Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Zie ne keer hier, precies twee professionals ! @@Fille 6 Quote
Fille 798 Geplaatst: 8 september 2015 Geplaatst: 8 september 2015 Was leuk, maar vooral veel bijgeleerd ! Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Gisteren voor den eerste keer de Welcome gaan rijden op FKI.... Chase en Jokke waren er ook. Chase voor de latere "Open", Jokke reed zowel de Welcome als de Open. Heb me goed geamuseerd en tegelijk ook afgezien. Aan de zithouding in die kartjes moet ge toch wat wennen. Ik weet begod ni hoe den Chase zijn eigen daarin lepelt, ik had zelf ni veel overschot qua lengte . Qualif P12 op 15 man... dat is vrij mager, maar het gevoel zat wel goed...gene paniek. De koers dan, vrij vlotjes 3 man ingehaald en op P9 beland maar een treintje van 4 voor me was met de noorderzon vertrokken. Iets té lang achter de trage mannen gehangen en het contact was kwijt. Ik kon die 4 gasten hun tempo wel aan maar dan moest ik mezelf forceren en fysiek zou ik dan in de problemen komen. Dus heb gewoon 25 min mijn rondjes gedraaid...achter mij reed ik het gat groter en groter dus daar ook geen bedreiging. P9 binnengebold. Zou eigenlijk 0.5sec sneller moeten kunnen draaien om echt vlot mee te draaien Enfin nu weet ik wat het is, een deel van mijn energie zal dus een volgende keer ni meer nodeloos wegvloeien naar "de premiere", volgende keer wa beter concentreren op de qualif. En fysiek, heb toch wat andere spierpijnen dan normaal het geval is, getuige de iets andere zithouding. Veel jong volk he dat daarin medoet. De helft van het veld weegt makkelijk 10-15kg lichter. Soit, ni zagen want de jokke reed naar een schitterende P3 en draaide in koers toch gemiddeld 0.8sec sneller dan ik (op een rondje van 65 sec). Er is dus zeker nog marge 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Alles is relatief he Mich. P9 worden bij FKI is meer waard dan P2 worden op een of andere bedrijvenkarting 2 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Wat is jong volk? 20-25j? En als jij op P9 maar een halve seconden trager bent dan de top, dan is iedereen daar toch redelijk aan elkaar gewaagd? (en vrij snel, als dat de welcome is) Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 En als jij op P9 maar een halve seconden trager bent dan de top, dan is iedereen daar toch redelijk aan elkaar gewaagd? (en vrij snel, als dat de welcome is) Jokke draaide 0.8 sneller he. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Knap dat er toch een tweede durft afzakken (itt velen die al hier jaren beweren dat ze eens komen meerijden , maar steeds terug grijpen naar hun vaste circuitjes ) Niveau gisteren in Welcome en Open was wel uitzonderlijk hoog he....... bovendien woog in de top 5, 4 (of 3) van de 5 mannen minder dan 60kg (al denk ik dat Kobe wel op gewicht reed, niet zeker van). De tijden van die top 5 waren ook goed voor een goede notering in de open. Vergeet ook niet dat er altijd verschillen zitten op de karts, je had volgens mij ook niet de beste kart geloot. Kart 14 stak er trouwens torenhoog bovenuit zo bleek in de open race ook. Om een idee te geven over de deelnemers in de open: Wereldkampioen, BK juniors, heel de Traxxis ploeg, Cools, BK vrouwen, etc..... Op FKI kan je pas conclusies trekken na een race of 5. . Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Wat is jong volk? 20-25j? 14-18 jaar die mogen bij wijze van spreken in het midden van de piste rijden, die zijn nog sneller he. Alles is relatief he Mich. P9 worden bij FKI is meer waard dan P2 worden op een of andere bedrijvenkarting Absoluut waar ! Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Jokke draaide 0.8 sneller he. Just, te oppervlakkig gelezen. Maar dan nog blijft het niveau vrij hoog, vind ik. Om maar te zeggen dat ik puur hypothetisch eens afweeg of ik daar iets kan gaan doen. Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 14-18 jaar die mogen bij wijze van spreken in het midden van de piste rijden, die zijn nog sneller he. Shit, onze kinderen in feite (alez, die van u toch ) 'k zou hier eigenlijk moeten wegblijven want het begint in mijn teen te bijten. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Knap dat er toch een tweede durft afzakken (itt velen die al hier jaren beweren dat ze eens komen meerijden , maar steeds terug grijpen naar hun vaste circuitjes ) Ben je er volgende woensdag? Anders breng ik je broek dan terug en rijd ik eens mee in die Open. Maar vind er precies niets van terug op de site, waar moet je inschrijven? http://www.fki.be/nl/index.php Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Normaal wel. Inschrijven is gewoon ter plaatse. Welcome: 19.30 race 20u Open: 20.30 race 21u Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Heel duidelijk: schuiven was tijd verliezen sowieso. Hoe cleaner hoe beter. En griplijnen zoeken was ook belangrijk. Tijden : Gisterenmiddag eens gaan rijden en blijven steken op een 54.5. 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Dat kan makkelijk meer dan aan halve seconde tot seconde schelen als de temperatuur ('s avonds) lager is, de piste wat verschoven is en er de piste zelf warmer gereden is. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 FKI is niveau. Zowat 15 karts zaten op 1.2 sec en dat op een rondje van 65s. Ik mankeer die halve seconde om echt vlot mee te rijden. Ik ga het nig een paar keer doen zeker en vast!! Een deel van mijn energie ging gisteren ook naar het evenement zelf he. De eerste keer op FKI in de welcome, je weet dat dat ni tegen janneke en mieke is. Bovendien moest ik ook wa wennen aan de kart zelf die sterk verdchilt van een gewone indoorkart. Parcours lag me wel met die snelle bochten. Heerlijk. Vannacht mijn maandlenzen rond 3u moeten uitzwieren van de irritatie. Had op de karting zoveel smurrie binnengekregen man man man. Ondanks met vizier dicht he!!! Had er de hele avond last van maar vannacht gewoon wakker van geworden [emoji16] Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Waarin verschillen die karts dan met de gewone huurkarts? PS: maandlenzen doe je toch elke avond uit man? Als ik eens een dutje doe in de zetel van een uur, heb ik al 't gevoel dat mijn ogen dicht kleven! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Ik heb me die vraag daar ook al gesteld. Wat uw longen daar binnenkrijgen dat moet niet echt gezond zijn..... Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Waarin verschillen die karts dan met de gewone huurkarts? PS: maandlenzen doe je toch elke avond uit man? Als ik eens een dutje doe in de zetel van een uur, heb ik al 't gevoel dat mijn ogen dicht kleven! Minder plastiek rond, lijken meer op outdoorkarts. Je zit er ook rechter in en vrij kort op het stuur... echt voor kleine mannetjes. Iemand groter dan 1.80m moet zich al wat plooien denk ik. Ben zelf 1.76m en da's groot genoeg voor die kartjes. Ze gaan bovendien goed vooruit en zijn ni zo makkelijk tr doseren...de gaspedaal reageert nogal 1-0 weet je wel. Heb maandlenzen waarmee ik een maan kan doen. Zit coating rond waar je zo weinig mogelijk mag aankomen dus zeker ni alle avonden uitpakken. Lenzen zijn gebaseerd op silicone en laten zowat evenveel zuurstof door dan iemand die geen lenzen draagt. Gebruik dit type lens al meer dan 10 jaar nu en zero last van aan de ogen. Echt top! 1 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 10 september 2015 Auteur Geplaatst: 10 september 2015 Je zit er ook rechter in en vrij kort op het stuur... echt voor kleine mannetjes. Aha! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Aha! Hier diene van de kerktoren rond Herselt si 1 Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Dat kan makkelijk meer dan aan halve seconde tot seconde schelen als de temperatuur ('s avonds) lager is, de piste wat verschoven is en er de piste zelf warmer gereden is. Het zijn (naar mijn gevoel) vooral die korte S'en waar ik veel te traag ben. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Dewelke? Die traagste bochten van het parcours? Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Ja, die eerste en die in het midden van de hal. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 10 september 2015 Geplaatst: 10 september 2015 Wat oefenen met verschillende kartjes. Kan veel helpen om te leren Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.