Ga naar inhoud

BMW 5 Reeks LCI


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Vanaf wanneer bestel je eigenlijk een facelift? Als er nu een order geplaatst wordt is dat nog een préfacelift vermoed ik?

De iOS app is compleet nutteloos maar wel ultracool. :D

Pre-LCI is compleet uitverkocht. Alles nu besteld is LCI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt het dat iemand die een 5 bestelt niet per se op zoek is naar het rijplezier dat BMW zo graag in de kijker zet, dat is wat Swede waarschijnlijk bedoelt.

Maar een 518d lijkt me geen straf, als je zoals ik 1200 - 1300 km/ week in je auto zit voor je werk alleen. Dat lijkt me wel degelijk rijplezier te geven als je in alle luxe en comfort je km's kunt malen. Zij het een andere vorm van rijplezier, dan wat wij hier zo graag hebben.

Edith vond een kanjer van een d- fout ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me wel vragen bij die lines, als ik zie hoeveel leasing f30's er rondrijden zonder line ... Zieligheid troef imo

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de M5 met Competition Pack en velgen die wel wat weg hebben van Dinan. :inlove:

 

bmw-individual-slide-2.jpg.resource.1368

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tommie, mocht je foto's vinden van het Individual "pure metal silver" (zo'n 8.000 EUR meerprijs), graag! Danke :)

 

 

 

 

Edit:

  • automaat, 8 versnellingen
  • automaat, 8 versnellingen + schakelpaddles = 150 EUR meerprijs
  • sportautomaat, 8 versnellingen + schakelpaddles = 200 EUR meerprijs

Tot nu was "sportautomaat" = schakelpaddles + extra softwaremodus/-modi. Splitsen ze nou nog méér op, of is er iets wat de optielijst niet verraadt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, miljaar :lol:

 

Naast snelheidsregelaar met radar en start/stop-functie, rijstrookbewaking (met trilfunctie), dodehoekbewaking, kopstaartbotsbewaking met actieve remassistent ... nu ook dit:

 

Stauassistent (voraussichtlich verfügbar ab 11/2013)
in Stausituationen bis 40 km/h regelt das System die
Geschwindigkeit, lenkt selbsttätig und hält das Fahrzeug
in der Spur

 

Kijkt, geeft gas, remt en stuurt.

 

Een uiltje knappen IN de file wordt mogelijk. :inlove:

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

En full LED koplampen: 2k optie. Ketsjing! :)

 

 

En ook de x30d (258pk) krijgt een kitje van BMW Performance: van 190 naar 210 kW en van 560 naar 600 Nm. Voor de zachte som van 1.690 euro. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Much ado for ... ?

 

 

 

 

 

Munich. They are high-performance sports cars, each with an individual character and all sharing the claim of turning superior performance attributes into an incomparable driving experience. In the BMW M5 and in the BMW M6 Coupe, BMW M6 Convertible and BMW M6 Gran Coupe models, race track technology is brought to the road. The ensuing hallmark M driving characteristics now present themselves in an even more intense, concentrated and impressive guise. From July, BMW M GmbH will be offering the Competition Package as an option for the four most powerful automobiles in the model portfolio. Its features open up a new dimension of dynamics in customary BMW M style.

The Competition Package was specifically conceived to enhance handling properties, in adherence to the principle applied to the development of all BMW M automobiles: fine-tuning the suspension technology to the performance curve of the engine to bring maximum performance in line with consistently superlative responses that are precision-controllable even in highly dynamic driving situations.

The Competition Package boosts output by 11 kW to 423 kW/575 hp in the high-revving V8 engine with M TwinPower turbo technology that powers the BMW M5, BMW M6 Coupe, BMW M6 Convertible and BMW M6 Gran Coupe models. At the same time, the developers at BMW M GmbH have applied extensive modifications to the chassis set-up. Along with the suspension and damping systems, the stabiliser bars have also been more tautly tuned. In the BMW M5 this adjustment has resulted in a lowering of the car by around 10 millimetres. The potential inherent in the rear axle design – based on the race-derived principle of the rear axle subframe being bolted to the body – and the even more precisely calculated elastokinematics for the front axle are exploited to the full in the models featuring the Competition Package, with the aim of enhancing driving precision.

The Active M Differential on the final drive – standard on all models – is also issued with its own control unit in conjunction with the Competition Package. In combination with the modified set-up for the suspension, damping and stabiliser bars, this results in further improved traction. The new hydraulic rack-and-pinion steering with the M-specific Servotronic function, moreover, has more direct mapping to enable firm and secure contact with the road while further increasing the agility of the vehicle during cornering.

Beyond this, the configuration of the chassis control systems has been adapted to the specific suspension profile. With the Competition Package, the M Dynamic mode of the DSC (Dynamic Stability Control) system is even more acutely geared to sporty handling characteristics. The package additionally includes exclusively designed 20-inch M light-alloy wheels along with a sport exhaust system featuring customary M twin tailpipes in black chrome that lend an unmistakable sporty note to both the look and the sound of the car.

The further enhanced high-performance profile of the engine, chassis and sound experience courtesy of the Competition Package also has a positive impact on the vehicle set-up, which can be configured at the press of a button by selecting the Comfort, Sport or Sport+ modes. This makes for an even greater range between a supremely relaxed driving style and emotion-laden sportiness in the overall set-up of the relevant model. This more pronounced differentiation is most noticeable when spontaneously switching the set-up with the help of the M Drive buttons on the steering wheel.

The contents of the Competition Package make for optimised performance characteristics in all models, as demonstrated for example by 0.1 seconds being shaved off the standstill to 100 km/h (62 mph) sprint time and 0.2 seconds when accelerating from zero to 200 km/h (124 mph). Cornering dynamics and elasticity are also enhanced – something that is noticeable in everyday driving but most powerfully experienced on the race track. In particular in conjunction with the optional M carbon ceramic brakes, all the driving dynamics attributes associated with BMW M automobiles are experienced at the highest level.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Dat je de discussie nog aangaat David. :D

Swede is gewoon de grootste trol op dit forum.

Ben je nu ook al een trol als je zegt waar het eigenlijk op staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een keer of twee is genoeg. En hoogstens nog 'es ter herhaling, zo een paar keer per decennium.

Maar een dagelijkse "anti-statusmaatschappij-en-hogerdanhungatkakkers-boodschap" (komende van iemand die zichzelf (kudos!) door eigen toedoen ook méér kan veroorloven dan gemiddeld, wat de boodschap helaas een pak minder daadkracht geeft) op een autoliefhebbersforum (en dus niet op een maatschappijzeikersforum), onverminderd wie een auto koopt die binnen de categorie valt die door hem (en zijn mening is ook maar een mening) wordt beoogd als overduidelijke statusmaatschappij-en-hogerdanhungatkakkers-karren, waarbij (laat ons wel wezen) ook geregeld 'es een loopje wordt genomen met de realiteit en er enkel nog wordt geponeerd op basis van zuivere persoonlijke voorkeur ... dat is er op den duur zo ver off en gaat zodanig hard vervelen dat de meerwaarde van de boodschap compleet verdwijnt en zelfs omgekeerd gaat werken, ja. En dan heb je al 'es iemand die dat veel korter dan ik kan, verwoordt als "trol". 't Is maar een manier van 't te verwoorden. Ik snap tommie alvast, en jij met al jouw verstand ook.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga in ieder geval al aan het configgen van zodra de update er is, om mijn volgende te speccen! (die dan iemand anders moet kopen en goed verzorgen gedurende 3 max 4 jaar, zodat ik 'm dan voor weinig kan kopen)

 

8)

 

Die Lines zijn echter vreselijk. Wat is de fokking méérwaarde van maar twéé Lines op de '5? Modern en Comfort. WTF. En géén line heb je ook, voor de "krabbers". En als je 'n Line kiest, dan is de keuzemogelijkheid inzake binnenbekledingen een pak kleiner geworden. Pffff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 5GT ziet er trouwens ook goed uit, toont minder lomp dan ervoor.

Agreed. Nu nog afwachten of de foto niet bedriegt.

 

Ik wou er dus zoveel moeite niet insteken.

*schrapt een mop over "moeite insteken" en "jongere modellen".* :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me wel vragen bij die lines, als ik zie hoeveel leasing f30's er rondrijden zonder line ... Zieligheid troef imo

 

Als je niets te zeggen hebt over de configuratie van je kar, is dat niet altijd onlogisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, miljaar :lol:

 

Naast snelheidsregelaar met radar en start/stop-functie, rijstrookbewaking (met trilfunctie), dodehoekbewaking, kopstaartbotsbewaking met actieve remassistent ... nu ook dit:

 

Stauassistent (voraussichtlich verfügbar ab 11/2013)

in Stausituationen bis 40 km/h regelt das System die

Geschwindigkeit, lenkt selbsttätig und hält das Fahrzeug

in der Spur

 

Kijkt, geeft gas, remt en stuurt.

 

Een uiltje knappen IN de file wordt mogelijk. :inlove:

Ik wist dat @Leftlane dit een leuk nieuwtje zou vinden. :D :D :D

 

Modern en Luxury. ;)

Juste!

 

En is dan "M Sport Pack" eigenlijk ook een Line geworden? Want niet te kiezen met Modern of Luxury, enkel op basis, en net als de andere twee Lines met z'n eigen bekledingssoorten binnenin e.d. Bij de '3 wordt dat nochtans nog als een pakket aangeboden, niet als Line. Allemaal vreemde shizzle...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een F3x kan je dat ook niet combineren met een Line hoor. Maar je kan ze een beetje gelijkstellen ja, klopt.

 

Ik ben er ook geen fan van... Wel van hoe je ze kan uitrusten, niet van de beperkingen die ze met zich meebrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, knap. In de prijs- en optielijsten in Duitsland zijn ze wel vergeten de fotootjes aan te passen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid