Thebiemerke 5.385 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Vanavond voor het eerst sinds anderhalf jaar nog eens 2 sessies karten met @@Phil en @@stradge Jammer genoeg wel op Inkart Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 9 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2015 Wat ik heel spijtig vind bij die karting is dat ze zelfs voor de wedstrijden hun kartjes niet gekocht hebben met de gewichtbakjes aan de zijkant..... zou het toch allemaal wat interessanter maken. Wist ik niet, jammer inderdaad. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Doen ze op veel plaatsen niet jammer genoeg. Bij mij in de karting sinds woensdag nieuwe piste, vanaf 18h te testen. Wie stond er dus om 18h? Veel technischer geworden dan de vorige. Rondetijden 6-7 seconden trager dan ervoor. Ik vermoed wel dat de piste nog sneller zal worden want nu wordt er op plaatsen gereden waar anders nooit een kart passeerde, ligt er nog vuil etc etc. Paar serieus trage bochten erin gestoken ook. Wel goed, dan kan ik daar ook eens op trainen, op dat oversmijten van links naar rechts, of omgekeerd. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Gaat er morgen overdag iemand ergens karten? Madamme gaat winkelen, er zijn dus mogelijkheden Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 We kunnen misschien in Herselt afspreken? Quote
stradge 447 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Vanavond voor het eerst sinds anderhalf jaar nog eens 2 sessies karten met @@Phil en @@stradge Jammer genoeg wel op Inkart Preventieve excuses? Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Doen ze op veel plaatsen niet jammer genoeg. Bij mij in de karting sinds woensdag nieuwe piste, vanaf 18h te testen. Wie stond er dus om 18h? Veel technischer geworden dan de vorige. Rondetijden 6-7 seconden trager dan ervoor. Ik vermoed wel dat de piste nog sneller zal worden want nu wordt er op plaatsen gereden waar anders nooit een kart passeerde, ligt er nog vuil etc etc. Paar serieus trage bochten erin gestoken ook. Wel goed, dan kan ik daar ook eens op trainen, op dat oversmijten van links naar rechts, of omgekeerd. Inderdaad heel technisch. Laar spijtig genoeg niet goed voor mij. Kart moet teveel van nul terug vertrekken en met 100kg op de schaal. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Ok om 14u in Herselt . Nog kandidaten ?? @@Fille @@Lotuzzz @@Daann Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 10 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2015 Ok om 14u in Herselt . Nog kandidaten ?? @@Fille @@Lotuzzz @@Daann Te laat gezien Quote
Fille 798 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 ik zit weekendje in de ardennen. dus helaas Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 10 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2015 Tssss uitvluchten Tijden graag! Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Tijden graag! Jokke 34.4 Ik 34.6 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Met redelijk wat traag volk op de piste. Piste lag wel sneller dan donderdag .... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Er waren idd voor de rest quasi geen "karters" aanwezig op dat moment.Nuja, zo erg als gisteren bij BSK was het niet. Daar zaten op een gegeven moment 2 grieten in mijne stint, elk aan 10 per uur aan het rijden (elke 2 toeren kom je die dus tegen), tot ze op een gegeven moment mekaar tegen komen en naast mekaar beginnen rijden aan 5 per uur om wat te babbelen 2 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 10 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2015 Jokke 34.4 Ik 34.6 Close allemaal. Ga je weer veel karten in de winter Joris? Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Als iemand morgen in de buurt van Genk is komt hij maar af, ik ga kijken naar de BMC wedstrijden. Tickets voor de grand finals worden na morgen al verdeeld dus zal er wel weer hard aan toe gaan + veel volk dak ken die meerijdt. Timing: http://cms20.condros.eu/Uploads/bmckarting/FILE_506d206d-0624-4791-b0df-172a52367778.pdf Ik ben er normaal vanaf 13u30 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Close allemaal. Ga je weer veel karten in de winter Joris? t was deze week er al los over woensdag: 5 stints vrijdag: 3 stints vandaag: 4 zeker? Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 10 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2015 t was deze week er al los over woensdag: 5 stints vrijdag: 3 stints vandaag: 4 zeker? Pittig tracé voor 4 stints, weinig recuperatie en heel wat grip. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Pittig tracé voor 4 stints, weinig recuperatie en heel wat grip. Uithouding lukt wel (als mijne stoel niet ineens naar achter kletst zoals in de 3e stint. Dat was afzien!). Ik mis precies nog wat techniek tov mijn collega's. Maar ik vind echt deftig leren karten best wel moeilijk. Het is enorm lastig om die technieken te leren (als ik zie hoe sommigen hun kart de bocht om kunnen gooien, op 3 wielen, versta er niks van. Gisteren Arnaud zo nog bezig gezien in BSK, Jokke kent hem wel) want je hebt er niet echt hulp of coaching of cursussen voor ofzo. De grote lijnen (pun intended) en basistechnieken, ja. Maar voor de rest is het eigenlijk toch vooral een sport van "trek uwe plan en zoek het maar uit". Ik heb ook totaal geen idee of de manier waarop ik dat allemaal doe in dat karreke de correcte manier is. Je doet maar wat in de lijn van wat je denkt dat je moet doen. Voor 't zelfde kan het veel efficiënter. Het gaat dan ook echt om tiendes en honderdsten van secondes, voel dat maar eens als je bezig bent in je stint. Je hebt geen split times dus moet je al 110% zeker zijn dat de rest van je ronde identiek was om te weten of bepaalde dingen een verschil hebben gemaakt in je laptime, en je niet met het foute in je kop zit en je je tijd gewonnen/verloren hebt op een ander punt. Zoals vandaag. Eerste keer nieuwe piste voor mij (ik ben daar al gene held in, dat duurt lang bij mij). Eerste stint rijd ik 34.6. Tweede stint ga ik daar niet onder. Derde ook niet. Vierde zit ik lager in de 34.6. Mijn 2 collegae draaien daar vanaf stint 2/3 34.4, maar vraag me niet waar die 2/10e verschil zit. Aan de karts zal het niet gelegen hebben, die zijn daar echt wel in orde. Wat vooral beterde door de stints was het gemiddelde. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 10 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2015 Uithouding lukt wel (als mijne stoel niet ineens naar achter kletst zoals in de 3e stint. Dat was afzien!). Ik mis precies nog wat techniek tov mijn collega's. Maar ik vind echt deftig leren karten best wel moeilijk. Het is enorm lastig om die technieken te leren (als ik zie hoe sommigen hun kart de bocht om kunnen gooien, op 3 wielen, versta er niks van. Gisteren Arnaud zo nog bezig gezien in BSK, Jokke kent hem wel) want je hebt er niet echt hulp of coaching of cursussen voor ofzo. De grote lijnen (pun intended) en basistechnieken, ja. Maar voor de rest is het eigenlijk toch vooral een sport van "trek uwe plan en zoek het maar uit". Ik heb ook totaal geen idee of de manier waarop ik dat allemaal doe in dat karreke de correcte manier is. Je doet maar wat in de lijn van wat je denkt dat je moet doen. Voor 't zelfde kan het veel efficiënter. Het gaat dan ook echt om tiendes en honderdsten van secondes, voel dat maar eens als je bezig bent in je stint. Je hebt geen split times dus moet je al 110% zeker zijn dat de rest van je ronde identiek was om te weten of bepaalde dingen een verschil hebben gemaakt in je laptime, en je niet met het foute in je kop zit en je je tijd gewonnen/verloren hebt op een ander punt. Zoals vandaag. Eerste keer nieuwe piste voor mij (ik ben daar al gene held in, dat duurt lang bij mij). Eerste stint rijd ik 34.6. Tweede stint ga ik daar niet onder. Derde ook niet. Vierde zit ik lager in de 34.6. Mijn 2 collegae draaien daar vanaf stint 2/3 34.4, maar vraag me niet waar die 2/10e verschil zit. Aan de karts zal het niet gelegen hebben, die zijn daar echt wel in orde. Wat vooral beterde door de stints was het gemiddelde. Kan me hier volledig in vinden. Zowel het 'plantrekken' als concreter, de evolutie door de heats heen. Had in mijn eerste heat woensdag m'n snelste tijd gereden, en hoewel ik beter begon te rijden er niet meer onder geweest in heats 2 en 3. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Maar gij kent het daar. Voor mij was het de eerste keer op die piste Op een tracé dat ik gewoon ben kan het ook voorvallen dat ik mijn snelste tijd rijd in de eerste stint. Nuja, k heb dat met de auto ook voor op een onbekend circuit. Eerste of tweede stint draai ik een bepaalde personal best, en dan is het de hele dag vechten om eronder te geraken Tweede keer dat ik naar dezelfde plaats trek rijd ik die tijd na 4 rondes ofzo ... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.