Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Eindelijk! 🇧🇪 

En de wagen staat duidelijk op punt. Hoopvol voor de rest van het seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijke rally, fantastisch gereden van Neuville. Petje af!

Heb het gevoel dat Abbiteboul de boel daar wel (eindelijk) op orde aan het krijgen is. 
Al is het natuurlijk nog veel te vroeg in het seizoen om daar nu al uitspraken over te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/1/2024 om 22:00, The Swede zei:

Dit is van alle tijden. De wedstrijdsponsor legt stickers op maar gaat niet elke rijder verplichten met zijn benzine of banden te rijden. 

Zelfs bij de sponsors van de teams zelf, zie je dat. De fabrieksteams en -rijders zelf moeten wél met de banden van de sponsor rijden bvb maar de ingehuurde derde piloot moet er niet mee rijden, ook al hangen de stickers op zijn auto. 

Dit was wel de 0-wagen (auto van de organisatie zelf), dus vond het toch wel grappig dat ze opeens Michelins eronder hadden liggen 😄

Neuville was echt supersterk in de Monte, vooral om tegen Ogier te winnen in zijn 'thuisrally' en Tanak met dezelfde auto op 2 minuten te zetten zal een goede boost zijn voor het vertrouwen. Misschien wordt het wel eens het jaar van Neuville in de strijd voor de wereldtitel, het zou in elk geval verdiend zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/1/2024 om 08:39, Vanni zei:

Was gewoon op TV te zien 🙂

Heb het ook op tipik online gevolgd met vpn. Met dank voor de tip.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer begint het seizoen in België? Ik moet toegeven dat ik dat maar met een half oog meer volg sinds de tijd van de “inter” voorbij is. 

Zowel de wedstrijden als de rijders zijn echt niet meer van hetzelfde niveau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over 3 weken start het seizoen met de Haspengouw rally (24/02)

volgende week is het reeds “les Routes du Nord” hier net over de grens.  Met een 17 R5 wagens aan de start, waaronder enkele belgen die het Belgisch seizoen komen voorbereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/2/2024 om 09:19, Vanni zei:

Over 3 weken start het seizoen met de Haspengouw rally (24/02)

volgende week is het reeds “les Routes du Nord” hier net over de grens.  Met een 17 R5 wagens aan de start, waaronder enkele belgen die het Belgisch seizoen komen voorbereiden.

Zou eigenlijk een goeie rally zijn om ook eens te rijden, maar valt helaas te vroeg voor mij ('t is nog wintersportseizoen :D) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat is dat daar allemaal in Zweden, de Rally2’s zijn sneller dan de WRC’s muv Katsuta… 🤨

Neuville 40” straftijd wegens 4’ te laat aan TK….

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste 10 auto's zijn serieus aan het ploegen door de sneeuw. WRC2 auto's hebben gewoon veel meer grip / minder frictie.

Neuville, motor startte niet voor de proef. Kan ook tactische zet zijn natuurlijk om Evans tijd te laten verliezen en morgen een plaats dichter te moeten starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, mrbbs zei:

Eerste 10 auto's zijn serieus aan het ploegen door de sneeuw. WRC2 auto's hebben gewoon veel meer grip / minder frictie.

Neuville, motor startte niet voor de proef. Kan ook tactische zet zijn natuurlijk om Evans tijd te laten verliezen en morgen een plaats dichter te moeten starten.

En wat is er met Rovanpera gebeurd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Neuville slim is, houdt hij nu rustig het ritme, eventueel met de hoop dat Evans Fourmaux probeert te gaan halen. En dan morgen de dag winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdekke, met dat nieuwe puntensysteem moeten ze echt es een “zondagsklassement” tonen want dat is nu echt onmogelijk om te volgen wie die punten krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze dat punten systeem gauw in de vuilbak gooien. Mijn voorstel:

New points system: Thu+Fri 3pts for 3 fastest drivers, 3pts for Saturday, 5-4-3-2-1 pts on Sunday. No more power stage points. Finish points: 19-16-14-11-8-5-4-3-2-1 for the top ten drivers.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid