Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Neem van de eerste maal een goede. Ik heb al twee keer ribben gekneusd en dat zelfs MET ribbeschermer aan.De eerste keer zo een goedkoper vestje, les geleerd.Tweede keer was in twee takt met een Bengio gewoon van de druk (lees geen crash)Heb er 6 maand echt pijn van gehad en heb zelfs nu twee jaar later er soms nog last van Quote
Lotuzzz 17.065 Geplaatst: 2 mei 2017 Auteur Geplaatst: 2 mei 2017 10 minuten geleden zei Jokke_vlo: Neem van de eerste maal een goede. Ik heb al twee keer ribben gekneusd en dat zelfs MET ribbeschermer aan. De eerste keer zo een goedkoper vestje, les geleerd.Tweede keer was in twee takt met een Bengio gewoon van de druk (lees geen crash) Heb er 6 maand echt pijn van gehad en heb zelfs nu twee jaar later er soms nog last van Je wil zeggen dat zelfs het echte spul allemaal geen reet helpt Zal ook eens een Bengio gaan passen binnenkort. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 11 minutes ago, Lotuzzz said: Je wil zeggen dat zelfs het echte spul allemaal geen reet helpt 2-takt is nog wel andere koek voor je lijf dan indoor. Quote
Populair bericht Lotuzzz 17.065 Geplaatst: 2 mei 2017 Auteur Populair bericht Geplaatst: 2 mei 2017 Gisteren heeft m'n zoontje voor het eerst gekart. Had met opzet Inkart Puurs gekozen, verre van mijn favoriete karting maar wel ideaal voor beginnertjes imho. Stukje buiten om veilig wat snelheid te halen en frisse lucht te ademen, binnen veel trage haarspeldjes maar wel glad genoeg om voor het eerst wat te kunnen schuiven enzo, en gewoon ook heel verzorgde kartjes en uitrusting. Vizier moest niet, dus hij kon z'n vertrouwde BMX-helm dragen. Je kan er karten vanaf 6j/1.20m; hij is 1.25m en dat vond ik eigenlijk nipt. Net voldoende. (pedaaltjes, stoel en stuur afgesteld). Eerste heat was volzet (8 man) en veel blauwe vlaggen, hij liet z'n voetje hangen op het rempedaal. Maar 't was ook sowieso nog wat zoeken. Hij was wel enthousiast, dus een uurtje later tweede heat geboekt en daar reden ze maar met twee. Hij deed dat echt goed, lekker vroeg remmen zoals ik hem had aangegeven, insturen, en halfbocht terug het gas op. Zo heeft ie nooit het gevoel gehad in de problemen te komen en schrik te pakken ofzo. Uiteraard wou hij zo snel mogelijk nog eens terug 14 Quote
Lotuzzz 17.065 Geplaatst: 2 mei 2017 Auteur Geplaatst: 2 mei 2017 2 minuten geleden zei ir_fuel: 2-takt is nog wel andere koek voor je lijf dan indoor. Uiteraard Quote
Fille 798 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 2 uur geleden zei Lotuzzz: Je wil zeggen dat zelfs het echte spul allemaal geen reet helpt Zal ook eens een Bengio gaan passen binnenkort. Heb zelf ook zo'n Bengio zoals hierboven vermeld. Kost iets van een 70 a 80 euro bij speedwear als ik me niet vergis.. Vorig jaar ook 1 keer men ribben serieus gekneusd met het karten en sindsdien altijd met ribbeschermer. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 1 uur geleden zei Lotuzzz: Gisteren heeft m'n zoontje voor het eerst gekart. Had met opzet Inkart Puurs gekozen, verre van mijn favoriete karting maar wel ideaal voor beginnertjes imho. Stukje buiten om veilig wat snelheid te halen en frisse lucht te ademen, binnen veel trage haarspeldjes maar wel glad genoeg om voor het eerst wat te kunnen schuiven enzo, en gewoon ook heel verzorgde kartjes en uitrusting. Vizier moest niet, dus hij kon z'n vertrouwde BMX-helm dragen. Je kan er karten vanaf 6j/1.20m; hij is 1.25m en dat vond ik eigenlijk nipt. Net voldoende. (pedaaltjes, stoel en stuur afgesteld). Eerste heat was volzet (8 man) en veel blauwe vlaggen, hij liet z'n voetje hangen op het rempedaal. Maar 't was ook sowieso nog wat zoeken. Hij was wel enthousiast, dus een uurtje later tweede heat geboekt en daar reden ze maar met twee. Hij deed dat echt goed, lekker vroeg remmen zoals ik hem had aangegeven, insturen, en halfbocht terug het gas op. Zo heeft ie nooit het gevoel gehad in de problemen te komen en schrik te pakken ofzo. Uiteraard wou hij zo snel mogelijk nog eens terug Inkart is ideaal voor die mannekes Heb er ook ooit m'n eerste kartervaring opgedaan. Quote
Lotuzzz 17.065 Geplaatst: 2 mei 2017 Auteur Geplaatst: 2 mei 2017 6 uur geleden zei Polygoon: Inkart is ideaal voor die mannekes Heb er ook ooit m'n eerste kartervaring opgedaan. Oei J/k Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 8 uur geleden zei ir_fuel: 2-takt is nog wel andere koek voor je lijf dan indoor. Klopt, als je zo eens rondvliegt ben je blij dat je zoiets aan hebt. Voor de curbs alleen al op Kerpen Ik rijd al sinds het begin met RibTec en dat gaat inderdaad lang mee. Aandoen onder je overal en dan zien die niet af. https://www.coxkarting.com/a-17990090/tillett-r4-rib-protector/tillett-ribtec-rib-protector-ml/ Dat ziet er traag uit op video maar zonder beschermer breek je zeker een paar ribben. En kan indoor ook pijn doen tegen zo'n bandenmuur Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 27 minuten geleden zei Lotuzzz: Oei J/k Grondige basis leggen he heb sindsdien 4 keer gekart denk ik 1 Quote
Krikkie 9.835 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Zaterdag ook gaan karten in Herselt, ik werd weer zo mottig als iets, te weinig verluchting . Ook niet echt snel gereden daardoor (35sec en ...) , ofwel ben ik er gevoelig voor, geen idee? Quote
Lotuzzz 17.065 Geplaatst: 2 mei 2017 Auteur Geplaatst: 2 mei 2017 40 minuten geleden zei Krikkie: Zaterdag ook gaan karten in Herselt, ik werd weer zo mottig als iets, te weinig verluchting . Ook niet echt snel gereden daardoor (34sec en ...) , ofwel ben ik er gevoelig voor, geen idee? Veel grip en meestal veel links-rechts daar. Helpt ook niet. Quote
Krikkie 9.835 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Goed mogelijk, heb het ook al in Machelen en Sint-Niklaas gehad, zou eens buiten moeten rijden. Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 4 minutes ago, Lotuzzz said: Veel grip en meestal veel links-rechts daar. Helpt ook niet. Nieuwe piste is wel leuk daar. Ze voelt sneller aan als de vorige, al zijn de tijden niet zo veel sneller dan dan. Quote
Lotuzzz 17.065 Geplaatst: 2 mei 2017 Auteur Geplaatst: 2 mei 2017 Ik in St-Niklaas en Herselt ook. Machelen enkel nog maar gereden met het buitenparcours erbij. Quote
Krikkie 9.835 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Idem, wel leuk daar in Machelen, karts en baan kunnen wel beter. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Schoolvoorbeeld van een echte klootzak..... die brave gast wordt hier gewoon 20 minuten lang gekloot. Op minuut 18 zie je mij ook in beeld komen om hem te dubbelen. Maar ook dan zie je hoe hij u gewoon in de kant zet. Bij de linkse erna zie je wel goed het verschil in ervaring, de brave kerel houdt de kloot aan de buitenkant, ik kan mooi langs binnen om daarna me zo snel mogelijk in het mogelijke gat uiterst rechts te zetten zodat hij me niet zijdelings kan tikken. Alleen achteraan (maar dat had niets uitgehaald). Doe ik dat niet dan ben je vertrokken voor ellenlang geduw en getrek. Ik kan u wel zeggen dat hij bij de volgende dubbel beurt me niet voelen komen heeft en hij rechtdoor ging. Bij zo een gevallen probeer je niet nog eens beleefd te blijven. Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Er reden wel een paar ettertjes mee, team blauwe overalls met witte helmen waren ook fantastisch bezig. In een chicane komen duwen in m'n gat terwijl ik zelf opgehouden werd door een dubbelaar. Alsof ik ergens ga wegkunnen zeker Dan ga ik gewoon op m'n rem staan en verliezen ze 5 seconden extra. Mijn race was toch al om zeep door die kart Quote
Krikkie 9.835 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Nog mee ''gesproken'' achteraf? Wat een kloothommel! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Nog mee ''gesproken'' achteraf? Wat een kloothommel!Nee want dan ben je "arrogant". Die gasten weten toch meer van karting dan jij. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 2 hours ago, PJH said: Misschien de zoon van Ben Weyts? Die rijdt enkel met elektrische karts denk ik 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 13 hours ago, Jokke_vlo said: Schoolvoorbeeld van een echte klootzak..... die brave gast wordt hier gewoon 20 minuten lang gekloot. Zeg maar te brave gast. Dat had bij mij toch geen 20 minuten geduurd denk ik Je hebt er die altijd moeten "racen" he. Of ze nu p2 rijden en voor positie strijden of p39 liggen en voor de 5e keer gedubbeld worden. Quote
Lotuzzz 17.065 Geplaatst: 3 mei 2017 Auteur Geplaatst: 3 mei 2017 Ben ook iets assertiever dan vroeger. Vooral in Genk geleerd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.