Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

Ik zie dat toch niet staan hoor

 

Stap 1/4: Identificatie voertuig

Selecteer een bestaand voertuig uit de lijst, of zoek een ander voertuig via het zoekformulier:

Selecteer een voertuig

Mijn voertuigen

Voertuig zoeken

U heeft hiervoor de laatste inschrijvingsplaat nodig en de datum waarop de wagen voor het eerst gebruikt werd
 
 
Kentekenplaat (nummerplaat) laatste inschrijving zonder spaties, koppeltekens of speciale karakters.
Datum eerste indienststelling voertuig dd/mm/yyyy ico_info.png
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Jochen zei:

Staat toch op hun site?

=>

(*)of laatste 6 karakters v/h chassisnummer indien het voertuig nog niet is ingeschreven in België

 

Welk keuringsstation is dat waar dat blijkbaar wel kan?

Want zowel bij SBAT (O.Vl) als KM (W.Vl.) gaat dat niet... (zie vorige post)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, thiva zei:

Je mag daarmee naar de keuring met je huidige BE platen. 

Heb ik niet, moet nieuwe aanvragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog via contactformulier op hun site de situatie uitgelegd. 

Deze morgen al direct mail van adjunct-stationschef dat ze me zelf gingen opbellen voor afspraak te regelen, wat intussen gebeurd is. Vroegste is binnen een week, toch al beter dan de 24ste... 

Ik ga zien of ik een verzekering op chassisnr. kan scoren voor een paar dagen. Op die NL-exportplaten staat i.t.t. de Duitse toch geen datum. Bij ING (NN) doen ze moeilijk maar ik zal straks nog eens verder kijken, zal wel bij ene lukken zeker? Iemand een suggestie welke maatschappijen dat aanbieden?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb momenteel geen autoverzekering wegens 10 jaar firmawagen gehad maar nu zelfstandig begonnen. Bij ING (waar andere verzekeringen zitten) zijn ze niet happig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Jochen zei:

Doet je huidige makelaar dat niet? Heb dat al meerdere keren zo gedaan, was geen probleem.

Ik ook, maar de laatste keer zag mijn makelaar het toch ook niet meer zitten. Hij wou het eventueel nog wel doen, maar toch liever niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jochen zei:

Rij hem zo naar de keuring he seg 😛

Naar de keuring rijden kan nog net, is laatste dag geldigheid.

Maar is pas om 16u dus sowieso te laat om plaat aan te vragen voor 's anderendaags, 

En als die WebDIV niet zou lukken moet ik nog een paar extra dagen voorzien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 30/6/2020 om 11:55, Goesting zei:

Group Claeys is hier al verschillende keren de revue gepasseerd. Denk wel dat die van pas komen bij dergelijke speciallekes.

https://groupclaeys.be/

Het lukt die mannen blijkbaar ook niet om via WebDIV in te schrijven. Toch een desillusie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, ik kreeg de melding "pre-registratie succesvol", keuring was ook ok, dus aan mij ligt het alvast niet.

'Sorry, het gaat niet', daar moet je het dus mee doen...

Wordt dus weer een calvarietocht naar DIV antenne. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zegt de website van de overheid:

https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/webdiv/wat_wel_niet_webdiv

---

Een tweedehands ingevoerd voertuig (met buitenlands kentekenbewijs) van de categorie M, N of O, waarvan de datum van eerste inschrijving ligt NA 01/06/2014 en ingevoerd vanuit de EU (Europese homologatie)
Dit voertuig moet ingeklaard, gepreregistreerd en aangeboden bij technische keuring zijn. (douane code = 1 ).

=> dus dat is mijn geval, en toch gaat het om één of andere reden niet🤨

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in Februari nog een ingevoerd voertuig van na 2014 ingeschreven. WebDIV lukt idd niet. Ben zelf langs de DIV moeten gaan. Er waren toen voldoende afspraken beschikbaar en ging vrij vlot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs nog onlangs nieuw voertuig ingevoerd vanuit Luxemburg. 705 en preregistratie allemaal prima maar inschrijving ging niet. 
 

‘Ja we hebben toch nog aan de hand dat alles in orde is maar dat systeem een foutmelding geeft. Stuur de papieren maar per post op’ :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bon, inschrijving is dus uiteindelijk in orde gekomen... Die kerel van DIV wist te vertellen dat WebDIV na pre-registratie bijna nooit lukt. Voor particulieren hoeft dit ook niet, alleen professionelen zijn verplicht om die procedure te doen. Dus ik adviseer andere particulieren om u een hoop frustraties te besparen en die pre-registratie gewoon te skippen want het is toch een maat voor niets. "Wij moeten toch ook nog iets te doen hebben hé" zei die kerel doodleuk... 🤨Ik wist niet of ik moest lachen of die kerel verrot schelden. Heb uiteindelijk maar geen van beide gedaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog even meegeven dat ik in de periode met transitplaten een controle van de douane heb gehad aan de Texaco van Jabbeke (E40). Roze aanvraag tot inschrijving getoond, samen met afgeprint bewijs van afspraak met DIV en geldig verzekeringsbewijs. Complimenten gekregen over de wagen en mogen doorrijden.

Heb die mens ook gevraagd wat er aan is van die indianenverhalen over zware boetes en inbeslagnames die je soms leest als het over transitplaten gaat. Het antwoord was dat wanneer je kan aantonen dat je geen intentie hebt om te frauderen en al je papieren in orde zijn alles dan ok en is en je die verhalen dus mag klasseren als stierenstront. 

Het ergste wat er 'kan' gebeuren is dat je bij een controle een overijverige agent treft die je toch een boete geeft want naar de letter van de wet ben je met een transitplaat in overtreding op het KB Inschrijving Voertuigen dat stelt dat je als Belg ten allen tijde met een Belgische plaat moet rijden (tenzij wettelijke uitzonderingen als firmawagen etc.).  In dat geval is de minnelijke schikking 116 euro maar de douane doet dat dus nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid