Ga naar inhoud

BMW 5 Reeks LCI


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ik heb er nog niet mee gereden.

 

Wel met een 328i en wat een saai hok is me dat? Oké, dat gaat wel wat vooruit, ja. Maar ge mist een echte "surge", ge mist brio in de hogere toerentallen en je zit continu opgescheept met een viercilindergeluid. WTF? Niet dat die motor slecht klinkt, maar daarmee is ook alles gezegd. Ik betrapte me erop dat ik met die kar zo laag in toeren ging rijden om de motor niet te moeten horen. Ja, waarom koop je dan nog een benzine met wat pit?

 

Hetzelfde met de A45AMG --> alle lof ten spijt: dat is een fokking viercilinder. Daar geeft ge toch geen 60k-70k aan?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat verschil dat de 530d een kleinere opstap is ten opzichte van een 520d, dan dat een 535i dat is ten opzichte van een 520i. En persoonlijk vind ik de 530d de betere keuze dan de 535d. Dus daar zou ik niet melken en gewoon pardoes de 530d nemen.

 

Maar bon: ge hebt overschot van gelijk. Ik snap echt niet dat je de niet ongeringe meerprijs voor een 525d veil hebt, terwijl de 530d dan eigenlijk nauwelijks duurder is (wat scheelt het dan nog 2.000 à 3.000 euro, ausstattungsbereinigt?) en dat plots een compleet andere auto is, mét een deftige motor in plaats een naaimachientje dat heeldertijd sputtert als een tractor.

 

(alhoewel, met de isolatie die een F10 biedt ... die 4cilinder diesels zitten auditief verdomd goed weggestopt eigenlijk)

 

Ik ben het 100% eens met het tweede deel van je post, maar ik vind het verschil tussen een 520d en 530d toch ook heel erg groot hoor.

Ik blijf bij een 520d echt op mijn honger zitten qua power. Kar heeft 184pk, net zoals mijn E38 730d, en ik vermoed dat ze qua gewicht ook niet al te ver uit elkaar zullen liggen. Toch was die 6-cilinder vlot, en is een F10 520d -zeker boven de 100- imo erg teleurstellend. Dat is het tegenovergestelde in een 530d, die begint eigenlijk pas te leven vanaf 100km/u en heeft ALTIJD power en koppel over. Heerlijk blok imo.

 

Ik zou ook eerder neigen naar de 530d dan naar de 535d, yup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Argument "de 530d heeft schoondere pijpkes" valt nu wel weg, natuurlijk.

 

(Ik vind de dubbele uitlaat links knapper dan de enkele links/rechts.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het 100% eens met het tweede deel van je post, maar ik vind het verschil tussen een 520d en 530d toch ook heel erg groot hoor.

Ik blijf bij een 520d echt op mijn honger zitten qua power. Kar heeft 184pk, net zoals mijn E38 730d, en ik vermoed dat ze qua gewicht ook niet al te ver uit elkaar zullen liggen. Toch was die 6-cilinder vlot, en is een F10 520d -zeker boven de 100- imo erg teleurstellend. Dat is het tegenovergestelde in een 530d, die begint eigenlijk pas te leven vanaf 100km/u en heeft ALTIJD power en koppel over. Heerlijk blok imo.

 

Ik zou ook eerder neigen naar de 530d dan naar de 535d, yup.

En mijn eerste alinea slaat eigenlijk enkel op prijs, niet qua power. Sorry, dat was niet duidelijk.

 

Ik bedoelde:

  • Als je diesel wil, heb je 520d (prijs, efficiënt, geen slak), de 525d biedt niets extra (kost meer) en dan heb je voor een "doenbare" meerprijs tov. beide 4-cilinders al de 530d, die een PAK extra biedt qua prestaties, feeling, sound, enz. en tegelijkertijd nauwelijks meer verbruikt/uitstoot.
  • Als je benzine wil, heb je 520i en 528i, waar de 528i (geen ervaring mee) waarschijnlijk gevoelsmatig wel wat van de 520i zal verschillen, maar de meerprijs om naar een 535i te gaan komt me voor als duidelijk groter dan van een 520d/525d naar een 530d?

Enfin, als ge 't snapt. Indien niet: geen erg. :D 't Is toch maar gelul. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard. Net zoals die 525d 4-cilinder. Dat is het gewoon echt niet.

Sowieso.

Hier thuis is de beslissing genomen begin 2013 om zo eentje te kopen, terwijl 'ie altijd met 6-cilinders had gereden.

Verantwoording? Fiscale aftrekbaarheid, die groter was bij een 525d dan bij een 530d.

Gigantische teleurstelling, trouwens, in vergelijking met onze vorige 530d.

'Snel' en comfy en alles, maar wel een stuk minder romig, minder gasrespons vind ik, gewoon geen FahrspaB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisten jullie dat er een 12v aansluiting zit onder het handschoenkastje ? (dus in de passagiers voetruimte)

Ik heb daar nu mijn coyote op aangesloten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisten jullie dat er een 12v aansluiting zit onder het handschoenkastje ? (dus in de passagiers voetruimte)

Ik heb daar nu mijn coyote op aangesloten :)

Mijn Coyote is aangesloten in de USB in het handschoenenkastje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Coyote is aangesloten in de USB in het handschoenenkastje.

 

Dan heb je niet de nieuwe coyote want daarvoor levert die USB niet genoeg stroom ;)

Mijn coyote liep blijkbaar langzaam maar zeker leeg. Ik dacht eerst dat het een probleem met de coyote was maar dan toch verder beginnen denken dat die usb misschien enkel diende voor data.

 

Ik heb het moeten opzoeken en BMW geeft zelf aan dat die USB niet dient om op te laden, daarvoor moet de usb onder de armsteun gebruikt worden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laad er zowel mijn Coyote als af en toe ook mijn gsm (BB) mee op, zonder enig probleem. ;)

Mijn v2 coyote had er ook geen problemen mee, maar de nieuwe wel, die laadt maar "half" op :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Xenon standaard op een LCI? (Net zoals automatische kofferklep & half-automatische zetels?)

Gisteren nog in een pfl gezeten. Knappe kleurencombo, sportautomaat, enkel prullen,... maar toen ie wegreed met z'n halogeenlichten op was m'n interesse onmiddellijk zoek. Doet zo'n afbreuk aan een 5 imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top! Van de kofferklep dacht ik het. Van de half-automatische zetels wist ik het niet. Dan krijg je imo al een deftig uitgeruste kar als basis 5. En dat mag ook wel. Een 5 zonder xenon trekt imo op niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tov een halogeenlamp zonder lens is het al een pak beter, da's waar. Maar zonder xenon klopt het totaalplaatje niet. Ik krijg onmiddellijk een "'t pastte niet meer in mijn leasebudget"-gevoel. En da's jammer als't dan voor de rest wel een mooie 5 is.
Maar hey, da's mijn persoonlijke mening. 

Soit, 't is goed dat het bij de LCI standaard is.  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust me, je gaat een F1x pLCI niet laten staan omdat ie geen xenons heeft, als hij verder wel de juiste opties heeft. Dat 'trekt op niks' leer je snel af eens je er mee rijdt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard zal ie daardoor niet minder goed rijden. Die sportautomaat vind ik ook dan nog steeds overheerlijk! Maar qua looks zou ik volgens mij met een "jammer!"-gevoel blijven zitten. Toch als'k 'm privé zou kopen. 
Als het een lease is, versta ik dat je prioriteiten anders liggen. Voor mij bv. ook liever een F1x met sportautomaat zonder xenon dan een manuele met xenon. Maar als je hem privé bestelt, blijft het toch een zeer jammere zaak om xenon's niet aan te vinken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verbaas me erover hoeveel LCI's ik al zie rondrijden, op zo'n korte tijd.

 

Subtiele maar knappe facelift. Al vind ik hem -als bmw liefhebber- een pak minder klasse uitstralen dan een E-klasse facelift.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in Antwerpen nog een zilvergrijze facelift E-klasse gezien. Het was een Avantgarde met AMG-pakket. Ik vind het alleszins een verbetering tov het model voor de facelift. Toch blijf ik in deze klasse de 5 en A6 knapper vinden. Het lelijkste van deze E vind ik nog het dashboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid