Ga naar inhoud

BMW 5 Reeks LCI


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ik vind die lines echt mottig! Die chrome omlijsting rond de mistlichten voor en achteraan...  :facepalm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, niet veel aan verandert maar dat was ook niet nodig. Maar die chrome omlijsting van de reflectoren vanachter bij die lines, die trouwens echt dwaas zijn, is mottig. Gelukkig is er nog het M-pack.

De 5GT ziet er trouwens ook goed uit, toont minder lomp dan ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik dus ook. Altijd dat gezeur als er een lichtere motorvariant wordt aangeboden. 114d, 518d,... so what?!? Er zijn altijd mensen die geen interesse hebben in vermogen. Zo'n 518d heeft vandaag trouwens evenveel vermogen als een E34 525tds destijds die aanbeden werd als snelste diesel. We zijn gewoon rotverwend als autoliefhebbers.

Zolang BMW ook nog maar de sportieve motoren blijft brengen voor diegenen dat willen, ben ik tevreden. 

 

Conclusie: ik ben een tevreden man.  :)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze facelift is een verandering, een evolutie, maar imo geen verbetering. Ik vind ook dat er nu wat veel chromé bij te pas komt. Maar goed, het is een trend die ook Mercedes volgt met z'n E-klasse. Gelukkig is er ook nog het M-sportpakket waarbij die extra chromé er niet is. Ik ben dus alweer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie eigenlijk geen verschillen, behalve die voorbumper en op de sportversie is die nog dezelfde als vroeger.

 

 

Erger nog is de komst van een versie met de naam 518d

 

De naam is de ramp niet. De ramp worden de kopers. Nog meer stoefers op de baan :roll:

 

 

Dat vind ik dus ook. Altijd dat gezeur als er een lichtere motorvariant wordt aangeboden. 114d, 518d,... so what?!? Er zijn altijd mensen die geen interesse hebben in vermogen. Zo'n 518d heeft vandaag trouwens evenveel vermogen als een E34 525tds destijds die aanbeden werd als snelste diesel. We zijn gewoon rotverwend als autoliefhebbers.

Zolang BMW ook nog maar de sportieve motoren blijft brengen voor diegenen dat willen, ben ik tevreden. 

 

Conclusie: ik ben een tevreden man.  :)

 

Want jij zou jezelf een BMW kopen en dan afkomen dat je 518d je wel degelijk BMW rijplezier biedt?

 

Je vergelijking met een 525tds houdt trouwens de baan niet. Qua motorkarakter en rijplezier rijdt een 525tds rondjes rond een huidige 520d, zelfs met 184pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je er van weten?

 

 

Wat zal het minimale velgformaat op de lines zijn? 17" of 18"?

Waarschijnlijk zal elke interieurkleur buiten zwart niet beschikbaar zijn zonder een line te nemen?

Is er al iets bekend over de efficient dynamics edition en die zijn CO2 uitstoot?

Zijn er nog andere belangrijke wijzigingen in de uitrusting buiten de xenons?

Buiten de touchpad, zijn er op wat graphics na functionele verschillen met de navi prof/Idrive van een E60 nov 2009?

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de configs betreft: nog niet bekend wat wel of niet mogelijk is in combi.

Exterieurkleuren hebben niks te maken met Lines, enkel beperking voor M Pack.

EDE bestaat niet meer aangezien zowel 518d als 520d 119gr uitstoot hebben, manueel en automaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat navi betreft: grafisch doorwerking en volledig nieuwe ConnectedDrive toepassingen, maar weinig echt nuttige in mijn ogen.

Wel een app voor iOS om je wagen te openen/sluiten, starten,... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want jij zou jezelf een BMW kopen en dan afkomen dat je 518d je wel degelijk BMW rijplezier biedt?

 

Je vergelijking met een 525tds houdt trouwens de baan niet. Qua motorkarakter en rijplezier rijdt een 525tds rondjes rond een huidige 520d, zelfs met 184pk.

 

BMW rijplezier zit 'm niet enkel in het vermogen. BMW rijplezier is ook de degelijkheid, de mooie afwerking, de mooie looks (wat persoonlijk is natuurlijk), de veiligheid, en natuurlijk de wat sportievere afstelling van de volledige wagen tov vergelijkbare concurrenten. Hierbij bedoel ik dan de ophanging, het stuurgevoel, het weggedrag,.... Een zwaardere motor kan deze eigenschappen natuurlijk nog beter in de verf zetten, maar met een 518d kan je heel zeker ook 'Freude am fahren' hebben.

 

Dat een E34 525tds meer karakter heeft, daar ben ik het volledig mee eens. voor mij blijft dit de best klinkende zescilinder diesel die BMW ooit gemaakt heeft. Een 2.0d kan noot dat karakter hebben. Maar als je ze naast mekaar aan de rode lichten zou zetten, dan zal de 525tds toch het onderspit delven. Ook is de 5, net als elke andere wagen trouwens, door de tijd zwaarder, comfortabeler en sterieler geworden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf wanneer bestel je eigenlijk een facelift? Als er nu een order geplaatst wordt is dat nog een préfacelift vermoed ik?

 

De iOS app is compleet nutteloos maar wel ultracool. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

GT is niet in 518d, muizie. :)

 

Ah, oeie.

 

Maar dat komt nog !

 

:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid