Ga naar inhoud

Rally Nieuws

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, Maxime S zei:

Let's hope for it! 

Heeft inderdaad een goede zaak gedaan dit weekend. 

Heb geen flauw idee hoeveel punten hij nu finalement gescoord heeft en of dat er meer of minder zijn dan bij het oude puntensysteem? 

Totaal aantal punten WRC Portugal (tussen haakjes oud punten systeem)

Tanak 26 (19)

Ogier 25 (27)

Neuville 24 (20)

Evans 6 (8)

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Gisterenmiddag ook naar gekeken.

Daar konden ze toch wat meer mee gedaan hebben. 
saaie video imho.

Geplaatst:
43 minuten geleden, Maxime S zei:

Gisterenmiddag ook naar gekeken.

Daar konden ze toch wat meer mee gedaan hebben. 
saaie video imho.

Vind ik ook. Nuja, het concept is sowieso wat saai: rally wagen op een circuit, daar komt weinig handrem etc. aan te pas wat rally net indrukwekkend maakt.

Geplaatst:
13 minuten geleden, Polygoon zei:

Vind ik ook. Nuja, het concept is sowieso wat saai: rally wagen op een circuit, daar komt weinig handrem etc. aan te pas wat rally net indrukwekkend maakt.

eerst kijken: was geen rallywagen, maar een i30 TCR :D

Ik had het liever met de WRC gezien, ging tenminste nog wat glijden en schuiven aan te pas komen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 minuten geleden, Maxime S zei:

eerst kijken: was geen rallywagen, maar een i30 TCR :D

Ken er niks van, dacht dat die rally reed in die Hyundai :D 
En dat dit gewoon de "asfalt" afstelling was.

Geplaatst:

Bij zo een run wilt ge toch dat gevoel overbrengen van 'tweede keer rond het circuit ooit en al zo snel', maar dan moet ge kunnen vergelijken met een referentie.

Geplaatst:

Sinds wanneer lezen ze de nota's in het Engels ? Ik dacht dat Neuville altijd zijn notas in het Frans kreeg.

Geplaatst:
13 minuten geleden, The Swede zei:

Sinds wanneer lezen ze de nota's in het Engels ? Ik dacht dat Neuville altijd zijn notas in het Frans kreeg.

Om het meer bereikbaar te maken voor iedereen.

Geplaatst:

En doen ze dat in de rallies ook? 

Geplaatst:
18 minuten geleden, The Swede zei:

En doen ze dat in de rallies ook? 

neen

Geplaatst:

Gelukkig. Ik herinner me wel dat er een paar piloten zijn geweest die voor hun notas in meerdere talen konden werken. Vatanen, Toivonen en Kankkunen hebben elk zowel in het Fins als in het Engels hun notas gehad. 

Geplaatst:
5 minuten geleden, The Swede zei:

Gelukkig. Ik herinner me wel dat er een paar piloten zijn geweest die voor hun notas in meerdere talen konden werken. Vatanen, Toivonen en Kankkunen hebben elk zowel in het Fins als in het Engels hun notas gehad. 

Maxime Soete heeft ook nog zijn nota's in het Frans en in het Nederlands gehad. :D 
Behoort eveneens bij de groten! 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Geplaatst:

Ha, nee. Ik had het over rallyrijden. :D 

Geplaatst:
41 minutes ago, The Swede said:

Ha, nee. Ik had het over rallyrijden. :D 

Hij was nochtans een pak sneller dan jij in je laatste rally.

• Grappig 5
Geplaatst:
Op 24/5/2024 om 17:16, ir_fuel zei:

Hij was nochtans een pak sneller dan jij in je laatste rally.

Juist. En hij heeft minder praat op dan jij. 

Geplaatst:

@mrbbs, enig idee of Neuville morgen toch nog via superrally kan meedoen? 

Geplaatst:

Jawel, hij kan morgen nog 12 punten binnen halen als hij gedurende de dag de snelste is en de power stage wint.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Dacht ik al. Want als je het nieuws op sporza las, dan ging hij nul punten scoren… 

Geplaatst:
2 uren geleden, The Swede zei:

Dacht ik al. Want als je het nieuws op sporza las, dan ging hij nul punten scoren… 

Ge moet het weer niet op Sporza proberen afschuiven. "Dat betekent dat hij vandaag dus geen enkel punt zal pakken."

Screenshot_20240601-173048.thumb.png.ae149511d1dbf2fb0cbd9b413a07a837.png

Geplaatst:

Just.

En mijn vraag was niet gericht naar of sporza juist wel, wel hoe dat nieuw systeem ineenzit.

Met al die veranderingen, zou een mens er zich niet moeten over verwonderen dat ze ook dat van de superrally hebben aangepast. 

Feit is nu wel dat het geen verschil meer maakt of je er op de eerste proef op zaterdag afdondert of de laatste. Vroeger kreeg je 5min per proef aangesmeerd. Op een lange rally betekende dat dat je nog in de top 10 of top 5 kon eindigen wanneer je er pas in de laatste proef de zaterdag afging. 

Geplaatst:
Op 12/5/2024 om 17:08, 3000 zei:

Van 24 punten naar 18 punten voorsprong

Geplaatst:

Op zich geen ramp. 

Alleen is het seizoen nog lang en met één opgave kan je die voorsprong zo kwijt zijn. 

Geplaatst:

Goed voor Neuville, maar op zich klopt dat toch niet.
Je rijdt de rally niet uit en toch verlies je amper 6 punten...? 

Dat Tanak tweede wordt in het kampioenschap is dan weer geen goede zaak voor hem! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid