Ga naar inhoud

Routes / Navigatie / Binnenwegen / Tips & Tricks


Lefty

Aanbevolen berichten

Google Streetview :inlove:

 

Onverharde wegen, enkel plaatselijk verkeer en zelfs fietspaden er al uitgehaald. En je kan je een perfect beeld vormen van een kwaliteit van de weg, breedte,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Moest vandaag van Roeselare naar Ieper, normaal stuurt mijn GPS me altijd via Staden, vandaag eens via Waze geprobeerd. Wat een heerlijk baantje! https://www.google.be/maps/dir/50.8750946,2.9288377/50.9325708,3.0990923/@50.9038011,3.0169372,12.5z

Subliem baantje.  Steeds mijn route als ik naar Ieper moet. Wel wat opletten op de lange rechte baan die uitgeeft op de baan Westrozebeke-Passendale.  Staan er vaak met een grijze Vectra te flitsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Met de vluchten die gereroute worden zou het kunnen dat ik last minute toch iemand moet gaan halen in Schiphol. Er zijn momenteel een 35km file langs de grens. Is er een binnenweg om de grote file te vermijden op de E19 of E34? Ik wil hier geen grenscontrole vermijden ofzo gewoon de file :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde verhaal hier, maar dan met een rit onder behoorlijke tijdsdruk naar Rijsel of eventueel Parijs. Zijn er snellere routes mogelijk of wordt het noodgedwongen aanschuiven vanaf Moeskroen/Aalbeke tot aan de grens? Aan controles verwachten we ons terecht overal, maar de files op voorhand kunnen we wel missen als kiespijn. Tgv missen in Rijsel betekent sowieso al doorrijden naar Parijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah juist Rijsel behoort ook tot de mogelijkheden.

 

Ik zit er niets mee in controle te krijgen langs een gewestweg ofzo maar ik zie het niet zitten daar 35km voor in de rij te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde verhaal hier, maar dan met een rit onder behoorlijke tijdsdruk naar Rijsel of eventueel Parijs. Zijn er snellere routes mogelijk of wordt het noodgedwongen aanschuiven vanaf Moeskroen/Aalbeke tot aan de grens? Aan controles verwachten we ons terecht overal, maar de files op voorhand kunnen we wel missen als kiespijn. Tgv missen in Rijsel betekent sowieso al doorrijden naar Parijs.

 

Met de aanslagen in Parijs is er inderdaad al enkele maanden controle op de E17 maar niet op de lokale wegen.

Je kan de laatste afslag (Moeskroen) nemen vóór de grens en dan via de Dronckaertstraat in Rekkem de grens over steken.

 

Het kan natuurlijk wel zijn dat men de lokale wegen ook aan het controleren is met de gebeurtenissen van vandaag. Maar tot gisteren was dat niet het geval allesinds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dronckaert had idd maar sporadisch eens controle, nu kan dat wel meer zijn, is een klassieke binnenroute.

 

Anders neem je de andere kant he, La Route du Risquons Tout.:)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde verhaal hier, maar dan met een rit onder behoorlijke tijdsdruk naar Rijsel of eventueel Parijs. Zijn er snellere routes mogelijk of wordt het noodgedwongen aanschuiven vanaf Moeskroen/Aalbeke tot aan de grens? Aan controles verwachten we ons terecht overal, maar de files op voorhand kunnen we wel missen als kiespijn. Tgv missen in Rijsel betekent sowieso al doorrijden naar Parijs.

 

Rij via Menen/Halluin naar Lille, is een stuk gemakkelijker. 

 

A19 ri menen nemen, eerste afrit menen, naar links, heeltijd rechtdoor ( na +- 3km ben je in FR) nog rechtdoor rijden, dan de FR autostrade nemen ri Lille

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de grens met Zee Germans ook controles geven morgenavond tussen 20:00 en 22:00u? Ik rijd morgenavond vanuit Antwerpen Berchem nog richting Trier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee inderdaad, niet de BE politie. Dacht toch ergens in het nieuws te hebben opgepikt dat ook aan delen van de Duiste grens controles waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee inderdaad, niet de BE politie. Dacht toch ergens in het nieuws te hebben opgepikt dat ook aan delen van de Duiste grens controles waren.

 

Gewoon waze'en lijkt me de simpelste oplossing, moest er file staan zal die je er wel rond sturen. Even roamen in DE en ge zijt direct in Trier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel NL en FR doen momenteel grenscontroles dacht ik. Gaat ook niet uit van de Belgische politiemacht wel?

Niets van gemerkt van die Nederlandse grenskontrole

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Geestig stukje alternatieve route door mijn gps voorgesteld vandaag:

Ik had rode stukje ook kunnen nemen, maar was daar ook file. De RR Sport die heel de tijd voor me reed (en ook een goede gps heeft :) ) reed langs daar.

file.jpg.a1eeada39854ae66d1ec5400e4e94b5c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bompa even je ervaring en kennis bevragen in dit 'sluipwegen' topic...

Ik ben nieuw project gestart en zit daarvoor veelal in Oostende aan het Kennedy rondpunt. Dus nu al paar keer per week en vanaf januari nog meer het trajectje Kortemark/Handzame - Oostende...

Ik geraak redelijk vlotjes tot rond Eernegem door via Handzame-Koekelare-Eernegem naar de torhoutsesteenweg ofwel Kortemark-Ichtemgem... Daar overal weinig verkeer en makkelijk voorbij steken :ninja:

Maar dan begint het... Traag op de Torhoutsesteenweg maar wel meestal redelijk vlot en de keuze om dan in Gistel ofwel via de Torhoutsesteenweg door te rijden ofwel daar af te slaan en zo naar Kennedy rondpunt. Maar dan meestal wel wat file daar aan die laatste lichten en ook meestal redelijk druk en lastig verkeer in centrum Gistel...

Vandaag eerste sluipweg geprobeerd zonder succes wegens een traktorsluis die niet overeenkomt met M3 en daar dan moeten beginnen rondrijden om zo in andere issues te raken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid