Ga naar inhoud

BMW i3


Phil

Aanbevolen berichten

Eh? Daar wordt het rendement niet groter van. Als je de PK's aanspreekt, zal het verbruik volgen.

 

Valt te zien wat je definitie van rendement is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ding is, er wordt geen efficientiewinst geboekt. Er worden enkel grotere turbo's opgeschroefd waardoor je enkel meer brandstof en meer lucht samenperst in dezelfde verbrandingskamer.

 

125pk/liter uit een atmosferische motor is geen efficientiewinst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het reële verbruik van zo'n Ford Ecoboost (1.0, 125 pk) veel lager dan pakweg een atmosferische 1.6 met evenveel vermogen? Eens opsnorren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De limiet van efficiente verbranding heeft men al lang bereikt. Elke liter diesel die jij verbruikt, wordt ook effectief opgebrand. Het is niet dat er onverbrande diesel uit uw uitlaat spuit he...

En op welke manier jij die liter diesel ook opbrandt, dat geeft even veel CO2.

efficiente verbranding heeft niks te maken met alle ingespoten benzine daadwerkelijk te verbranden

 

en ik zei ook uitstoot en niet co2

 

http://en.wikipedia.org/wiki/MultiAir

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, uiteraard, het heeft er ook mee te maken om die verbrandingsenergie zo efficient mogelijk om te zetten in bewegingsenergie.

En dan nog heb je uitlaatgassen die je nog verder kan gaan gebruiken : ze hebben nog warmte en er zit nog druk achter. Hupla : kleine generator kan daar mee aangedreven worden

Idem met de warmte die verloren gaat in je radiator : eigenlijk valt daar meer uit te halen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie zie ik dat misschien wel zitten, met een 100% electrische auto rijden (voor erbij), aangezien er in het gezin vrij veel korte afstanden worden gereden (lees: minder dan 80km per dag) maar waarom zijn die dingen allemaal zo hondslelijk? 't Is erg om te moeten zeggen maar de Opel is dan nog by far de mooiste van de hoop want die lijkt tenminste nog op een normale auto.

 

Ik wil maar zeggen, je kan kiezen tussen:

 

2012-opel-ampera-geneva-2011-3.jpg

 

of

 

Nissan_Leaf_005.JPG

 

of

 

047.jpg

 

of

 

bmw-i3-coupe-concept-la.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lijken allemaal op elkaar : gedrongen en bolle lijnen. Doen me denken aan een vis die zich opblaast om groter te lijken en aanvallers weg te jagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie zie ik dat misschien wel zitten, met een 100% electrische auto rijden (voor erbij), aangezien er in het gezin vrij veel korte afstanden worden gereden (lees: minder dan 80km per dag) maar waarom zijn die dingen allemaal zo hondslelijk? 't Is erg om te moeten zeggen maar de Opel is dan nog by far de mooiste van de hoop want die lijkt tenminste nog op een normale auto.

 

Ik wil maar zeggen, je kan kiezen tussen:

 

 

 

of

 

 

 

of

 

 

 

of

 

 

deze he fjoel

 

Tesla-Roadster.jpg

 

:up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek geen rijplezier in een elektrische auto. Dat ding moet praktisch zijn. Als je fun wil hebben gaat er niks boven een verbrandingsmotor, op dit ogenblik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou zo een krel goedkoper zijn dan pakweg een swift diesel?

moet toch al 30% schelen eer ik de nadelen van een elektrische auto erbij wil nemen.

 

Op een firma wel.

 

120% aftrekbaar en in verbruik kost dat een paar euro / 100km, die je dan nog eens 120% kan aftrekken (benzine slechts 75% en minder dan 7.5 euro / 100km zal je niet halen). 

Minimale VAA (1200 euro / jaar). Minimum aan wegentaks. 

+ subsidies van de overheid voor de aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel subsidie is dat dan?

 

Dju, net te laat blijkbaar.

 

Als particulier in Vlaanderen:

 

 

 

 

Voor een personenwagen, een wagen voor dubbel gebruik en een minibus bedraagt de belastingvermindering:

  • 30 % van de aankoopwaarde van het elektrisch voertuig 
  • maximum 9.510 euro voor aanslagjaar 2013 (inkomsten 2012)

     

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, uiteraard, het heeft er ook mee te maken om die verbrandingsenergie zo efficient mogelijk om te zetten in bewegingsenergie.

 

Maar CO2 is wel veruit het belangrijkste criterium, en zoals ik eerder al stelde is die dus recht evenredig met het verbruik.

 

Niet akkoord dat CO2 het belangrijkste criterium is en daardoor het verbruik niet gedaald is de laatste 10 jaar. NOx-uitstoot is voor elke euronorm ook uiterst bepalend geweest en zorgt er mede voor dat het verbruik niet aanzienlijk gedaald is. Bij de overschakeling van Euro 3 naar Euro 4 zijn van bepaalde motoren bij Mazda de verbruikcijfers gestegen... Waarom heeft elke moderne motor EGR-werking? Omdat het minder verbruikt? Omdat het beter is voor de motor? Enkel om de NOx-waarde naar beneden te halen. Indien constructeurs geen rekening zouden moeten houden met welke vorm van uitstoot dan ook, krijgen ze een 1400 kg zwaar wegende wagen zonder veel probleem op 3l/100km en minder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid