Ga naar inhoud

Routes / Navigatie / Binnenwegen / Tips & Tricks


Lefty

Aanbevolen berichten

@@caoimhin en andere: hoe zit het met verbinding A12- Halle 's morgens en 's avonds? (dus de Brusselse ring langs Anderlecht)

 

Ik rij nu de andere kant op (Leuven), en dat lijkt me toch altijd veel drukker te zijn 's morgens dan 's avonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Verbinding A12 met R0: 's morgens is het daar wat file, maar valt het nog mee. Even aanschuiven en dan +- aan 60km/u gemiddeld tot in Zellik. Even sneller tot aan Groot-Bijgaarden waar het meestal weer wat aanschuiven is omdat de E40 er bij komt. Daar gaat het langzaam tot Sint-Pieters-Leeuw (omdat het ook even op 2 rijstroken komt daar). Niet echt stilstaand verkeer, gewoon langzaam (met stukken waar het even sneller gaat, maar dat duurt nooit lang). Vanaf het opnieuw 3 rijstroken worden zie je het vlot gaan (iets voor bocht van Vorst), wat er zich daarna afspeelt weet ik niet want daar kom ik eigenlijk niet. 's Avonds is het eveneens langzaam vanaf Sint-Pieters-Leeuw (geen idee wat zich daarvoor allemaal afspeelt), tussen Anderlecht en Groot-Bijgaarden wat vlotter en dan vertraagt het weer omdat de E40 er daar bijkomt. Mijn advies daar is om zo rechts mogelijk te blijven, eventueel eerst afrit Gent / Oostende / Asse te nemen, dan Asse volgen om daarna (na het knikje naar beneden) links te volgen met het verkeer van de E40 en ook dan rechts blijven. Voor het verkeer van Zellik er bij komt zien dat je opschuift naar het middenvak. Dan is het even temmelen, waarna het vrij vlot zou moeten gaan tot Wemmel waar je dan richting A12 gaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder dan de bocht van Vorst valt het wel mee hoor.

Ik heb trouwens deze week voor de eerste keer de andere kant van de R0 eens genomen (wel overdag). Ik kwam van Leuven en moest naar Halle. GPS stelde twee keuzes voor: via Vorst of via Overijse. Elk scheelden ze slechts een paar honderd meter, dus kiezen we uiteraard eens wat anders. Viel zeer goed mee, al zal het daar wel een ramp zijn als er iets gebeurt (slechts 2 vakken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder dan de bocht van Vorst valt het wel mee hoor.

Ik heb trouwens deze week voor de eerste keer de andere kant van de R0 eens genomen (wel overdag). Ik kwam van Leuven en moest naar Halle. GPS stelde twee keuzes voor: via Vorst of via Overijse. Elk scheelden ze slechts een paar honderd meter, dus kiezen we uiteraard eens wat anders. Viel zeer goed mee, al zal het daar wel een ramp zijn als er iets gebeurt (slechts 2 vakken).

 

Staat s'avonds al vast in die richting voor die van Leuven er bij komen, al is de andere kant van de ring dan ook al een parking :)

 

Van Leuven naar Halle kan je ook mooi doorsteken via de oude baan van Leuven naar Waver, dat is eigenlijk ook een mooi traject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er op weekdagen al files/problemen rond 06u00 op de Brusselse ring?

Ik vertrek donderdag op wintersport naar AT en twijfel als ik via W-VL -> gent -> brussel -> luik zou rijden of via W-VL -> Doornik -> bergen -> namen -> luik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal niet. Tot iets voor 7u is het daar nog te doen.

Antwerpse ring staat wel veel vroeger vast.

 

Hij zal dan ook eerder problemen hebben op de E40 Gent - Brussel om dat uur dan op de ring zelf ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om 6u al? Pakt dat hij om 5u in West-Vlaanderen vertrekt, dan moet Brussel toch nog filevrij te omzeilen zijn volgens mij. De eerste files die 's morgens meestal gemeld worden zijn die op de E314, dan E34/E313 en dan pas E40.

 

Mja, zal ook wat van het weer afhangen, op een regendag is de kans veel groter dat het dan al vastzit. In principe zou ik zeggen doe maar, maar als je een alternatief hebt dat maar 30 km om is dan zou ik dat durven doen. Ik heb een tijd de andere richting gedaan naar Aalst vanuit Leuven en dan zie je op de gekste momenten problemen op dat traject ... Ook al ga je wel altijd ergens de spits mee hebben als je om dat uur vertrekt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

@@quadrifoglio @@wooter @@dragonfly

 

Binnenkort moet ik samen met een maat met zijn BMW E12 525 van de Kempen naar Grâce-Hollogne, en uiteraard hadden wij mooie wegen in gedachten in plaats van de E313. Heb ooit wel een bolleke-pijl afgelegd die me van Borgloon ofzo naar Vaals bracht, prachtig mooi, maar dat is iets te veel op de west-oost as terwijl we van het noorden naar het zuiden moeten. Ook daar in de buurt de rally van Haspengouw al eens gaan volgen, en dorpjes als Zepperen enzo zijn heerlijk.

 

Dus, tips van mooie wegen die toch ergens heen leiden? Ten westen van Tongeren blijven voor de bloesems (al zal er tegen 3 mei al veel weg zijn) of is het ten oosten mooier?

 

@@dragonfly als ik je bolleke-pijl machine eens moet testen, ben gewillig slachtoffer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Lotuzzz In de kempen ga ik je helaas niet kunnen helpen, ik kom daar nooit. Wooter zal dat wel beter weten of mss zelfs @@PJH ?

 

En die bolleke-pijlke is niet klaar om aan het grote publiek te geven, puur voor mezelf geschreven dus mist veel GUI & error handling. Toch bedankt voor het voorstel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Lotuzzz In de kempen ga ik je helaas niet kunnen helpen, ik kom daar nooit. Wooter zal dat wel beter weten of mss zelfs @@PJH ?

 

En die bolleke-pijlke is niet klaar om aan het grote publiek te geven, puur voor mezelf geschreven dus mist veel GUI & error handling. Toch bedankt voor het voorstel :D

 

Ja dat jij mij met terreinkennis niet ging kunnen helpen dacht ik wel :D jammer van die bolleke-pijl :)

 

In de Kempen ken ik zelf mijn (binnen)weg goed genoeg, nog aan het twijfelen of ik via Diest of via Lummen infiltreer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@quadrifoglio @@wooter @@dragonfly

 

Binnenkort moet ik samen met een maat met zijn BMW E12 525 van de Kempen naar Grâce-Hollogne, en uiteraard hadden wij mooie wegen in gedachten in plaats van de E313. Heb ooit wel een bolleke-pijl afgelegd die me van Borgloon ofzo naar Vaals bracht, prachtig mooi, maar dat is iets te veel op de west-oost as terwijl we van het noorden naar het zuiden moeten. Ook daar in de buurt de rally van Haspengouw al eens gaan volgen, en dorpjes als Zepperen enzo zijn heerlijk.

 

Dus, tips van mooie wegen die toch ergens heen leiden? Ten westen van Tongeren blijven voor de bloesems (al zal er tegen 3 mei al veel weg zijn) of is het ten oosten mooier?

 

@@dragonfly als ik je bolleke-pijl machine eens moet testen, ben gewillig slachtoffer :D

Ik weet wel een paar baantjes hier in de buurt, afhankelijk van hoe rechtstreeks dat allemaal moet zijn. Ge moogt altijd binnenspringen om eentje te drinken btw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel een paar baantjes hier in de buurt, afhankelijk van hoe rechtstreeks dat allemaal moet zijn. Ge moogt altijd binnenspringen om eentje te drinken btw

Ja maar we rijden al naar drank :D (stokerijbezoek).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@quadrifoglio @@wooter @@dragonfly

 

Binnenkort moet ik samen met een maat met zijn BMW E12 525 van de Kempen naar Grâce-Hollogne, en uiteraard hadden wij mooie wegen in gedachten in plaats van de E313. Heb ooit wel een bolleke-pijl afgelegd die me van Borgloon ofzo naar Vaals bracht, prachtig mooi, maar dat is iets te veel op de west-oost as terwijl we van het noorden naar het zuiden moeten. Ook daar in de buurt de rally van Haspengouw al eens gaan volgen, en dorpjes als Zepperen enzo zijn heerlijk.

 

Dus, tips van mooie wegen die toch ergens heen leiden? Ten westen van Tongeren blijven voor de bloesems (al zal er tegen 3 mei al veel weg zijn) of is het ten oosten mooier?

 

@@dragonfly als ik je bolleke-pijl machine eens moet testen, ben gewillig slachtoffer :D

 

Tussen baan St-Truiden-Tongeren en St-Truiden-Luik krioelt het van de prachtige wegjes!

Groot-Gelmen, Klein-Gelmen, Gutshoven, Vechmaal, Lauw, Rutten, Nerem, of meer naar Luik toe Othée, Lantin, ...

Gewoon op den bonheur rijden, richting wat in de gaten houden op de gps en hier en daar een afslagje nemen. Je zal versteld staan.

Vooral het eerste deel heb ik al verschillende keren ontdekt op m'n werkroutes, is steeds opnieuw genieten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal waar wat Bompa zegt, Lauw, Rutten, en zo de taalgrens over gegarandeerd toffe baantjes.

Overrepen, Kolmont, Jesseren zijn ook nog leuke wegjes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En weet je, elke streek van het land heeft zo zijn hoekjes. Vlaanderen is een ware schat aan landschappen en ook daarom rij ik graag rond voor m'n werk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken de streek tussen Sint-Truiden en Tongeren (en daar voorbij) als m'n broekzak van het fietsen, zal morgen eens nadenken over wat suggesties.

Nu m'n nest in, moet morgen veel te vroeg eruit. :D

Vandaag zelf ook wat de toerist uitgehangen: moest van Gosselies naar Wielsbeke, in plaats van de saaie E17 de E429 op gereden en er weer af t.h.v. Ronse. Toch verrast van het reliëf daar in de buurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de E429 is ook zo een pareltje. De eerste keer dat ik die reed was in 2001, toen was die nog niet gekend, en reed daar echt niemand. Dàt, samen met het landschap, deed me echt denken aan rijden in FR. Vakantiesfeer :)

Ondertussen ken ik die ook al van langs al zijn kanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid