Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Of een mooi staaltje Vlaamse verzuring.

"KEKKIK NIE HEVROAHD VWOA ZUKNE RALLIE IERE IN MIN STROATE
AWEL
KMOEKIK TON WOK NIE HERTN VO DIE HASTEN MEE ULDER KROZOTTOS
HODVERDIMME
TETOHWOA"

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die liep strontzat of wa?

Hij hoort jullie zelf niet afkomen.
Dat was nog het ergste, ik denk van niet. Spijtig dat zonneband op video staat want kerel deed alsof het de normaalste zaak was vd wereld. Vast ene die een statement wilde maken ofzo... Soit, dit jaar zou ik er minder mee lachen eigenlijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was nog het ergste, ik denk van niet. Spijtig dat zonneband op video staat want kerel deed alsof het de normaalste zaak was vd wereld. Vast ene die een statement wilde maken ofzo... Soit, dit jaar zou ik er minder mee lachen eigenlijk


Doet de organisatie of politie eigenlijk iets met zo een zaken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Doet de organisatie of politie eigenlijk iets met zo een zaken?

Je zit natuurlijk altijd met de latentie van reeds gestarte auto's en het moment waar zo iemand dom doet... Dus is altijd wat moeilijk.

 

Maar plicht gedaan en bij eindpost gemeld. Antwoord was 'ja we weten het al, zijn er mee bezig '

 

Natuurlijk blijft het wel gevaarlijk. Ik mag het niet denken welke krantenkoppen zoiets kan opleveren...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/14/2018 at 12:04 PM, B3noît said:

Je zit natuurlijk altijd met de latentie van reeds gestarte auto's en het moment waar zo iemand dom doet... Dus is altijd wat moeilijk.

 

Maar plicht gedaan en bij eindpost gemeld. Antwoord was 'ja we weten het al, zijn er mee bezig '

 

Natuurlijk blijft het wel gevaarlijk. Ik mag het niet denken welke krantenkoppen zoiets kan opleveren...

Nu ja, liever aangereden door een arts dan door een  IT consultant.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/10/2018 om 12:04, B3noît zei:

Je zit natuurlijk altijd met de latentie van reeds gestarte auto's en het moment waar zo iemand dom doet... Dus is altijd wat moeilijk.

 

Maar plicht gedaan en bij eindpost gemeld. Antwoord was 'ja we weten het al, zijn er mee bezig '

 

Natuurlijk blijft het wel gevaarlijk. Ik mag het niet denken welke krantenkoppen zoiets kan opleveren...

Ik zie het al voor mij

 

Docteur-rallypiloot-zot rijdt onschuldige wandelaar dood!!!

 

😀😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

't is weer zotjes qua inschrijvingen voor Kortrijk dit jaar. Inschrijvingen open om 21u en na 5 minuten al 85 ingeschreven, na 11 minuten 135 [emoji28].
Wij op 21u04 bevestiging dus normaal safe [emoji41]

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Subaru555 zei:

In Duitsland kwam het toch nog goed voor hyundai...

 

En wat gezegd van Loeb? Fenomeen achter het stuur toch!

loeb P1!

neuville P4 op een halve seconde van evans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neuville heeft straks, nog steeds, een mooie kans om voor het eerst Wereldkampioen rally te worden.

Ogier mag nu het parcours openen en Neuville zal normaliter kunnen genieten van een licht geveegd parcours waarbij hij de lijnen van Ogier zal kunnen volgen. Uiteindelijk moet dat zorgen voor iets meer snelheid over de proeven. Ik mag hopen op een parcours waar er wat meer grip is want daar is de Hyundai meer in zijn sas dan in omstandigheden met weinig grip.

Ik zit alvast binnen een kleine 3 weken op het puntje van mijn stoel!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, lancer-evo zei:

Neuville heeft straks, nog steeds, een mooie kans om voor het eerst Wereldkampioen rally te worden.

Ogier mag nu het parcours openen en Neuville zal normaliter kunnen genieten van een licht geveegd parcours waarbij hij de lijnen van Ogier zal kunnen volgen. Uiteindelijk moet dat zorgen voor iets meer snelheid over de proeven. Ik mag hopen op een parcours waar er wat meer grip is want daar is de Hyundai meer in zijn sas dan in omstandigheden met weinig grip.

Ik zit alvast binnen een kleine 3 weken op het puntje van mijn stoel!

Ik ook!

Het enige waar ik schrik voor heb, is dat Ogier al meermaals bewezen heeft hij als geen ander kan 'vegen'. Hij is toch altijd dé piloot die de schade tot een minimum kan beperken...

Fingers crossed!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe zouden er heel foute tactieken kunnen worden toegepast afhankelijk van hoeveel nadeel men denkt te hebben van het vegen. Ogier zou bv 3 minuten te laat kunnen inklokken welke zou zorgen voor 30s penalty. Daardoor zou hij wel achter Neuville kunnen starten.

Maar zoals Maxime zegt Ogier heeft veel ervaring met het vegen en ook de Fiesta heeft meer tractie op losse ondergrond met weinig grip itt de Huyndai.

Laten we hopen dat het een spannend duel wordt en niemand lek rijdt of technische problemen kent. Ik denk wel dat Tanak de rally gaat winnen.  Als Neuville 2e zou worden en Ogier derde dan zouden de punten in de Power stage alles beslissend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wtf is vegen??  Ik stel mij voor dat de eersten dikwijls meer grip hebben maar wat onvoorspelbaar en de lateren minder grip maar meer voorspelbaar omdat het vuil wat verspreid wordt?

Ben toch benieuwd eens een beschrijving te lezen van hoe iemands idee van 'marges' evolueert naarmate er ervaring bijkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een rally op onverhard wegdek, zijn de eerst startende auto's altijd in het nadeel omdat ze de baan moeten vegen. De losse kiezel, aarde of stof zorgt voor minder tractie waardoor de auto meer schuift.  Hoe vroeger je start hoe meer er nog van ligt, hoe meer je glijdt en hoe meer je dus tijd verliest. Later startende auto's krijgen een 'geveegde baan' voorgeschoteld en rijden op de hardere ondergrond, hebben meer grip, glijden minder en rijden daardoor sneller. Het is niet uitzonderlijk dat een 'middenmoot-piloot', die als pakweg 15e start, de snelste tijd rijdt voor de toppers van het kampioenschap. 

Het is al jaren een punt van discussie en het WRC heeft al verschillende formules toegepast om te compenseren: omgekeerde startvolgordes, startvolgordes die wijzigen per wedstrijddag, qualif stages waarbij je je startpositie mag kiezen etc etc. Maar de ideale oplossing is er niet. 

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid