Ga naar inhoud

In- of outdoorkarting afspreektopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mooi relaas ir :D en herkenbaar. Losse heats rijden en dan in een vrijgezellenavond van vrouwen belanden :lolz:

Ooit ook al wel naar huis gereden door eentje :)

Binnenkort Hezemans karting in Eindhoven met wat collega's. Ik haat verdiepingen maar maak er het beste van :)

Geplaatst:

Ik heb 2 keer gedubbelstint. De 1e keer in de 2e stint had ik wel chance. Ik was de enige op de piste :D Wel content met mijn rondjes toen, vooral qua regelmaat. 10 minuten aan een stuk quasi allemaal laps in 0.1-0.2 seconden van mekaar. uitersten waren 31.8xx tot 32.0xx.

Geplaatst:

In de week 's avonds laat gaan is hier veel beter (vanaf 20h, is open tot 22). Dan zit je met 6-8 man in een sessie (die laatste waren we met 15 daarnet) en dan kom je af en toe wel eens eentje tegen waar je nog iets van kan leren.

Nu, dat slalommen had ook wel iets hoor. Niet letten op rondetijden, maar in  1 bocht tijd 4 man inhalen binnen/buiten/tussen en ze de bocht erna niet meer zien was wel eens lachen. Precies of er zat een turbo op die kart :lolz:

Geplaatst:

Ja fuel, ipv te gaan karten kan je dat geld op de spaarrekening van je kindje zetten :ninja:

Geplaatst:

Ja fuel, ipv te gaan karten kan je dat geld op de spaarrekening van je kindje zetten :ninja:

De spaarrekening van mijn kindje is al groter dan mijn privé spaarrekening.  :mellow:

En valt nog wel mee van prijs he. Heb 200 euro betaald voor 19 heats. Als ik een set slicks voor mijne Cup moet kopen ben ik er 1250 kwijt. Kan je al even van karten :D (en t is minder gesleur. Arrive and Drive, gelijk de echten. Tijd voor een pak en aangepast schoeisel medunkt! :P)

Geplaatst:

De spaarrekening van mijn kindje is al groter dan mijn privé spaarrekening.  :mellow:

En valt nog wel mee van prijs he. Heb 200 euro betaald voor 19 heats. Als ik een set slicks voor mijne Cup moet kopen ben ik er 1250 kwijt. Kan je al even van karten :D (en t is minder gesleur. Arrive and Drive, gelijk de echten. Tijd voor een pak en aangepast schoeisel medunkt! :P)

Je wordt oud :P

Maar 10euro valt mee. Avondje Lille was iets van 140euro en dat is het toch niet waard hoor met zo'n k*tkarts.

Geplaatst:

Ik moet ook echt meer gaan karten, kan er niks van maar het is zo leuk :D

Geplaatst:

Ik houd van afwisseling. :)

Op de terugweg kom ik trouwens altijd langs een kot met zo van die fluo lampen met in koeien van letters "MASSAGE" en "JACUZZI" op de muur. Misschien eens stoppen om de spieren wat te laten relaxen na zo een inspanning. Eigenlijk wel goed gevonden dat die zo laat nog open zijn!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Maar 10euro valt mee. Avondje Lille was iets van 140euro en dat is het toch niet waard hoor met zo'n k*tkarts.

Avondje Lille is 85 euro, jullie hebben er 145 van gemaakt :P
Geplaatst:

Leukste voor Dragonfly was wel die 50 euro :D

Klopt :inlove:

Geplaatst:

Net eindelijk nog eens tot in Herselt geraakt. Koude karts en koude baan, maar toch tot aan 36.5 geraakt. Fijn.

Was weer zo'n kerel in kartoutfit die me niet wou voorbij laten, zalig om wat racelijnen te zoeken om er toch voorbij te geraken. Bijleren :inlove:

Geplaatst:

Leuk !

Nog eens een poging :) : morgen FKI Machelen . 19.30 aanmelden voor de welcome race?

Geplaatst:

Morgen lukt mij - weeral - niet, maar 3dec met wat volk van hier staat in de agenda :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Net eindelijk nog eens tot in Herselt geraakt. Koude karts en koude baan, maar toch tot aan 36.5 geraakt. Fijn.

Was weer zo'n kerel in kartoutfit die me niet wou voorbij laten, zalig om wat racelijnen te zoeken om er toch voorbij te geraken. Bijleren :inlove:

Dju, vandaag kon ik wel :) morgen niet.
Geplaatst:

Mijn eerste "echte" koers gereden vandaag, samen met Jokke.

Werd georganiseerd door de mensen die de karts doen in de karting hier bij mij in de buurt. Race in het mondaine Limbourg, op een uurtje rijden van bij mij (achter Luik). Een paar weken kreeg ik de vraag of ik geen interesse had om mee te doen. Ik wist niet goed wat zeggen want ik ben nu ook weer ni zo nen held in ne kart. Het gaat wel beter dan vroeger ja, maar er is nog ruimte voor progressie. Nu goed,  die mensen beweerden dat ik me daar echt niet belachelijk ging maken, dus ja ... Dan de Jokke maar opgetrommeld als teammaat want ik zag het niet zitten van in mijn eerste race van 2 uur die 2 uur alleen te bollen. Minimumgewicht was 75kg of maximum 20kg ballast.

Kom ik er een paar dagen geleden achter dat dat een manche uit de endurance cup van http://www.sodiwseries.com/ is :D Dat belooft ....

's morgens (optionele) training. Jokke en ik de baan op. Ik was een seconde trager dan Jokke en heb mij 2 keer goed zeer gedaan door den decor in te vliegen.

Na de training briefing: "Mannen, let op! Hier ligt enorm veel condens, als ge van de lijn gaat is het Disney on Ice!" En idd, tijdens de training plaats gemaakt voor een snellere in een snelle linkerbocht door hem binnenkant door te laten, en doen ik mijn bocht wilde pakken buitenkant en ik draaide mijn stuur ging mijne kart gewoon rechtdoor. Effe de muur een half metertje verzet, gelukkig zonder mij vast te rijden :D

Afspraak was van Jokke de 10 minuten quali en de eerste stint te laten doen, en dat ik dan de koers ging uitrijden. Veel strategie was er niet aan want de organisatie besliste wanneer je moet binnenkomen want iedereen moest verplicht 1 keer van kart wisselen, en op dat moment wij dus ook van piloot om geen tijd te verliezen.

Qualif door Jokke: 6e plaats op 18 teams. Hier een rondje, om een idee te hebben van hoe de piste er uitziet. Volg de kanarie :D Dit was niet zijn fastest lap in die quali trouwens (voor hij begint te zagen :P)

Vervolgens dus koers vanop P6, rolling start. Een beetje gescrambel later (iets met 2 honden en een 3e enzo :D) reed Jokke P3. Super, maar ook weer niet voor mij. Ik kreeg al stress :D Ik wilde gewoon wa rijden en ervaring op doen en meneer fietst daar al naar het podium. Dat kon alleen maar slechter worden met mij achter het stuur, en met zo ne competitieve Jokke in uw team ... soit ... kreeg al spijt van mijn uitnodiging, als ge begrijpt wat ik bedoel. In die stint nog een paar keer mooi gezien hoe glad lag naast de lijn. Op een gegeven moment gaat er ene wa wijd en die knalt zijn kart gewoon vast onder een bandenmuur. Rode vlag en koers bijna 2 minuten stil om diene los te krijgen :D

Wisselen, gelukkig zonder veel stress, want iedereen moest verplicht 60 seconden in de pitlane blijven (teller op scherm, was wel handig). En dan was het dus aan mij. Verschil met 's morgens was gigantisch, precies of iemand had lijm op die baan gesmeerd, zo voelde het aan qua extra grip. Beginnen tempo maken en wat zoeken hier en daar, ondertussen de P4 die achter mij reed moeten doorlaten helaas, maar voor de rest redelijk goed kunnen consolideren. Besttijd in de race was 0.3 seconden trager dan Jokke (dat leek me "aanvaardbaar"), maar waar ik vooral op verloor was een beetje een gebrek aan regelmaat (kennis van de piste, Jokke is daar veel rapper mee weg), en dat het een ronde of 10 duurde eer ik echt consistent tijden op mijn tempo draaide ronde na ronde, dat zijn 10 rondes waarin je 0.4-0.5 seconden weggeeft en dat loopt op natuurlijk.

Uiteindelijk P4 gebleven en zo kunnen uitrijden, op 11 seconden van P3. Al bij al nog wel een ok resultaat denk ik voor een eerste echte wedstrijd, gezien mijn ervaring.

10xzmzo.jpg

(team FSA, Jokke zijn snelste tijd staat erbij, en mijn laatste ronde was maar 1 honderdste trager ofzo dan mijn snelste).

Volgende 2 uur koers gaan we voor #dedication, dan rijden we elk 2 uur.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Lukte het zowat met de fysiek? 1 uur achtereen in een kart vraagt op dat vlak ook al iets, en dan sluipen er snel foutjes in door vermoeidheid?

Wel verslavend zeker :)

Geplaatst:

Dat lukt zeker.

Heb in Moorsel eens een 2 uur race met half uur qualif alleen gereden en mijn snelste tijden waren op het laatst. Idem in de 8 uurs race bij FKI waar ik een lange laatste stint reed en op het einde ook sneller ging.

Denk dat Fuel wat hetzelfde is, je leest constant de piste en wat anderen doen waardoor je mits wat fysiek ook steeds sneller wordt.

Zelf heb ik wel pijnlijke onderarmen vandaag. Dat wel.

Trouwens na de race hebben we nog een stintje van half uur gereden met Kris Cools en daar was ik nog eens bijna twee tienden sneller...... 

Geplaatst:

Denk dat msxx het tegen fuel had hoor, aan jouw conditie twijfelt niemand :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Je hebt geen "conditie" nodig om te karten, imo. Iemand die elke dag 3 uur fietst zal niet noodzakelijk een koers van 2 uur in een kart uitrijden met de vingers in de neus. Het gaat eigenlijk vooral over het feit dat bepaalde spiergroepen worden aangesproken in die sport, en die beginnen verzuren na een tijdje. Eens die dat gewoon zijn is er geen probleem. Het is nu ook niet dat je buiten adem uit zo een ding komt.

Geplaatst:

Je hebt geen "conditie" nodig om te karten, imo. Iemand die elke dag 3 uur fietst zal niet noodzakelijk een koers van 2 uur in een kart uitrijden met de vingers in de neus. Het gaat eigenlijk vooral over het feit dat bepaalde spiergroepen worden aangesproken in die sport, en die beginnen verzuren na een tijdje. Eens die dat gewoon zijn is er geen probleem. Het is nu ook niet dat je buiten adem uit zo een ding komt.

Maar een klein beetje basisconditie helpt je wel langer concentreren.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Maar een klein beetje basisconditie helpt je wel langer concentreren.

Zit jij daar dan in met een hartslag van 160+ ofzo?

Geplaatst:

Een gezonde geest in een gezond lichaam. Het hangt toch allemaal een beetje samen, zoals op de moto. Als je een beetje conditie hebt en een goeie ademhaling ga je minder snel verkrampen, en minder lichamelijke afleiding zorgt voor meer focus op de baan.

Geplaatst:

2nd that :)

Bovenarmen worden wel aangesproken, zeker als je niet lekker zit (in mijn geval in 80% van de karts) want dan ben je niet enkel bezig met sturen maar ook met jezelf in positie te houden. Ik heb daar dan wel last van ja. Terwijl ik met de moto 8uur op een dag nettorijtijd niet als probleem ervaar..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid