M3 is the best 167 Geplaatst: 22 juli 2025 Geplaatst: 22 juli 2025 Ik ben aan het uitkijken voor een Z3 of Boxster van de eerste generatie, en ik merk dat je vaak een interessanter aanbod hebt in Nederland, zeker voor de Boxster. Maar hoe doe je dit praktisch? In Nederland blijft de nummerplaat bij de auto. Kan ik dan met die Nederlandse nummerplaat naar huis rijden en met die plaat naar de keuring? Of moet je exportplaten aanvragen en daarmee naar de keuring? Of kan je dat met eigen nummerplaten van een bestaand voertuig? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 22 juli 2025 Geplaatst: 22 juli 2025 Zelf geen ervaring mee maar ik dacht dat je in NL de auto moet afmelden bij een RDW kantoor en dat je daar ook exportplaten kan krijgen inclusief verzekering. Ik vond dit na een snelle zoekactie: Quote
Fr79 506 Geplaatst: 22 juli 2025 Geplaatst: 22 juli 2025 De geel-zwarte platen doen ze af en moet de eigenaar opsturen naar de RDW. Je kunt wel een exportkenteken aanvragen (zelfde combinatie maar zwart-wit). Dat is 14 dagen geldig en er zit verzekering bij. Kan enkel als er nog een geldige APK op zit. Een 'keuring voor verkoop' kennen ze daar niet. Het meest interessante aan NL is dat je al buitenlander ex-BPM kunt kopen. Bij de meeste jongere wagens of dikke motorisaties scheelt dat een pak. Zowel de Cayenne als de Range heb ik uit Nederland gehaald. Veel interessanter dan Duitsland en ook minder afgeragd. Quote
Joske 922 Geplaatst: 23 juli 2025 Geplaatst: 23 juli 2025 Idd, en met die witte plaat kunt ge dan hier naar de keuring gaan. Hebt ge geen garageplaten ofzo nodig. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 23 juli 2025 Auteur Geplaatst: 23 juli 2025 14 uren geleden, Fr79 zei: De geel-zwarte platen doen ze af en moet de eigenaar opsturen naar de RDW. Je kunt wel een exportkenteken aanvragen (zelfde combinatie maar zwart-wit). Dat is 14 dagen geldig en er zit verzekering bij. Kan enkel als er nog een geldige APK op zit. Een 'keuring voor verkoop' kennen ze daar niet. Het meest interessante aan NL is dat je al buitenlander ex-BPM kunt kopen. Bij de meeste jongere wagens of dikke motorisaties scheelt dat een pak. Zowel de Cayenne als de Range heb ik uit Nederland gehaald. Veel interessanter dan Duitsland en ook minder afgeragd. kan je dat ergens nakijken dan, hoeveel er nog af gaat, en hoe gemakkelijk gaat de verkoper daar in mee? Quote
tato 1.906 Geplaatst: 23 juli 2025 Geplaatst: 23 juli 2025 39 minuten geleden, tuscani zei: kan je dat ergens nakijken dan, hoeveel er nog af gaat, en hoe gemakkelijk gaat de verkoper daar in mee? https://www.vwe.nl/autobedrijven/bpm-calculator-export 1 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 23 juli 2025 Geplaatst: 23 juli 2025 Dat valt tegen. Ik was mezelf rijk aan het rekenen Quote
Fr79 506 Geplaatst: 23 juli 2025 Geplaatst: 23 juli 2025 2 uren geleden, tuscani zei: kan je dat ergens nakijken dan, hoeveel er nog af gaat, en hoe gemakkelijk gaat de verkoper daar in mee? https://diensten.vwe.nl/dienst/bpm/BpmCalculatorExport.aspx => kenteken ingeven Jij koopt netto, ex-BPM, het is de verkoper die deze moet terugvorderen (en daartoe uw inschrijvingsbewijs in B. moet kunnen voorleggen.) https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bpm/content/teruggaaf-bpm-export-gebruikt-motorrijtuig Het kan wel zijn dat jij eerst 'bruto' moet kopen en de BPM pas terugkrijgt nadat de verkoper deze heeft gerecupereerd. Maar dat is een kwestie van een paar weken hoogstens. Bij een particulier kan het misschien iets lastiger zijn als je er ene treft die niet weet hoe of wat. 1 Quote
