Ga naar inhoud

Routes / Navigatie / Binnenwegen / Tips & Tricks


Lefty

Aanbevolen berichten

Vanwaar de voorkeur voor Stuttgart ipv Nurenberg? Zou ook de route doen over Nederland Aachen maar dan naar Nurenberg. Minder werken, niet?

 

Slechte ervaringen met Frankfurt en Keulen. Dus ik opteer de A61 over Koblenz - Mannheim - Karlsruhe - Stuttgart (mss wel niet aangenaam met mobilehome omdat dat nogal bochtig is, niet?).

 

Maar je kan inderdaad in Mainz naar Frankfurt doorsteken en dan zo Wurzburg Nuernberg. Maar dan zou ik de A61 richting Koblenz niet nemen maar ineens de A3 Keulen - Frankfurt.

 

@@gewoon ik : trek je plan. We geraken er niet uit waar je het minst zal stil staan, laat staan waar overal er wegenwerken zijn en dus versmalde rijstroken. Dus pak het vliegtuig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland is niet meer wat het geweest is. Op zaterdagnacht 2wweekends geleden goed kunnen doorrijden tussen de werken Door, van 20u tot half 1. In het terugkeren tussen 10 en 11 zaterdagochtend Duitsland binnen gekomen, tegen 18u pas in frankfurt, wel met lunch pauze

Denk met moeite 50km sneller dan 130 kunnen rijden, als het al zoveel was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vragen of tips hebt betreffende deze onderwerpen, wees hier welgekomen.

Indien het reeds bestaat, mag gerust gemerged worden.

Eigenlijk is het gewoon omdat ik een vraag had en het topic niet vond, soit.

@@manneke @@Riskitalltowin Is de aansluiting met de A1 richting Wuppertal nog dicht komende vanaf A4? Een tijd geleden moest je nog zuidwaarts de ring rond Keulen afkachelen. Misschien is Roermond richting D-dorf dan nog een betere optie indien die omleiding nog actief is.

Zo ver rij ik niet meer, laatste jaren amper voorbij Aachen geraakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vliegtuig is geen optie. Een mobilhome wordt niet aanvaard als handbagage.

 

Ach, ik zie wel. Het zal vermoedelijk gps volgen worden.

 

Brussel - Namen - Luxemburg - Saarbrücken - Pirmasens (B10) - Landau in der Pfalz - Karlsruhe - Stuttgart - Ulm - München

Beste weg. Minste kans op file. Alleen zien dat je Stuttgart 's morgens vermijdt. 

Als je Luxemburg wilt vermijden kan je ook via Verviers - Wittlich - Landstuhl rijden.

(schitterende autostrade btw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 2 weken terug van Cottbus naar Lier gereden in 6u25 (inclusief tanken in Venlo) :ninja: . Gaat perfect.

 

Basel - Overpelt via Duitsland: 4u15min - (zaterdag 14 sept)

(In België overal de max. snelheid gerespecteerd)

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Basel - Overpelt via Duitsland: 4u15min - (zaterdag 14 sept)

(In België overal de max. snelheid gerespecteerd)

 

:D

 

Nice

 

Laatste keer dat ik van Winterthus kwam (Stadler fabriek), bijna er 10u over gedaan. Kuttraject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brussel - Namen - Luxemburg - Saarbrücken - Pirmasens (B10) - Landau in der Pfalz - Karlsruhe - Stuttgart - Ulm - München

Beste weg. Minste kans op file. Alleen zien dat je Stuttgart 's morgens vermijdt. 

Als je Luxemburg wilt vermijden kan je ook via Verviers - Wittlich - Landstuhl rijden.

(schitterende autostrade btw)

 

dank, alleen stonden we natuurlijk in file in brussel. Iemand had zijn wekker vergeten te zetten :fp:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@@Bompa , @@wooter , @@janvkn , @@Parsifal , @@ir_fuel , @Weetiknogwie allemaal. Gezien mijn extreem beperkte kennis van Brussel (A12-> Brussel Noord Station is het enigste wat ik regelmatig deed) vroeg ik me af hoe je best naar en van Elsene bolt, komende van / richting de A12.

 

Welkom op mijn daily commute... Jij moet van Temse komen neem ik aan?

 

Ik zal je alvast teleurstellen. er zijn géén shortcuts of kortere wegen... het is sowieso afzien.

 

De 2 waar ik in afwissel zijn de volgende:

 

A12 => Laken (langs het paleis) => OLV kerk van laken => groendreef (langs het dok) volgen tot place d'yser => dan kleine ring volgen tot louisatunnel en de stefania inrijden tot Elsene.

 

Route 2 (kan soms korter zijn, soms ook langer, afhankelijk hoeveel negers stilstaan met hun 4 pinkers op het baanvak)

 

A12 => Laken (langs het paleis) => OLV kerk van laken => koninginnenlaan blijven volgen => voorbij Sint-Lucas Brussel => warandepark voorbij => kleine zavel voorbij tot aan het justitiepaleis en dan de stefaniatunnel in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! 

 

Ik dacht sowieso langs Laken -> Kerk -> Citroën te rijden, maar wist niet goed wat erna.

't zal sowieso aanschuiven zijn dus :(.

 

@@Parsifal :Komende 6 weken op dinsdag en woensdag te spotten! Nog geen idee hoelaat. Ik hoop vroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe problematisch is het verkeer op een weekdag 's morgens rond 8u-8u30 op de E313 vanaf Lummen tot Deurne?
Volgens google maps doe je er normaal 40 minuten over, met hoeveel extra vertraging kan ik best rekening houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer problematisch :lol:

Ik wuif de hele file dikwijls uit als ik er langs vlam langs de andere kant. Maar dikwijls doet mijn hand pijn, zo lang is de file :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoe problematisch is het verkeer op een weekdag 's morgens rond 8u-8u30 op de E313 vanaf Lummen tot Deurne?

Volgens google maps doe je er normaal 40 minuten over, met hoeveel extra vertraging kan ik best rekening houden?

Reken op altijd vertraagd verkeer, zeg tot Geel kan je soms nog 120 halen. Na Geel tot Herentals al heel wat drukker, en vanaf en voor Grobbendonk kan je al op file rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brussel - Namen - Luxemburg - Saarbrücken - Pirmasens (B10) - Landau in der Pfalz - Karlsruhe - Stuttgart - Ulm - München

Beste weg. Minste kans op file. Alleen zien dat je Stuttgart 's morgens vermijdt. 

Als je Luxemburg wilt vermijden kan je ook via Verviers - Wittlich - Landstuhl rijden.

(schitterende autostrade btw)

Het eerste zou ik niemand aanraden. Alhoewel Pirmasens - Landau wel een mooie route is, is het qua rijden een ramp. Wisselende snelheden, lichten, inhalen dikwijls moeilijk. Op den duur haatte ik het traject. Ik rij liever langs Sankt-vith - Wittlich. Geen bosrijk gebied maar wel langs de Moesel. Is veel rustiger en constanter rijden dan het 1ste.

 

Indien bestemming München is kan het interessant zijn als je toch via Wittlich rijdt om Karlsruhe te vermijden en Heilbronn te nemen. De as Karslruhe -  Stuttgart is nogal ne bottleneck. Richting Heilbronn kan je hier nog is binnenwippen: http://sinsheim.technik-museum.de/nl

 

 

Zalig topic trouwens!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoe problematisch is het op een weekdag van Leuven richting Brussel (Brussels Airport) rond 18-19u?

Ik dacht dat het vooral de omgekeerde richting is met enorm veel file?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe problematisch is het op een weekdag van Leuven richting Brussel (Brussels Airport) rond 18-19u?

Ik dacht dat het vooral de omgekeerde richting is met enorm veel file?

 

Valt goed mee en genoeg alternatieven als de E40 vaststeekt door een ongeval op de buitenring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid