Ga naar inhoud

BMW i3


Phil

Aanbevolen berichten

Zo een ding kopen voor het rijplezier.

 

 

Juist ja.

 

nee dat zeg ik niet, maar als je dan toch moet kiezen in een segment vol lelijke en saaie auto's, liever één die wel goed rijdt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat noem je "goed rijden"? Stuurgevoel? Bochten pikken?

:lol:

 

goed rijden =/= sportief rijden zoals 'wij' het kennen

 

wat ik van de i3 verwacht is dat hij vinnig, direct, precies, licht, .. is icm een fijn stuurgevoel

(zie Chris Harris zijn eerste indrukken van hierboven)

 

wij hebben nog een Audi A2 gehad en dat is verre van sportief en toch vond ik dat aangenaam en 'licht' rijden

het is maar wat je referentiekader is en waarvoor de auto dient (in het geval van de i3 is sportiviteit niet aan de orde I know)

Link naar reactie
Delen op andere sites

merci.

Wel stel ik mij de vraag waarom carbon in Amerika gaan afbakken en dan terug naar hier vervoeren? Kijk hoe milieuvriendelijk wij zijn. Let wel niet op de uitstoot tijdens het productieproces, want dan is onze M3 milieuvriendelijker.

 

dat is natuurlijk wel waar, maar had toch eens graag de exacte cijfers gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chris Harris heeft er 10 minuten mee rechtdoor mogen rijden op een vliegveld. Nou nou....

 

ik zeg toch gewoon wat zijn 'eerste indrukken' zijn?

 

we zullen wel zien binnenkort hoe het ding echt rijdt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is omdat dat proces enorm veel energie vraagt en ze die fabrieken in Amerika aandrijven met waterkrachtcentrales, wat dus milieuvriendelijker is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ooit nog geweten, maar nu niet meer.

 

Ik dacht dat het was om zo constantere eigenschappen te bekomen, een uniformer geheel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat men soms stukken stof tussen de lagen carbon stak om te voorkomen dat splinters gaan vliegen bij een impact. Wanneer ze dat doen, moet het gebakken worden om sterk te zijn/te hechten. Ik vermoed dat dat dan ook de reden is

 

maar ik ben ook niet van de slimste, dus ik zou er kunnen naast zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa, ik had wel gelijk :D Ik ben namelijk mis. Google leert me dat men het bakt omdat een laag carbon maar sterk is in 1 richting, door verschillende lagen te leggen, daar hars tussen te doen en dat dan te bakken maakt men de boel een pak sterker. Dit is in principe niet nodig voor gewone onderdelen, maar als men bevestigingen wil maken (bvb een ophangpunt voor een rubber van het subframe) is het zeker wel aan te raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In elk geval, @@Tommie mag me altijd laten weten wanneer hij mij een testrit van dat ding kan regelen. Ik wil het ook wel eens weten eigenlijk.

Er zijn maar een paar dealers die de i's mogen leveren, ik dacht dat Smets daar niet bij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Er zijn maar een paar dealers die de i's mogen leveren, ik dacht dat Smets daar niet bij is.

Jorssen Aartselaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: ocharme!

Sinds Di Rupo moet je als zelfstandige anders gaan denken. Ik wil een 911 voor in m'n vrije tijd. Vandaag betalen wij iedere jaar ruime 7k euro aan VAA voor die 135i. Dan kan je beter een i3 kopen als daily op de zaak, en zo'n 911 privé bijkopen. Daar is dus niks 'ocharme' aan.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel kleuren ... wit, 4 soorten grijs, en oranje :fp:

Idd, dat is spijtig. Rood, blauw, of 'full black' hadden zeker mogelijk geweest moeten zijn. Zoals steeds bij BMW zal dat op termijn wel mogelijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ni voor 't een of 't ander, maar ge gaat al lelijk moeten doen om het voor mekaar te krijgen dat uwe 911 all-in privé goedkoper gaat zijn dan op de zaak, er vanuit gaande dat uw privé kapitaal opgebouwd wordt door geld dat ooit uit de zaak is gekomen / uit de zaak komt op één of andere manier, ma bon, die berekening ga ik hier niet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid