Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

Dan lijkt me dat een aankoop die vrij is van BTW tussen de handelaars, waarbij jij als eindklant de BTW aan de Belgische handelaar betaalt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Soul zei:

BTW vraag :

Dit vond ik :

De verkoper is een privépersoon, de koper ook : geen btw te betalen. Niet in België en niet in het land van de verkoper.

De verkoper is een handelaar? U betaalt aan de verkoper de prijs + de btw die van toepassing is in het land van de handelaar.

 

Maar dit vond ik niet…

Wat als een Belgische handelaar voor een Belgische klant, in het buitenland (maar binnen Europa) op zoek trekt naar een auto, die naar België haalt, zorgt voor keuring & de inschrijving/invoering. Op die auto is normaal gezien al BTW betaald in het buitenland.

Moet er dan nog eens BTW betaald worden ?

En op welk bedrag ?

 

11 uren geleden, brjefs zei:

Dan lijkt me dat een aankoop die vrij is van BTW tussen de handelaars, waarbij jij als eindklant de BTW aan de Belgische handelaar betaalt. 

Het is te zien als het een marge auto-is (vorige eigenaar was een privé-persoon) of een btw auto. 

Indien het een btw auto was gaat het zoals @brjefs boven vertelde. Indien het een marge auto was die ouder is dan 6 maanden en meer dan 6000 km heeft dan blijft alles zoals het is en is de btw niet meer verschuldigd in BE, omdat ze al betaald is in het buitenland. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waar zit em het verschil tussen :

BTW te betalen op het naar hier te halen, in te schijven, keuring, zeg maar wat de verkoper allemaal doet, zonder BTW te betalen op de eigenlijke wagen. (Bijv. wagen 50.000 euro met 1.000 euro "werk & winst" verkoper : BTW te betalen op 1.000 euro)

&

BTW te betalen op de volle aankoopprijs inclusief alles wat de handelaar doet om die naar hier te halen, in te schijven, keuring,.. (Bijv. wagen 50.000 euro met 1.000 euro "werk & winst" verkoper : BTW te betalen op 51.000 euro)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoe zit het eigenlijk met aanpassingen zoals veren en uitlaat? Zijn die een probleem als je de wagen wil invoeren? Of heeft dat iets met TUV te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een overeenkomst met chassisnummer en prijs is inderdaad voldoende.
Dat voorbeeld van Adac zal zeker ook goed zijn.
Voor alle zekerheid kilometerstand ook vermelden op verkoopsovereenkomst.
Heeft mij ne hoop miserie bespaart.

Tussen invoeren en inschrijven lag een winter...
Zonder kilometerstand hadden ze mij voor die 4 maanden een boete laten betalen. Briefje met kopie van verkoopsovereenkomst en keuringspapier was t in orde, in die 4 maanden had ik 75km gereden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/21/2019 at 11:04 AM, DuDe said:

Hoe zit het eigenlijk met aanpassingen zoals veren en uitlaat? Zijn die een probleem als je de wagen wil invoeren? Of heeft dat iets met TUV te maken?

Niemand? @gTa @brjefs en alle andere die hier al ervaring hebben met importeren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de aanpassingen zijn ingedragen op de Fahrzeugbrief dan zou het geen probleem mogen zijn.

Blijft natuurlijk wel ondergeschikt aan bepaalde regelgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, DuDe zei:

Niemand? @gTa @brjefs en alle andere die hier al ervaring hebben met importeren 

Ja, mooi theorie vs praktijk verhaal.

De regels schrijven voor dat een auto die al legaal in het verkeer is gebracht in een Europese deelstaat, ook zo in een andere deelstaat in het verkeer gebracht moet kunnen worden. Of anders gezegd en zoals brjefs ook correct zegt: als de mods in de FzB zijn opgenomen, zou je dus in principe perfect door de keuring hier moeten kunnen geraken. Blijkt in praktijk een kruisvaart tegen de absurde onkunde en wispelturigheid van onze Belgische keuringsapen te zijn. Sommigen lukt het (met veeel geduld), de meesten geven 't snel op.

Tenzij er recentelijk (= 2-3 jaar) wijzigingen zijn in heel dat kluitje nat, want ik volg dat eigenlijk niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is in de praktijk nog altijd even lastig. Ik neem aan dat Dude geen geprepareerde circuitbak wil kopen maar eerder iets met een paar beperktere mods. Dan gaat het allemaal niet zo’n probleem zijn.

Ik ben een paar maanden geleden bezig geweest om een E46 naar hier te krijgen maar bleek toch moeilijker dan verwacht :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de advertentie staat dat er geïnvesteerd in het chassis, de uitlaat, de verbreding, de velgen en de optimalisatie van de prestaties. Dus er zal wel wat aangepast zijn. gevolgd door "het voertuig ontving onlangs een TÜV en een inspectie."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is vooral wat gTa zegt denk ik.

 

9 uren geleden, gTa zei:

Ja, mooi theorie vs praktijk verhaal.

Blijkt in praktijk een kruisvaart tegen de absurde onkunde en wispelturigheid van onze Belgische keuringsapen te zijn. Sommigen lukt het (met veeel geduld), de meesten geven 't snel op.

 

 

Als er op de keuring een mongool staat die uw uitlaat afkeurd, ook al voldoet die in Duitsland aan de TÜV, dan sta je daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

"Het buitenlands kentekenbewijs moet door de verzekeraars gedurende een periode van minstens 6 maanden bewaard worden. Het kan op verzoek van de buitenlandse registratie-autoriteiten door de DIV opgevraagd worden."

Krijg je dat nadien terug ?

Moet je dat zelf terug vragen ?

Of heb je dat niet meer nodig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat gewoon bij de papieren van mijn auto meegekregen en toen hij hier ingeschreven was weggegooid? Waar staat die info?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Het buitenlands kentekenbewijs moet door de verzekeraars gedurende een periode van minstens 6 maanden bewaard worden. Het kan op verzoek van de buitenlandse registratie-autoriteiten door de DIV opgevraagd worden."
Krijg je dat nadien terug ?
Moet je dat zelf terug vragen ?
Of heb je dat niet meer nodig ?
Je hebt dat niet meer nodig want dat buitenlands kentekenbewijs wordt vervangen door je Belgisch kentekenbewijs

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Wutputt zei:

Ik ben zelf langs de DIV gepasseerd voor de inschrijven en daar hebben ze het buitenlands kentekenbewijs begehouden

idem bij mij. duitse papieren gehouden en een roze kaart ter inschrijving terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoe zit dit precies met die pre-registratie? Is dit misschien enkel voor handelaars en niet voor particulieren?

Want in de handleiding p.5 onderaan lees ik dat je moet inloggen als 'onderneming' (wat ik dus niet ben)

https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/gebruikershandleiding_webclient_preregistratie.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jochen zei:

Beetje vreemd inderdaad. Ik zou gewoon in eigen naam kiezen.

k zal het eens proberen, krijg volgende week normaal de papieren, zal het hier weten te melden of het lukt 😉

Dat vignet 705 komt nu in elektronische vorm maar wat dan? Forwarden naar verzekeraar? Of afprinten en meenemen naar keuring? Wat is precies de bedoeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Fr79 zei:

k zal het eens proberen, krijg volgende week normaal de papieren, zal het hier weten te melden of het lukt 😉

Dat vignet 705 komt nu in elektronische vorm maar wat dan? Forwarden naar verzekeraar? Of afprinten en meenemen naar keuring? Wat is precies de bedoeling?

Eerst pre-registreren, dan je E705 aanvragen, vervolgens keuring voor verkoop laten doen en dan naar je verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 27/6/2020 om 08:19, Jochen zei:

Is het ondertussen gelukt @Fr79?

Wel, de 705 is in orde, pre-registratie ook gelukt zonder foutmeldingen (je kunt dus blijkbaar ook inloggen in eigen naam in tegenstelling tot wat die handleiding vermeldt...)

Maar nu krijg ik geen keuringafspraak te pakken.... Het is daar blijkbaar pokke-druk en ze werken alleen op afspraak wegens corona. 

Maar de online reservatie wat ik normaal altijd doe gaat nu niet omdat je een nummerplaat moet opgeven en ik die dus niet heb en Telefonisch gaat ook niet,  vandaag constant zitten bellen (waardoor ik vanavond tot 21u30 heb mogen werken) maar niet binnen geraakt...

Probleem is dat mijn transitplaat en verzekering volgende woensdag afloopt en ik moet nog wat marge voorzien voor het geval die inschrijving via WebDIV niet lukt en ik alsnog zelf naar de DIV mag terten.

Ik ga nu proberen om voor mijn werk fysiek bij de keuring langs te gaan en daar een afspraak proberen scoren. Als dat niet lukt weet ik even niet meer wat te doen...

 

aangepast door Fr79
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat toch op hun site?

=>

(*)of laatste 6 karakters v/h chassisnummer indien het voertuig nog niet is ingeschreven in België

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid