Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Hoe zit dat eigenlijk met dat COC. Vanaf wanneer zit dat "automatisch" bij de wagens?

Ik zie dat het benzine aanbod in NL en DE toch een pak groter is maar wil de COC keuring fratsen die ik met de G (1987) had toch niet opnieuw voorhebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die jaren is er normaal altijd een COC voorhanden. Nu een COC moet er niet speciaal bij zijn. Enkel een identificatieplaatje met een europese goedkeuringsnummer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Michiel.:

In die jaren is er normaal altijd een COC voorhanden. Nu een COC moet er niet speciaal bij zijn. Enkel een identificatieplaatje met een europese goedkeuringsnummer op.

Is dat niet wat @brjefs voorhad? Kan je daar zelf nog achter gaan lopen :down: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Polygoon:

Is dat niet wat @brjefs voorhad? Kan je daar zelf nog achter gaan lopen :down: 

Klopt, bij m'n 2003 156 zat geen COC. Opgevraagd bij de Alfa importeur in DE en zij hebben dat in orde gebracht. Was toen de snelste manier. Heeft wel wat gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die weet hoe het zit in volgend voorbeeld:

Wagen wordt gebouwd in Duitsland, heeft daar x eigenaar(s). Wordt uiteindelijk verkocht aan een NL'er die deze inschrijft. Ik koop hem van die NL'er en voer hem in in NL etc.

Is het nu nog mogelijk dat een NL'er deze opnieuw invoert in NL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ir_fuel:

Ben jij Nederlander?

Gelukkig niet :D 

1 minuut geleden zei Marvin:

De koper van zijn G zal dat waarschijnlijk zijn.

Mogelijke koper :). Ik zet niet graag mensen in 't zak en ben altijd zo eerlijk mogelijk in mijn advertenties etc. Als een NL'er die wilt kopen ga ik hem dat niet laten doen zonder hem hiervan te informeren. Als hij die nadien niet kan inschrijven heeft die een enorm probleem en daar zou ik niet mee kunnen leven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat dit gewoon kan.

het wordt erger als een NL'er een auto wegdoet en hem laten schrappen als gesloopt. dan kan die niet makkelijker meer terug naar NL. een auto met NL papieren die op export wordt gezet, heeft ook gene NL kenteken meer (zoals een gesloopte), maar kan er daarna wel weer terug aanvragen bij import.

100% zeker ben ik het ook niet hoor, ben ook geen NL'er maar dacht wel dat er op vw forum iemand zat die zijn eigen golf terug gaan zoeken is en weer naar NL heeft genomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hoegenaamd niet in waarom dat niet mogelijk zou zijn?

De formaliteiten ken ik ook niet, maar dit moet volgens mij hetzelfde traject zijn als een normale import, misschien met dat verschil dat de wagen bij de RDW al gekend is en het dus mogelijks nog iets gemakkelijker is dan een gewone import.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei bt.:

Ik zie hoegenaamd niet in waarom dat niet mogelijk zou zijn?

De formaliteiten ken ik ook niet, maar dit moet volgens mij hetzelfde traject zijn als een normale import, misschien met dat verschil dat de wagen bij de RDW al gekend is en het dus mogelijks nog iets gemakkelijker is dan een gewone import.

Mja, dat zou ik ook denken maar dacht eens ergens gelezen te hebben dat het niet zou gaan. Een puur bureaucratische défaut.

Link naar reactie
Delen op andere sites

omgekeerd zijn er wel problemen.

bv je hebt een belgische auto met een 1.6motor erin. in belgie mag je niet omkeuren. een NL'er koopt die auto, importeerd die in NL en keurt die om naar 2.0.

na 5jaar koopt een belg die, wil die invoeren naar belgie en het loopt goed fout. het chassisnr is namelijk nog gekend in belgie als een 1.6 en die wordt dus niet aanvaard met de 2.0 die op de NL papieren staat.

ik vraag het ff na bij een vriend hoe het in u geval gaat

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/24/2017 at 2:19 PM, bt. said:

Ik zie hoegenaamd niet in waarom dat niet mogelijk zou zijn?

De formaliteiten ken ik ook niet, maar dit moet volgens mij hetzelfde traject zijn als een normale import, misschien met dat verschil dat de wagen bij de RDW al gekend is en het dus mogelijks nog iets gemakkelijker is dan een gewone import.

Dit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagske, mijne pa wilt een bedrijfswagen in Duitsland kopen. Jonge occasie. Kan hij die BTW vrij kopen onder intracommunautaire levering? Of moet die BTW toch voorgeschoten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Jules_W:

Vraagske, mijne pa wilt een bedrijfswagen in Duitsland kopen. Jonge occasie. Kan hij die BTW vrij kopen onder intracommunautaire levering? Of moet die BTW toch voorgeschoten worden?

Normaalgezien kan je papa die met zijn BTW-nummer gewoon intracommunautair aankopen dus met een factuur zonder BTW. Vandaag de dag ken ik echter niet veel verkopers meer die op die manier verkopen, dus ze werken inderdaad met een waarborgbedrag van dezelfde grootte als het BTW-bedrag, dat wordt teruggestort van zodra je een zgn. Gelangensbestätigung / kopie inschrijving bezorgt. Het heeft niks te maken met een wettelijke voorziening, maar eerder een waarborg die door de verkoper gevraagd wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Alexanderr said:

Normaalgezien kan je papa die met zijn BTW-nummer gewoon intracommunautair aankopen dus met een factuur zonder BTW. Vandaag de dag ken ik echter niet veel verkopers meer die op die manier verkopen, dus ze werken inderdaad met een waarborgbedrag van dezelfde grootte als het BTW-bedrag, dat wordt teruggestort van zodra je een zgn. Gelangensbestätigung / kopie inschrijving bezorgt. Het heeft niks te maken met een wettelijke voorziening, maar eerder een waarborg die door de verkoper gevraagd wordt.

 

Ook mijn ervaring, al meermaals ondertussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis misschien iets , maar waarom moet de verkoper een waarborg hebben en waarom een kopie van het inschrijvingsbewijs? Die mens heeft zijn centen toch alvorens wij die wagen gaan ophalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid