Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 23 maart 2015 Geplaatst: 23 maart 2015 Ik rijd er zaterdag de tarmac masters mee te Spa (nog nooit op die karting gereden) in een team van FKI (op uitnodiging) Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 23 maart 2015 Geplaatst: 23 maart 2015 Ik rijd er zaterdag de tarmac masters mee te Spa (nog nooit op die karting gereden) in een team van FKI (op uitnodiging) Zeer leuk circuit dus je gaat je wel amuseren. Hopelijk kunnen ze alle karts herstellen tegen volgend weekend Quote
Svenio_g 11 Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 I'll just leave this here. We doen voor de tweede maal een endurance event in Puurs bij Inkart. Wie interesse heeft mag altijd wat laten weten. Het is in teams van vijf personen, vorig jaar was het in ieder geval een leuke en gezellige boel, met voldoende competitie. http://www.autofans.be/nieuws/fun/31854-autofansbe-endurance-event-10-mei-2015 "Het kroonstuk van het event vormt natuurlijk de 90 minuten durende race tijdens welke de teams tegen elkaar strijden om de eerste plaats op het podium!DATE: Zondag 10 mei 2015TIME: Deelnemers melden zich tegen 17u. Einde van event voorzien tegen 21uLOCATION: Inkart te PuursDeelnameprijs: 40 euro per persoon. Inschrijvingen per team van 5 leden**." Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 WTF 5 personen voor 90 minuten karten, this must be a joke ! En ook niet op gewicht? Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 24 maart 2015 Auteur Geplaatst: 24 maart 2015 Racen op Puurs is altijd dubbel zo duur als elders... 40 euro voor 18 minuten, stevig Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Racen op Puurs is altijd dubbel zo duur als elders... 40 euro voor 18 minuten, stevig Zot zijn doet geen zeer hé Voor die prijs kan je al bijna naar Genk met een Rotax Max gaan rijden (100euro/30min) Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 24 maart 2015 Auteur Geplaatst: 24 maart 2015 Zot zijn doet geen zeer hé Voor die prijs kan je al bijna naar Genk met een Rotax Max gaan rijden (100euro/30min) Is de prijs per minuut die je voor de 100 miles op Genk betaalt. Nu ja, anyway, als ze zich daar amuseren is het goed he. 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Ook mijn gedacht, iemand moet daar zeer goed aan verdienen...... het is er wat over... Quote
Svenio_g 11 Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Laat me effe nuanceren dat er ook kwalificaties (vorig jaar was dat 20 minuten per team), 2 drankjes en een broodje mee in zitten. En dat er wat prijzen te winnen zijn. Dat staat in het linkje, maar had ik er moeten bij zetten, waarvoor excuus. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 24 maart 2015 Auteur Geplaatst: 24 maart 2015 We hebben nooit andere prijzen gezien voor Puurs hoor, @@Naish heeft eens onderhandeld maar ze trekken imho liever gelegenheidskarters dan recreatieve karters aan daar. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Ook mijn gedacht, iemand moet daar zeer goed aan verdienen...... het is er wat over... Afgelopen zondag (fki) was het eigenlijk relatief goedkoop al hadden ze er misschien beter 20 minder toegelaten en iets meer gevraagd Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Zondag, dankzij mijn overwinning in het zilver clubkampioenschap mag ik voor het eerst mee met een team van FKI (gratis dus) naar een koerske. Kijk er wel naar uit, met die schakelkarts, dat rijdt dus ongelooflijk leuk ! Maar het zal om te leren zijn. Het deelnemersveld zijn full time karters, met talent. Zowat, letterlijk, iedereen van het BK is er aangevuld met een pak interenationale teams. Eerst individuele koersen, daarna 6 uur endurance. Wel ne schone kado feitelijk als je ziet wat dat kost.... 2 catégories *PGK-Z a boîte 6 vitesses en location *Karts privés 4T (pas de restriction) Endurance par équipe de 2 à 6 pilotes Principe de la compétition *3 courses de 15 minutes, une par pilote aux poids indiqués. *1 pilote au poids de 65 Kg *1 pilote au poids de 80 Kg *1 pilote au poids de 95 Kg *1 course de 6 heures pour tous les pilotes du team Chaque course de 15 minutes rapporte 15-12-10-9 -8 -7 -6- 5-4-3-2-1 point(s) l'Endurance rapporte 80-70-65-60-56-51-47-43-40-37-34-31-28-25-23-21- 19-17-etc points Le team vainqueur est celui qui a le plus de points. 2 classements différents, 1 par catégorie. Les pilotes marquent leurs points dans leur catégorie. Quota *21 karts PGK-Z *21 karts privés Gezien: - geen circuit kennis - het deelnemersveld dat rechtstreeks van het BIKC komt - mijn team (c team fki) Is dat voor ons pure fun en achteraan bengelen....... maar goed gaat leuke en leerrijke ervaring worden. De PGK-Z karts zullen op 18 pk gezet worden. De andere 4 takts hebben vrij vermogen..... dus (hoe raar ook) zijn de PGK-Z de trage klasse. Ik ga wel afgaan in dit deelnemersveld en zonder ervaring, maar dat laatste pakken ze je niet af he. Zonder circuit kennis gaat het eerste half uur de hel zijn 2 Quote
Cash 140 Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Have fun in Francorchamps Jokke! Eigenlijk is het wel een knappe prijs die je gekregen hebt he. Chapeau voor de organisatoren van FKI dat ze dit weggeven. Dat principe van gewicht, 1 op 65,80 en 95 kg staat me wel aan, dat had nog iets voor mij geweest Racen op Puurs is altijd dubbel zo duur als elders... 40 euro voor 18 minuten, stevig Idd, tot een dik jaar geleden reed ik regelmatig in inkart, maar pas het laatste jaar ben ik beginnen inzien hoe duur het daar niet is.De prijs om er aan een wedstrijd deel te nemen is er bijna altijd dubbel als ergens anders. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 maart 2015 Geplaatst: 25 maart 2015 @Lotuzzz: time for a wet race. @@Daann @@Fille C u in Fki tonight? Betreft aero en gestalte, mooie foto 1 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 25 maart 2015 Auteur Geplaatst: 25 maart 2015 Hoe groot is die laatste? En ja, ik moet eens een woensdag vrijhouden! Maar niet vandaag. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 25 maart 2015 Geplaatst: 25 maart 2015 Ook niet groot denk ik zo, maar ik vind dat zo een foto duidelijk aangeeft hoe belangrijk gestalte "ook" kan zijn in karretjes met zo weinig pk. Idem met zwaartepunt. Quote
Fille 798 Geplaatst: 25 maart 2015 Geplaatst: 25 maart 2015 Dju, ik lees dit nu pas Volgende week woensdag ga ik al in Herselt zowiezo.. Misschien de week erna? Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 Dju, ik lees dit nu pas Volgende week woensdag ga ik al in Herselt zowiezo.. Misschien de week erna? Ge moogt voor mij bij reserveren in Herselt als ge nog niet gereserveerd hebt! @@Fille Quote
Fille 798 Geplaatst: 27 maart 2015 Geplaatst: 27 maart 2015 Ge moogt voor mij bij reserveren in Herselt als ge nog niet gereserveerd hebt! @@Fille Will do! @@Lotuzzz komt ook normaal Quote
Fille 798 Geplaatst: 28 maart 2015 Geplaatst: 28 maart 2015 Ge moogt voor mij bij reserveren in Herselt als ge nog niet gereserveerd hebt! @@Fille sessie's zijn geboekt, nog chance gehad! Alle sessie's zijn vol ! We rijden om 19u, 19u30 en om 20u 2 Quote
Populair bericht Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 30 maart 2015 Populair bericht Geplaatst: 30 maart 2015 Ooit op een blauwe woensdag groeide het idee om met twee van de iets wat oudere karters bij FKI, dixit de heer Kokken, just for fun mee te rijden met de Tarmac Master. En zo geschiedde…. Hierbij mijn relaas vanuit de buik van het peloton (naar FKI normen). En dat begint op zaterdag. Die zaterdag snel mijn “kartzak” volgestouwd met de neopreen schoentjes, een regenpak en een elleboogbeschermer, bovenop wat prullen die er van vorige keer inzaten. Aja ze gaven regen dus met mijn ongebruikte neopreen schoenen en regenpak komt dat perfect in orde ! De zaterdag liep verder niet zoals gepland, om het kort te maken: na 2 uurtjes slaap kon ik al verdwaasd naar mijn schoendoos (auto) waggelen om tijdig in Francorchamps te raken. Ik had wel een soort gezonde stress omdat ik er nog nooit reed en mijn niveau eigenlijk net te min vond om in dit gezelschap rond te tuffen. Na de briefing, loting etc… was het tijd voor de vrije trainingen, tevens Chrono. De schitterende schakel !! viertakt karts (wat een ervaring) stonden in regen setup klaar: En dat was nodig want de rest van dit verhaal vindt plaats in weersomstandigheden die ik me niet kan herinneren ooit meegemaakt heb. Het heeft daar geregend zonder ook maar 1 milli seconde te stoppen. En niet miezeren maar echt regenen. Blij als kind toen teammanager (en wat deed die dat ronduit fantastisch) Ilse me wist te melden dat ik P6 draaide……. Achter de safety car Onze qualy bleek uiteindelijk P14 van de 22 schakelkarts. Niet geweldig als je een winnaarstype bent, maar gezien het niveau kon ik dit natuurlijk ook verwachten. Leuke internationale boel trouwens met teams uit Duitsland, Denemarken, Italië en ik zal nog wel een land vergeten zeker…. Ook de opwarm races verliepen voor ons beiden eerder matig, ook al omdat er zeer agressief gereden werd, Dimi vroeg om rustig te blijven en te concentreren op safe rijden: P14 – P13 – P10 . Ik reed de middelste van die 3 races. Onze kart zelf was niet je dat, we werden op de rechte lijn door zowat alles en iedereen ingehaald of het gat toegereden, hadden we een diesel getrokken? Jawel dat was zo….. ze voelde betrouwbaar aan maar miste een pak topsnelheid. De kart zo goed mogelijk op tempo houden was dus absoluut nodig evenals onze lijnen zeer proper houden. Helemaal doorweekt, het regenpak hielp onder deze omstandigheden niet om je droog te houden, was ik gelukkig ook een tweede pak, T shirt en onderbroek mee te hebben ! Mijn kousen waren onbruikbaar dus met blote voeten in de neopreen schoentjes (waar ik bij elke stop telkens een 30cl water kon uitgieten) Dimi zei de kat uit de boom gekeken te hebben en zijn plan was: uit de problemen blijven, niet te agressief rijden en zo weinig mogelijk kerbs nemen. Iets waar we ons beiden aan gehouden hebben en een uitstekende keuze bleek. Na 1 uur race bracht Dimi de kart binnen op P9. Een mooie remonte maar, direct, kenden we ook onze eerste pech ! Na de tankstop bleek de kart niet meer te starten, dit kostte ons 55 seconden extra, net geen ronde dus. Gevolg ik kwam P13 de piste op, en als groentje in deze “omgeving” toch ook met wat angst om af te gaan. Wat druk en een eerder zoekend begin dus. Na een half uurtje kwam ik wel aan een mooie tempo en begon mijn draai te vinden. Ik kon al meer inhalen en enkele mooie duels uitvechten, waardoor ik bij de wissel de kart op P9 terug kon geven. Ons verlies in de pitstop wegwerken kostte me dus een uur Niet super tevreden over mijn debuut in het eerste uur, maar mezelf kunnen troosten dat het tempo na een half uur behoorlijk was en niet op het “afgaan” niveau. Maar man wat had ik een kou. Pak 2 was ondertussen ook onbruikbaar wegens door en doornat (ik woog bij de weging na mijn stint 89 kg, terwijl ik bij de start 86.7 woog. (oa door de walkie talkie wat zwaarder dan normaal). Toch wel lichte paniek want wat nu aangetrokken? Er lag nog een korte fietsbroek (waar ik in de zomer al eens mee kart) in mijn “valies” dus op blote voeten, met een korte broek en een t shirt met lange mouwen. Eerder in vakantieuitrusting, rillend van de kou (onder een kletsnat regenpak) kon ik de aan de tweede stint beginnen. Me omkleden en even op mijn ‘ff” komen zorgde ervoor dat ik niet eens mijn bestelde koffie kon uitdrinken want er was lichte paniek. Dimi stond stil in de grindbak, er af geduwd door kart 50 en motor weer stil en dat voor dikke 6 minuten lang, terwijl Dimi een schitterende remonte aan het doen was, we lagen toen namelijk op P7 en naderden op P6. Met onze vorige tankstop erbij dik 6 rondjes aan onze broek door stil te staan. Race over dachten we toen we op P18 van P22 moesten buiten rijden. Voor mij was het, rillend van de kou (warm kon ik niet meer krijgen), “bevrijdend” (aja we zaten nu toch in een afgaan positie en kon me dus gewoon uitleven) en vastbesloten nog iets goed te maken een strak tempo gevonden. (Als je na 3 uur koers nog 1.07 draaide was je nog ok bezig.) De kart op P12 of 13 terug aan dimi gegeven en toch stiekem wat tevreden van de leercurve die ik maakte (stelen met de ogen en verbeten aanpikken of remonteren waar het kon). Er stelde zich ondertussen, vanuit mijn optiek, een groot probleem. Mijn zomeruitrusting was er ook aan voor de moeite ! Aha ik had nog een werkbroek in mijn koffer liggen en een t shirt, toevallig ook nog een reserve onderbroek in de kartzak. We hadden dus nog wat stof om ons te bedekken voor de laatste stint en een koffie lukte ook nog juist. Warm krijgen ging niet meer ik ben, letterlijk, bibberend de kart in gekropen maar wel met de vastberaden wil ons niet te laten kennen. Ik vond het in mijn binnenste wat heroïsch worden (voor anderen rijden daar wat meelopers op P10, een puur individuele gewaarwording dus). Dimi was ondertussen ook aan het genieten op de piste en bracht de kart verdorie binnen op P9 na weer een zeer mooie stint. Onze banden bleken door de gekozen tactiek ook in betere staat dan heel wat teams die toen voor ons reden, zoals je kan zien aan die mannen hun rubber: Tijd om als de betere parkinson patiënt (mijn excuses voor de echte, met alle respect) aan de laatste stint te beginnen. Team FKI Zilver reed achter ons en met Thierry (Leleu) als laatste piloot begon ik al te vrezen voor onze top 10 plaats. Als snel wist Ilse te melden dat Thierry en ik de snelste rondjes op het circuit aan het afmalen waren, en ja ik voelde me compleet in mijn sas toen ik ook kon oprukken naar P8. Ilse wist te melden dat het dat ging zijn want P7 lag bijna een ronde voor. Op dat moment kon ze me verdomme niet meer motiveren, ik zou en zal die ronde terug pakken dedju. Ik probeerde van helm naar helm te rijden, als ouder rot ooit nog fan van pacman geweest, ik kreeg zowaar een flashbak, het einde van de wereld leek ook te naderen in deze omstandigheden (met zin voor enige matige overdrijving) . Het goot ondertussen zoals nooit ervoor die dag….. en ik raakte gebeteren door het “spelletje”. Door, waarschijnlijk, onze betere staat van de banden en het feit dat ik ook enorm veel kon bijleren die dag kreeg ik plots te horen, wat doet gij ? Heb je een short cut genomen je rijdt plots op P7 En een beetje later P6 rijdt, even kijken, voor je, ah nee je hebt hem nu juist gepakt ! Al heel dag was er ook een prachtige sfeer onder de FKI rijders en ik werd ondertussen ook op de hoogte gehouden van de avonturen van ons top team, de Golds. Het bleek er daar ook spannend aan toe te gaan toen P2 hen van de oververdiende P1 duwde, gelukkig werd dit voorval opgemerkt en kreeg het P2 zwart. De koude was volop aanwezig maar toch genoot ik van de laatste 10 minuten. Roepende Traxxis mannen in de microfoon van Ilse en telkens er fki teams passeerden aan pits was er zowaar een halve “wave” en geroep dat boven het geronk der motoren uitkwam. Wat een dag ! Ik dank heel de FKI ploeg en in het bijzonder Dimi en Ilse die dit voor ons mogelijk maakten en wens verder proficiat aan Team Gold met hun P1 en Team zilver voor hun mooie prestatie ! De eindstand van de race: Verliezen we geen 6 rondjes halen we met onze oudjes P2 maar die “teleurstelling” was er pas de day after. Deze schitterende dag, met leuke kartgenoten was een voor mij unieke en mooie beleving. De week hiervoor (nee geen dikkenek modus) een race tussen 65 wagens winnen op Zolder gaf me, heel eerlijk, minder euforie dan deze “simpele” P6 uitslag. Alle ingrediënten waren aanwezig, strijd, kameraadschap, uitdaging, duels om er als auto/kart liefhebber met volle teugen van te genieten. En zo zie je maar dat zelfs als je op je 43ste de eerste keer in een kart stapt je nog altijd enorm kan genieten, ook al is het geen overwinning, de overwinning op jezelf is er niet minder leuk om ! 11 Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Wat een verslag, dat moet de moeite geweest zijn! Eentje om in te lijsten dus :-) Quote
Fille 798 Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Die schakelkartjes lijken me wel dikke fun! Valt da zowa mee om mee te rijden en qua vermogen? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Super plezant !!! 4 uur in deze omstandigheden : Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 1 april 2015 Geplaatst: 1 april 2015 Schitterend om lezen Jokke, moet zalig geweest zijn zo doorbijten! Eergisteren ook nog eens gaan karten na ongeveer 7 maand, miljaar dat was leuk! In Kortrijk op het nieuwe parcours, de karts waren redelijk evenwaardig en na 15min mijn draai gezocht te hebben toch snellere mannen kunnen volgen die iedere maand in een kart zitten. Ik moet dit meer doen! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.