gTa 24.164 Geplaatst: 14 juli 2016 Delen Geplaatst: 14 juli 2016 Het feit dat het antwoord tot 2 keer toe niet komt, kan betekenen dat dat zo is (volgens wat vandaag geweten is uiteraard, dealers weten ook nooit alles). Gezien ze zelfs in de 90 modellen (s, v, xc) niks leveren met 5 cilinders of meer... vrees ik ervoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 14 juli 2016 Delen Geplaatst: 14 juli 2016 8 cilinders tot daar aan toe, 6 cilinders heb ik het al moeilijker mee, maar zelfs Volvo z'n vijfpitters... :-( Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.523 Geplaatst: 14 juli 2016 Delen Geplaatst: 14 juli 2016 Edoch. En jammer genoeg dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.140 Geplaatst: 14 juli 2016 Delen Geplaatst: 14 juli 2016 Sterckx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 14 juli 2016 Delen Geplaatst: 14 juli 2016 Ik vind het topic van jouw Volvo precies niet. Desalniettemin tevreden van Sterckx? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.140 Geplaatst: 14 juli 2016 Delen Geplaatst: 14 juli 2016 Sympathieke eigenaar 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.523 Geplaatst: 15 juli 2016 Delen Geplaatst: 15 juli 2016 Klopt. Heb zo eens een S60 drie dagen mogen meenemen naar huis toen ik m'n tweede Galaxy ging bestellen. Ik twijfelde nog tussen een S60 en had hem dat zo gezegd. Ik mocht er dus eens m'n kroost in uittesten. Altijd gewaardeerd. Hele aangename sfeer daar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.643 Geplaatst: 15 juli 2016 Delen Geplaatst: 15 juli 2016 14 uur geleden zei gTa: Het feit dat het antwoord tot 2 keer toe niet komt, kan betekenen dat dat zo is (volgens wat vandaag geweten is uiteraard, dealers weten ook nooit alles). Gezien ze zelfs in de 90 modellen (s, v, xc) niks leveren met 5 cilinders of meer... vrees ik ervoor. Is toch al jaren bekend? Artikel van 2009: http://www.groenlicht.be/2009/03/20/volvo-plant-motorgamma-met-enkel-viercilinders/ En de website van Volvo zelf: https://www.media.volvocars.com/be/nl-be/media/pressreleases/153481/volvo-veralgemeent-zijn-viercilinder-drive-e-motoren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.164 Geplaatst: 15 juli 2016 Delen Geplaatst: 15 juli 2016 Helaas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 15 november 2016 Populair bericht Delen Geplaatst: 15 november 2016 Vandaag op circuit Zolder uitgenodigd om de Volvo Polestar S60/V60 te rijden. Ik ga met de deur in huis vallen en starten met de marktpositie van deze wagen. Een 2 liter 4cylinder in zo een relatief zware wagen kunnen we moeilijk een "sportwagen" noemen. We zitten met een "typische" motor voor een hothatch in vrij zware middenklasser. Een sportieve middenklasser is dus eerder het concept, en dat valt theoretisch moeilijk te rijmen met "Polestar". Anderzijds: kan Volvo van dit concept iets leuks maken, is er publiek voor zoiets? Gezien de relatief "lage" taks voor zo een sportieve limousine zou dat wel kunnen he. Of dat lukt probeer ik hieronder in te schatten. We spelen in de prijsklasse rond 60.000 euro, verwacht dus geen concurrent voor een BMW Alpina of Mercedes C AMG, wel voor de verschillende Mercedes A varianten bv. Ik had in de wagen al eens "gezeten", het interieur kende ik al en dat was niet echt speciaal te noemen. Wat ik hier vooral onthoud is dat stoelen echt heel goed zaten en voldoende steun bieden ! Goed interieur, markt positie, wat mij vooral interesseert is: hoe rijdt "ie". Wel kort samengevat: verdorie verrassend leuk ! De motor is vrij lineair (dankzij de combinatie compressor en turbo) en dat is voor iemand die graag met een auto rijdt een verademing. Verwacht hier geen "duw" in de rug van de +/-370pk maar een gezond sportief lineair gedrag. Persoonlijk had ik graag nog wat pk extra gehad maar ik begrijp dat dat moeilijk ligt met een 4cyl "concept". Ik zou in een Polestar dus eerder een V6 met +450pk verwachten , echter vanuit markt oogpunt lijkt me hiervoor niet zo veel verkoop potentieel. De tractie van de AWD Haldex is ronduit fenomenaal, en we hebben op een kletsnat Zolder echt geprobeerd om deze wagen op de gas uit balans te brengen, wel dat was op die 5 rondjes quasi onmogelijk. In het laatste rondje zelfs de buitenwielen op de curb gezet bij opkomen rechte lijn en geplankt: geen KIK. Met de wielen nog niet recht: plankeeeeeeuuh : geen kik. In winterse en regenachtige omstandigheden moet dit een ongelooflijk lekkere wagen zijn ! Miljaarde plezant, echt wel. Ik heb nu al veel baanwagens op circuit mogen rijden, deze pronkt vrij hoog op het lijstje qua smile gehalte, meer dan een Jaguar een XK-R bv, en dat meen ik. Maar Jokke toch: is dat dan niet zwaar op de neus, onderstuur enzo...... ja als je daar als een complete weirdo mee rijdt en hem de bocht in wil gooien gaat die idd heel gemakkelijk schuiven over de voorwielen (of zelfs alle vier de wielen) . Wil je op de rem, puntig en snel een bocht aansnijden moet je dit soort wagen niet kopen. Maar pas je je rijstijl aan en rijd je op gevoel op randje grip de bocht in kan je dat deels omzeilen en komt daarna het smile moment. Dat ding komt een bocht uit NJAMMIE style. En ja in het nat met de wielen nog niet compleet recht kan je al full gas geven zonder dat die auto ook maar zin heeft om 3 cm naar buiten te duwen voor of achter. Vergis u niet met het bochtenwerk, want de wagen doet dit imo veel beter dan een pak andere wagens in dit soort klasse en dat komt door het volgende puntje. Een van de belangrijkste eigenschappen van een sportieve wagen imo (spijtig genoeg leggen veel mensen bijna enkel nog nadruk op pk en nm waarden) : de ophanging en het chassis. Alleen daarom al verdient deze wagen een grote dikke pluim ! Een punt waar nogal wat fabrikanten (imo) met hun pet naar gooien/besparen. Het is hier dat Polestar het verschil maakt imo. Het is hier dat het licht brandt dedju ! Eindelijk een merk dat werk maakt van een DEFTIGE ophanging/chassis. De Ohlin dempers zijn een van de redenen om te zeggen dat dit toch een echte "rijders" wagen is. Ongelooflijk goede job op dit vlak. Die auto ligt vlak, vangt heel goed lastwissels op en de zwaardere neus wordt heel mooie gecounterd door de balans die in de wagen gebracht wordt door deze quasi perfecte job. Ik word nog lyrisch als ik erover nadenk. Een 4 cylinder turbo en AWD die een smile op je gezicht tovert en waar je het etiket "rijderswagen" op kleeft: YES it can. Deze wagen als daily moet je gewoon heel veel plezier kunnen schenken onder ALLE (dus ja ook in ons shitty regenweertje) omstandigheden en op elke terrein. Enfin het circuit te buiten gelaten, want een circuit speeltje is het niet he, voor alle duidelijkheid. Komen we bij de remmen: tja nogal wat schijven bleken (lichtjes) krom te worden en sommige kregen het warm in een nat Zolder. Persoonlijk heb ik op 5 rondjes stampen in het nat geen problemen ondervonden. Mogelijk rijden nogal wat mensen in ESP en dan vergeten we hoe zwaar dat een rem gaat belasten. Ik vrees echter dat ze op droog weer misschien net te kort gaan komen ook bij een intensief ritje in de bergen/openbare (binnen)wegen. Belangrijk om weten is ook dat de wagen "gemakkelijk" en veilig te rijden is, hij geeft je plezier zonder dat je met angstzweet moet zitten. Zowel ikzelf als de begeleiders (die ik zowat allemaal kende) waren het over eens dat een BMW M2-3-4 in deze weersomstandigheden niet meekan. Ik zeg dit niet om dat Duits merk "aan te vallen" maar om te kaderen waar zijn sterke punten liggen, en als je naar ons weertje kijkt, lijkt me dat samen met de prijs een verduiveld sterk argument. Voila tot hier dit vluchtig, in 1 ruk geschreven verslagje. Conclusie: ik ben vrij zeker dat deze auto in deze weersomstandigheden het heel veel sportwagens enorm moeilijk kan maken, zolang je de auto kan lezen en je rijgedrag kan afstemmen op de sterke punten van de wagen. En ja die zijn er, vooral met de perfecte afgestelde Haldex en met als punt van uitmuntenheid het o zo belangrijke chassis/ophanging. Polestar is een van de weinigen die dit kan in deze prijsklasse, een dikke chapeau ! Zoek je een break, 2 liter, die aangenaam rijdt en waar je je rot mee kan amuseren op een veilige manier: dan is dit misschien wel DE KOOP ! Vergeleken met bv een CLA AMG bv zou ik zonder een seconde twijfel voor de Volvo Polestar gaan. PS: de auto werd sportief gereden en het was me toegelaten om "vol" te rijden, verwacht niet dat je bij dit soort wagens "alles" kan afzetten, dat gaat dus niet, eens de wagen op een bepaalde limiet komt grijpt hij in willen of niet...... dit om het begrijp "rijders"wagen toch ergens te kaderen. Voor sommigen is dit leuk want je mag zwijnen zonder risico, voor anderen past dit niet in het begrip "rijderswagen", vandaar dat ik dit nog even wil vermelden. Bijgevoegd de foto van de wagen die ik mocht testen. 18 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 15 november 2016 Delen Geplaatst: 15 november 2016 Mijn copain van de dag : Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.385 Geplaatst: 15 november 2016 Delen Geplaatst: 15 november 2016 Wow, wat een positief verslag. Maar, langs de andere kant wel een beetje verwacht. Het onderstel van de absolute basisversie laat al voelen dat het veel meer aan kan, laat staan dat men er nog een Öhlins en Polestarsaus over drapeert.Niet te vergelijken met de OPC-treatment die Opel aan haar Insignia gaf, blijkbaar. Wat dat vond ik echt een onevenwichtige bruut, zelfs op de openbare weg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.164 Geplaatst: 15 november 2016 Delen Geplaatst: 15 november 2016 Had al tests gelezen die ongeveer hetzelfde schreven als Jokkevlo: grootste onderscheiding voor de Öhlins dempers (als die zich ergens mee moeien willen die geen half werk hun naam staat op 't spel dus je kar er van op aan dat ze deftig werk zullen doen) en een motor die (voor een viercilinder met zo veel vermogen) behoorlijk rond is (lineair). Dat 'ie een goeie tractie heeft op een nat Zolder ligt aan een goed 4WD-systeem, een goeie afstelling/ophanging (Öhlins again) en een goed totaalpakket. Dat zo'n ding op kletsnat Zolder een kar als de huidige M3/M4 achter zich laat, is eigenlijk een evidentie (wetende hoe die strugglen om tractie). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 15 november 2016 Delen Geplaatst: 15 november 2016 Jokke, merci voor het verslag! Fijn om lezen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.327 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 60 000 euro wtf 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 2 minutes ago, ICM said: 60 000 euro wtf Ge hebt er die dat uitgeven aan een 520d... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 3 uur geleden zei ICM: 60 000 euro wtf Waarom WTF? Op het autosalon zag ik een A6 1.9tdi aan 85.000 euro.............dat is pas WTF. En geeft toe 60.000 euro voor een break die elke M3 naar huis rijdt op meer dan de helft van alle dagen in dit land vind ik ni slecht 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 Ik wil niemand tegenspreken en die Volvo is duidelijk uitstekend gerief maar ik weet niet of de prijs vanaf een bepaald niveau nog zo'n argument is. Zou een Cupra die M3 ook niet naar huis rijden op die dagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 30 minutes ago, Jokke_vlo said: Waarom WTF? Op het autosalon zag ik een A6 1.9tdi aan 85.000 euro.............dat is pas WTF. En geeft toe 60.000 euro voor een break die elke M3 naar huis rijdt op meer dan de helft van alle dagen in dit land vind ik ni slecht Jokke is echt wel een optimist. Ben hier 10 dagen nu en het heeft nog meer éne keer geregend sinds ik ben geland... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 Prijs is zeker en vast een argument. Ik merk dat bij mezelf. Ben stilletjesaan op zoek naar een vervanger van de ML rond de 60.000 euro......meer wil ik echt niet geven en ja dan zoek je naar een auto die je het best ligt. Ge gaat me niet richting 70.000 krijgen voor "zoveel" beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.815 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 50 minuten geleden zei The Swede: Jokke is echt wel een optimist. Ben hier 10 dagen nu en het heeft nog meer éne keer geregend sinds ik ben geland... Er zijn gemiddeld 200 regendagen (> 0,1 mm/dag) in het grootste deel van het land; het gemiddelde aantal regendagen vermeerdert licht naar Hoog-België toe (216, met een maximum van 230 in de Hoge Venen) en vermindert naar de Kust (182) toe. De veranderlijkheid van deze getallen bedraagt ongeveer 25 dagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 Fietswinkel dicht gedaan en bij het KMI aan de slag, pippo? (PS: de popcorn is omdat ik aan het wachten ben op de storm van kritiek van de BMW lease bende. Enkel een BMW mag 60K kosten en u goed liggen. Forumregels.)(dat gezegd zijnde, die komen waarschijnlijk niet in een topic over een Volvo) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 1 uur geleden zei The Swede: Jokke is echt wel een optimist. Ben hier 10 dagen nu en het heeft nog meer éne keer geregend sinds ik ben geland... Is inderdaad al 10 dagen omzeggens niet gestopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 16 november 2016 Delen Geplaatst: 16 november 2016 En dan vragen ze zich af waarom en mens verhuisd. Zelfs in Oulu is het klimaat een stuk aangenamer. (En daar kunt ge u met ne 4WD Volvo van 370pk vast goed amuseren ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.