik lees dit als een uitnodiging. Iedereen stond inderdaad te wachten bij de groenten en ik eet da toch niet dus njam njam Maar wanneer ik dit lees... Hadden we op de eerste karting events ook: je spreekt enkel met de mensen die je al kent, de groep is te groot, en vooral: er is geen tijd om te praten. Er moeten IMO ook momenten worden ingelast in de rondrit waar social talk kan plaatsvinden. (Ik ga er van uit dat voor de BBQ iedereen aan een tafeltje zit met mensen die hij al kent). Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Ik herkende sommige mensen vanop foto, telt dat ook? 1 Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Door wat mee te helpen met de BBQ, heb ik denk ik iedereen wel eens gezien. Had wel al vlug door wie van autominded was en wie niet. Je kan er dus zo de bimmerboarders uithalen. :-) Naamkaartjes met nickname en gewone naam zou wel handig zijn. 1 Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Er is maar 1 iemand mij komen vragen of ik miss w-x was. De rest vond me niet interessant genoeg. :-( Ik heb nochtans heel erg zorg gedragen van jullie worsten! 5 Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 Ik negeer bovenstaande post.Ik ook. Kon het niet laten... Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 4 juli 2013 Geplaatst: 4 juli 2013 je hebt zelfs tweemaal voor mijn worst gezorgd Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.