Ga naar inhoud

Routes / Navigatie / Binnenwegen / Tips & Tricks


Lefty

Aanbevolen berichten

@Naish

Vroeger was het inderdaad een pak eenvoudiger zonder die traktorsluis.

Ik rij altijd over Moere (opletten voor flitsers wel), dan net vóór centrum Gistel rechtsaf en via het 'Gistels Kassietje' richting Oostende/Zandvoorde.
Afhankelijk van waar je moet zijn kan je nog via het industriepark rondrijden.

Heb een vriend die bij Automobilia in Oostende werkt, zal hem eens zijn traject op vandaag navragen.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk eens naar je ritje... Alleen klinkt dat kasseitje minder voor mijn M3 dan voor jou XC60 :D

Ah ja, je zal me vanaf volgend jaar niet meer spotten voor de deur hoor... Of het is eens occassioneel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Naish, je komt al van de goede kant.

Zelfs ik, die recht op recht naar Oostende kan, rijd via Koekelare. Dan naar Moere, Zevekote, en zo naar Leffinge, en dan voorbij de vlieghaven langs de kust  in Mariakerke om zo voorbij de bibliotheek naar kantoor af te draaien. Is relax, chill en nog mooi zicht op de polders, en finaal de zee.

Voor jou: Koekelare, Moere, Zevekote, Leffinge, Nieuwpoortsesteenweg en aan de luchthaven richting Kennedyrondpunt.

http://www.gmap-pedometer.com/?r=7176263

Ofwel

http://www.gmap-pedometer.com/?r=7176264

 

Om de iets ambetantere Nieuwpoortsesteenweg niet te hebben, kan je zoals ik doen:

http://www.gmap-pedometer.com/?r=7176268

 

Alles rond de Torhoutsesteenweg is sukkelen op bepaalde momenten, ofwel afgesloten als sluipweg zoals je mocht ondervinden. Vandaar dat ik een klein ommetje maak.

Daarom dat ik zei dat je van de goeie kant komt, je blijft langs de goede kant van de Torhoutsesteenweg rijden. Deze laatste moet je echt mijden. Is gesukkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Naish zei:

Ik kijk eens naar je ritje... Alleen klinkt dat kasseitje minder voor mijn M3 dan voor jou XC60 :D

Ah ja, je zal me vanaf volgend jaar niet meer spotten voor de deur hoor... Of het is eens occassioneel...

XC60 is nog steeds van mijn vader, ik rij met een van die V60's.
Zag je vorige week nog met de GLC als werkpaard.

Ergens wel jammer, wist altijd wanneer je lunchpauze begon of je 's avonds huiswaarts vertrok ...
 

2 minuten geleden, Naish zei:

@Quill over Moere snap ik dus door daar iets verder te rijden... 

Maar wat je bedoelt met voor centrum gistel en gistels kasseitje is me niet gekend...

Net voor Gistel, is de Moerestraat. Waar ze op de hoek een grote nieuwbouw aan het neerpoten zijn.

'Gistels Kassietje' is een relatief oude bijnaam van de N346, veel kasseien komen daar niet aan te pas.
Grootste nadeel is wel de brug die eventueel kan openstaan.

En dan afhankelijke van je eindbestemming Zandvoordeschorredijkstraat of 'Oprit' nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Naish zei:

@Quill over Moere snap ik dus door daar iets verder te rijden... 

Maar wat je bedoelt met voor centrum gistel en gistels kasseitje is me niet gekend...

Zoiets

http://www.gmap-pedometer.com/?r=7176271

Wel oppassen, in stuk 50/u veel flitserdeflits.

En die schuine zijbaantjes van de Torhoutsesteenweg kan je niet allemaal in dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Bompa zei:

@Naish, je komt al van de goede kant.

Zelfs ik, die recht op recht naar Oostende kan, rijd via Koekelare. Dan naar Moere, Zevekote, en zo naar Leffinge, en dan voorbij de vlieghaven langs de kust  in Mariakerke om zo voorbij de bibliotheek naar kantoor af te draaien. Is relax, chill en nog mooi zicht op de polders, en finaal de zee.

Voor jou: Koekelare, Moere, Zevekote, Leffinge, Nieuwpoortsesteenweg en aan de luchthaven richting Kennedyrondpunt.

http://www.gmap-pedometer.com/?r=7176263

Ofwel

http://www.gmap-pedometer.com/?r=7176264

 

Om de iets ambetantere Nieuwpoortsesteenweg niet te hebben, kan je zoals ik doen:

http://www.gmap-pedometer.com/?r=7176268

 

Alles rond de Torhoutsesteenweg is sukkelen op bepaalde momenten, ofwel afgesloten als sluipweg zoals je mocht ondervinden. Vandaar dat ik een klein ommetje maak.

Daarom dat ik zei dat je van de goeie kant komt, je blijft langs de goede kant van de Torhoutsesteenweg rijden. Deze laatste moet je echt mijden. Is gesukkel.

:inlove: AM voor dit soort informatie...

Echter die laatste route die je toont is geen optie meer want eenmaal je daar rechtsaf van de torhoutsesteenweg bent gegaan dan zit aan kruispunt voor gistel nu een traktorsluis en dus moet je daar terugkeren naar de steenweg en deze morgen langs rechts iets dieper gereden maar dan zit je hopeloos vast in Gistel centrum... Alé vast is relatief... Je kan niet doorrijden :D

De eerste ga ik eens proberen, maar denk dat het voor Kennedy rondpunt dan iets interessanter is om in Leffinge naar de Torhoutsesteenweg te rijden.

De tweede via Zande had ik nog niet aan gedacht. Zet ik ook eens op de planning om te testen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Quill zei:

XC60 is nog steeds van mijn vader, ik rij met een van die V60's.
Zag je vorige week nog met de GLC als werkpaard.

Ergens wel jammer, wist altijd wanneer je lunchpauze begon of je 's avonds huiswaarts vertrok ...
 

Net voor Gistel, is de Moerestraat. Waar ze op de hoek een grote nieuwbouw aan het neerpoten zijn.

'Gistels Kassietje' is een relatief oude bijnaam van de N346, veel kasseien komen daar niet aan te pas.
Grootste nadeel is wel de brug die eventueel kan openstaan.

En dan afhankelijke van je eindbestemming Zandvoordeschorredijkstraat of 'Oprit' nemen.

Idd vorige week met de GLC voor werk naar Antwerpen de autolift gaan oppikken :D

En ja, ook wel spijtig dat het stopt daar in Roeselare... Deed het graag en vond er wel mijn ding, maar ik ben genekt door de stommigheid van de nieuwe CEO... Een jaloers antwerps blaaske... Helaas ontdekte meneer kort na opstart dat hij in zijn onderhandeling van zijn tarief (ook op zelfstandige basis) ongeveer  30% minder had onderhandeld dan ik en dat ging hem niet... Ze gaan me nu vervangen door 3 man...

Gevonden nu ja, is ongeveer wat ik nu deed... Maar zoals gezegd het stuk van Gistel en verder is maar matig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Naish zei:

:inlove: AM voor dit soort informatie...

Echter die laatste route die je toont is geen optie meer want eenmaal je daar rechtsaf van de torhoutsesteenweg bent gegaan dan zit aan kruispunt voor gistel nu een traktorsluis en dus moet je daar terugkeren naar de steenweg en deze morgen langs rechts iets dieper gereden maar dan zit je hopeloos vast in Gistel centrum... Alé vast is relatief... Je kan niet doorrijden :D

De eerste ga ik eens proberen, maar denk dat het voor Kennedy rondpunt dan iets interessanter is om in Leffinge naar de Torhoutsesteenweg te rijden.

De tweede via Zande had ik nog niet aan gedacht. Zet ik ook eens op de planning om te testen :D

Nét niet! Torhoutsesteenweg wordt ambetanter hoe dichter je bij Oostende komt.

 

2 minuten geleden, Quill zei:

@Bompa

Je laatste voorstel, dat is toch net waar die traktorsluizen liggen? Of heb ik dat nu heel verkeerd op?

weet het niet exact, heb alleen onthouden dat ik die kant van de steenweg moet mijden :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Quill zei:

@Bompa

Je laatste voorstel, dat is toch net waar die traktorsluizen liggen? Of heb ik dat nu heel verkeerd op?

Idd daar liggen traktorsluis halverwege...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Bompa zei:

Nét niet! Torhoutsesteenweg wordt ambetanter hoe dichter je bij Oostende komt.

 

weet het niet exact, heb alleen onthouden dat ik die kant van de steenweg moet mijden :D

 

Ok, al 2 keer langs daar gereden en moet eerlijk zijn dat ik daar iedere keer vlot kon doorrijden tot voorbij rondpunt luchthavel (vlot als lees in net iets trager dan toegelaten) en dan ietwat aanschuiven voor lichten om naar Kennedy rondpunt te rijden en dat laatste stuk is ook altijd vlot te doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Framfy zei:

'k Heb het moeten googelen, 'tracktorsluis' (mor ik zèn dan oek van 't stad :D)

Blij da ik alweer iets heb bijgeleerd. ;)

Bij ons noemen ze dat een bussluis :D. Zoals de parking voor het Zuiderterras.

Zo'n bussluis is overigens niet G-proof :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een duidelijk verschil tussen een bussluis en een traktorsluis...

 

Traktorsluis is het principe dat er een verhoging ligt in het midden van de baan met ernaast paaltjes zodat je er niet naast kan rijden.

d861e130-f82d-11e1-9208-16da468ddf14_ori

 

Een bussluis is gewoon een gat in de baan waar je enkel met een brede bus overkan (in theorie)

bussluis_hundelgemsesteenweg.jpg

En dat is niet enkel met een G-dat je daarover kan hoor... Beetje brede auto zoals een A7 met wat rijkunst rij je daar ook gewoon over :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een traktorsluis is het altijd leuk om de krassen en andere beschadigingen te zien van de helden die het toch willen proberen.

26 minuten geleden, Naish zei:

:D

Ik zal maar uitkijken dan... @Bompa jij meldt ze op waze of coyote?

Ik meld ze niet, ik passeer dikwijls eerst nog langs Wijnendale om een collega op te pikken, en vaak rijd ik rechtstreeks naar de werf, dus je mag niet op me rekenen :)

Rond welke tijdstippen passeer je 's morgens en 's avonds?

 

Tussen Moere en Zevekote staat een flitscamera (2e route). Maar de eerste route is echt flitsloos. In al die jaren nog nooit iets gezien. En amper een auto. Alleen de reyvaertweg, je moet eens op google streetview kijken, wel tricky. Slechts 1 auto breed, maar je kan ze van ver zien komen en er zijn uitwijkmogelijkheden. Traditioneel wachten in de dubbele bocht of aan één van de 2 zijstraten. Tricky part: weg ligt wat bol en oneffen op de rechterkant, dus links rijden net voor de eerste bocht als je van Koekelare komt, anders wordt het onaangenaam.

Maar van Koekelare tot Leffinge heb je eigenlijk vrij spel.

Het snelste is nog altijd de autostrade: van Torhout tot Kennedy kan je in een kwartier tot 20 min (als je vergeet wat de max snelheid op autosnelwegen is). Maar ......... niet tijdens de spits. Ik doe er tijdens de spits 35 tot 40 min over.

Langs binnen: 25 min tot in Leffinge, en dan afhankelijk waar je moet zijn, maar voor mij naar kantoor even snel dan langs de autosnelweg, sneller dan Torhoutsesteenweg en een pak aangenamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

Er is wel een duidelijk verschil tussen een bussluis en een traktorsluis...

 

Traktorsluis is het principe dat er een verhoging ligt in het midden van de baan met ernaast paaltjes zodat je er niet naast kan rijden.

d861e130-f82d-11e1-9208-16da468ddf14_ori

 

Een bussluis is gewoon een gat in de baan waar je enkel met een brede bus overkan (in theorie)

bussluis_hundelgemsesteenweg.jpg

En dat is niet enkel met een G-dat je daarover kan hoor... Beetje brede auto zoals een A7 met wat rijkunst rij je daar ook gewoon over :D

Tis duidelijk dat ik ook niet "van den buiten" ben :D. Hoewel ze hier in het dorp nochtans dezelfde mentaliteit delen :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

@Lefty en andere die wel wat afweten van Duitse routes.

Wat zijn de do's and don'ts om op een dinsdagmorgen (16/1) vanuit regio Brugge zo vlot mogelijk naar Neurenberg te rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid