Stephane 1.694 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Dus het feit dat chiptuning niet te traceren valt is de reinste bullshit? een moderne wagen met een herschrijving van het motormanagement (ABT, Heinz, ...) = verlies van garantie je kan misschien nog wel wat aanklooien met zo van die 'powerbox' inbouwprullen, maar merendeels van de tijd geven die gewoon verkeerde informatie door aan uw boordcomputer, waardoor je verbruik lager lijkt, en je vermogen stijgt nooit echt veel, laat staan dat ze de opgegeven waarden dikwijls benaderen, of in't slechtste geval gaan ze los over de maximumwaardes en rijd je je motor/transmissie gewoon uit elkaar... kosten/batenanalyse van tuning op een moderne wagen: het lijkt me dat allemaal niet waard. trouwens ik heb al gehoord dat verzekeringsmaatschappijen bij een vermoeden van tuning experts op de baan sturen die gaan kijken of iets bij is ingebouwd, of dat het motorregelapparaat herschreven is. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.344 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Ach, tuning is op eigen risico. Begin dan niet te klagen over garantie. Draag de gevolgen van je keuze. Je moet zelf inschatten hoe groot dat risico lijkt, en hoe je daar mee omgaat. Ik heb al mijn karren laten tunen, en was steeds tevreden van het resultaat. De dealer heeft dat ook steeds geweten. Verbergen kan je toch niet. Ik zeg er zonder verpinken bij dat ik bij iedere kar problemen heb gehad. Meestal EGR related. Shit happens. Tja, dan kost die tuning een paar honderd euro meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.670 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Hoeveel mensen tunen een 535d nog? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.206 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Tegenwoordig zijn die "powerboxen" al serieus ge-evolueerd. Kijk maar eens op de website van PowerPlus Engineering. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stephane 1.694 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Tja,... geen idee... ik weet niet genoeg van je wagen en je verhaal om iets anders dan giswerk te verrichten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.206 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 een moderne wagen met een herschrijving van het motormanagement (ABT, Heinz, ...) = verlies van garantie je kan misschien nog wel wat aanklooien met zo van die 'powerbox' inbouwprullen, maar merendeels van de tijd geven die gewoon verkeerde informatie door aan uw boordcomputer, waardoor je verbruik lager lijkt, en je vermogen stijgt nooit echt veel, laat staan dat ze de opgegeven waarden dikwijls benaderen, of in't slechtste geval gaan ze los over de maximumwaardes en rijd je je motor/transmissie gewoon uit elkaar... BMW 550i F10 with Speed Buster digital module : 470 Hp & 730 Nm of torque. stock values : 406 Hp & 646 Nm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luigi 46 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 is die 550i salokin de zijne? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Hoeveel mensen tunen een 535d nog? Ik! Dat was pas een kar (afgezien van al de kosten op het einde) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.254 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Ik herinner me bvb nog steeds dat ik met de Skoda Superb 1.9TDi 105pk rondreed. Redelijk soepele motor, perfect om schakellui te rijden. Die motor zat hem eigenlijk als gegoten. Komt nadien die 1.6TDi 110pk uit. Op papier efficienter, maar wat een ramp om mee te rijden! Je zit constant "in de soep te roeren" om het in gang te houden en tijden mannoeuvres en filerijden moet je constant met de koppeling zitten spelen opdat het niet zou stilvallen... Vooruitgang? Heb er identiek dezelfde ervaring mee! Het enige dat echt verbeterd is, zijn de trillingen en het lawaai. Hoeveel daarvan effectief kan toegeschreven worden aan de aandrijflijn, en niet aan de isolatie, vraag ik me dan wel af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stephane 1.694 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Heb er identiek dezelfde ervaring mee! Het enige dat echt verbeterd is, zijn de trillingen en het lawaai. Hoeveel daarvan effectief kan toegeschreven worden aan de aandrijflijn, en niet aan de isolatie, vraag ik me dan wel af. veel: pompverstuivers tegenover common rail maakt een wereld van verschil in draaicultuur Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Een 1600 turbo met 136pk is toch niet 'dwaas'? In the spirit of things. wel als je zoals ik leeft in het verleden. vroeger was alles beter e.d. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.995 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Dat verzekeringsmaatschappijen bij vermoedens de zaak grondig zullen uitpluizen lijkt me logisch.Het hangt het er mijn inziens gewoon vanaf in hoeverre jezelf bijdraagt aan die vermoedens. Al die karren met zo'n "Powered by Heinz" sticker om nu maar een voorbeeld te geven, dat is er gewoon om vragen bij een ongeval. Hoe minder show, hoe beter natuurlijk. En ik vermoed dat men bij een BMW 530d van een 30-jarige ook minder gaat zoeken dan bij een Golf 2.0TDi van een 19-jarige. Al blijft het in alle gevallen gewoon geluk hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.552 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 De jacht op de CO² en de daarmee gepaard gaande downsizing is crazy: een 1 liter in een Mondeo, een 1.6 in een S80 of S-Max,... De motoren worden tot het uiterste gepushed, en toch bieden ze weinig of geen rijplezier meer. De duurzaamheid zal zich ook nog moeten bewijzen. Het fiscale downtunen, dan is een ander paar mouwen: wie het verschil voelt tussen de 136 pk of de 150 pk-versie van bepaalde motoren... Ik vraag me zelfs af of er uberhaupt zelfs iets gebeurd van aanpassingen ? Ik weet het niet. Van de 1.9 in de eerste A6'en (of zelfs Audi 100 als ik me niet vergis) zei men ook dat die motoren zo een zware kas niet zouden trekken. En kijk naar Corneel z'n A6 bv... Ik wil maar zeggen, binnen 15j halen we misschien eerder 200 pk uit een 1.6 ipv de 110-130 enz. En dan gaan we de huidige 1.6'jes als de degelijke motoren van vroeger beschouwen. Bij wijze van spreken. En ook qua rijplezier: als je hele dagen op baan bent twijfel ik aan hoe mensen rijplezier ervaren. Ze hebben meer plezier aan in slaap dommelen achter stuur of bellen achter stuur. Nogmaals: het forum is niet representatief. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.206 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Ik wil maar zeggen, binnen 15j halen we misschien eerder 200 pk uit een 1.6 ipv de 110-130 enz. En dan gaan we de huidige 1.6'jes als de degelijke motoren van vroeger beschouwen. Bij wijze van spreken. De Clio RS heeft 200pk uit een 1.6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.995 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Ik wil maar zeggen, binnen 15j halen we misschien eerder 200 pk uit een 1.6 ipv de 110-130 enz. Zover zijn we nu al Bompa, er zijn tal van merken met een 1.6T in het gamma met vermogens van 180 tot 200pk. Peugeot heeft recentelijk zelfs een RCZ-R voorgesteld met 270pk uit een 1.6T, en dat model komt gewoon in productie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.206 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Dat verzekeringsmaatschappijen bij vermoedens de zaak grondig zullen uitpluizen lijkt me logisch. Het hangt het er mijn inziens gewoon vanaf in hoeverre jezelf bijdraagt aan die vermoedens. Al die karren met zo'n "Powered by Heinz" sticker om nu maar een voorbeeld te geven, dat is er gewoon om vragen bij een ongeval. Hoe minder show, hoe beter natuurlijk. En ik vermoed dat men bij een BMW 530d van een 30-jarige ook minder gaat zoeken dan bij een Golf 2.0TDi van een 19-jarige. Al blijft het in alle gevallen gewoon geluk hebben. Ik lees het allemaal graag, die "pas op want" en "t schijnt doen ze" etc. Ik heb NOG NOOIT 1 verhaal gelezen van iemand die klodden heeft gehad met zijn verzekering omwille van chiptuning, en ik zit nu toch al een aantal jaar op diverse autofora. Garantie van de constructeur, dat is een ander verhaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.995 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Ik ook niet, maar ik kan me inbeelden dat wanneer het er vingerdik opligt men wel wat moeite wil doen om te zoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 is die 550i salokin de zijne? Nope, al overweeg ik het wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.995 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Een tweede ECU bijkopen en die tunen is dus de oplossing? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.995 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Nope, al overweeg ik het wel. Zou wel zalig zijn hé, shit man Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.206 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Zoiets ja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.552 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 De Clio RS heeft 200pk uit een 1.6 Ik heb het over de mazoutketels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stephane 1.694 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Tuning, zoals wij het hier allemaal wel kennen en meestal gebruiken, wat is daar eigenlijk het nut van? Kan iemand me daar een rationeel antwoord op geven eigenlijk? Als ik zie hoeveel dromers er bij ons komen horen voor een abt-tuning... ik vraag me dikwijls af waarom ze het zouden doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.206 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Het nut? Wat is het nut van een 530D kopen ipv een 520D? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.216 Geplaatst: 11 september 2013 Delen Geplaatst: 11 september 2013 Het nut?Wat is het nut van een 530D kopen ipv een 520D?Daar kan je nog zinnige argumenten voor verzinnen maar probeer maar eens je keuze voor een 550i uit te leggen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.