gl3nn 9.407 Geplaatst: 4 september 2019 Geplaatst: 4 september 2019 Afhankelijk van hoelaat we daar moeten zijn, kan ik eventueel wel. Ben vanzelfsprekend geen topkarter, al zeker niet op een buitencircuit Iemand als @msxx lijkt me beter geschikt om daar mee te rijden. Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 5 september 2019 Geplaatst: 5 september 2019 8 uren geleden, Lotuzzz zei: Wie altijd al eens een 100 Miles in Genk had willen meerijden: @Fille en ik hebben nog een plaatsje op te vullen in ons team, nu vrijdagavond. @msxx @gl3nn @tato @Denniske om dan effe de meest obvious Limburgers al effe te taggen. Ik kan niet, ga de hele dag rijden op Mettet met de MX-5. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 5 september 2019 Auteur Geplaatst: 5 september 2019 7 uren geleden, gl3nn zei: Afhankelijk van hoelaat we daar moeten zijn, kan ik eventueel wel. Ben vanzelfsprekend geen topkarter, al zeker niet op een buitencircuit Iemand als @msxx lijkt me beter geschikt om daar mee te rijden. Ik denk dat de briefing begint om halfzeven en de oefenrondjes om 19u. We doen sowieso mee voor de fun, 't is geen high-end ploegske Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 5 september 2019 Geplaatst: 5 september 2019 52 minuten geleden, Lotuzzz zei: Ik denk dat de briefing begint om halfzeven en de oefenrondjes om 19u. We doen sowieso mee voor de fun, 't is geen high-end ploegske Dju, dat gaat me niet lukken. Het nadeel van twee kinderen met verschillende hobbies, beide ouders taxi-dienst Had leuk geweest! Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 5 september 2019 Geplaatst: 5 september 2019 8 uren geleden, gl3nn zei: Afhankelijk van hoelaat we daar moeten zijn, kan ik eventueel wel. Ben vanzelfsprekend geen topkarter, al zeker niet op een buitencircuit Iemand als @msxx lijkt me beter geschikt om daar mee te rijden. Vriendelijk, maar teveel eer 1 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 5 september 2019 Geplaatst: 5 september 2019 Wie altijd al eens een 100 Miles in Genk had willen meerijden: [mention=3300]Fille[/mention] en ik hebben nog een plaatsje op te vullen in ons team, nu vrijdagavond. [mention=54]msxx[/mention] [mention=271]gl3nn[/mention] [mention=6]tato[/mention] [mention=76]Denniske[/mention] om dan effe de meest obvious Limburgers al effe te taggen. Ik wil wel eens kijken of ik er geraak. Zondag ben ik daar nog met de RotaxMax gaan rijden. 1 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 5 september 2019 Geplaatst: 5 september 2019 Ik geraak er morgen normaal op tijd. Stuur je mij nog alle details (Hoe laat moet ik daar zijn? Waar vinden we elkaar? Wat is mijn schuld?...) 2 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 5 september 2019 Auteur Geplaatst: 5 september 2019 10 minuten geleden, Capitol zei: Ik geraak er morgen normaal op tijd. Stuur je mij nog alle details (Hoe laat moet ik daar zijn? Waar vinden we elkaar? Wat is mijn schuld?...) Fijn! Heb je een pm gestuurd Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 7 september 2019 Auteur Geplaatst: 7 september 2019 @Capitol en @Fille 't was fun! Iets minder pro ploegjes dan in het begin van het seizoen, er werd proper gereden. We hadden een homogeen team en een goeie pitstopstrategie, maar de benzinedop werkte niet mee. Anders hadden we nog kunnen vechten voor plaats 10. Persoonlijk de laatste stint gereden en op een manier met wat reserve (schrik om te laat te remmen in de laatste bocht voor start finish bv) toch constante tijden kunnen klokken. Ik dacht dat ik voor positie ging bijgehaald worden door een kart of 2-3, zag ik in mijn ooghoeken, maar ik heb ze toch kunnen afhouden. Achteraf bleek dat helemaal niet voor positie te zijn Was tof en hopelijk volgende keer eens met wat meer forummers! Ploegske of twee-drie moet toch kunnen me dunkt. 3 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 7 september 2019 Geplaatst: 7 september 2019 Ik heb me goed geamuseerd, merci dat ik mocht meedoen. Ik miste de echte finesse doordat ik weinig gekart heb de laatste tijd. Teveel problemen met onderstuur gehad naar mijn goesting. Maar leuke duels kunnen rijden en dat is het plezantste. En 11e van de 42 is niet slecht eigenlijk. Terug wat meer karten en op naar de top 10! 2 Quote
Fille 798 Geplaatst: 7 september 2019 Geplaatst: 7 september 2019 Eerst en vooral, merci @Capitol om zo laat nog in te vallen! Het was leuk gisteren! Eens anders dan normaal zelf niet de start niet genomen, maar Captitol de start laten nemen. Enkele plaatsjes verloren maar mooi terug enkele plaatsen kunnen terugwinnen in zijn stint! Jammer van de tankdop situatie, denk toch wel dat we daar een 15-20 seconden verloren hebben.. p10 moet wel haalbaar geweest zijn denk ik.. Zelf was ik wel heel tevreden van men stint, zat direct in het goeie ritme, kon echt laat remmen (wel nerveus op de achteras maar ca va). Vrijwel constant in de 1:10’s kunnen lappen.. Ploegje zat goed in elkaar! Zoals @Lotuzzz al zei, een ploegje of 2-3 van Autominded moet toch wel lukken denk ik voor eens een 100 mile races te rijden. Owja, ze mogen wel iets doen aan die cheaters! 1;07 als poletijd!! Kerel had gewoon echt verschillende bochten afgesneden! 2 Quote
Capitol 630 Geplaatst: 7 september 2019 Geplaatst: 7 september 2019 Al bij al was het zeker niet slecht, als 8e vertrokken en als 7e de kart afgegeven. En inderdaad van bij de start is het nogal een wespennest met 42 karts! Daar heb ik dan ook vooral geprobeerd de problemen te vermijden. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 7 september 2019 Auteur Geplaatst: 7 september 2019 Mooi uit de problemen gebleven bij de start inderdaad! 't Was vaak stuivertje wisselen de ronden daarna. @Fille wel mooi om in een ronde of 2-3 de zevende (reguliere) tijd neer te zetten! Quote
Capitol 630 Geplaatst: 7 september 2019 Geplaatst: 7 september 2019 Zeker, mooie kwalificatie tijd van fille! Ik had al een vermoeden, daarom dat ik zei dat hij langer moest rijden in de kwali dan initieel voorgesteld was. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 13 september 2019 Geplaatst: 13 september 2019 Heel binnenkort wordt de layout veranderd bij JPR. En typisch , de baan werd ondanks de quasi constante layout over 2 jaar steeds sneller, wel 5s sneller dan helemaal in het begin. Dat ligt voor een flink stuk aan de verplaatsbare randen. Misschien zijn de banden ook aan het verbeteren. Snelste tijden zijn nu 43s. Ik ben pas nog eens geweest en zat daar nog een seconde boven, waar ik gezien mijn gewicht best tevreden mee ben. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 4 november 2019 Auteur Geplaatst: 4 november 2019 Gisteren naar de nieuwe E-karting in Antwerpen geweest, nog maar een week geopend. Altijd mooi uiteraard, splinternieuwe accommodatie en karts. Ik hou niet van circuits met een verdieping, maar deze (prefab) baan is volledig gelegd in een speciale kunststof en heel comfortabel (https://360karting.com/). Dit alles geeft iets meer het gevoel van speelgoed dan van echt karten, dus ideaal voor een breed publiek en bijvoorbeeld kinderen. Al zijn er geen specifieke kinderchassis en is 1.40m vrij nipt. Zithouding is wel fijner dan in een benzinekart, want geen motor naast je stoel en geen benzinetank tussen je benen Met Floris ga ik er zeker nog heen, maar met 't forum of ervaren vrienden lijkt me dat al minder geschikt. Of ik zou ze eens op vol vermogen moeten rijden. 2 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 4 november 2019 Geplaatst: 4 november 2019 Lijkt best een mooie set up daar. 't Is t geluid dat mankeert Ben ook helemaal geen fan van die blinkende "slipbanen". Quote
Kartfreak 1.881 Geplaatst: 4 november 2019 Geplaatst: 4 november 2019 Ik wist niet dat e-karts bestonden. Lijkt me wel eens tof! Ik zou me niet storen aan 't gebrek aan geluid denk ik. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 4 november 2019 Geplaatst: 4 november 2019 1 hour ago, Lotuzzz said: Al zijn er geen specifieke kinderchassis en is 1.40m vrij nipt. Niet geprobeerd met een mousse achter je rug? 3 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 4 november 2019 Auteur Geplaatst: 4 november 2019 Daar stond nu zo'n duokart en 'ie zou daar graag eens mee rijden. Ik zei dat 'ie maar achter me moest rijden als 'ie iets wilde leren. "Nee, om mama mee te nemen voor een paar rondjes!" Ik ga eens vragen of dat mag 1 1 Quote
Fille 798 Geplaatst: 4 november 2019 Geplaatst: 4 november 2019 Toen we een een jaar of 2 terug met wat mensen van Autominded zijn gaan karten in Gent, viel dat E-karten best wel mee vond ik. We hebben daar op het einde met die karts op vol vermogen 1 sessie kunnen rijden, en die gingen toch meer dan deftig! Herinner me dat toen ook de 2 marshals ook mee reden en de tijden héél dicht bij elkaar lagen! Bandjes waren daar wel heel snel op, dacht 8 uur rijtijd en bandjes op.. 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 7 november 2019 Geplaatst: 7 november 2019 Op 4/11/2019 om 11:28, Lotuzzz zei: Gisteren naar de nieuwe E-karting in Antwerpen geweest, nog maar een week geopend. Altijd mooi uiteraard, splinternieuwe accommodatie en karts. Ik hou niet van circuits met een verdieping, maar deze (prefab) baan is volledig gelegd in een speciale kunststof en heel comfortabel (https://360karting.com/). Dit alles geeft iets meer het gevoel van speelgoed dan van echt karten, dus ideaal voor een breed publiek en bijvoorbeeld kinderen. Al zijn er geen specifieke kinderchassis en is 1.40m vrij nipt. Zithouding is wel fijner dan in een benzinekart, want geen motor naast je stoel en geen benzinetank tussen je benen Met Floris ga ik er zeker nog heen, maar met 't forum of ervaren vrienden lijkt me dat al minder geschikt. Of ik zou ze eens op vol vermogen moeten rijden. Precies ook een kleine piste en zo'n gladde ondergrond Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 8 november 2019 Geplaatst: 8 november 2019 Op 4/11/2019 om 15:14, Fille zei: Toen we een een jaar of 2 terug met wat mensen van Autominded zijn gaan karten in Gent, viel dat E-karten best wel mee vond ik. E-Kart trekt nochtans op niet zo veel imo. Ga eens naar Yeti Eeklo, veel leuker en technischer, met meer high speeds enz. Maar ook daar zijn de batterijen plat na 10min ofzo Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 8 november 2019 Geplaatst: 8 november 2019 Er zijn nieuwe karts in Ekart nu, met gordels ze lijken wel iets sneller. Icekart in Rucphen is ook elektrisch, de leukste van allemaal 1 Quote
Kartfreak 1.881 Geplaatst: 13 juli 2020 Geplaatst: 13 juli 2020 Zaterdag gaan rijden met een duo-kart in Bilzen. Ik was een tijd geleden ginds en toen zag ik die karts staan. Ik kwam op 't idee door een testrit met een Tesla Model 3. Mijn jongste dochter was zo onder de indruk van die acceleratie dat ik dacht dat ze karten ook leuk ging vinden. Ze is 6 trouwens. In 't begin ben ik te gretig vertrokken, waardoor ik van haar feedback kreeg om 't rustiger aan te doen. Een paar rondjes gas teruggenomen en erna volluit kunnen gaan. Qua rijden is het wel een vrij groot verschil met een gewone kart. Positie in de kart is helemaal anders. En het gewicht speelt ook een rol natuurlijk. Maar ze was super-enthousiast en wil nog eens terug. Woensdag ga ik met mijn zoon van 8. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.