Beau 3.909 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Ik zeg "DIE merkprofilering". Die eenzijdige profilering als zijnde wij produceren alleen maar auto's met een sportief karakter, bijvoorbeeld. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Of we gaan van de E39 M5, naar de E60 M5, en dan nu naar de F10 M5. Kijk daar maar eens naar de evolutie. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Ik zeg "DIE merkprofilering". Die eenzijdige profilering als zijnde wij produceren alleen maar auto's met een sportief karakter, bijvoorbeeld. Ja maar waarom zou iemand dan voor die BMW kiezen en niet voor een KIA monovolume die hem wschl 30% minder kost (als het niet meer is)? Omwille van het "lijnenspel"? Nee, je zal zien dat ook hier BMW zal proberen de nadruk te leggen op het rijplezier en de sportiviteit, om dat te linken aan hun merk-imago van de sportieve, edoch praktische, auto die betrouwbaar is, luxueus, en dagdagelijks inzetbaar. Durf er geld op zetten dat bepaalde personen die hier op de payroll staan bij BMW na een testrit dit ding "verrassend dynamisch" zullen vinden rijden. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Kan goed zijn. Ik ontken dat ook niet. Ik heb het alleen over de beweegreden van dat merk om in te spelen op die markt. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Zulks een kromme vergelijking. Je doet alsof er Aixams met een BMW logo verkocht worden. Die merkprofilering is niet meer van deze tijd, of het moet echt een nichebranche zijn. Wil je economisch nog iets te zeggen hebben, dan pas je je aan aan de vraag. Daar gaat de hele discussie nu juist om. Economisch is dat idd de juiste keuze. Maar economisch is nu, wat in de toekomst, wat blijft er over van je waarden en je klanten? Quote
Yaqub 450 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Op termijn gaat toch elk merk zo handelen en eet iedereen eenheidsworst. Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Ik vind het wel nog knap voor een monovolume. Alleen spijtig dat mensen denken dat ze dat nodig hebben. Quote
Thebiemerke 5.382 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Hoezo? Is een 1/3/5 geen achterwielaangedreven auto meer? Behalve downsizing van motoren zie ik het eigenlijk niet. 3 en 5 blijven RWD Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 3 en 5 blijven RWD Uiteraard, dat was ook mijn punt. Quote
Gast Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 de 1 niet? is toch veruit het sportiefste model van het gamma Quote
jayv 40 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Rijplezier:<br /> There’s a straight six engine at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That’s page one, chapter one, from the Petrosexual handbook 2 Quote
Gast Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Als de evolutie zo verder gaat komt er wel een generatie 3 waarbij dat zo is. Een E36 is trouwens een prima daily. Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Zeker, maar zo'n auto kan je vandaag de dag niet meer maken. En ook bijna niet meer vinden in goeie staat Quote
Gast Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Zeker, maar zo'n auto kan je vandaag de dag niet meer maken. ik weet het niet, een brz bv is wel nog old school recept Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 ik weet het niet, een brz bv is wel nog old school recept Ik ben zo verliefd op die gt86/brz Quote
Gast Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 enige probleem van de brz is dat je voor hetzelfde geld een s2000 hebt, dat vtec blok is toch wel een grote plus. Quote
Lefty 19.510 Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Ik ben zo verliefd op die gt86/brz Concept is tof, maar ik vind die looks zo wat....dunno...net een overversierde kandelaar. Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 zo gaat het met alles. peugeot die zo'n rijke geschiedenis heeft als het op hothatches aankomt, (...309,205,306,206,) en toen kwamen ze met de 207. al hebben ze met de 208 wel gesnapt dat het publiek de ingeslagen weg niet kon pruimen. de clio rs nu met zijn 1.6 turbo en flippers. lijkt me voorlopig ook het verkoopssucces niet van de rs III 200. Ik kan me wel inbeelden dat een merk zegt dat ze liever 10.000 wagens verkopen voor een breed publiek, dan 5000 wagens voor een groep enthousiastelingen. Als ze met de winsten voor het één, gaan investeren in modellen voor de ander kan het mij eigenlijk geen reet schelen. De evolutie van elektrische shit stoort mij veel meer. Ik wil een hydraulisch bekrachtigd stuur ipv een elektrisch (eigenlijk liefst geen bekrachtigd stuur). Ik wil een quaiffe dif op mijn hothatch ipv esp en onderstuurcontrole. Quote
Gast Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Ik denk dat de nieuwe clio rs niet beter verkoopt dan de vorige. Quote
Parsifal 4.571 Geplaatst: 2 januari 2014 Auteur Geplaatst: 2 januari 2014 Misschien nog een interessante oefening voor @@Parsifal, ( of misschien kan hij het mij zo al zeggen ). Je bouwt een imago op rond een merk (bouwen van sportief rijdende auto's, successen in de racerij, enfin BWM en/of Porsche bv) door bepaalde producten te ontwikkelen, dat imago trekt dan een bepaald clienteel aan, en dan begin je dankzij dat imago een hoop nest te produceren waar zogezegd wel wat van dat "DNA" in zit maar eigenlijk is het gewoon een gat vullen in de modellenlijst tov de concurrentie in de hoop wat badge-buyers in te pikken. Hoever kan je gaan in het uitmelken van een vroeger opgebouwd imago tot er niks meer van overschiet en dus de badge buyers je ook de rug toekeren? Nuja, ik vermoed dat deze FWD BMW zal gekroond worden tot de best rijdende FWD ooit gebouwd Dat is inderdaad een moeilijke oefening en ik denk dat er genoeg merken zijn die hebben kunnen aantonen hoe ver je kan klooien tot je merkimago volledig om zeep is (Lancia, Alfa Romeo, Saab, De jaguar X-type,...) Zolang elk product je maakt in zijn segment de topper is op kenmerken die je als merk claimt, kan je blijven doorgaan... Indien de active tourer inderdaad de best rijdende wagen in z'n klasse is, kan je hier als merk verder op bouwen zonder je image om zeep te helpen... En laat ons eerlijk zijn... BMW is de absolute meester in het evenwicht te vinden tussen merkimago te behouden/ te versterken, en producten die er in 1e instantie niet in thuis lijken te zijn dat imago toch mee te geven (zie ook de Mini Countryman) Quote
josenjef 435 Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Ja maar waarom zou iemand dan voor die BMW kiezen en niet voor een KIA monovolume die hem wschl 30% minder kost (als het niet meer is)? Omwille van het "lijnenspel"? Nee, je zal zien dat ook hier BMW zal proberen de nadruk te leggen op het rijplezier en de sportiviteit, om dat te linken aan hun merk-imago van de sportieve, edoch praktische, auto die betrouwbaar is, luxueus, en dagdagelijks inzetbaar. Durf er geld op zetten dat bepaalde personen die hier op de payroll staan bij BMW na een testrit dit ding "verrassend dynamisch" zullen vinden rijden. Wat is het verschil tussen een X5 en dit ding qua BMW dna? Is de X5 wel ok omdat die duur is en deze 2 niet omdat hij de deur naar onder open zet en voor de "grote" massa is? Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Wat is het verschil tussen een X5 en dit ding qua BMW dna? Is de X5 wel ok omdat die duur is en deze 2 niet omdat hij de deur naar onder open zet en voor de "grote" massa is? Heb ik ooit iets beweerd over de X5? Daar gaat het hier toch niet over? Quote
josenjef 435 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Heb ik ooit iets beweerd over de X5? Daar gaat het hier toch niet over? Het gaat hier al heel de tijd over het feit dat deze Active Tourer een schande is voor het imago van BMW en ik vraag mij dan af waarom bij de X5 niet dezelfde discussie is ontstaan. Dat is evenzeer het uitmelken van een imago en een merk denk ik dan, maar daar wordt totaal anders op gereageerd. Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Sorry dat ik gelachen heb met Tourans. SUV is een rage voor rijke stinkerds, perfect voor het imago zo'n X5 of X6. Opgefokte bushokjes is voor gecastreerde mannen en bejaarden, niet goed voor het imago. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Vreemde zet dus als je binnenkort zo'n Evoque cabrio koopt. Da's dan voor, wat, gecastreerde rijke verwijfde bejaarde stinkers? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.