Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

5 minutes ago, Jules_W said:

Ik mis misschien iets , maar waarom moet de verkoper een waarborg hebben en waarom een kopie van het inschrijvingsbewijs? Die mens heeft zijn centen toch alvorens wij die wagen gaan ophalen?

Om zeker te zijn dat de wagen effectief voor export is/blijft. Als die kar toch in Duitsland blijft, mag hij de BTW doorstorten die hij niet heeft ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Alexanderr:

Normaalgezien kan je papa die met zijn BTW-nummer gewoon intracommunautair aankopen dus met een factuur zonder BTW. Vandaag de dag ken ik echter niet veel verkopers meer die op die manier verkopen, dus ze werken inderdaad met een waarborgbedrag van dezelfde grootte als het BTW-bedrag, dat wordt teruggestort van zodra je een zgn. Gelangensbestätigung / kopie inschrijving bezorgt. Het heeft niks te maken met een wettelijke voorziening, maar eerder een waarborg die door de verkoper gevraagd wordt.

 

 

7 uur geleden zei ir_fuel:

Ook mijn ervaring, al meermaals ondertussen.

 

Hebben jullie de waarborg dan ook altijd zonder problemen gewoon terug gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zichzelf respecterende autohandel zal op deze manier werken en ook de terugbetaling vlot laten verlopen. 

 

Alhoewel, @William Blake heeft daar eens problemen mee gehad, maar dat had een specifieke reden denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, TomT said:

Alhoewel, @William Blake heeft daar eens problemen mee gehad, maar dat had een specifieke reden denk ik.

Dat was een ander verhaal. Die hadden een auto gekocht met een factuur met Duitse BTW op. Daarna moesten ze de BTW in België voldoen, en konden ze die Duitse BTW niet recupereren.

Dat is wat anders dan een Duitse factuur zonder BTW krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Jules_W said:

 

 

Hebben jullie de waarborg dan ook altijd zonder problemen gewoon terug gekregen?

Even aan toevoegen: Ik heb wel nog maar enkel bij officiële dealers gekocht in Duitsland. Zou me zeer sterk lijken dat dat mis zou lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wagen in kwestie staat ook wel te koop bij een officiele dealer, als dat tegenwoordig de standaard procedure is zal het wel vlot verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Jules_W:

Hebben jullie de waarborg dan ook altijd zonder problemen gewoon terug gekregen?

Duurt soms even maar toch al 2x terug gehad :) 

Ook enkel officiële BMW garages.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei ir_fuel:

Dat was een ander verhaal. Die hadden een auto gekocht met een factuur met Duitse BTW op. Daarna moesten ze de BTW in België voldoen, en konden ze die Duitse BTW niet recupereren.

Dat is wat anders dan een Duitse factuur zonder BTW krijgen.

Klopt, auto werd aangekocht op niet BTW-plichtige vennootschap dus kregen we hem niet mee zonder Duitse BTW.

Intussen al lang een andere boekhouder :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van de garage af, ik heb de mijne gewoon zonder Duitse btw kunnen kopen en zonder waarborg.

Wel een blad moeten tekenen waarop ik bevestigde dat hij in België zou worden ingeschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎2‎/‎05‎/‎2017 om 23:09 zei TomT:

Ieder zichzelf respecterende autohandel zal op deze manier werken en ook de terugbetaling vlot laten verlopen. 

Ik werk vaak met een bevriende handelaar (met wie je ook werkt btw ;)) die nog altijd - ondertussen een maand of zes denk ik - wacht op zijn BTW van een Duitse MB-dealer ... Dus toch mee opletten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ola, dus toch nog. En dan nog bij een officiële dealer. Dat is wel heel zuur. 

Tussen handelaars onderling verschiet ik ervan dat de btw zelfs nog moet gestort worden. Misschien dat ik daar iets te laks in ben.

 

Dat kunnen overigens maar 2 mensen zijn en hun namen rijmen op mekaar. Maar ik ben vrijwel zeker dat het diegene is waarvan de beginletter van zijn naam eerder in het alfabet staat.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wij hebben onze auto (Ale die van m'n ouders eigenlijk) geïmporteerd uit Duitsland en gekeurd op importplaten. Nu is er alweer een brief binnengekomen om naar de keuring te gaan? (Is ca. 3 maand geleden dat hij gekeurd werd). Is dat omdat hij op importplaten stond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎/‎05‎/‎2017 om 11:32 zei korneeldebruyn:

Wij hebben onze auto (Ale die van m'n ouders eigenlijk) geïmporteerd uit Duitsland en gekeurd op importplaten. Nu is er alweer een brief binnengekomen om naar de keuring te gaan? (Is ca. 3 maand geleden dat hij gekeurd werd). Is dat omdat hij op importplaten stond?

Het enige wat ik me zo onmiddellijk kan inbeelden is dat de eerste inschrijving (in Duitsland) ongeveer rond dit moment moet geweest zijn en dat ze daarmee rekening houden voor de leeftijd en dus periodiciteit van keuring.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/18/2017 om 13:22 zei Alexanderr:

Het enige wat ik me zo onmiddellijk kan inbeelden is dat de eerste inschrijving (in Duitsland) ongeveer rond dit moment moet geweest zijn en dat ze daarmee rekening houden voor de leeftijd en dus periodiciteit van keuring.

Klopt, ook gehad met m'n 1-serie

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2017-5-18 at 1:22 PM, Alexanderr said:

Het enige wat ik me zo onmiddellijk kan inbeelden is dat de eerste inschrijving (in Duitsland) ongeveer rond dit moment moet geweest zijn en dat ze daarmee rekening houden voor de leeftijd en dus periodiciteit van keuring.

Idem hier, en dan zeiden ze me op de keuring dat ik eigenlijk nog niet moest laten keuren. Heb dat toch maar gedaan want dan was ik er voor 2 jaar vanaf, anders zat ik tegen de keuringsdatum aan 100K km op de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei ir_fuel:

Idem hier, en dan zeiden ze me op de keuring dat ik eigenlijk nog niet moest laten keuren. Heb dat toch maar gedaan want dan was ik er voor 2 jaar vanaf, anders zat ik tegen de keuringsdatum aan 100K km op de auto.

Crap, ik ga er waarschijnlijk net over zitten als hij 4j oud wordt :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
10 uur geleden zei Polygoon:

Moet er nu wel of geen douane aanwezig zijn bij invoer vanaf Duitsland?

Waar bedoel je? Wat DIV betreft heeft mijn verzekeraar alles geregeld. Ben dus zelf niet tot daar gegaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

DIV in Brussel werkt blijkbaar verplicht op afspraak voor wagens met een buitenlandse oorsprong. De satellietkantoren niet. Iemand ervaring met de drukte in Alken of Kontich? Ik heb nu eindelijk de papieren en zou dit morgemorgen graag van de baan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Kakker Scheef zei:

DIV in Brussel werkt blijkbaar verplicht op afspraak voor wagens met een buitenlandse oorsprong. De satellietkantoren niet. Iemand ervaring met de drukte in Alken of Kontich? Ik heb nu eindelijk de papieren en zou dit morgemorgen graag van de baan hebben.

Ik heb alle papierwerk gewoon via mijn verzekeraar geregeld. Geen gedoe met wachtrijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Kakker Scheef zei:

DIV in Brussel werkt blijkbaar verplicht op afspraak voor wagens met een buitenlandse oorsprong. De satellietkantoren niet. Iemand ervaring met de drukte in Alken of Kontich? Ik heb nu eindelijk de papieren en zou dit morgemorgen graag van de baan hebben.

Kontich valt goed mee. Op 45 minuten buiten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid