Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je denkt dat je tijd verliest of je merkt duidelijk dat de tegenstand daar meters pakt? 

Is een duidelijke slow-in fast-out bocht.  Zo dicht mogelijk aan de binnenkant afsnijden, en breed uitkomen op de beton. 

properline.jpg

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Tegenstand pakt toch gemakkelijk >5m na die bocht, er volgt dan een vrij snel stuk waardoor het verschil in snelheid alleen maar duidelijker wordt.

Het aansnijden doe ik vaak nog voor ik volledig van de rem ben.

Geplaatst:
2 hours ago, vince522 said:

Vanavond met een groepje vrienden nog eens gaan karten in Lille (outdoor) met de 270cc. Ik verlies telkens een hoop tijd bij de haarspeld bocht, lockup of ongecontroleerd overstuur terwijl mijn snelheid bij aansnijden niet abnormaal hoog ligt.

Iemand tips?

Ge gaat er te rap in.

Geplaatst:
1 hour ago, Waky said:

Je denkt dat je tijd verliest of je merkt duidelijk dat de tegenstand daar meters pakt? 

Is een duidelijke slow-in fast-out bocht.  Zo dicht mogelijk aan de binnenkant afsnijden, en breed uitkomen op de beton. 

properline.jpg

Je kan bij zo een kart toch ook (en Jokke en ik doen dat toch zo) een combo van groen en geel doen, ttz geel at entry en groen at exit. Is iets wat ik moeten leren heb (na een tip van ...) en waar ik veel tijd mee heb gewonnen. Veel vroeger insturen dan met een auto en mooi rond de bocht in bollen, ipv laat en hard te kappen.  Je kan zo een grasmachine moeilijk overpoweren en volledig van de baan gaan :D 

Geplaatst:

Ja maar lijnen zijn overrated. Als je maar zo laat mogelijk remt en zo vroeg mogelijk terug op de gas kunt, en dat liefst zonder net niet te slippen ?

Geplaatst:
19 minutes ago, Waky said:

Ja maar lijnen zijn overrated. Als je maar zo laat mogelijk remt en zo vroeg mogelijk terug op de gas kunt, en dat liefst zonder net niet te slippen ?

Toch niet met een indoor kart met 6pk :D  Daar gelden andere regels van de fysica :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Straks nog eens in Mol, is al +10j geleden denk ik...

Geplaatst:
9 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Straks nog eens in Mol, is al +10j geleden denk ik...

Ik ga daar vaak rijden, vind het nog altijd een van de beste circuitjes uit de regio

Geplaatst:

In Mol ben ik ook al een aantal keer gaan rijden.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Vrijdag nog eens op FKI gaan rijden. 15 jaar geleden kwam ik er elke week en nu is het misschien al 5 jaar geleden dat ik er nog eens reed. Samen met @Cash en nog 3 anderen. Toegegeven, ik had niet verwacht dat er nog zo'n goede tijden uit gingen komen. :) 

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Volgende keer geef ik geen tips mee na sessie 1, zodat je niet plots sneller bent dan mij in sessie 2 ??

• Grappig 1
Geplaatst:
1 hour ago, STA911 said:

Vrijdag nog eens op FKI gaan rijden. 15 jaar geleden kwam ik er elke week en nu is het misschien al 5 jaar geleden dat ik er nog eens reed. Samen met @Cash en nog 3 anderen. Toegegeven, ik had niet verwacht dat er nog zo'n goede tijden uit gingen komen. :) 

Ja, David was er niet goed van ? 

• Grappig 2
Geplaatst:
Op 28/9/2018 om 14:34, Waky zei:

properline.jpg

Dat is idd een typische groene lijn bocht al moet je bij het uitkomen ook vrij snel "oversteken" 

Lang genoeg wachten om er 1 apex van te maken is daar vrij belangrijk. Instuurpunt is key

Geplaatst:
Op 28/9/2018 om 17:24, brjefs zei:

Ik ga daar vaak rijden, vind het nog altijd een van de beste circuitjes uit de regio

Maar die karts waren wel dikke kak, zo veel verschil! @Fille

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
14 minutes ago, Lotuzzz said:

Dat is gelukkig nergens anders het geval ?

Geplaatst:
20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is gelukkig nergens anders het geval ?

Als in: tamelijk extreem. Mijn rapste en traagste lagen 2s uit elkaar op 40s.

Op Extreme Kart heb je dat niet voor.

Geplaatst:
1 uur geleden, Lotuzzz zei:

WTF was met dat daar in Mol, 1,4 seconden verschil tussen men 3 sessie's.

Als @Lotuzzz me na een bocht al 3 keer een tik vanachter geeft op het rechte stuk omdat ik niet vooruit geraak ??
Binnenkort nog eens werk maken van in ExtremeKart Herselt langs te gaan ?

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Extreme kart waar de karts Idd veel close zijn ..... en gewicht belangrijk

Geplaatst:
Op 28/9/2018 om 16:18, ir_fuel zei:

Ge gaat er te rap in. 

Mijn madam zegt dat ook altijd

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Geplaatst:
17 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Extreme kart waar de karts Idd veel close zijn ..... en gewicht belangrijk

Stelling: Gewicht is overal belangrijk, maar waar de karts allemaal +- gelijk zijn weegt (haha) het meer door?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Gisteren na lange tijd nog eens met de 270 cc's indoor gereden.

Afgesproken en met 9 personen gereden te Poperinge. Blijft een leuk maar technisch circuit.

Uiteindelijk zoals veelal de duimen moeten leggen tegen Mr. Consistency @Waky en Robbie.

Maar o wat blijft het leuk om met die mannen te karten om bepaalde aansnij-manieren te zien, te analyseren,...

Ons goed geamuseerd dus alweer :)

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Zalig ! Spijtig dat Poperinge zo ver is. Waky volgen, niet eenvoudig :D 

Geplaatst:
13 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Zalig ! Spijtig dat Poperinge zo ver is. Waky volgen, niet eenvoudig :D 

Zeer zeker niet :)
Van zodra je 1 foutje maakt is het gat bijna nooit meer te dichten :D 

Doet er mij aan denken; misschien nog eens een forum wedstrijdje?

Geplaatst:
3 minuten geleden, B3noît zei:

Zeer zeker niet :)
Van zodra je 1 foutje maakt is het gat bijna nooit meer te dichten :D 

Doet er mij aan denken; misschien nog eens een forum wedstrijdje?

Waarom eens niet in Eupen... Dan laat ik Mathias meedoen... ?

Geplaatst:
21 minuten geleden, wabe zei:

Waarom eens niet in Eupen... Dan laat ik Mathias meedoen... ?

Vind ik echt wel héél ver rijden voor mezelf. Als we zoiets doen, liever iets centraler.

Is anders 2u20 rijden heen...

Ken je Régis B. die er ook rijdt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid