Ga naar inhoud

Volvo S60/V60 Polestar


Parsifal

Aanbevolen berichten

Mooie review!

Maar moet je deze wagen niet eerder vergelijken met een Audi RS3 (of Golf R) in plaats van een M3?

Het concept is zoveel anders... en het budget duidelijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergelijk die absoluut niet met een M3 hoor. Verre van zelfs, M3 speelt in een andere klasse. En hij is wel wat ruimer dan de CLA shooting break of een Audi RS3 he :)

Dat maakt hem ergens wat uniek, want hij heeft wel hun motorisatie.......op dat vlak valt hij wel in de klasse, maar is dan zwaader....

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Ik vergelijk die absoluut niet met een M3 hoor. Verre van zelfs, M3 speelt in een andere klasse. En hij is wel wat ruimer dan de CLA shooting break of een Audi RS3 he :)

Dat maakt hem ergens wat uniek, want hij heeft wel hun motorisatie.......op dat vlak valt hij wel in de klasse, maar is dan zwaader....

Alfa Veloce lijkt er nog het meeste op denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volumes van deze en een RS3 vallen heus wel te vergelijken hoor. En dan is die 5-pitter idd een dikke + qua beleving. Maar rijdynamiek in zo'n RS3 is niet top. Zelfs een Golf R scoort daar beter .

aangepast door erq
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Ceke:

A3 = golf = 1 reeks  = V40

tenzij de break miss. 

 

effe aangevuld

 

als ik naar mijn huidige wagen op zoek was, vond ik de V60 even groot als de A4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

effe aangevuld
 
als ik naar mijn huidige wagen op zoek was, vond ik de V60 even groot als de A4
 

Idd ook mijn idee !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een idee welke Öhlins er onder zitten? Is dat een set die uit de Road&Track reeks komt (Volvo staat daar niet bij vermeld) of is het een soort van "samengestelde" kit specifiek voor deze auto op basis van de (steengoeie maar ook superdure) TTX?

Is de afstelling "vast" of kan je er nog aan foefelen (clicks voor compression en rebound)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Ceke:

A3 = golf = 1 reeks  

tenzij de break miss. 

 

Volvo's zijn enorm kleine auto's... groot van buiten, klein van binnen. Bij VAG is dat net andersom. De interieurmaten zijn vrijwel identiek, net in het voordeel van de A3.

Kofferruimte: V60 430L, A3SB 380L (A4 Avant 505L)

 

V60_A3SB.PNG

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een tik meer kofferruimte maar voor de rest (op 5 cm interieurbreedte na) eigenlijk perfect met de A3 Sportback overeenstemmend qua interieurruimte.

Dan zijn die V60 en de V40 binnenin eigenlijk even groot? (op de koffer en evt. een paar cm achterin na)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei gTa:

Dus een tik meer kofferruimte maar voor de rest (op 5 cm interieurbreedte na) eigenlijk perfect met de A3 Sportback overeenstemmend qua interieurruimte.

Dan zijn die V60 en de V40 binnenin eigenlijk even groot? (op de koffer en evt. een paar cm achterin na)

V40 is een grote Polo, pak kleiner dan een Golf.

Echt, Volvo's zijn belachelijk klein van binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei msxx:

Volvo's zijn enorm kleine auto's... groot van buiten, klein van binnen. Bij VAG is dat net andersom. De interieurmaten zijn vrijwel identiek, net in het voordeel van de A3.

Kofferruimte: V60 430L, A3SB 380L (A4 Avant 505L)

 

V60_A3SB.PNG

Waar haal je zo'n vergelijkingstabel op? Zitten "alle" auto's daar in? Superhandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei gTa:

Waar haal je zo'n vergelijkingstabel op? Zitten "alle" auto's daar in? Superhandig.

Carbase.nl

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei msxx:

V40 is een grote Polo, pak kleiner dan een Golf.

Echt, Volvo's zijn belachelijk klein van binnen.

Heb je al met beide gereden? V40 speelt integraal in categorie van Golf qua ruimte. Ik heb vrij veel klanten die na hun Golf een V40 hebben en nog nooit kreeg ik de opmerking dat de V40 kleiner was. Belachelijk klein is toch wel lichtjes overdreven hoor. Ze zijn zeker niet de ruimste binnenin, maar 'belachelijk klein'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de achterbank toch wel imo. Ik ben ongeveer 1m90 en ben eens op de achterbank van een V40 naar de Ardennen moeten meerijden, hierbij moest ik mijn hoofd constant schuin houden omdat ik tegen het dak zat. Iets dat ik bij de Golf niet heb. En vooraan en qua koffer is er toch ook een merkelijk verschil. 

Kwalitatief goede auto, maar de ruimte is toch echt wel een pak kleiner dan een Golf, zeker voor grotere mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei msxx:

Mooie review!

Maar moet je deze wagen niet eerder vergelijken met een Audi RS3 (of Golf R) in plaats van een M3?

Het concept is zoveel anders... en het budget duidelijk ook.

De voornaamste concurrenten zijn de volgende:

- Audi S4
- BMW 340i (x-drive)
- Mercedes C43 AMG

 

11 uur geleden zei gTa:

Heb je een idee welke Öhlins er onder zitten? Is dat een set die uit de Road&Track reeks komt (Volvo staat daar niet bij vermeld) of is het een soort van "samengestelde" kit specifiek voor deze auto op basis van de (steengoeie maar ook superdure) TTX?

Is de afstelling "vast" of kan je er nog aan foefelen (clicks voor compression en rebound)?

Dat is info die we helaas niet gekregen hebben, maar ik probeer dit te achterhalen. Ben zelf ook niet helemaal thuis in de bestaande sets van Ohlins, dus kan het zo niet zeggen. Wel kregen we de info dat Ohlins de ophanging volledig ontwikkeld heeft specifiek voor deze S60 en V60. Ik vermoed dus eerlijk gezegd dat het de tweede zal zijn.

De ophanging is regel- en foefelbaar met 20 clicks. Bij de aankoop zit zelfs een manual die de klanten helpt om hun ophanging zelf af te stellen, naargelang het specifieke gebruik.

 

10 uur geleden zei msxx:

A4: 505L
A3SB: 380L
V60: 430L

Naar mijn mening bijzonder stom, maar Volvo hanteert als één van de enige merken een kofferberekening 100% volgens de iso-normen. Dit betekent dat kofferliters gemeten wordt via specifieke 'blokken' die in de koffer gelegd worden. Je moet je dus voorstellen dat er effectief blokken in de koffer gelegd worden om ruimte te meten. De typische schuine kanten in een koffer (zijwanden/achterzijde zetels/aflopende daklijn) zorgen ervoor dat dergelijke 'blokken' niet perfect aansluiten of de ruimte niet volledig vullen. Er worden dus wat liters 'vergeten' in hun metingen. De meeste andere constructeurs doen dit op een andere manier, waarbij gesimuleerd wordt dat de koffer propvol wordt gegoten met water, zodat er geen mililiter verloren gaat in de meting (en gelijk hebben ze, aangezien het niet verplicht is om het anders te doen). Belangrijk om weten.

Verschiet er van dat er toch twijfels over bestaan hier, maar een V60 zit wel degelijk in categorie van A4, 3 & C. 

 

10 uur geleden zei gTa:

Dus een tik meer kofferruimte maar voor de rest (op 5 cm interieurbreedte na) eigenlijk perfect met de A3 Sportback overeenstemmend qua interieurruimte.

Dan zijn die V60 en de V40 binnenin eigenlijk even groot? (op de koffer en evt. een paar cm achterin na)

Zeker niet. Stap gerust even een showroom binnen, neem plaats in beide wagens en voel het verschil. Je zult het meteen merken dat een 60 een stuk ruimer zit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid