Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W205 C-Klasse


Tiep

Aanbevolen berichten

Is dat niet zeer persoonlijk? Ik vind de C-klasse break allerminst top qua looks, langs z'n achterkant. Dat 't een 450 Sport is, verandert daar weinig aan. Geef mij maar, in vergelijking met die auto, een Alpina B3 touring!

Waar BMW écht moet inhalen, is qua interieur (materialen).

Vind je?

Ik vind een F10 minstens even mooi van materialen binnenin als m'n S212 , en de w204 was binnenin zum kotsen qua dat imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind je?

Ik vind een F10 minstens even mooi van materialen binnenin als m'n S212 , en de w204 was binnenin zum kotsen qua dat imo.

We hadden 't over de '3 vs C. :D Ja, daar vind ik dat.

Bij de '5 vs E, mjah, daar is 't verschil erg klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja: (echte ventilatieroosters onder de lichten precies?)

Mercedes-C-450-AMG-1200x800-134c5e4aab23

 

Nee: (uitlaatsierstukken die in de bumper verwerkt zitten)

Mercedes-C-450-AMG-1200x800-95a497bbeafd

 

Nee: (plastiek?)

Mercedes-C-450-AMG-1200x800-f6c7c037ff97

 

Prestaties: ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het wat tacky voor een benz: ruitjes in de tellers, gleuven in de achterbumper, rood op de motor, uitlaten die zo nep zijn dat je er doorheen kijkt, de spoilerlip...

Past meer op een getunede seat ibiza.

 

Verder wel een tof krel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uitlaten, daar kan ik ook niet bij. Monkey z'n omschrijving daarvan is spot on: "exhausts, which are fake plastic things with genuine pea-shooters behind them".  Bah.  Je ziet dat echt goed, vind ik. Zo jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet alleen bij MB he, al is een recente Volvo gezien?

Van die blaften van sierstukken en dan zo'n iel platgenepen uitlaatpijpje erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn onnoembaar veel merken die de pijpjes laten uitkomen in een te groot sierstuk. Het is allemaal kwestie van het smaakvol te doen en in verhouding met de motorisatie.

 

Dat laatste is iets waar minder en minder automerken in slagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet alleen bij MB he, al is een recente Volvo gezien?

Van die blaften van sierstukken en dan zo'n iel platgenepen uitlaatpijpje erin.

Ik had bij die post eerst nog een bijkomende zin staan, iets in de zin van "En da's niet enkel bij Benz, da's bij alle merken." Met dan een opsomming maar ik zou die nooit volledig krijgen en het nut ervan ontging me dan wat. Dus wiste ik die zin.

 

Maar inderdaad: er zijn er erg veel. Benz, Audi, Volvo, Citroën, ook enkele BMW ('7 vooral).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is puur esthetiek.

Anders zou heel de achterbumper wegsmelten, of de uitlaten niet mooi aansluiten.

 

En toch zou ik het liever zien dat ze de achterbumper ontwerpen in functie van een paar echte uitlaten.

Nuja, des gouts et des couleurs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uitlaten, daar kan ik ook niet bij. Monkey z'n omschrijving daarvan is spot on: "exhausts, which are fake plastic things with genuine pea-shooters behind them".  Bah.  Je ziet dat echt goed, vind ik. Zo jammer.

 

Audi RS6 idem

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wandelde daarnet van bij de bakker en er reed een break voorbij.

*tiens is dat nu een fl van een A4 avant?* toen ik de achterlichten zag.

tot ik C300 zag staan. :lol:

maar deftig in de opties lijkt dat dus al een stuk mooier dan een standaard exemplaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Donderdag 1681 km gereden met een W205 C300 Bluetec Hybrid met AMG pack. 90% doorgebracht op de Duitse Autobahn, wat ideaal is voor mijn beoordeling over hoe een auto zich moet gedragen.

 

post-70-0-36217500-1431191079_thumb.jpgpost-70-0-76049500-1431191079_thumb.jpgpost-70-0-02049300-1431191080_thumb.jpg

 

Ik rij sinds een half jaar met de W205 C-klasse, eerst de C180 benzine in exclusive uitvoering, sinds enkele weken met de C200Bluetec in Avantgarde uitvoering, dus die wagens zijn te gebruiken als referentie. Geen klagen over de C-klasses over het algemeen, alleen de specifieke uitrustingen van de wagens die ik als bedrijfswagen heb zijn niet je-dat (mag ze niet meer samenstellen zoals ik met mijn A-klasse heb mogen doen).

 

Maar over de C 300h kan ik kort zijn.

 

Wat-een-kar...

 

Zonder het te uitgebreid over de looks te hebben, aangezien dat zo subjectief is als het maar zijn kan ben ik persoonlijk wel fan van de looks van de AMG-versie. De knapste versie in mijn ogen is en blijft de Exclusive, doordat die een echte, klassieke grille heeft vooraan met de ster op de juiste plaats.

 

De nadelen van de AMG-versie zijn een logisch gevolg van het concept. Het comfort van het chassis is een pak minder tov de Exclusive, met de Avantgarde eigenlijk een gulden middenweg. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat de Exclusive en Avantgarde op 17" staan, terwijl deze op 18" runflat staat. En ik wil absoluut niet gezegd hebben dat de AMG-line niet comfortabel is, maar op onze Belgische wegen vol met putten is dat niet ideaal.

Het voordeel daarvan is de grip, de Exclusive op zijn 17" Goodyear Efficientgrip schoof bij mij alle kanten op, de Avantgarde staat op ContisportContact 2, wat net als de Primacy 3 op de AMG-line voldoende grip oplevert voor het dagelijkse verkeer. Ook zijn de duikbewegingen een pak minder. Ik zou graag eens met een Airmatic-versie rijden omdat ik het vermoeden heb dat dat wel eens mijn ideale ophanging kan zijn. Maar ik was erg te spreken over de AMG ophanging ook. Goede baanligging zonder echt oncomfortabel te zijn (wat in een A-klasse wel het geval is)

 

De aandrijflijn is misschien niet de meest tot de verbeelding sprekende die te krijgen is in de C-klasse, maar voor mijn manier van autorijden en mijn gebruik van dit type wagen is deze ideaal.

De gewone C250CDI zou in mijn geval volstaan, maar de premium van 3.000 euro voor de surplus van het hybridesysteem zou ik er wel voor over hebben, zeker naar de toekomst toe dat je niet weet wat extra taks ze nog gaan uitvinden.

 

80% van de tijd heb ik met die kar in de "ECO" stand gereden, waardoor je lekker lui kunt zijn. stuurinput wordt afgezwakt, gaspedaal is nagenoeg ongevoelig en de motor schakelt lekker vroeg op. Ook is het mogelijk om te coasten in deze stand (indien snelheid lager is dan 160kmh valt de motor stil bij gas lossen), een functie waar je eigenlijk niets aan hebt, maar het is ook niet storend.

Je hebt ook nog de standen Comfort en Sport, maar die heb ik eigenlijk niet gebruikt. Wat ik wel gebruikt heb is de Sport+ stand. In deze stand staat alles op scherp (gasrespons, stuurbekrachtiging) om het zo sportief mogelijk te maken (voor zover mogelijk natuurlijk). Het voordeel van Sport+ tov Sport is dat de elektromotor van 20kW actief meehelpt om de wagen zo snel mogelijk te maken. Gecombineerd met de dieselmotor van 150kW komt dat in theorie neer op 170kW (+/- 230pk) samen met de 500Nm van de dieselmotor levert dat leuke tussensprintjes op op de Autobahn.

Zo was ik sneller dan een F11 530d, Skoda Octavia RS en Golf 7 GTD. De snelheid van een CLA 45 AMG SB had ik nog lang niet echter, maar daarvoor zijn er andere aandrijvingen beschikbaar in de C-klasse.

 

Gezien je in een E-klasse al minstens een 350 nodig hebt (naar mijn mening) om even leuk te rijden bij hogere snelheden, is het een aangenaam gevoel om met de 300h in de C-klasse te rijden. Meer is altijd beter, maar in dit geval niet nodig.

 

Het verbruik dat deze wagen liet optekenen gedurende die dag was 7.7l/100km. Gezien de snelheden die ik aangehouden heb (op onbegrensde stukken stond de cruise-control op 200kmh) en de regelmatige tussensprintjes tot tegen de maximum haalbare snelheid, gecombineerd met remmanoeuvres wegens trager verkeer op de baan is dat perfect aanvaardbaar. Mijn eigen C200Bluetec verbruikt op een vergelijkbare rit dik 2 liter meer, en daarmee kan je minder moeiteloos de 200kmh aanhouden.

 

Kortom, als ze mij een min of meer betaalbare (in gebruik) daily laten kiezen zou mijn keuze altijd op de C 300h vallen. Wel in T-model voor het gebruiksgemak.

Nadeel is de hoge aanschafwaarde van het model in vergelijking met de concurrentie die niet de grote 3 zijn.

En als ik hem dan helemaal naar mijn zin uitrust zit ik aan een catalogusprijs BTW in van 76.103 euro....

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid