Ga naar inhoud

Volvo S60/V60 Polestar


Parsifal

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei TomT:

Op de achterbank toch wel imo. Ik ben ongeveer 1m90 en ben eens op de achterbank van een V40 naar de Ardennen moeten meerijden, hierbij moest ik mijn hoofd constant schuin houden omdat ik tegen het dak zat. Iets dat ik bij de Golf niet heb. En vooraan en qua koffer is er toch ook een merkelijk verschil. 

Kwalitatief goede auto, maar de ruimte is toch echt wel een pak kleiner dan een Golf, zeker voor grotere mensen.

Wat dakruimte achteraan betreft geef ik je 100% gelijk. De V40 heeft een heel laag dak dat nog eens afloopt naar achteren toe. Met uw lengte achterin zitten is inderdaad niet ideaal. Gaat bij een Golf beter zijn. Ook bij het vooraan zitten is het vooral het lage dak dat 'm kleiner doet aanvoelen. Koffer ga ik eens vergelijken met de Golf van m'n broer.

Denk trouwens dat een VW Golf qua zitruimte in deze categorie het beste scoort. Vrij hoog dak en een A-stijl die vrij snel stijgt. Doet heel veel qua gevoel. Aan de andere kant; in een Mercedes A & BMW 1 voel ik me dan weer in een veel auto zitten dan in een V40.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar het schijnt komt er een filmpje. Tijden heb ik niet gereden maar denk niet dat ik me belachelijk heb gemaakt. Het verhaal van de WTCC piloten en instructeurs ken je uit mijn prive verslagje denk ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook enkele dagen na de test blijft deze auto me echt wel bij. Niet omwille van zijn (en dat vind ik spijtig) zijn gedateerd interieur en te weinig "upgrade binnenin" tov de standaard modellen en niet vanwege zijn (imo) te braaf uiterlijk.

Maar wel omdat dit een daily is die me een lach op het gezicht gaat toveren. Lekker undercover, ongelooflijk hard te rijden op binnenwegen en op een veilige manier. Ik zie me hier met een big smile in rond rijden en me enorm amuseren.

Zeker ook door het ongelooflijk lekkere chassis dat een unicum is in deze markt !

Nee geef dit me maar boven een BMW 4xx xdrive of een C43AMG. Ow jaa !!!

(pas op die andere wagens zullen voor veel mensen de voorkeur krijgen, maar ik ben overtuigd dat ze me als chauffeur niet hetzelfde plezier geven).

Het ding heeft me zelfs zo hard gebeten dat ik maar tussen twee wagens meer twijfel als opvolger van mijn ML gezinswagen en dat de vrouw me tegenhoudt anders stond de Volvo op 1, gewoon door die test. Heb er nu eentje voor een weekend gevraagd in een poging madamme te overtuigen. 

Mocht ik alleen moeten kiezen was de keuze makkelijker en zou ik vooral de ruimte binnenin willen bestuderen want van een ML volume naar dit als gezinswagen zit een grote stap.  

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker niet. Stap gerust even een showroom binnen, neem plaats in beide wagens en voel het verschil. Je zult het meteen merken dat een 60 een stuk ruimer zit.

Vreemd, ik kan niet je ganse post selecteren?@dragonfly wederom een bug? Een multiquote post van een ander quoten = enkel het laatste stukje "aangeboden" krijgen?
@nls Aangaande de ophanging: ook Road&Track sets van Öhlins zijn op maat van elke auto, hé. Dat zijn sets van 3k a 5k (ongeveer) en instelbaar. Bestaan nu voor een 20 à 30 auto's, nog geen Volvo.
De TTX demper kost (afhankelijk van het model en zonder veer/veren) 2k tot 4k per stuk (!!!), dus een kit ttx op maat met 4 tot 8 veren (2 veren per demper mogelijk) heb je nooit voor minder dan 10k. Zijn ook een pak onderhoudsgevoeliger. Heb je weet van de vervangkost van 1 demper? Dan weet je 't al snel (1 a 1,5k max vs 3k bv).

Wat betreft grootte binnenin V40 vs V60: absoluut geen idee, ik maakte maar een assumptie obv het feit dat de vorige C30 voorin eigenlijk hetzelfde was als de V50 en zelfs C70 (of toch op enkele cm na). Da's nu dus niet meer zo? V40 is werkelijk een segment kleiner (ook voorin) dan V60?
Ik vond een V60 al redelijk klein (voorin en vooral achterin en qua koffer) ttz kleiner dan een '3/A4/C (break), maar dat was zuiver gevoelsmatig en dat strookte niet met mijn idee dat dat een '3(ea) concurrent moest zijn, maar nu zie ik daar zwart op wit dat die voor de inzittenden niet ruimer is dan een Golf dus mijn indruk was eerder correct.
(Then again: ik vermoed dat een Golf Variant op niet veel maten veel kleiner zal zijn dan een A4 Avant bv.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Golf Variant lijkt me zelfs ruimer dan de A4.

 

V60 is niet van de grootste achterin, voorin is er ruimte genoeg (ik kreeg toch vaak de opmerking dat je heel ruim zat, vooral in de breedte), koffer met achterbank recht is ook niet zot groot (back to back vergeleken met een W204 C-klasse, moest ik de duimen leggen).

V40 is echt wel een maat kleiner, op alles.  Qua ruimte voorin kun je het met de V50 vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei ex-Mooseman:

Golf Variant lijkt me zelfs ruimer dan de A4.

Ik kan vrij comfortabel achter mezelf zitten, en ben niet van de kleinste. Koffer is sowieso groter dan die van een A4. Is enkel niet echt breed vanbinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-11-2016 om 09:46 zei gTa:



@nls Aangaande de ophanging: ook Road&Track sets van Öhlins zijn op maat van elke auto, hé. Dat zijn sets van 3k a 5k (ongeveer) en instelbaar. Bestaan nu voor een 20 à 30 auto's, nog geen Volvo.
De TTX demper kost (afhankelijk van het model en zonder veer/veren) 2k tot 4k per stuk (!!!), dus een kit ttx op maat met 4 tot 8 veren (2 veren per demper mogelijk) heb je nooit voor minder dan 10k. Zijn ook een pak onderhoudsgevoeliger. Heb je weet van de vervangkost van 1 demper? Dan weet je 't al snel (1 a 1,5k max vs 3k bv).

Wat betreft grootte binnenin V40 vs V60: absoluut geen idee, ik maakte maar een assumptie obv het feit dat de vorige C30 voorin eigenlijk hetzelfde was als de V50 en zelfs C70 (of toch op enkele cm na). Da's nu dus niet meer zo? V40 is werkelijk een segment kleiner (ook voorin) dan V60?
Ik vond een V60 al redelijk klein (voorin en vooral achterin en qua koffer) ttz kleiner dan een '3/A4/C (break), maar dat was zuiver gevoelsmatig en dat strookte niet met mijn idee dat dat een '3(ea) concurrent moest zijn, maar nu zie ik daar zwart op wit dat die voor de inzittenden niet ruimer is dan een Golf dus mijn indruk was eerder correct.
(Then again: ik vermoed dat een Golf Variant op niet veel maten veel kleiner zal zijn dan een A4 Avant bv.)

Wat betreft type Ohlins; ik tracht het te achterhalen!

About the sizes; uw vaststelling mbt C30 is 100% correct. Een C30 is een stuk groter dan men denkt en een V50 een stuk kleiner :). C30 & V50 staat op hetzelfde platform, is helemaal dezelfde 'familie', zelfde wielbasis, ...

Een V60 is wat zitruimte en buitenafmetingen betreft en stuk groter dan een V50. Een V50 zouden we vandaag kunnen beschouwen als een V40-break (of toen als een C30 break). V60 groter segment.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-11-2016 om 00:12 zei Jokke_vlo:

Mijn vrouw heeft een S60 , ik vind dat niet

Idem, ik versta niet goed vanwaar die uitspraken komen van mensen die een testrit gedaan hebben ermee dus kan alleen maar bedenken dat het een subjectieve waarneming is, dus daar valt ook rekening mee te houden. Maar om nu te moeten zeggen dat alle Volvo s klein zijn op basis van een rit in een v40 en de ervaringen uit een verleden met v50 en c30 is niet 100pct correct vind ik.

Op 17-11-2016 om 07:25 zei TomT:

 

Op 17-11-2016 om 10:42 zei ex-Mooseman:

Golf Variant lijkt me zelfs ruimer dan de A4.

 

V60 is niet van de grootste achterin, voorin is er ruimte genoeg (ik kreeg toch vaak de opmerking dat je heel ruim zat, vooral in de breedte), koffer met achterbank recht is ook niet zot groot (back to back vergeleken met een W204 C-klasse, moest ik de duimen leggen).

V40 is echt wel een maat kleiner, op alles.  Qua ruimte voorin kun je het met de V50 vergelijken.

Ik neem regelmatig klanten mee, en kan nu geen enkele klant inbeelden die ooit zei dat hij te weinig plaats had. Ook achterin. Idem met kennissen of vrienden. De enige die dat zeggen zijn de mensen met een superb en beide auto's als evenwaardig beschouwen. Die geef ik zeker gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterin zitten trouwens heel vaak mijn eigen kinderen die ondertussen een volwassen postuur hebben, en de enige klacht is het comfort op de middelste plaats. In de v70 was dat een pak beter. En het comfort van de achterzetels is niet van hetzelfde niveau als de voorzetels. Maar wel doenbaar voor lange afstanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 uur geleden zei nls:

Wat betreft type Ohlins; ik tracht het te achterhalen!

About the sizes; uw vaststelling mbt C30 is 100% correct. Een C30 is een stuk groter dan men denkt en een V50 een stuk kleiner :). C30 & V50 staat op hetzelfde platform, is helemaal dezelfde 'familie', zelfde wielbasis, ...

Een V60 is wat zitruimte en buitenafmetingen betreft en stuk groter dan een V50. Een V50 zouden we vandaag kunnen beschouwen als een V40-break (of toen als een C30 break). V60 groter segment.

Aha, okay. Dat laatste was me niet bekend. Ik ging er (gezien C30/S40/V50/C70 toen) van uit dat dat nu ook nog zo was en een V60 nu eigenlijk "niks meer" dan een langere V40 was. Niet dus: nu zijn ze duidelijk verschillend. 't Is niet altijd makkelijk, omdat namen wel doorgegeven worden maar platformen dan weer niet, en zo. :D

Weet jij of er een T8 komt van de V90? Gezien 't feit dat de hybride-aandrijving bij de XC90 enkel op de achterwielen werkt en de thermische motor enkel op de voorwielen (omdat het geen hybride systeem is zoals bij Land Rover en BMW b.v. waar de hybride unit in de ZF-versnellingsbak zit en beide aandrijfsystemen dus alle aangedreven assen (1 of 2) aandrijven), lijkt 't me misschien mogelijk dat dat bij de kleinere (lagere vnl.) V90 niet zo makkelijk mogelijk is? Of gaat 't om take rate? (Verkoopt zo'n V90 eigenlijk nog wat buiten Europa? Is die in de U.S. en CDN verkrijgbaar b.v.)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem regelmatig klanten mee, en kan nu geen enkele klant inbeelden die ooit zei dat hij te weinig plaats had. Ook achterin. Idem met kennissen of vrienden. De enige die dat zeggen zijn de mensen met een superb en beide auto's als evenwaardig beschouwen. Die geef ik zeker gelijk.

Mijn eigen postuur zal er ook wel wat mee te maken hebben. Mijn buur is een kop kleiner dan mij, en achter zijn zetel kan er nog een basketter zitten :).
Ik heb echter nog maar weinig klachten gehoord, ook dochterlief meet ondertussen bijna 1m75, en die zaagt in elk geval niet over plaatstekort.

Een Superb is een ander paar mouwen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

 
Aha, okay. Dat laatste was me niet bekend. Ik ging er (gezien C30/S40/V50/C70 toen) van uit dat dat nu ook nog zo was en een V60 nu eigenlijk "niks meer" dan een langere V40 was. Niet dus: nu zijn ze duidelijk verschillend. 't Is niet altijd makkelijk, omdat namen wel doorgegeven worden maar platformen dan weer niet, en zo. [emoji3]
Weet jij of er een T8 komt van de V90? Gezien 't feit dat de hybride-aandrijving bij de XC90 enkel op de achterwielen werkt en de thermische motor enkel op de voorwielen (omdat het geen hybride systeem is zoals bij Land Rover en BMW b.v. waar de hybride unit in de ZF-versnellingsbak zit en beide aandrijfsystemen dus alle aangedreven assen (1 of 2) aandrijven), lijkt 't me misschien mogelijk dat dat bij de kleinere (lagere vnl.) V90 niet zo makkelijk mogelijk is? Of gaat 't om take rate? (Verkoopt zo'n V90 eigenlijk nog wat buiten Europa? Is die in de U.S. en CDN verkrijgbaar b.v.)?


Zowel de V90 als S90 krijgen een T8 pih variant. Productie zal starten rond april 2017.

Verkoopcijfers buiten Europa zijn me nog niet bekend, maar weet wel dat ze zeker verkrijgbaar zijn.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Gisteren @nls aan het werk gezien in de Polestar tijdens een rondrit. Heerlijke underdog kar. Knap!


Was een plezier om achter de snelle bimmers te hangen en tegelijkertijd ook heel atypisch :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid