Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat weet ik wel, maar onze boekhouder raadt het af om een 911 op de zaak te kopen. Ook wil ik niet dat deze 911 iedere dag op de parking van het bedrijf staat.

Geplaatst:

Het één sluit het ander niet uit.

Zeker niet als ge als firmawagen een electrische kar hebt, dan hebt ge sowieso een andere auto nodig voor de grotere verplaatsingen.

Geplaatst:

Voor de grote verplaatsingen hebben we de 530d hé. De ideale kilometervreter gezinswagen.

Geplaatst:

Deze modellen zijn belangrijk voor hun imago. Hiermee laten ze zien dat ze bezig zijn met innovatie, en dan op het gebied van alternatieve brandstoffen. Zo hebben ze destijds veel geld gestoken in de 'hydrogen' waterstof techniek. Ooit dacht men dat waterstof zou doorbreken als alternatieve brandstof. Dit is echter anders afgelopen. Nu is het elektriciteit, eventueel gekoppeld aan een verbrandingsmotor. Het lijkt dat deze techniek wel meer en meer z'n weg naar de consument vindt. Deze i-versies zullen heel zeker verkocht worden. Of ze er veel geld mee gaan verdienen, ik denk het niet. 

Komkom, BMW koopt innovatie. Kunnen ze al zelf versnellingbakken ontwikkelen of hangt er nog steeds ZF op?

Geplaatst:

Da's zeker niet moeders mooiste, een beetje de Fiat Multipla van de elektrische wagens?

Geplaatst:

Komkom, BMW koopt innovatie. Kunnen ze al zelf versnellingbakken ontwikkelen of hangt er nog steeds ZF op?

Wees maar gerust dat BMW en ZF nauw samenwerken, en dat de ontwikkeling van elke nieuwe versnellingsbak tesamen gebeurd.
Geplaatst:

uiteraard, da's bij quasi alle merken zo.. Aison, Getrag, Tremec, ZF, Borg-Warner, etc.. produceren gewoon wat de constructeurs eisen

er zijn maar weinig merken die nog hun eigen vbakken zelf maken (bvb Mercedes-Benz)

de nieuwe 8-bak van ZF wordt bijna overal gebruikt tegenwoordig: Audi, BMW, Bentley, Jaguar, Land Rover, Porsche, VW, etc

Geplaatst:

Sinds Di Rupo moet je als zelfstandige anders gaan denken. Ik wil een 911 voor in m'n vrije tijd. Vandaag betalen wij iedere jaar ruime 7k euro aan VAA voor die 135i. Dan kan je beter een i3 kopen als daily op de zaak, en zo'n 911 privé bijkopen. Daar is dus niks 'ocharme' aan.

Ik wil iedere dag rijplezier of toch op zijn minst het idee dat de auto waarmee ik rijd dit kan bieden. Het gebeurt regelmatig dat ik een omweg door de polders maak om wat bochten te pikken. Ok mijn auto's kosten me geld maar liever meer betalen voor plezier dan minder voor geen plezier.
Geplaatst:

Er zijn maar een paar dealers die de i's mogen leveren, ik dacht dat Smets daar niet bij is.

Welke zever is dat nu. Laten we de elektrische auto zo snel mogelijk verspreiden bij het publiek. Laten we ze naar enkele uitverkoren dealers sturen. Jaaaa!

Idd, dat is spijtig. Rood, blauw, of 'full black' hadden zeker mogelijk geweest moeten zijn. Zoals steeds bij BMW zal dat op termijn wel mogelijk zijn.

Tuurlijk : kost slechts 5000euro.

uiteraard, da's bij quasi alle merken zo.. Aison, Getrag, Tremec, ZF, Borg-Warner, etc.. produceren gewoon wat de constructeurs eisen

er zijn maar weinig merken die nog hun eigen vbakken zelf maken (bvb Mercedes-Benz)

de nieuwe 8-bak van ZF wordt bijna overal gebruikt tegenwoordig: Audi, BMW, Bentley, Jaguar, Land Rover, Porsche, VW, etc

Dus ZF maakt een bak en de constructeurs kopen die en vijzen die in hun auto.

Nuja wat maakt het uit.

Geplaatst:

Wees maar gerust dat BMW en ZF nauw samenwerken, en dat de ontwikkeling van elke nieuwe versnellingsbak tesamen gebeurd.

Dus het zijn nog steeds ZF bakken, het is dus maar hoe je het verwoord.

Geplaatst:

Ik wil iedere dag rijplezier of toch op zijn minst het idee dat de auto waarmee ik rijd dit kan bieden. Het gebeurt regelmatig dat ik een omweg door de polders maak om wat bochten te pikken. Ok mijn auto's kosten me geld maar liever meer betalen voor plezier dan minder voor geen plezier.

Ge hebt een punt. Tot in het extreme fiscaal gaan optimaliseren met je auto's puur voor de winst en voor de rest met niks rekening houdend daar word je ook niet gelukkig van.

Geplaatst:

Dus het zijn nog steeds ZF bakken, het is dus maar hoe je het verwoord.

BMW = God.

Weet je dat nu nog niet?

Geplaatst:

Dus ZF maakt een bak en de constructeurs kopen die en vijzen die in hun auto.

Nuja wat maakt het uit.

Weinig, maar BMW is wel gekend om dit uitzonderlijk graag te doen en kwestie van in-house engineering staan ze niet bekend om te innoveren. Het zijn eerder hun toeleveranciers die het doen maar waar BMW wel met de pluimen gaat lopen. Is dat slecht, zeker niet maar ik hoor het niet graag dat BMW-blinden dan beginnen dat BMW innoveert omdat het een halve waarheid is.

Geplaatst:

Weinig, maar BMW is wel gekend om dit uitzonderlijk graag te doen en kwestie van in-house engineering staan ze niet bekend om te innoveren. Het zijn eerder hun toeleveranciers die het doen maar waar BMW wel met de pluimen gaat lopen. Is dat slecht, zeker niet maar ik hoor het niet graag dat BMW-blinden dan beginnen dat BMW innoveert omdat het een halve waarheid is.

Het enige wat echt innovatief is, is dus hun marketingafdeling. En die werkt fantastisch.

Geplaatst:

Ge hebt een punt. Tot in het extreme fiscaal gaan optimaliseren met je auto's puur voor de winst en voor de rest met niks rekening houdend daar word je ook niet gelukkig van.

Bedankt voor deze berichten.

Bedankt.

Geplaatst:

Een wijs man zei ooit: Je moet leven alsof je morgen sterft en sparen alsof je 100 jaar wordt.

mgv.

991.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb iedere dag rijplezier met mijn 530d.

Geplaatst:

Ok, maar jij haalt een versnellingsbak aan. Is dat nog iets dat nog fors kan geïnnoveerd worden? Ik denk het niet. Ook moet je niet zelf gaan maken, wat een ander zoveel beter kan. 

Het optimaliseren van bestaande technieken is innovatie, maar het ontwikkelen van nieuwe technieken, dat is nog veel meer innovatie. Niet alleen BMW doet dat, maar ook andere merken. Zonder innovatie kan je vandaag niet overleven. En dat geldt niet enkel voor autofabrikanten. 

Deze i3 is voor BMW heel zeker een nieuw concept, dus ik zie dat als innovatie.

Geplaatst:

Ok, maar jij haalt een versnellingsbak aan. Is dat nog iets dat nog fors kan geïnnoveerd worden? Ik denk het niet. Ook moet je niet zelf gaan maken, wat een ander zoveel beter kan. 

Het optimaliseren van bestaande technieken is innovatie, maar het ontwikkelen van nieuwe technieken, dat is nog veel meer innovatie. Niet alleen BMW doet dat, maar ook andere merken. Zonder innovatie kan je vandaag niet overleven. En dat geldt niet enkel voor autofabrikanten. 

heel juist, en innovatie mag gesteund worden.

ik zie dat ook nog wel zitten als tweede wagen voor de vrouw die toch korte afstanden doet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

innovatie voor BMW, niet voor de auto op zich.

Geplaatst:

Ok, maar jij haalt een versnellingsbak aan. Is dat nog iets dat nog fors kan geïnnoveerd worden? Ik denk het niet.

Ik denk het wel.

Geplaatst:

Goh de i3 is niet meer concept voor BMW als de Ampera voor Opel als de Leaf voor Nissan, als de ZE-modellen voor Renault. Elektrische aandrijving is zo oud als de straat, probleem zit em in de opslag, gewicht batterijen, capaciteit batterijen en rijbereik. Wat je kan stellen dat zulk onderzoek niet door de constructeurs zelf wordt gevoerd. Is dit innovatie? Wat andere merken al 2 jaar terug op de markt hebben gebracht is 2 jaar nadien innovatie voor BMW? Beetje merkblindheid.

Wat wel is: BMW was de eerste met Xenons (E32 - 1991) wat voor die tijd vooruitstrevend was. En eigenlijk is dat ook weer technologie uit de jaren 40.

Geplaatst:

Innoverend:

• Fiat-Bosch met hun common rail
  • Volvo met hun ontwikkeling in kopsteunen en crashprotectie
  • Tesla voor hun aandeel in elektrische aandrijving

Het ging hier over de i3 sorry. We wijken af.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in