Ga naar inhoud

BMW 5 Reeks LCI


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Beestig, hé. Met een gejailbreakete digitale TV op, een beetje tukkend naar Mythbusters zitten gapen op de derde band van de Brusselse ring aan 40 per uur. :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yum.

 

https://www.google.be/search?q=bmw+%22pure+metal+silver%22&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.46751780,d.d2k&biw=1440&bih=770&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&authuser=0&ei=hoSbUZ-TGMKb0wXp2oGgCQ

 

M6 GC en M5 met Competition Pack zouden BMW Individual Pure Metal Silber zijn.

Superlekkere kleur.

 

Maar groot verschil met gewoon zilver? (want 8.000 lappen, da's er ook ni neffens...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Beestig, hé. Met een gejailbreakete digitale TV op, een beetje tukkend naar Mythbusters zitten gapen op de derde band van de Brusselse ring aan 40 per uur. :lol:

Ik zou het eens de file terug wat sneller rijdt gewoon vertikken om te versnellen om even later terug stil te staan :) Gewoon 40 blijven taffelen :)

 

't wordt tijd voor automatisch rijdende auto's. File is zo een zinloos tijdverdrijf om bewust mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En full LED koplampen: 2k optie. Ketsjing! :)

 

 

En ook de x30d (258pk) krijgt een kitje van BMW Performance: van 190 naar 210 kW en van 560 naar 600 Nm. Voor de zachte som van 1.690 euro. :lol:

Het probleem is dat deze motor nog steeds niet te tunen is dmv een herprogrammering. Enkel het bijplaatsen van een powerbox kan het vermogen doen stijgen. In die optiek, gecombineerd met het behoud van de garantie, vind ik €1.690,- nog te doen. Zo'n powerbox kost ook al snel +€800,-

Ik neem aan dat deze kit ook op mijn motor kan geplaatst worden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge die versie hebt: lijkt me van wel. Geef je chassisnummer in de laatste versie van de ETK in bij de dealer (of online als die beschikbaar wordt) en zoek 't op, dan weet je 't meteen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een keer of twee is genoeg. En hoogstens nog 'es ter herhaling, zo een paar keer per decennium.

Maar een dagelijkse "anti-statusmaatschappij-en-hogerdanhungatkakkers-boodschap" (komende van iemand die zichzelf (kudos!) door eigen toedoen ook méér kan veroorloven dan gemiddeld, wat de boodschap helaas een pak minder daadkracht geeft) op een autoliefhebbersforum (en dus niet op een maatschappijzeikersforum), onverminderd wie een auto koopt die binnen de categorie valt die door hem (en zijn mening is ook maar een mening) wordt beoogd als overduidelijke statusmaatschappij-en-hogerdanhungatkakkers-karren, waarbij (laat ons wel wezen) ook geregeld 'es een loopje wordt genomen met de realiteit en er enkel nog wordt geponeerd op basis van zuivere persoonlijke voorkeur ... dat is er op den duur zo ver off en gaat zodanig hard vervelen dat de meerwaarde van de boodschap compleet verdwijnt en zelfs omgekeerd gaat werken, ja. En dan heb je al 'es iemand die dat veel korter dan ik kan, verwoordt als "trol". 't Is maar een manier van 't te verwoorden. Ik snap tommie alvast, en jij met al jouw verstand ook.

 

Ik denk dat de prijzen voor de F10/11 vééél hoger gaan liggen als bij de E60/61,ze lijken wel van goud gemaakt heb k de indruk...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

Je vergelijking met een 525tds houdt trouwens de baan niet. Qua motorkarakter en rijplezier rijdt een 525tds rondjes rond een huidige 520d, zelfs met 184pk.

Als ex-E34 525tds eigenaar spreek ik "rijplezier" tegen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hebben die LCI's nu een chromé strip aan onderkant koffer en onderkant achterbumper of is dat een folieke?

Alleen als het een modern of luxery line is dacht ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben die LCI's nu een chromé strip aan onderkant koffer en onderkant achterbumper of is dat een folieke?

Dat is tegenwoordig altijd folie of plastic denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tommie, mocht je foto's vinden van het Individual "pure metal silver" (zo'n 8.000 EUR meerprijs), graag! Danke :)

 

 

 

 

Edit:

  • automaat, 8 versnellingen
  • automaat, 8 versnellingen + schakelpaddles = 150 EUR meerprijs
  • sportautomaat, 8 versnellingen + schakelpaddles = 200 EUR meerprijs

Tot nu was "sportautomaat" = schakelpaddles + extra softwaremodus/-modi. Splitsen ze nou nog méér op, of is er iets wat de optielijst niet verraadt?

@@gTa

 

http://www.bimmertoday.de/2013/05/19/2013-bmw-m5-f10-lci-facelift-competition-paket-pure-metal-silver/2013-bmw-m5-competition-paket-facelift-pure-metal-silver-f10-lci-07/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een E34 525tds meer karakter heeft, daar ben ik het volledig mee eens. voor mij blijft dit de best klinkende zescilinder diesel die BMW ooit gemaakt heeft. Een 2.0d kan noot dat karakter hebben. Maar als je ze naast mekaar aan de rode lichten zou zetten, dan zal de 525tds toch het onderspit delven. Ook is de 5, net als elke andere wagen trouwens, door de tijd zwaarder, comfortabeler en sterieler geworden. 

 

Ik ben het niet dikwijls met u eens, maar die 525tds was echt een zalig klinkend beest. Gewoon super zacht en zingend. Dat je er niet meer de snelste mee bent aan het rood licht? Klopt. Who the fc*k cares? Je koopt er geen prijzen mee.

 

Voor mijn part trouwens de mooist klinkende diesel ooit, samen met de E300 D 24v. (die was minder "zacht", maar kon huilen als een 528i van de jaren 80 als je er in de toeren mee ging)

 

Dat je de discussie nog aangaat David. :D

Swede is gewoon de grootste trol op dit forum.

 

Nagels en koppen.

 

:D  Met dank :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kunnen ze niet gewoon een 2.0 of kleine zescilinder diesel maken. Zal toch wel hetzelfde verbruik moeten geven als een 520d denk ik? Duurder om te produceren misschien, maar ik denk dat liefhebbers daar gerust ook meer voor zouden willen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kunnen ze niet gewoon een 2.0 zescilinder diesel maken.

 

Simpel:

 

1. Kost. Een 6-cilinder bouwen is nu eenmaal duurder wegens meer onderdelen.

2. Het is een langere motor, dus die neemt meer plaats in (onderhoud) en is minder veilig (kreukelzones)

3. Hij weegt meer en is minder efficient dan een viercilinder (te kleine verbrandingskamers vgl met de wrijving die die zes cilinders veroorzaken)

 

Dus objectief...  Hoe triest het ook is voor de melomaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het niet dikwijls met u eens, maar die 525tds was echt een zalig klinkend beest. 

 

Idd, altijd graag mee reden! Smooth²

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er mij hier iemand uitleggen hoe die "packs" nu werken? Is dat zoals bij MB met de E-klasse dat je een "basis" hebt en dan tegen meerprijs een luxeversie (Elegance) en een wat dynamischer versie (Avantgarde) met uitrusting in de packs die normaal optioneel is plus enkele details die specifiek zijn voor deze line?

 

Of zijn deze allemaal dezelfde uitrusting en prijs, alleen ander uiterlijk (al zie ik het verschil niet direct zelf :oops:  )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er mij hier iemand uitleggen hoe die "packs" nu werken? Is dat zoals bij MB met de E-klasse dat je een "basis" hebt en dan tegen meerprijs een luxeversie (Elegance) en een wat dynamischer versie (Avantgarde) met uitrusting in de packs die normaal optioneel is plus enkele details die specifiek zijn voor deze line?

 

Of zijn deze allemaal dezelfde uitrusting en prijs, alleen ander uiterlijk (al zie ik het verschil niet direct zelf :oops:  )

 

Zelfde werkwijze als bij MB voor zover ik kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid