Jump to content
tuscani

Invoeren van Duitsland

Recommended Posts

rouquin    38
rouquin
Gisterenavond een auto gezien in Duitsland, vanmorgen een mailtje gestuurd maar een paar uur later was hij al van de site. You can't beat the locals I guess?
Hoe doen jullie dat? Wat geluk hebben en hopen dat er niemand hem komt wegkapen? Ik denk dat als een verkoper kan kiezen tussen verkopen aan een local of iemand waar hij nog om papieren moet lopen...

Je moet bellen. Mailen doe je pas nadien. En je specifieke vragen klaar hebben voor de call.
Als je geen Duits praat, er zijn al genoeg jongere verkopers die goed Engels praten, maar je moet wat geluk hebben.
Veelgekochte wagens aan superprijzen zijn natuurlijk moeilijk. Sommige dealers verkopen ook niet aan het buitenland...
Good luck!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Thanks Friendly 1

Jochen    2,145
Jochen
36 minuten geleden, rouquin zei:

Je moet bellen. Mailen doe je pas nadien. En je specifieke vragen klaar hebben voor de call.
Als je geen Duits praat, er zijn al genoeg jongere verkopers die goed Engels praten, maar je moet wat geluk hebben.
Veelgekochte wagens aan superprijzen zijn natuurlijk moeilijk. Sommige dealers verkopen ook niet aan het buitenland...
Good luck!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

De beller is sneller inderdaad :) Het was een zeer nette A3 aan een scherpe prijs dus dat is normaal dat die meteen weg was op een zaterdag.

Maar zelfs als je belt, kan ik me voorstellen dat ze rapper verkopen aan iemand die er met flappen staat te zwaaien dan iemand waar ze eerst nog een hoop voor moeten mailen en regelen... Tenzij hij redelijk dichtbij staat, dan kan je zelf met flappen gaan zwaaien :) Ik woon in Limburg en ben op 1h30 is Köln bvb.

Daliir    0
Daliir

Hoi ja ik heb dus gebeld en een optie genomen op de wagen die ik wou. Nu het volgende ik heb dus gevraagd of zij die transitplaten wouden regelen en ofwel hebben ze geen zin ofwel hebben ze mij misverstaan. Maar bon, Ik ga dus alles zelf doen. Ik heb al gebeld naar de zulassunstelle in de streek en ik weet dat ik zelf de verzekering moet kopen. Kan iemand mij juist uitleggen wat ik allemaal exact moet doen voor die platen en verzekering enzo?

Merci.

brjefs    9,880
brjefs

Zorg dat je een officieel document met je adres op bij hebt

Daliir    0
Daliir

Hoi 

Dinsdag ga ik achter mijn auto in DE met transitplaten. En ik heb een verzekering besteld op deckungkarte.de maar die is nog niet toegekomen. Ik heb al gelezen dat je ze daar ook kunt kopen bij een nummerplaat maker. Zijn er in elk stadje zo een of niet altijd?