B3noît 4.400 Geplaatst: 23 juli 2025 Geplaatst: 23 juli 2025 Morgen vlieg ik naar Munchen om auto op te halen. Verkoper stelt voor om op zijn platen nr huis te rijden en ze dan op te sturen. Tevens heb ik verzekering op de platen van de M3 gevraagd. Zouden jullie op de Duitse (nog ingeschreven) platen rijden, of toch die van de M3 erop hangen? Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 23 juli 2025 Geplaatst: 23 juli 2025 25 minuten geleden, B3noît zei: Morgen vlieg ik naar Munchen om auto op te halen. Verkoper stelt voor om op zijn platen nr huis te rijden en ze dan op te sturen. Tevens heb ik verzekering op de platen van de M3 gevraagd. Zouden jullie op de Duitse (nog ingeschreven) platen rijden, of toch die van de M3 erop hangen? Ik zou mijn eigen platen gebruiken. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 23 juli 2025 Geplaatst: 23 juli 2025 2 uren geleden, B3noît zei: Morgen vlieg ik naar Munchen om auto op te halen. Verkoper stelt voor om op zijn platen nr huis te rijden en ze dan op te sturen. Tevens heb ik verzekering op de platen van de M3 gevraagd. Zouden jullie op de Duitse (nog ingeschreven) platen rijden, of toch die van de M3 erop hangen? Duitse platen want dan ben je in orde. M3 platen zijn niet in orde voor een andere wagen. 1 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 23 juli 2025 Geplaatst: 23 juli 2025 Duitse platen maar dan wel een documentje laten opmaken door de eigenaar, dan kan er geen gezeik van komen qua inschrijving noch verzekering (indien van toepassing) 6° het voertuig dat ten kosteloze titel ter beschikking wordt gesteld van een natuurlijke persoon bedoeld in § 1 gedurende een periode van ten hoogste één maand; een door de buitenlandse titularis opgesteld document dient zich aan boord van het voertuig te bevinden, waaruit blijkt dat laatstgenoemde toestemming verleent om het voertuig te gebruiken voor een bepaalde periode, met vermelding van de einddatum; 1 Quote
Marc 0 Geplaatst: 14 december 2025 Geplaatst: 14 december 2025 En wat moet je erna doen met de vervallen Duitse transitplaten? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 18 december 2025 Auteur Geplaatst: 18 december 2025 In je vitrinekast met schaalmodellen hangen. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 25 maart Auteur Geplaatst: 25 maart vraagje in mijn eigen topic. 550€ voor transitplaten (ik ga er al vanuit met verzekering inbegrepen) is de normale prijs tegenwoordig? Weet niet meer hoeveel ik indertijd zelf betaald heb. en zegt hij hier niet 2keer hetzelfde? Reverse-Charge-Verfahren ist bekannt gilt nur auf Zubehör und oder Dienstleistungen. Bei einem Fahrzeug ist es eine „Innergemeinschaftliche Lieferung“ und es gilt kein Reverse-Charge. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 21 april Auteur Geplaatst: 21 april Gisteren gemaild naar de keuring of ik al ergens in de loop van volgende week of de week nadien een afspraak kon krijgen, omdat ik met transitplaten zit. Als je online een afspraak wilt maken, moet je een nummerplaat ingeven, en die heb ik natuurlijk nog niet, plus dat de eerstvolgende mogelijkheid op afspraak pas 8 augustus was. Daarnet een reactie gekregen dat ik volgende week woensdag mag langskomen. Tegen dan zal mijn aanvraag bij de douane wel in orde zijn zeker? Gisteren alles online zitten ingeven en ingediend. Want zonder vignet 705, kan ik weinig gaan doen natuurlijk. edit: Uit nieuwsgierigheid even gekeken hoe het stond met het dossier op myfin..... aanvaard en zelf te downloaden. Weer typisch de staat, je kan het zelf gaan opvolgen en zoeken. Geen melding gekregen of dergelijke. Maar kom ik heb hier een A4 afgedrukt dat het volgens mij zou moeten zijn. "overzicht gevalideerde e705" Quote
Fr79 506 Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april 705 is tegenwoordig meestal de dag zelf nog in orde als je 's morgens alles doorgeeft. Je moet het idd. wel allemaal zelf opvolgen. Toch alleszins veel beter dan vroeger toen je nog zelf fysiek tot daar moest gaan met heel je bazaar aan documenten en dan een onbekwame treffen aan de andere kant van het loket die van toeten noch blazen wist Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 21 april Auteur Geplaatst: 21 april 23 minuten geleden, Fr79 zei: 705 is tegenwoordig meestal de dag zelf nog in orde als je 's morgens alles doorgeeft. Je moet het idd. wel allemaal zelf opvolgen. Toch alleszins veel beter dan vroeger toen je nog zelf fysiek tot daar moest gaan met heel je bazaar aan documenten en dan een onbekwame treffen aan de andere kant van het loket die van toeten noch blazen wist Vorige keer was dat toch gemakkelijk. Kantoor was in Aalst op industrieterrein, en op 20min was ik binnen en buiten met formulier met zegel op. Nu heb ik 20min zelf alles moeten ingeven (2xmaal want de documenten moesten in pdf formaat zijn ipv jpeg, en samengevoegd worden want je kan maar 1 per onderwerp uploaden) en print ik hier de dag nadien een dwaze A4 af, waar mijn inziens niets opstaat en gewoon kan nagemaakt worden. (geen stempel of dergelijks, enkel wat tekst) Maar 't is in orde, kan volgende week naar de keuring. arty: Quote
Kartfreak 1.887 Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april Ja laat ons teruggaan naar 't stenen tijdperk en lekker gaan aanschuiven bij een loket van één of andere werkonbekwame ambtenaar! 20min Ik doe dat aan de lopende band, max 5 minuten per auto incl. inscannen. Als je E705 hebt, dan pas kan je keuringsafspraken maken. E705-papier heb ik nog nooit laten zien op de keuring. 1 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april 32 minuten geleden, Fr79 zei: 705 is tegenwoordig meestal de dag zelf nog in orde als je 's morgens alles doorgeeft. Je moet het idd. wel allemaal zelf opvolgen. Toch alleszins veel beter dan vroeger toen je nog zelf fysiek tot daar moest gaan met heel je bazaar aan documenten en dan een onbekwame treffen aan de andere kant van het loket die van toeten noch blazen wist betalen in fiscale zegels aub Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 21 april Auteur Geplaatst: 21 april 24 minuten geleden, Kartfreak zei: Ja laat ons teruggaan naar 't stenen tijdperk en lekker gaan aanschuiven bij een loket van één of andere werkonbekwame ambtenaar! 20min Ik doe dat aan de lopende band, max 5 minuten per auto incl. inscannen. Als je E705 hebt, dan pas kan je keuringsafspraken maken. E705-papier heb ik nog nooit laten zien op de keuring. Als je het niet gewoon bent, en je moet toch wat gegevens ingeven. chassisnummer, naam garage, btw nummer garage, km stand, kW, eerste inschrijving, documenten samenvoegen ( want een factuur van 3 bladzijden, coc voor en achterkant, deel 1 en 2) was toch voor mij iets langer dan 5min werk. Maar het is gelukt, je hoort me niet klagen. Quote
Kartfreak 1.887 Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april 33 minuten geleden, tuscani zei: Als je het niet gewoon bent, en je moet toch wat gegevens ingeven. chassisnummer, naam garage, btw nummer garage, km stand, kW, eerste inschrijving, documenten samenvoegen ( want een factuur van 3 bladzijden, coc voor en achterkant, deel 1 en 2) was toch voor mij iets langer dan 5min werk. Maar het is gelukt, je hoort me niet klagen. COC is niet verplicht. Inschrijvingsformulier wel. Quote
Jables 16 Geplaatst: 19 mei Geplaatst: 19 mei Fijn om de ervaringen met de ‘nieuwe’ procedure hier te lezen. Zondag ga ik mijn speelgoedje ophalen dus volgende week is het mijn beurt. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 24 mei Auteur Geplaatst: 24 mei Op 19/5/2026 om 17:43, Jables zei: Fijn om de ervaringen met de ‘nieuwe’ procedure hier te lezen. Zondag ga ik mijn speelgoedje ophalen dus volgende week is het mijn beurt. Post gerust foto's van uw nieuw speelgoed. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.