Gast Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 Wetenschappen staan niet vrij voor interpretatie, 't is geen economie. ik twijfel, is niet interpreteren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 Eh? Daar wordt het rendement niet groter van. Als je de PK's aanspreekt, zal het verbruik volgen. Valt te zien wat je definitie van rendement is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 Het ding is, er wordt geen efficientiewinst geboekt. Er worden enkel grotere turbo's opgeschroefd waardoor je enkel meer brandstof en meer lucht samenperst in dezelfde verbrandingskamer. 125pk/liter uit een atmosferische motor is geen efficientiewinst? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.253 Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 Is het reële verbruik van zo'n Ford Ecoboost (1.0, 125 pk) veel lager dan pakweg een atmosferische 1.6 met evenveel vermogen? Eens opsnorren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 De limiet van efficiente verbranding heeft men al lang bereikt. Elke liter diesel die jij verbruikt, wordt ook effectief opgebrand. Het is niet dat er onverbrande diesel uit uw uitlaat spuit he... En op welke manier jij die liter diesel ook opbrandt, dat geeft even veel CO2. efficiente verbranding heeft niks te maken met alle ingespoten benzine daadwerkelijk te verbranden en ik zei ook uitstoot en niet co2 http://en.wikipedia.org/wiki/MultiAir Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.542 Geplaatst: 28 juli 2013 Delen Geplaatst: 28 juli 2013 De limiet van efficiente verbranding heeft men al lang bereikt. Singh grooves Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 de drol is gelegd http://www.youtube.com/watch?v=zPt2yh0esiE Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.738 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Ja, uiteraard, het heeft er ook mee te maken om die verbrandingsenergie zo efficient mogelijk om te zetten in bewegingsenergie. En dan nog heb je uitlaatgassen die je nog verder kan gaan gebruiken : ze hebben nog warmte en er zit nog druk achter. Hupla : kleine generator kan daar mee aangedreven worden Idem met de warmte die verloren gaat in je radiator : eigenlijk valt daar meer uit te halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.738 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 True. En nog een warmtewisselaar gaan bijbouwen wordt helemaal plezant : nog extra gewicht! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 In theorie zie ik dat misschien wel zitten, met een 100% electrische auto rijden (voor erbij), aangezien er in het gezin vrij veel korte afstanden worden gereden (lees: minder dan 80km per dag) maar waarom zijn die dingen allemaal zo hondslelijk? 't Is erg om te moeten zeggen maar de Opel is dan nog by far de mooiste van de hoop want die lijkt tenminste nog op een normale auto. Ik wil maar zeggen, je kan kiezen tussen: of of of Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.738 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Ze lijken allemaal op elkaar : gedrongen en bolle lijnen. Doen me denken aan een vis die zich opblaast om groter te lijken en aanvallers weg te jagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 In theorie zie ik dat misschien wel zitten, met een 100% electrische auto rijden (voor erbij), aangezien er in het gezin vrij veel korte afstanden worden gereden (lees: minder dan 80km per dag) maar waarom zijn die dingen allemaal zo hondslelijk? 't Is erg om te moeten zeggen maar de Opel is dan nog by far de mooiste van de hoop want die lijkt tenminste nog op een normale auto. Ik wil maar zeggen, je kan kiezen tussen: of of of deze he fjoel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Ik zoek geen rijplezier in een elektrische auto. Dat ding moet praktisch zijn. Als je fun wil hebben gaat er niks boven een verbrandingsmotor, op dit ogenblik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 zou zo een krel goedkoper zijn dan pakweg een swift diesel? moet toch al 30% schelen eer ik de nadelen van een elektrische auto erbij wil nemen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 zou zo een krel goedkoper zijn dan pakweg een swift diesel? moet toch al 30% schelen eer ik de nadelen van een elektrische auto erbij wil nemen. Op een firma wel. 120% aftrekbaar en in verbruik kost dat een paar euro / 100km, die je dan nog eens 120% kan aftrekken (benzine slechts 75% en minder dan 7.5 euro / 100km zal je niet halen). Minimale VAA (1200 euro / jaar). Minimum aan wegentaks. + subsidies van de overheid voor de aanschaf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 subsidies van de overheid voor de aanschaf Federaal? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Vlaams. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Hoeveel subsidie is dat dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.518 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 elektromotor in de wielnaaf inbouwen en werken met een genset. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.738 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 ik ga het filmpje bekijken en dan antwoorden, maar bedankt alvast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Hoeveel subsidie is dat dan? Dju, net te laat blijkbaar. Als particulier in Vlaanderen: Voor een personenwagen, een wagen voor dubbel gebruik en een minibus bedraagt de belastingvermindering: 30 % van de aankoopwaarde van het elektrisch voertuig maximum 9.510 euro voor aanslagjaar 2013 (inkomsten 2012) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Bedrijven: http://www.elektrischrijden.be/subsidies-3/kmo/aankoop/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mazdastruction 3.750 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Ja, uiteraard, het heeft er ook mee te maken om die verbrandingsenergie zo efficient mogelijk om te zetten in bewegingsenergie. Maar CO2 is wel veruit het belangrijkste criterium, en zoals ik eerder al stelde is die dus recht evenredig met het verbruik. Niet akkoord dat CO2 het belangrijkste criterium is en daardoor het verbruik niet gedaald is de laatste 10 jaar. NOx-uitstoot is voor elke euronorm ook uiterst bepalend geweest en zorgt er mede voor dat het verbruik niet aanzienlijk gedaald is. Bij de overschakeling van Euro 3 naar Euro 4 zijn van bepaalde motoren bij Mazda de verbruikcijfers gestegen... Waarom heeft elke moderne motor EGR-werking? Omdat het minder verbruikt? Omdat het beter is voor de motor? Enkel om de NOx-waarde naar beneden te halen. Indien constructeurs geen rekening zouden moeten houden met welke vorm van uitstoot dan ook, krijgen ze een 1400 kg zwaar wegende wagen zonder veel probleem op 3l/100km en minder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 http://www.standaard.be/cnt/dmf20130729_00674138 Officieel voorgesteld maar een foto van een prototype met camouflage bij het artikel ... enneh "Wij tonen vandaag hoe de individuele mobiliteit van morgen eruit zal zien’, aldus Reithofer." Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Bedrijven: http://www.elektrischrijden.be/subsidies-3/kmo/aankoop/ Bedankt voor de info. Veel is het niet, maar elke euro is meegenomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.