Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

Ik ben een paar jaar geleden aan de kant gezet met rode transitplaten en kreeg toen heel duidelijk te horen dat ik recht naar huis moest rijden en wachten tot mijn voertuig in BE was ingeschreven. Als ze me er nog één keer mee zouden zien rijden was het inbeslagname voertuig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om lezen!

Heb al 3x een auto vanuit DE geïmporteerd naar Spanje, en telkens controle gehad.
2x liet de ene agent aan de andere zien wat dit nu wel was en hoe je dit moest controleren (is niet zo common hier).
1x gestopt geweest door anonieme douane in Frankrijk op de autosnelweg. Die controleerden ook op drugs enzo. En wezen me er fijntjes op dat FR = 130km/h en geen 160.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een vraagje.. Een auto/moto van 1982 met 1400 km wil je importeren, je zit dus niet onder de 6000 km.. De eigenaar wil op we factuur zetten dat de auto/moto 6001 km heeft, controleert iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat de douane en de keuring gelinkt zijn, maar ben het niet zeker. 

En 6001 zou ik er zeker niet van maken, dan gaan ze zeker vragen om je auto te komen tonen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Zelf heb ik een wagen laten invoeren vanuit Duitsland, verkoper regelde de verzekering en transitplaten naar België.

Auto werd in Duitsland gekeurd Tüv keuring en Hauptuntersuch (HU )en abgasuntersuch (AU) en gekeurd.

Naar de douane geweest en de keuring in België

Bij de keuring echter niet ok wegens ontbreken van documenten voor uitlaat, blijkbaar is deze gewijzigd.

Mijn Duitse invoer nummerplaat  vervalt op 04-05-18. (rode band)

Als ik een andere uitlaat moet plaatsen, en dan ook laten herkeuren, welke nummerplaat mag ik dan plaatsen, een handelaarsplaat ofzo?

Hier iemand al zelfde situatie gehad? Met welke nummerplaat dan te rijden?

Wie beschikt hierover?

Mvg

Fabrice

aangepast door fabrice76
toevoeging keuring
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-4-2018 om 16:06, fabrice76 zei:

Hoi

Zelf heb ik een wagen laten invoeren vanuit Duitsland, verkoper regelde de verzekering en transitplaten naar België.

Auto werd in Duitsland gekeurd Tüv keuring en Hauptuntersuch (HU )en abgasuntersuch (AU) en gekeurd.

Naar de douane geweest en de keuring in België

Bij de keuring echter niet ok wegens ontbreken van documenten voor uitlaat, blijkbaar is deze gewijzigd.

Mijn Duitse invoer nummerplaat  vervalt op 04-05-18. (rode band)

Als ik een andere uitlaat moet plaatsen, en dan ook laten herkeuren, welke nummerplaat mag ik dan plaatsen, een handelaarsplaat ofzo?

Hier iemand al zelfde situatie gehad? Met welke nummerplaat dan te rijden?

Wie beschikt hierover?

Mvg

Fabrice

Vijs gewoon een nummerplaat van een ander voertuig dat door jou reeds ingeschreven werd op de auto. Hiermee mag jij keuren. De aanvraag tot inschrijving geldt dan wel enkel voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of leg enige creativiteit aan de dag met Photoshop en voorzie het correcte attest voor de keuring! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Alexis zei:

Of leg enige creativiteit aan de dag met Photoshop en voorzie het correcte attest voor de keuring! 

of iets vroeger naar de keuring gegaan zijn, dan was er meer tijd om de papieren op te vragen bij de verkoper, of een andere uitlaat te kopen en monteren. nummerplaat hangt al een maand op de wagen, maar zo'n transitplaat oogt vet qua look. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je mag idd met een nummerplaat van je andere auto gaan. Wel verzekering even inlichten hebben ze me ooit verteld.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/5/2018 om 22:08, Beau zei:

Vijs gewoon een nummerplaat van een ander voertuig dat door jou reeds ingeschreven werd op de auto. Hiermee mag jij keuren. De aanvraag tot inschrijving geldt dan wel enkel voor jou.

 

Op 4/5/2018 om 13:42, Alexis zei:

Of leg enige creativiteit aan de dag met Photoshop en voorzie het correcte attest voor de keuring! 

Of lach eens vriendelijk naar de dame van middelbare leeftijd achter de balie van de DIV :ninja:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste forumleden, ik heb een prangende en redelijk dringende vraag. Ik vind in een brochure van de ECC onderstaande tekst:

Sinds september 2013 moet je geen Europees certificaat van overeenstemmingvoorleggen als je in België een voertuig wilt registreren dat reeds eerder in een ander land van de EU ingeschreven was.

De afschaffing van deze verplichting betekent een aanzienlijke besparing: vroeger moest je bijna € 200 neertellen voor het Europese certificaat van overeenstemming dat je via de verdeler of een speciale technische keuring kon verkrijgen.

Heb je geen Europees certificaat van overeenstemming en het inschrijvingsbewijs is onvolledig of onleesbaar, dan zal de DIV de bevoegde instantie van het land waar je het voertuig kocht moeten contacteren en de vereiste technische informatie opvragen. Hierdoor kan de inschrijving van je voertuig een vertraging tot 3 maanden oplopen. Hou daar rekening mee.

Koop je een tweedehandsvoertuig? Vraag de verkoper dan steeds het Europese certificaat van overeenstemming.

Stel dat ik een ander EU land aan tweedehandswagen aankoop waar geen COC bij zit, haal ik mij dan problemen op de hals of maak ik mezelf voor niks ongerust wegens paragraaf 1?

@Alexanderr @Matthi @brjefs @ir_fuel ...

Thanks!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, J3nkins zei:

Beste forumleden, ik heb een prangende en redelijk dringende vraag. Ik vind in een brochure van de ECC onderstaande tekst:

Sinds september 2013 moet je geen Europees certificaat van overeenstemmingvoorleggen als je in België een voertuig wilt registreren dat reeds eerder in een ander land van de EU ingeschreven was.

De afschaffing van deze verplichting betekent een aanzienlijke besparing: vroeger moest je bijna € 200 neertellen voor het Europese certificaat van overeenstemming dat je via de verdeler of een speciale technische keuring kon verkrijgen.

 Heb je geen Europees certificaat van overeenstemming en het inschrijvingsbewijs is onvolledig of onleesbaar, dan zal de DIV de bevoegde instantie van het land waar je het voertuig kocht moeten contacteren en de vereiste technische informatie opvragen. Hierdoor kan de inschrijving van je voertuig een vertraging tot 3 maanden oplopen. Hou daar rekening mee.

 Koop je een tweedehandsvoertuig? Vraag de verkoper dan steeds het Europese certificaat van overeenstemming.

Stel dat ik een ander EU land aan tweedehandswagen aankoop waar geen COC bij zit, haal ik mij dan problemen op de hals of maak ik mezelf voor niks ongerust wegens paragraaf 1?

 @Alexanderr @Matthi @brjefs @ir_fuel ...

Thanks!

 

Er moet een E nummer leesbaar zijn op het buitenlands inschrijvingsbewijs. Dit E nummer moet ook zichtbaar zijn op het identificatieplaatje van het voertuig.

Dan heb je geen COC meer nodig.

Belgische voertuigen MOETEN dit wél hebben.

Welkom in België.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-4-2018 om 18:06, fabrice76 zei:

Hoi

Zelf heb ik een wagen laten invoeren vanuit Duitsland, verkoper regelde de verzekering en transitplaten naar België.

Auto werd in Duitsland gekeurd Tüv keuring en Hauptuntersuch (HU )en abgasuntersuch (AU) en gekeurd.

Naar de douane geweest en de keuring in België

Bij de keuring echter niet ok wegens ontbreken van documenten voor uitlaat, blijkbaar is deze gewijzigd.

Mijn Duitse invoer nummerplaat  vervalt op 04-05-18. (rode band)

Als ik een andere uitlaat moet plaatsen, en dan ook laten herkeuren, welke nummerplaat mag ik dan plaatsen, een handelaarsplaat ofzo?

Hier iemand al zelfde situatie gehad? Met welke nummerplaat dan te rijden?

Wie beschikt hierover?

Mvg

Fabrice

Voor de keuring maakt het niet uit dat die plaat al vervallen is

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, J3nkins zei:

Beste forumleden, ik heb een prangende en redelijk dringende vraag. Ik vind in een brochure van de ECC onderstaande tekst:

Sinds september 2013 moet je geen Europees certificaat van overeenstemmingvoorleggen als je in België een voertuig wilt registreren dat reeds eerder in een ander land van de EU ingeschreven was.

De afschaffing van deze verplichting betekent een aanzienlijke besparing: vroeger moest je bijna € 200 neertellen voor het Europese certificaat van overeenstemming dat je via de verdeler of een speciale technische keuring kon verkrijgen.

Heb je geen Europees certificaat van overeenstemming en het inschrijvingsbewijs is onvolledig of onleesbaar, dan zal de DIV de bevoegde instantie van het land waar je het voertuig kocht moeten contacteren en de vereiste technische informatie opvragen. Hierdoor kan de inschrijving van je voertuig een vertraging tot 3 maanden oplopen. Hou daar rekening mee.

Koop je een tweedehandsvoertuig? Vraag de verkoper dan steeds het Europese certificaat van overeenstemming.

Stel dat ik een ander EU land aan tweedehandswagen aankoop waar geen COC bij zit, haal ik mij dan problemen op de hals of maak ik mezelf voor niks ongerust wegens paragraaf 1?

@Alexanderr @Matthi @brjefs @ir_fuel ...

Thanks!

 

Anders bestellen op eurococ als je zeker wil zijn. Als het een courant model is, niet mee inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
2 uren geleden, Davidk zei:

Iemand ervaring met import vanuit Luxemburg? 😅

Luxemburg, officieel het Groothertogdom Luxemburg (Luxemburgs: Groussherzogtum Lëtzebuerg; Frans: Grand-Duché de Luxembourg; Duits: Großherzogtum Luxemburg), is een land in het westen van Europa dat grenst aan België, Duitsland en Frankrijk. Met een oppervlakte van 2.586 km² en met iets meer dan een half miljoen inwoners is het groothertogdom na Malta het kleinste land binnen de Europese Unie. De hoofdstad en grootste stad van het land is het gelijknamige Luxemburg.

Luxemburg is een parlementaire democratie met een groothertog als constitutioneel monarch. Sinds de stichting van het graafschap Luxemburg in 963 is het land volop beïnvloed door het veel grotere Frankrijk aan de ene kant en het eveneens veel grotere Duitsland aan de andere kant, waardoor het diverse malen onderwerp van conflict is geweest. Desondanks wist het groothertogdom in 1867 zijn onafhankelijkheid te garanderen, al was het tot 1890 nog wel in personele unie met Nederland verbonden en is het in beide wereldoorlogen door Duitsland overrompeld.

Sinds 1945 heeft het groothertogdom zich getoond als een voorstander van internationale economische, politieke en militaire samenwerking. Zo behoort het land tot de grondleggers van diverse internationale organisaties zoals de Europese Unie, de NAVO, de Verenigde Naties, de OESO en de Benelux. Deze internationale samenwerking heeft ervoor gezorgd dat Luxemburg zich heeft kunnen ontwikkelen van een voornamelijk op staalproductie gebaseerde economie tot een economie die vooral berust op internationale handel en bankwezen. Gevolg is dat het land behoort tot de welvarendste landen ter wereld, getuige een bruto binnenlands product (bbp) per hoofd van de bevolking van 104.512 Amerikaanse dollar (2009),[4] waarmee het het land is met het hoogste bbp per hoofd van de bevolking volgens het Internationaal Monetair Fonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik ben al een tijdje op mobile.de aan het uitkijken naar een recente 2dehandswagen (VW Passat Variant B8 ). Deze zou ik willen invoeren naar België.

 

Ik heb echter een vraag over het originele VW onderhouds- en instructieboekje. Bij een Duitse wagen zal dat hoogstwaarschijnlijk ook in het Duits zijn.
Wat zijn zo de mogelijkheden om aan de Nederlandse versie te geraken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, M4TTHI4S zei:

Ik ben al een tijdje op mobile.de aan het uitkijken naar een recente 2dehandswagen (VW Passat Variant B8 ). Deze zou ik willen invoeren naar België.

 

Ik heb echter een vraag over het originele VW onderhouds- en instructieboekje. Bij een Duitse wagen zal dat hoogstwaarschijnlijk ook in het Duits zijn.
Wat zijn zo de mogelijkheden om aan de Nederlandse versie te geraken?

 

Bestellen bij de dealer?

Heb ik ook al zo gedaan, weliswaar voor een ander merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd ik ben dat gewoon gaan bestellen bij de audidealer, iets van een 30 of 50€.

onderhoudsboekje kan geen kwaad, dat is toch gewoon voor een stempel en datum in te zetten. instructieboekje kan je eigenlijk ook best zonder,  en zelfs gewoon online lezen, tenzij er iets teveel snufjes opzitten dan is het gemakkelijker om in de wagen zelf wat te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal moet je de auto niet meenemen, de papieren zijn voldoende. Ook je aankoopfactuur. En denk eraan dat een auto van minder dan 6 maand oud of met minder dan 6000 km als nieuw aanzien wordt en dan moet je BTW betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid