Ga naar inhoud

BMW i3


Phil

Aanbevolen berichten

Het probleem met elektrische auto's tot vandaag is dat ze lelijk zijn (Ampera, Fluence ZE, Leaf), ofwel dat ze te duur zijn (Tesla), ofwel dat hun actieradius gewoon te kort is. Deze BMW laat zien dat het anders kan. Ik ben ervan overtuigd dat deze i3 het begin is van een nieuw tijdperk elektrische wagens.

bmw ook niet de hemel inprijzen hé. :D

als er 1 merk is die bezig is met elektrische wagens is het renault.

twizy

zoe

fluence

kangoo

 

't is allesinds wel knap dat ze mee op de boot springen, maar ze moeten gewoon opletten van de prijzen.

die elektrische wagens zijn nog altijd 2de wagens en dan geeft niet iedereen 20K of meer  voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch; breng een mooie elektrische wagen uit en ik rij daar graag dagelijks. Als en alleen als er dan nog steeds v8 v10 v12 betaalbaar blijft zonder achterlijke taxering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bmw ook niet de hemel inprijzen hé. :D

als er 1 merk is die bezig is met elektrische wagens is het renault.

twizy

zoe

fluence

kangoo

 

't is allesinds wel knap dat ze mee op de boot springen, maar ze moeten gewoon opletten van de prijzen.

die elektrische wagens zijn nog altijd 2de wagens en dan geeft niet iedereen 20K of meer  voor.

 

Renault is idd ook goed bezig. Ik heb een kennis die zo'n Fluence ernsitig overwogen heeft. Wat hem heeft tegengehouden is de kleine actieradius. Hij moest 2x per week naar Brussel voor een kort bezoek bij een klant. De wagen kon met geladen batterij niet heen en terug. De korte tijd dat 'm in Brussel stond was te nipt om de batterij geladen te krijgen. Hij was dus verplicht om in Aarschot te stoppen voor een extra laadbeurt. Hij vertelde mij ook dat als je een verre afstand moet rijden, bijvoorbeeld naar een vakantiebestemming, dat je bij je Renault-verdeler gratis een 'gewone' Renault mag gaan afhalen. Door de kleine actieradius heeft 'm dus geen Fluence gekocht. Dat vond hij spijtig, want hij was echt wel onder de indruk van de techniek. Hij is een freelance ingenieur. 

 

Wat het budget betreft denk ik niet dat BMW klanten beoogt die 'slechts' 20k aan een auto willen/kunnen spenderen. Ik denk dat ze kopers van een BMW 1/Mini willen overtuigen om uiteindelijk zo'n 'zero emission' wagen te kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een Ampera wel véél knapper dan dit gedrocht. En dat heeft een range extender, dus dat ding heeft nog een behoorlijk aanvaardbaar bereik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Renault is idd ook goed bezig. Ik heb een kennis die zo'n Fluence ernsitig overwogen heeft. Wat hem heeft tegengehouden is de kleine actieradius. Hij moest 2x per week naar Brussel voor een kort bezoek bij een klant. De wagen kon met geladen batterij niet heen en terug. De korte tijd dat 'm in Brussel stond was te nipt om de batterij geladen te krijgen. Hij was dus verplicht om in Aarschot te stoppen voor een extra laadbeurt. Hij vertelde mij ook dat als je een verre afstand moet rijden, bijvoorbeeld naar een vakantiebestemming, dat je bij je Renault-verdeler gratis een 'gewone' Renault mag gaan afhalen. Door de kleine actieradius heeft 'm dus geen Fluence gekocht. Dat vond hij spijtig, want hij was echt wel onder de indruk van de techniek. Hij is een freelance ingenieur. 

 

Wat het budget betreft denk ik niet dat BMW klanten beoogt die 'slechts' 20k aan een auto willen/kunnen spenderen. Ik denk dat ze kopers van een BMW 1/Mini willen overtuigen om uiteindelijk zo'n 'zero emission' wagen te kopen. 

 

in Israël bestaat er een bedrijf waarbij je de Fluence kan leasen. Daar 'tank' je dmv het verwisselen van de batterij. Je rijdt dus constant rond met een andere batterij. Wisselen duurt een 5-tal minuten. Lijkt me alleszins een zeer goed systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het probleem met elektrische auto's tot vandaag is dat ze lelijk zijn (Ampera, Fluence ZE, Leaf), ofwel dat ze te duur zijn (Tesla), ofwel dat hun actieradius gewoon te kort is.

Dus gaat BMW proberen een wagen te maken die duur én lelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Israël bestaat er een bedrijf waarbij je de Fluence kan leasen. Daar 'tank' je dmv het verwisselen van de batterij. Je rijdt dus constant rond met een andere batterij. Wisselen duurt een 5-tal minuten. Lijkt me alleszins een zeer goed systeem.

Hier in België is dat ook zo. Voor de batterij betaal je, ik meen mij te herinneren, €80,- per maand 'huur'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus gaat BMW proberen een wagen te maken die duur én lelijk is?

Ja, dat zijn ze idd niet gewoon, maar zo gaan ze proberen klanten van Audi en Mercedes af te snoepen.  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een Ampera wel véél knapper dan dit gedrocht. En dat heeft een range extender, dus dat ding heeft nog een behoorlijk aanvaardbaar bereik.

Dat ding is dan ook véél duurder. 47k euro voor een Opel. Ik denk dan toch dat 35k voor een BMW aanvaardbaarder is. Niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dat netwerk is dan toch nog niet zo goed uitgebouwd

Logisch, want er zijn te weinig klanten. Dit concept staat nog in z'n kinderschoenen.

 

Ik ben trouwens benieuwd hoe BMW dat gaat oplossen met z'n batterijen. Gaan ze daar ook huur voor vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België is dat ook zo. Voor de batterij betaal je, ik meen mij te herinneren, €80,- per maand 'huur'.

volgens mij mag je die batterij dan nog gewoon zelf opladen

das gewoon om de prijs omlaag te krijgen denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Maar ze zijn de laatste jaren toch al zeer goed aan het oefenen dan :D

Bij sommige modellen hadden ze idd weining goesting. Gelukkig komt er nu deze knappe i3. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een toffe elektrische kar met minimum 200km actieradius interesseert me zeker, naast een weekendauto wel te verstaan. De aankoopprijs mag redelijk stevig zijn als het verbruik dit kan goedmaken. Bij de Renault Zoë kwam het op € 10 per 100km voor de huur van de batterij alleen.. Voor die verbruikskost kan ik een 530d op de oprit zetten dus zijn we er nog lang niet. Enkel het feit dat die karren 120% fiskaal aftrekbaar zijn (voor zelfstandigen) is vandaag het enige echte pluspunt, maar ook dat is maar een tijdelijke maatregel die snel zal verdwijnen als we met z'n allen op die electrowaggies springen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch, want er zijn te weinig klanten. Dit concept staat nog in z'n kinderschoenen.

 

Ik ben trouwens benieuwd hoe BMW dat gaat oplossen met z'n batterijen. Gaan ze daar ook huur voor vragen?

 

De leasing- en rentingprodukten zullen optioneel laadpalen bevatten. (Naast de klassiekers: onderhoud, reparaties, verzekering, banden, rijtaks, ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus gaat BMW proberen een wagen te maken die duur én lelijk is?

 

het mag niet uit de lijn van hun gamma vallen é

 

Is dit een pure elektrische auto of zit er een generator aan boord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vroeg ik me net ook af. Volgens deze pagina komen er twee versies.
 
 

BMW will sell two versions of the i3. Both will be powered by the same electric motor, but the range extender model will also have a 650cc two-cylinder petrol engine that acts as a generator to extend the battery's total range to about 180 miles


Op bmw.nl lees ik dan weer dat de range extender optioneel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vroeg ik me net ook af. Volgens deze pagina komen er twee versies.

 

 

Op bmw.nl lees ik dan weer dat de range extender optioneel is.

 

Komt dat niet op hetzelfde neer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Zijn op zijn minst marketing-gewijs toch twee verschillende concepten.

  1. "Tadaah! Hier is de BMW i3. Mottig en duur! Als je verder wilt rijden dan de hoek van de straat dan moet je nog een nier afstaan voor een range extender."
  2. "Tadaah! Hier zijn de broertjes i3". Mottig en duur! Als je de goedkoopste pakt val je stil op de hoek van de straat. Als je verder wilt rijden moet je het duurdere model nemen. "
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

't Zijn op zijn minst marketing-gewijs toch twee verschillende concepten.

  1. "Tadaah! Hier is de BMW i3. Mottig en duur! Als je verder wilt rijden dan de hoek van de straat dan moet je nog een nier afstaan voor een range extender."
  2. "Tadaah! Hier zijn de broertjes i3". Mottig en duur! Als je de goedkoopste pakt val je stil op de hoek van de straat. Als je verder wilt rijden moet je het duurdere model nemen. "

 

 

Je moet een Nederlander en een Belg dan ook anders aanpakken... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid