Fille 798 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Vanavond naar Extreme kart in Herselt nog eens. Het circuit dat me het minst ligt. We rijden er binnenkort de wedstrijd van Longin mee en ga eens aanpikken bij die ultra snelle locals daar. Ondertussen een fotooke van een podium waarmee ik kan leven. Enfin mee leven, na 2uur wedstrijd eindig ik op 1 sec van P2 ....die ik dom verlies in de laatste 5 rondjes. Heb je dan al op de nieuwe lay out kunnen rijden in Herselt? Bevindingen en laptime? Eerste woensdag van maart nog eens terug gaan Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Is er een nieuwe layout? Dan ga ik deze/volgende week ook nog eens proberen langs te gaan Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ik mag hopen van wel. die gasten spraken van tijden die 4-5 seconden sneller waren dan toen ik daar een keer was Quote
Fille 798 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Is er een nieuwe layout? Dan ga ik deze/volgende week ook nog eens proberen langs te gaan Als je gaat, dan ga ik ook nog eens meegaan. Uhu, maar het lay out zal dan vermoed ik ergens gewijzigd zijn tussen na half januari denk ik Fuel. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Dat is idd een andere layout dan toen ik er was. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Heb je dan al op de nieuwe lay out kunnen rijden in Herselt? Bevindingen en laptime? Eerste woensdag van maart nog eens terug gaan Ja op de nieuwe lay out. Ik blijf er te traag pffff Aan het gewicht kan het niet liggen dat zijn geen "geldige" reden in een 200cc kartje Ik vind het persoonlijk wel een leukere piste met deze lay out. Deze keer scheelde het wel maar 0.2 op Krikke DB en consoorten en iets zegt me dat ik die 0.2 easy kan vinden (de gekende aanloop). Volgende week donderdag terug. We gaan er binnenkort een koerske rijden en heb mijn ploegmaat beloofd dat ik een beetje ga voorrijden, heeft nog heel veel werk ......ondanks zijn 60kg. Quote
Fille 798 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 heb ook wel goesting om volgende week nog eens daar te gaan karten. @@Jokke_vlo is er nog de mogelijkheid voor jullie in de sessie mee te rijden ? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ik wou reserveren en zijn antwoord was: donderdag om 21u? Ja altijd plaats voor ulle.... zodus: wees welkom Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Kent er iemand de karting in Lommel? Is dat iets? Quote
Fille 798 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Kent er iemand de karting in Lommel? Is dat iets? jeps, 1 maal geweest. Ik vond het er niet echt "goed".. Is ook met een niveau verschil van baan en een jumpke met die jump vol te nemen kan je u lelijk zeer doen, met als blauwe rib toen met gevolg.. Quote
Ceke 2.730 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Gisteren in Bilzen geweest, leuk parkours en uiterst goedkoop, top! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Zondag koersen in Eupen. Parcours : versa Quote
Cash 140 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Gisteren was er een Le Mans start voor de open race te FKI.Ik kon er zelf niet bij zijn, maar een vriend heeft de start gefilmd, wel eens tof om te zien.@@Jokke_vlo, heb je het tweede deel gereden ? Ik zie u precies nergens. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ik zou graag mijn skills (momenteel onbestaande) wat bijschaven of creëren. Hoe begin je daar aan? Wil niet zoals op de AM wedstrijd iedereen in de weg rijden. Hoewel dat gedeeltelijk aan @@Tiep lag die zijn gewichten er vergeten uit te halen was Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ik duw de tweede op gang en we zijn ook tweede gefinished. Ik reed idd de tweede stint. Ge ziet me duwen Quote
Cash 140 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ahja, nu zie ik het, diegene die nog effe voorover valt Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Idd heb nog even P1 gepakt, maar op 5 rondjes van einde terug kwijt gespeeld .... Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Wil eig ook wel keer in Herselt komen. Quote
Cash 140 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Idd heb nog even P1 gepakt, maar op 5 rondjes van einde terug kwijt gespeeld .... P2 is not bad natuurlijk! Ik zou graag mijn skills (momenteel onbestaande) wat bijschaven of creëren. Hoe begin je daar aan? Wil niet zoals op de AM wedstrijd iedereen in de weg rijden. Hoewel dat gedeeltelijk aan @@Tiep lag die zijn gewichten er vergeten uit te halen was Bij mij is het gekomen door gewoon af en toe eens een sessie te gaan rijden. Dus niet direct wedstrijden opzoeken, maar eens met vrienden gaan karten, of zelfs gewoon alleen te gaan als het moet. Wat ook helpt is als je anderen aan het werk kunt zien, dan zie je welke rijlijnen ze pakken, waar ze remmen etc. En vooral ervaring opdoen he, rijden, rijden rijden. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 P2 is not bad natuurlijk! Bij mij is het gekomen door gewoon af en toe eens een sessie te gaan rijden. Dus niet direct wedstrijden opzoeken, maar eens met vrienden gaan karten, of zelfs gewoon alleen te gaan als het moet. Wat ook helpt is als je anderen aan het werk kunt zien, dan zie je welke rijlijnen ze pakken, waar ze remmen etc. En vooral ervaring opdoen he, rijden, rijden rijden. De AutoMinded kart meeting was dan ook niet echt een wedstrijd Ik zou inderdaad gewoon eens wat meer moeten karten. Mijn eerste excuus was gewicht maar dat kan ik gelukkig niet meer gebruiken Quote
Cash 140 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Bwa, die AM kart meet zat ergens tussen de 2 in hé, met vrienden gaan karten <=> wedstrijd rijden Ik weet eigenlijk niet of er ergens een kart-cursus bestaat.Ik heb ook alles gewoon van ziens geleerd, als dat moest bestaan, dat zou misschien wel handig zijn om te zien wat ik juist / fout doe. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 De @@Jokke_vlo moet ons dat maar eens leren Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Ik zou graag mijn skills (momenteel onbestaande) wat bijschaven of creëren. Hoe begin je daar aan? Wil niet zoals op de AM wedstrijd iedereen in de weg rijden. Oefening baart kunst. Ik zal je alvast een paar tips geven: - altijd naar de binnenkant van de bocht hangen. Hoe meer hoe beter. - scherpe bochten altijd driften. Lukt het driften niet stamp dan harder op je rem. Je hebt enkel remmen vanachter dus hij zal wel uitbreken. Zeker als je zwaarder bent (70kg of meer) is dat een zeer snelle manier om daarna snel terug op te trekken. - zigzaggen met je stuur. Hoe meer hoe beter om de grip van de voortrein te voelen. - Zo ver mogelijk naar voren hangen. Hoe minder druk op de achteras hoe harder je kart optrekt. @@Jokke_vlo, zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie? 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 19 februari 2015 Geplaatst: 19 februari 2015 Klopt vrij goed Fuel kan me daar in vinden. Ik mis de inhaal tips en vooral blokkeerprocedures want dat lijkt me door starters het meest gebruikt (dat laatste) Ik heb altijd veel geleerd door aan mensen tips te vragen en aan te pikken bij mensen die sneller zijn. De meeste auto en kart rijders denken van zichzelf dat ze goed zijn en zijn dan ook te fier om tips te vragen . Dat is voor mij de grootste kans en beste zet geweest om het te leren. Ik stap op betere mannen af, toon respect en ik ruil krijg ik gouden tips of willen ze voorrijden of je bestuderen en analyseren. Er is geen betere manier imo. Fuel heeft het op dezelfde manier gedaan denk ik. Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 20 februari 2015 Geplaatst: 20 februari 2015 Oefening baart kunst. Ik zal je alvast een paar tips geven: - altijd naar de binnenkant van de bocht hangen. Hoe meer hoe beter. - scherpe bochten altijd driften. Lukt het driften niet stamp dan harder op je rem. Je hebt enkel remmen vanachter dus hij zal wel uitbreken. Zeker als je zwaarder bent (70kg of meer) is dat een zeer snelle manier om daarna snel terug op te trekken. - zigzaggen met je stuur. Hoe meer hoe beter om de grip van de voortrein te voelen. - Zo ver mogelijk naar voren hangen. Hoe minder druk op de achteras hoe harder je kart optrekt. Op F1technical-forum geven sommigen net de tip om net naar de buitenkant te leunen in bepaalde bochten om het binnenwiel te liften. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.