Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vraagje voor de regelmatige karters. Wat zijn de leuke circuits in regio Antwerpen? JPR in Sint Niklaas ben ik vertrouwd mee maar we zouden graag eens iets anders doen.

Inkart in Puurs? Indoorkarting Antwerpen op de Noorderlaan?

3x totaal verschillende kartcircuits wat ondergrond betreft. Indoorkarting in Antwerpen heeft veel grip met dezelfde flextrack als JPR. Iets teveel grip, het gaat er te gemakkelijk. Sidenote: ervaring dateert van enkele jaren terug. Weinig slechts over te zeggen, behalve dat het niet 'rewarding' genoeg is.

Puurs: glad circuit, vraagt andere rijstijl dan JPR en dat maakt het als afwisseling fijn om te rijden. JPR blijft dan wel mijn favoriet.

Doe ze gewoon alle drie ;-)

Gisteren voor het eerst gekart sinds de laatste AM-karting. Ging niet al te best, misschien nog eens wat oefenen... en wat afvallen (alhoewel dat een non-excuus is want dit gewicht had ik twee jaar geleden ook en toen lukte het wel)

Geplaatst:

Puurs alleen binnen is veel te klein imo .... Niet zo fijn.

Geplaatst:

Ik heb al gehoord dat de karts zelf op de Noorderlaan ni zo goed zijn. Wat is daar van aan?

Geplaatst:

Gisteren voor de fun meegereden met de streetrace in Brugge. Met m'n 85kg moet ik niet veel beginnen tegen de lichte mannekes maar die 4-takt rijders zijn nog altijd even onbeschoft als vroeger. Heb het geen seconde gemist, veel vlaggers op de baan waardoor je soms ook een blauwe vlag kreeg voor iemand waarmee je aan het strijden was  :wacko:  maar als de leiders eraan kwamen wist je het dus altijd wel. De eersten reden iedereen heel sportief voorbij maar dan heb je zo de achterban die denkt dat ze schumacher zijn en heel de wereld moet wijken.

In een chicane met plaats voor 1 kart gewoon niet remmen en in je gat rijden om te tonen dat ze er zijn. Als je je hand opsteekt om te vertragen ivm een crash ook nog eens in m'n gat rijden. Wel die gasten hebben dus 3-4 bochten extra mogen wachten vooraleer ik ze doorliet. 't was er weer aan te zien dat ze met een botsauto op baan waren ipv met een kart.

Maar veel fun is er niet aan, ik kan wel iedere keer het gat wat dichtrijden naar iemand maar teveel trage stukken in waardoor ze gewoon weer uitlopen op gewicht bij het optrekken. Verschil van 25-30kg is duidelijk teveel :D

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141012_01316440

Geplaatst:

Gewicht is idd een serieus nadeel. Heb dit jaar twee streetraces meegereden en vond dat (84kg met pak en helm) best leuk eigenlijk. Macho gedrag en autosport gaan goed samen he....dat is niet alleen bij het karten

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gewicht is idd een serieus nadeel. Heb dit jaar twee streetraces meegereden en vond dat (84kg met pak en helm) best leuk eigenlijk. Macho gedrag en autosport gaan goed samen he....dat is niet alleen bij het karten

Gohja heeft idd wel iets maar als je zo'n pluimpje inhaalt in de bocht en erna komt hij je doodleuk weer voorbij op het rechte stuk van 150-200m om dan de volgende bocht weer stil te staan is de fun er ff af.

Geplaatst:

Doorbijten he ik strijd zo elke woensdagavond en krijg regelmatig al eens op mijn doos puur door gewicht. Maar ik probeer ze toch te pakken en te kloppen en dat maakt je alleen sterker. Maar in het begin is dat frustratie ja ....

Geplaatst:

Doorbijten he ik strijd zo elke woensdagavond en krijg regelmatig al eens op mijn doos puur door gewicht. Maar ik probeer ze toch te pakken en te kloppen en dat maakt je alleen sterker. Maar in het begin is dat frustratie ja ....

Maar jullie rijden toch in iets van gewichtklasses of niet? Nuja 4-takt zegt me niets hoor, veel te traag als je zo'n 2-takt gewoon bent.

Eind deze maand normaal nog es met Siebert naar Genk en volgend jaar zien wat ik ga doen (zal vooral afhangen van de gezondheid)

Geplaatst:

Ik ga graag karten maar kan me nooit deftig meten door dat gewicht :(

Geplaatst:

Welcome race woensdag: geen gewichtsklasse , de "opens"is op 80kg of max 20kg lood. (Iemand van 50kg mag dan 70 wegen)

Ik rijd meestal de welcome mee buiten categorie als training.

Geplaatst:

Ik ga graag karten maar kan me nooit deftig meten door dat gewicht :(

Toen ik 95+ woog ging ik toch goed vooruit, vergelijkbaar met 60-70kg vrienden en m'n broers. Vooral m'n conditie was toen een pijnpunt. Ben naar mijn gevoel bij wijze van spreken meer vooruitgegaan dankzij verfijndere techniek dan dankzij 20kg minder. Wel nog véél werk maar @@Jokke_vlo bewijst dat hard werken loont, mocht ik dat niveau ambiëren.

Geplaatst:

Zo wat grootouders en ouders die hunne kleine van 45kg aanmoedigen gelijk zot om dienen ouwen van 80kg voorbij te steken.

En ja zo blijf je altijd nederig en krijg je dus goed op uw botten af en toe. Ik zweer u dat die mensen niet spreken over gewicht, moet ook niet toch leuk als iedereen van iedereen eens kan winnen?   

Een paar weken later moet dat manneke dan meerijden op gewicht...... gedubbeld na 15 minuten. 

Geplaatst:

Toen ik 95+ woog ging ik toch goed vooruit, vergelijkbaar met 60-70kg vrienden en m'n broers. Vooral m'n conditie was toen een pijnpunt. Ben naar mijn gevoel bij wijze van spreken meer vooruitgegaan dankzij verfijndere techniek dan dankzij 20kg minder. Wel nog véél werk maar @@Jokke_vlo bewijst dat hard werken loont, mocht ik dat niveau ambiëren.

Je hebt dat idd gecompenseerd met talent (je hebt wel kart talent he !) en gestalte (doet ook wat) maar op een moment stopt dat hoor als je uitkomt tegen mannen met ook een redelijk fijne techniek. Ik kan alleen getuigen dat gewicht (op droog) absoluut een serieuze rol speelt. Zie voorbeeld hierboven en dat is niet uit de lucht gegrepen....

Geplaatst:

Je hebt dat idd gecompenseerd met talent (je hebt wel kart talent he !) en gestalte (doet ook wat) maar op een moment stopt dat hoor als je uitkomt tegen mannen met ook een redelijk fijne techniek. Ik kan alleen getuigen dat gewicht (op droog) absoluut een serieuze rol speelt. Zie voorbeeld hierboven en dat is niet uit de lucht gegrepen....

Gestalte :inlove:

In die huurkarts van Genk zijn de stoeltjes niet verstelbaar en moet ik het stuur dus redelijk onderaan (20 voor 4) vastnemen om m'n armen niet te fel te moeten strekken. Op de een of andere manier noopt dat tot fijnere inputs.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gestalte :inlove:

In die huurkarts van Genk zijn de stoeltjes niet verstelbaar en moet ik het stuur dus redelijk onderaan (20 voor 4) vastnemen om m'n armen niet te fel te moeten strekken. Op de een of andere manier noopt dat tot fijnere inputs.

Terwijl je in een kart net je handen iets hoger op het stuur moet leggen voor fijne inputs en je lichaam wat te zetten :D

Geplaatst:

Terwijl je in een kart net je handen iets hoger op het stuur moet leggen voor fijne inputs en je lichaam wat te zetten :D

Mijn lichaam is dus enkel 'gezet' als ik ze laag houd. Anders is het inderdaad te ongecontroleerd.

Geplaatst:

Ik rij ook meestal zo, ik vind precies ook dat je daar nauwkeuriger met bent :)

Misschien de reden waarom ik niet meekan :D

Geplaatst:

Als je je stuur iets hoger (Lotuzzz) kan houden, dan gaan je schouders en bovenlichaam automatisch wat mee torsen in de juiste richting bij de bochten. Zo blijf je stabiel zitten maar let je toch meer druk op de buitenwielen.... je handen staan dan ook ies korter bij mekaar waardoor je stuur dus sneller, gevoeliger gaat reageren op je input.  

Geplaatst:

Mja, mooi uitgelegd, en dit? (eerste dat ik tegenkom op google hoor :D)

portfolio_kart_genk_982jd82.jpg

Geplaatst:

Oh, op foto valt dat gelijk nog mee, voor m'n gevoel heb ik het lager vast  :sirkevin:

b5f1b8d9a606b11b46aebb1f2b86ed09.jpg

Geplaatst:

Mja, mooi uitgelegd, en dit? (eerste dat ik tegenkom op google hoor :D)

portfolio_kart_genk_982jd82.jpg

:o WTF

das een foto die ik nog genomen heb op het EK :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb niet veel filmpjes waar je m'n handen kan zien maar ik hou ze ook wel redelijk laag

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Van nature hield ik de mijne ook laag (en op een huurkart betekent dat al snel eens blauwe ellebogen op sommige karts) eigenlijk zoals met de wagen. Pas na tips van enkele indoorkarters ben ik aan het werken om ze hoger te krijgen (lukt met niet altijd omdat ik makkelijk naar de auto positie grijp).

Naar mijn gevoel zijn de tips die ik daaromtrent kreeg wel degelijk juist..... lees "gevoel"

Geplaatst:

Hangt er ook wat vanaf welk stuur je hebt, bepaalde piloten verkiezen een rechtstaand stuur en dan staan je handen sowieso wat hoger. Maar met mijn lange benen is dat geen optie dus mijn stuur lag wat platter.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid