Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

Ik ken anders nog wel een vrije beroeper die er ook nog een btw-plichtige vennootschap op nahoudt, "om de administratie te runnen" bv.

 

ja, dat klopt maar in dit geval was er geen sprake van een btw-plichtige vennootschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Als je een wagen van een particulier koopt is er logischerwijze geen btw op de factuur vermeld.

Moet je dan btw betalen aan de douane in België?

Of steek je die gewoon zo in de boekhouding zonder btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minstens 6 maanden & 6.000km maar er zijn al 423 topics over. Dus zeg gewoon wat je wil kopen en het moet minstens een 4.0L benzine zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het van een particulier is dat toch altijd netto? En welk bedrag dan op,de factuur staat, tja...

Niet als hij minder dan 6 maad oud is of minder dn 6k kms heeft.

Dan komt er nog btw op in B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus ouder dan 6maand en meer dan 6k km is

-bij een garage netto kopen en dan in belgie btw verrekenen via de kwartaalaangifte.

-bij een particulier netto (logisch zonder btw) kopen en dan gewoon in de kwartaalaangifte steken zonder btw. (intracommunitair)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouder dan 6 maand en meer dan 6000km's is toch BTW in Duitsland betalen en niet meer in België? (als een particulier koopt aan een garage)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van een particulier koopt is de BTW NIET aftrekbaar hé ;)

 

 

Ouder dan 6 maand en meer dan 6000km's is toch BTW in Duitsland betalen en niet meer in België? (als een particulier koopt aan een garage)

 

Euhm lees mijn antwoord nog eens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

 

 

3) Wagen ophalen met een transporteur.

Moet dit met een transporteur of kan je niet gewoon zelf terugrijden? Wat moet je betalen hier bij de douane in Belgie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

wat gebeurd er als je niets aangeeft of op voorhand regelt en naar een particulier rijdt, je vijst daar de nummerplaten van je auto op de net aangekochte auto en rijdt naar belgie? Wat als je gepakt wordt? En wat als je niet gepakt wordt, gaan ze dit achteraf achterhalen dat je dit zo hebt gedaan als je out of the blue de auto wil inschrijven bij DIV?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee. Auto van mijn opa zijn ze zo gaan halen. Die Duitse nummerplaten waren hen te duur. Rijden ze wel de volledige E40 af en denken ze niet aan de trajectcontrole. Boete wegens te snel rijden EN boete wegens nummerplaat. Die Duitse nummerplaten waren plots goedkoop geworden.

Maar bij inschrijven geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee. Auto van mijn opa zijn ze zo gaan halen. Die Duitse nummerplaten waren hen te duur. Rijden ze wel de volledige E40 af en denken ze niet aan de trajectcontrole. Boete wegens te snel rijden EN boete wegens nummerplaat. Die Duitse nummerplaten waren plots goedkoop geworden.

Maar bij inschrijven geen probleem.

 

Sinds wanneer controleert die trajectcontrole als de nummerplaat wel op de juiste auto hangt?

 

Of wel werd dat waarschijnlijk enkel gecontroleerd omdat ze al een boete hadden om te snel te rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze reden te snel, wagen kwam niet overeen met nummerplaat, dus een extra boete is gevolgd. Het erge is : mijn tante wou niet luisteren en het is ondertussen al de derde maal dat ze (exact) hetzelfde tegenkomt.

Ze heeft geld, ze kijkt er niet op een frank, maar er zijn ergens grenzen, al is het maar aan je eigen domheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 1x afgekomen op garageplaten en dan gewoon aan de snelheid gehouden. Maar nu stond hij veel te ver, 800km ging ik niet riskeren op verkeerde platen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid