Joske 922 Geplaatst: 5 juni 2024 Geplaatst: 5 juni 2024 Bij mijn de Gti16 (in 2009) was t nog 75€ bij de lokale dealer. Bij de vorige camionette (in 2019) was t al 250€ bij Peugeot of speciaal keuring, maar als t nu nie meer nodig is dan ga ik de moeite ook nie meer doen. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 5 juni 2024 Geplaatst: 5 juni 2024 29 minuten geleden, Kartfreak zei: Ik had onlangs 2 Deense wagens, die hadden 't ook niet. Op de keuring staat op 't verslag gewoon "geen COC aanwezig". Ook de volgende keuringen niet nodig. Ik heb hier 2x een COC aangevraagd en 2x goeie ervaring mee. Duurt natuurlijk wel een tijdje: https://www.coc-online.com/ Is dat nu een ding die wagens uit DK? Mijn onafhankelijke MB garagist zei onlangs ook dat hij daar al eens een auto ging halen. Quote
Kartfreak 1.881 Geplaatst: 5 juni 2024 Geplaatst: 5 juni 2024 2 minuten geleden, josenjef zei: Is dat nu een ding die wagens uit DK? Mijn onafhankelijke MB garagist zei onlangs ook dat hij daar al eens een auto ging halen. Ik heb daar toen 2 Kia's PHEV gekocht. Was wel een goeie deal. Maar er zijn ook wel wat extra kosten/gedoe (transport, invoeren - al stelt dat niet veel voor, je kan er niet op Z-platen zelf mee rijden tot 'm gekeurd is, klanten haken soms af als ze weten dat 't een buitenlandse wagen is, COC moeten aanvragen/aankopen omdat 1 verzekering dat vroeg...). Zelf gaan halen lijkt mij niet interessant tenzij je tijd te veel hebt. Ik heb toen €1349 (ex BTW) betaald om 2 wagens 792km te transporteren. Tenzij je dan zelf een camion hebt en die vol kan mee terugbrengen zou ik dat altijd met extern transport laten doen. Zo'n topdeals heb ik er sindsdien niet meer gezien. Is ook sterk afhankelijk van 't merk/aanbod/andere bieders er net op dat platform zitten. Ik heb onlangs een paar Duitse Kia's gekocht. Was ook een goeie deal (minder goed wel dan uit DK), maar de BMW's daar bv. gaan een stuk duurder dan bij ons. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 6 juni 2024 Geplaatst: 6 juni 2024 CoC niet meer nodig indien eerder al ingeschreven in een land behorend tot de Europese Unie. 1 Quote
Joske 922 Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 (aangepast) Merci allemaal, ga straks kijken naar. Roetfilter is de enige "twijfelfactor" da kunt ge moeilijk controleren. In principe zijn de regels in NL even streng als hier, maar... apk.nl vs autoveiligheid.be 7 juni 2024 aangepast door Joske Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 Op 14/5/2024 om 13:27, gTa zei: Ik heb ook al gehoord dat er maatschappijen zijn die niet op chassisnummer verzekeren ... maar ik denk dat de uitleg die ze jou gegeven hebben, niet klopt. Vooreerst kan die uitleg per definitie al niet: de wettelijk verplichte B.A.-verzekering moet afgesloten zijn VOORDAT je de auto kan inschrijven. Elke polis B.A. voor een nieuw voertuig is er dus eentje die een nog niet ingeschreven voertuig verzekert... 't Lijkt mij vooral een keuze te zijn ifv portefeuille- en risicobeheer? Tis niet omdat de verzekering begint te lopen voor het voertuig is ingeschreven, dat ze zich niet kunnen beroepen op een clausule die de polis nietig verklaard als er iets voorvalt terwijl het voertuig nog niet ingeschreven is. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 dan moeten ze al het oorzakelijk verband kunnen aantonen tussen het niet-ingeschreven zijn, en het ongeval. En ze moeten ook duiden waarom ze polis nietig verklaren: dit kan in feite alleen als er kan worden aangetoond dat de polis nooit ging onderschreven zijn, moest men de situatie kennen zoals ze was op het ogenblik van het ongeval (met andere woorden als er manifest verkeerde informatie werd doorgegeven aan de verzekeraar bij het opmaken van de polis). 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 7 juni 2024 Geplaatst: 7 juni 2024 11 uren geleden, Asserti zei: Tis niet omdat de verzekering begint te lopen voor het voertuig is ingeschreven, dat ze zich niet kunnen beroepen op een clausule die de polis nietig verklaard als er iets voorvalt terwijl het voertuig nog niet ingeschreven is. Toon dat eens (in de algemene of in de bijzondere voorwaarden van de polis), die clausule? Heb dat iig nog niet gezien, maar ik ben dan ook geenszins dagelijks bezig met verzekeringen. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 11 juni 2024 Geplaatst: 11 juni 2024 Op 7/6/2024 om 21:09, gTa zei: Toon dat eens (in de algemene of in de bijzondere voorwaarden van de polis), die clausule? Heb dat iig nog niet gezien, maar ik ben dan ook geenszins dagelijks bezig met verzekeringen. Bestaat volgens mij niet. Maar indien het voertuig nog gekeurd moet worden kan de verzekeraar verhaal uitoefenen "wanneer op het ogenblik van het schadegeval het omschreven motorrijtuig, dat onderworpen is aan de Belgische reglementering op de technische controle, niet voldoet aan deze reglementering en in het verkeer gebracht wordt buiten het toegelaten traject. Dit verhaal kan enkel worden toegepast voor zover de verzekeraar aantoont dat er een oorzakelijk verband bestaat tussen de staat van het motorrijtuig en het schadegeval" Maar dan moet er dus wel een oorzakelijk verband aangetoond worden. Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Een vraagje bij gebrek aan een topic voor Frankrijk, dezelfde procedure waarschijnlijk? Is een nieuw voertuig (kampeerauto), koper is een Belgische vennootschap: Voertuig gaan halen in Frankrijk E705 digitaal aanvragen BTW in België betalen Preregisteren bij de DIV (online?) laten inschrijven door de makelaar. Is er iets speciaals gezien het een kampeerauto betreft? Of exact hetzelfde zoals voor een normaal voertuig? Alvast bedankt! Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Dat is juist, enige is dat je de btw via je aangifte zal kunnen verrekenen. Indien twijfels laten bijstaan door een Vanderbiest bij oa pre-registratie. 1 Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 Geen COC aanwezig vermoed ik vanwege FR? Kan dan wel zijn dat je bij inschrijving na de keuring papieren manueel moet opsturen naar DIV Brussel. Met Duitsers heb ik meestal geen problemen, de enige Frans ingevoerde die ik dit jaar had, wel. Nu, ipv 1 dag duurt het dan ongeveer 4-5 dagen. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 en het uitschrijven in Frankrijk is ook nog best wel een procedure (maar daar ga jij waarschijnlijk minder miserie van hebben dan ik bij de invoer van ons 208'je) edit: ga je helemaal geen last van hebben, want 't is ne nieuwen Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 5 mei 2025 Geplaatst: 5 mei 2025 4 uren geleden, Spillies zei: Een vraagje bij gebrek aan een topic voor Frankrijk, dezelfde procedure waarschijnlijk? Is een nieuw voertuig (kampeerauto), koper is een Belgische vennootschap: Voertuig gaan halen in Frankrijk E705 digitaal aanvragen BTW in België betalen Preregisteren bij de DIV (online?) laten inschrijven door de makelaar. Is er iets speciaals gezien het een kampeerauto betreft? Of exact hetzelfde zoals voor een normaal voertuig? Alvast bedankt! Stel dat je als particulier een nieuwe wagen bij een Franse dealer koopt omdat ze daar meer korting geven is dit de procedure dan? En je kan als particulier een nieuwe wagen zonder btw aankopen in Frankrijk? Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 13 uren geleden, Speedhunter zei: Stel dat je als particulier een nieuwe wagen bij een Franse dealer koopt omdat ze daar meer korting geven is dit de procedure dan? En je kan als particulier een nieuwe wagen zonder btw aankopen in Frankrijk? Ja. Kan wel zijn dat je de franse BTW nog eens in borg zal moeten betalen tot de wagen in BE ingeschreven is. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 6 mei 2025 Geplaatst: 6 mei 2025 Heeft er hier iemand eigenlijk ooit een auto ingevoerd vanuit de VS or UAE ? Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 17 juni 2025 Geplaatst: 17 juni 2025 Op 5/5/2025 om 14:14, Spillies zei: Een vraagje bij gebrek aan een topic voor Frankrijk, dezelfde procedure waarschijnlijk? Is een nieuw voertuig (kampeerauto), koper is een Belgische vennootschap: Voertuig gaan halen in Frankrijk E705 digitaal aanvragen BTW in België betalen Preregisteren bij de DIV (online?) laten inschrijven door de makelaar. Is er iets speciaals gezien het een kampeerauto betreft? Of exact hetzelfde zoals voor een normaal voertuig? Alvast bedankt! Moet die dan eerst nog in België gekeurd worden of? Heb net de gevalideerde E705 binnen gekregen. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 17 juni 2025 Geplaatst: 17 juni 2025 Ja, na E705 en preregistratie op Z-plaat (of toch iets van nummerplaat) naar de keuring rijden voor keuring voor verkoop, dan je roos formulier doorsturen naar uw verzekeraar. Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 17 juni 2025 Geplaatst: 17 juni 2025 Waar doe je die pre-registratie op een nummerplaat? Of doet de verzekeraar dat? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 17 juni 2025 Geplaatst: 17 juni 2025 9 minuten geleden, Spillies zei: Waar doe je die pre-registratie op een nummerplaat? Of doet de verzekeraar dat? hierzo : Preregistration Als je naar de keuring gaat op een andere dan een Z-plaat: die plaat moet van een nog ingeschreven voertuig komen, en je moet het inschrijvingsbewijs van die auto mee hebben. Wij stonden in de keuring met de plaat van de verkochte Audi van mijn ma (en hadden dus de inschrijvingsdocumenten niet meer), en we zijn thuis een andere nummerplaat mogen gaan afvijzen. 1 Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 17 juni 2025 Geplaatst: 17 juni 2025 Beide delen van het inschrijvingsdocument, zelfs! Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 18 juni 2025 Geplaatst: 18 juni 2025 18 uren geleden, Stancke zei: Ja, na E705 en preregistratie op Z-plaat (of toch iets van nummerplaat) naar de keuring rijden voor keuring voor verkoop, dan je roos formulier doorsturen naar uw verzekeraar. Waarom keuring voor verkoop? Tis een nieuwe? Volgens mij gewoon pre-registratie, en dan aanbieden ter inschrijving aan webdiv. Je zal wel nog eens naar de keuring moeten voor weging. Quote
Ceke 2.729 Geplaatst: 30 juni 2025 Geplaatst: 30 juni 2025 Correct dat ik geen COC meer nodig heb, de wagen heeft een EG nummer. Heb mijn E705 al aangevraagd en gekregen. Ik ga 8/07 de wagen in duitsland halen, stel dat ik een afspraak vastkrijg, dan kan ik gewoon op 9/07 naar de keuring met mijn E705, de transitplaten, keuringsverslag uit duitsland en de inschrijving van duitsland met het EG nummer op, correct? Ik veronderstel dat dit dan een 2de hands keuring is waarbij ik op het einde mn roze formulier krijg. Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 1 juli 2025 Geplaatst: 1 juli 2025 17 uren geleden, Ceke zei: Correct dat ik geen COC meer nodig heb, de wagen heeft een EG nummer. Heb mijn E705 al aangevraagd en gekregen. Ik ga 8/07 de wagen in duitsland halen, stel dat ik een afspraak vastkrijg, dan kan ik gewoon op 9/07 naar de keuring met mijn E705, de transitplaten, keuringsverslag uit duitsland en de inschrijving van duitsland met het EG nummer op, correct? Ik veronderstel dat dit dan een 2de hands keuring is waarbij ik op het einde mn roze formulier krijg. Klopt. Als het een ‘K’ is (vak 17 als ik me niet vergis), en er staat een E nummer ingevuld. Je makelaar gaat wel niet digitaal kunnen inschrijven. Wil je dat wel kunnen dan moet je tussen E705 en keuring eerst nog de preregistratie uitvoeren. Kan via een site van de overheid, maar blokkeert soms bij inschrijving. Ik gebruik een andere site (tot nog toe zonder problemen), maar die is betalend. Quote
Ceke 2.729 Geplaatst: 1 juli 2025 Geplaatst: 1 juli 2025 5 minuten geleden, Jonass zei: Klopt. Als het een ‘K’ is (vak 17 als ik me niet vergis), en er staat een E nummer ingevuld. Je makelaar gaat wel niet digitaal kunnen inschrijven. Wil je dat wel kunnen dan moet je tussen E705 en keuring eerst nog de preregistratie uitvoeren. Kan via een site van de overheid, maar blokkeert soms bij inschrijving. Ik gebruik een andere site (tot nog toe zonder problemen), maar die is betalend. Allright thanks. Ik heb e705 en preregistratie al voltooid, dus dat ziet er dan goed uit. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.