gTa 28.077 Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Voor het eerst eens dit model van dichtbij bekeken, 't is te zeggen: manueel gewassen (grondig, one swirl two cups methode). Ik schrok toch wel van enkele vaststellingen: afwerking/aansluiting dorpellijsten aan kooi en achterste wielkas (wat weg zit achter de achterste deuren, enkel zichtbaar als je die open doet) --> WTF? uit de voorste deuren komt zowel aan de voorste als achterste hoeken (binnenin onderkant) een massale hoeveelheid vieze bruinzwarte drab --> WTF? de "chroom"-lijst (Avantgarde-bumper) onderaan de voorbumper is na nog geen 15k km al quasi niet meer klaar te krijgen al verrassend veel steenslag op motorkap (kleine schellekes lak weg, geen puntjes dus maar echte plakjes) ... nochtans hetzelfde (dociele) gebruik als de vorige auto's bijzonder vuil- en vlekgevoelige grijze stof ... ik heb van zeer nabij 2 BMW's met lichtgrijs stoffen interieur meegemaakt en dat was echt zéér vuilbestendig ... dit allerminst eigenaar nam op mijn aanraden (zilverkleurige Avantgarde) de std 17" Avantgarde-velgen met gepolierd front (= betere accord met de chroomlijsten, dan wanneer je de std donkergrijze 17" neemt) ... en op verschillende plaatsen zie ik al blanke lag (boordsteencontact? steenslag?) die weg is en/of waaronder Flugrost zit... achterste bumperhoeken onderaan, miljaar wat voor een pek-/road dirt/viezigheids-magneet is dat, zeg? ik zou al eens moeten kleien om 't echt proper te krijgen @ex-Mooseman jij bent een detailer en nu ook W/S205-rijder: wat zijn jouw bevindingen? Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 16 uur geleden zei gTa: Voor het eerst eens dit model van dichtbij bekeken, 't is te zeggen: manueel gewassen (grondig, one swirl two cups methode). Ik schrok toch wel van enkele vaststellingen: afwerking/aansluiting dorpellijsten aan kooi en achterste wielkas (wat weg zit achter de achterste deuren, enkel zichtbaar als je die open doet) --> WTF? uit de voorste deuren komt zowel aan de voorste als achterste hoeken (binnenin onderkant) een massale hoeveelheid vieze bruinzwarte drab --> WTF? de "chroom"-lijst (Avantgarde-bumper) onderaan de voorbumper is na nog geen 15k km al quasi niet meer klaar te krijgen al verrassend veel steenslag op motorkap (kleine schellekes lak weg, geen puntjes dus maar echte plakjes) ... nochtans hetzelfde (dociele) gebruik als de vorige auto's bijzonder vuil- en vlekgevoelige grijze stof ... ik heb van zeer nabij 2 BMW's met lichtgrijs stoffen interieur meegemaakt en dat was echt zéér vuilbestendig ... dit allerminst eigenaar nam op mijn aanraden (zilverkleurige Avantgarde) de std 17" Avantgarde-velgen met gepolierd front (= betere accord met de chroomlijsten, dan wanneer je de std donkergrijze 17" neemt) ... en op verschillende plaatsen zie ik al blanke lag (boordsteencontact? steenslag?) die weg is en/of waaronder Flugrost zit... achterste bumperhoeken onderaan, miljaar wat voor een pek-/road dirt/viezigheids-magneet is dat, zeg? ik zou al eens moeten kleien om 't echt proper te krijgen @ex-Mooseman jij bent een detailer en nu ook W/S205-rijder: wat zijn jouw bevindingen? afwerking/aansluiting dorpellijsten aan kooi en achterste wielkas : ga ik eens moeten bekijken, geen idee wat je bedoelt, er is me nog niks WTF opgevallen. vieze bruinzwarte drab: bij mij krijgt dit geen kans. Is het geen niet-verwijderde transportwax die uitgelopen is ? de "chroom"-lijst (Avantgarde-bumper) onderaan de voorbumper : Wel, ik heb ongeveer evenveel kilometers nu, op ongeveer 3,5 maand. Blinkt nog als een spiegel. Gebruik eens een licht polijstend middel (Menzerna Universal Polishing Cream bv.) om dit weer goed te krijgen. Steenslag: een paar kleine puntjes, heel weinig in vergelijking met mijn 1-reeks of V60 op dezelfde afstand. Ik doe nochtans vrij veel autosnelweg, maar de Vlaamse autostrades liggen er beter en beter bij. bijzonder vuil- en vlekgevoelige grijze stof : ik heb een volledig zwart Artico-interieur (AMG-line), dus dit puntje is niet van toepassing bij mij. Ben wel eens benieuwd wat dit gaat geven als het wat warmer wordt. 17" Avantgarde-velgen met gepolierd front: die heb ik op jouw aanraden ook genomen. Accordeert inderdaad beter met de chroomlijsten). Nog geen schades. achterste bumperhoeken onderaan: worden inderdaad snel vuil. de banden smijten blijkbaar veel prut omhoog. Geen last van teerspetters. Eén keer over een verse baan rijden kan al genoeg zijn om hier verandering in te brengen (de E403 heeft een stukje nieuw wegdek sinds deze week ). Citrus Power of Oblitarate eens proberen (gemakkelijker dan kleien). Wat ik wel al gemerkt heb is dat de AMG-vloermat al een slijtplek begint te vertonen ter hoogte van mijn rechterhiel. 1 Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Die overgang aan de achterste deuropening is inderdaad gepruts: Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Thanks, en idd dat is wat ik bedoel. Ik kan er niet bij dat men dat OK vind qua afwerking. Maar nu zijn we op details aan 't neuten, natuurlijk. Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Ik vind dat geen details. Hoe lang maakt Benz al auto's? Maar als ik zo'n dingen zie ga ik er altijd van uit dat dat een technische reden heeft. Misschien waterafvoer? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Indeed, er moet toch ergens een aannemelijke reden zijn, daarvoor. Ik denk eerder dat die uitsnijding b.v. perfect "past" bij de berline maar dat ze owv kostprijs gewoon diezelfde lijsten gebruiken op de break. Of zo? Zo'n vreemde uitsnijding, ik kan niet goed begrijpen dat dát nu exact nodig is voor waterafvoer. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Feit is wel dat 'm niet rammelt aan die lijst. [emoji23] 1 Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Insiders die weet hebben van een eventuele facelift? Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Ja, komt eraan begin volgend jaar. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Dus nu besteld wil zo goed als zeker zeggen dat hij als facelift geleverd wordt of zie ik dat verkeerd? Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Nu bestellen is nog oud model. Vrijgave facelift 03/2018. Quote
Fons De Turbospons 1.313 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 En wat zullen de voornaamste updates zijn? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 63 AMG ook the full beans \o/ niet dat ik het kan betalen maar \o/ zescilinder diesel zal wel niet, aangezien dat nu terug zes-in-lijns zijn (cfr. S-klasse) vermoedelijk te lang voor de motorruimte? Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Ziehier al wat info. http://www.autozeitung.de/mercedes/c-klasse/w205-s205-c205-a205# Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Ziehier ziedaar zie everywaar!! Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 4 uur geleden zei William Blake: Nu bestellen is nog oud model. Vrijgave facelift 03/2018. Moet ik dit begrijpen als: "leveringen vanaf maart zijn facelift" ? Collega heeft er net ene besteld, levering einde maart. Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 ik ben Westvlaming. Alles wat verkocht wordt vanaf maart is dus facelift. Alles er voor is 'oud' model ? Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Normaal wel! Definitieve info volgt. Zal jullie wel op de hoogte houden Quote
stradge 447 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Raar dat ze pas zo laat te bestellen zijn, op de meeste websites spreken ze van dit najaar/Frankfurt voorstelling. Hopelijk is het sneller! Quote
Tommie 10.472 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 7 minuten geleden zei stradge: Raar dat ze pas zo laat te bestellen zijn, op de meeste websites spreken ze van dit najaar/Frankfurt voorstelling. Hopelijk is het sneller! Kalm Tietemans. Quote
Gast Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Zou wel een leuk grapje zijn van bmw als de nieuwe 3 er dan is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.