Ga naar inhoud

BMW 2 Reeks Active Tourer


Parsifal

Aanbevolen berichten

BMW is een massa product. Met zijn voor en nadelen. Soms goed, soms slecht.

Veel blinde merken lovers zouden eens naar het concept van een auto moeten leren kijken ipv naar een "merk".

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel blinde merken lovers zouden eens naar het concept van een auto moeten leren kijken ipv naar een "merk".

 

Dit is toch een "concept-car" ! getmecoat.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW is een massa product. Met zijn voor en nadelen. Soms goed, soms slecht.

Veel blinde merken lovers zouden eens naar het concept van een auto moeten leren kijken ipv naar een "merk".

 

Voila, ik zou denken dat al de "puristen" het wel zouden gaan snappen na al die Porsche Cayenne TDI, MB A-klasse, zet die X6-rommel van BMW ook maar in die lijst.

 

Ik heb voor mezelf een beeld van wat voor mij een Audi, BMW, MB, enz. hoort te zijn, als ik mij zou moeten storen aan al mijn collega's die voor een Audi en BMW kiezen om andere redenen (lees 'imago') dan zou ik veel werk hebben ;)

 

Als dit er komt gaat dat verkopen en dat gaat BMW de ruimte geven om dingen als een M3 kunnen te blijven maken.

 

Dat je dit niet moet kopen om te kunnen genieten van nachtelijke ritjes over glooiende wegen dat mag duidelijk zijn.

 

Zou dit voor mij de Touran kunnen vervangen? Ja, als het een meerwaarde geeft tegenover mijn huidige wagen, zonder dat ik moet inboeten aan wat belangrijk is in een dagelijkse wagen voor mij op dit moment. Maar een logo is geen meerwaarde, dus het zou dan vooral van de afwerking en personaliseringsmogelijkheden afhangen want dat ontbreekt in deze markt nog een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg. Ik ga 't nooit kopen, maar het stoort me niet dat het er is, zolang het merk dan maar de dingen blijft maken die ik wel wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<br /><br />Omgekeerd begrijpen Bert. ;)<br /><br />Stond al op het vorig Autosalon ten eerste en sindsdien is er al veel vraag naar.

 

 

 

 

 

Maar zelf was een BMW-rijder er nooit opgekomen denk ik. Zou er echt iemand nood hebben aan dit? Kopen die mensen dan niet gewoon een 3 Touring? Of een X1?

 

 

Ik vind het wel wat jammer voor de puristen die het merk liefhebben en voor het merk op zich. Ook al heb ik er weinig affiniteit mee (lees: couldn't care less) maar ik respecteer ze wel.

Ik vraag me nu al af wat het volgende zal zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, ik zou denken dat al de "puristen" het wel zouden gaan snappen na al die Porsche Cayenne TDI, MB A-klasse, zet die X6-rommel van BMW ook maar in die lijst.

 

Ik heb voor mezelf een beeld van wat voor mij een Audi, BMW, MB, enz. hoort te zijn, als ik mij zou moeten storen aan al mijn collega's die voor een Audi en BMW kiezen om andere redenen (lees 'imago') dan zou ik veel werk hebben ;)

 

Als dit er komt gaat dat verkopen en dat gaat BMW de ruimte geven om dingen als een M3 kunnen te blijven maken.

 

Dat je dit niet moet kopen om te kunnen genieten van nachtelijke ritjes over glooiende wegen dat mag duidelijk zijn.

 

Zou dit voor mij de Touran kunnen vervangen? Ja, als het een meerwaarde geeft tegenover mijn huidige wagen, zonder dat ik moet inboeten aan wat belangrijk is in een dagelijkse wagen voor mij op dit moment. Maar een logo is geen meerwaarde, dus het zou dan vooral van de afwerking en personaliseringsmogelijkheden afhangen want dat ontbreekt in deze markt nog een beetje.

 

Ik volg je compleet. 

Bij mij op het werk kun je het als volgt samenvatten: Mercedes wordt vaak overgekeken of is oubollig (dafuq?). Meestal gaat het tussen BMW of Audi. Bmw wordt vaak gekozen op basis van de co2 en "Audi's hebben meer prestige", aldus de modale IT-consultant. Het is zelfs zo erg dat ze bij bvb Real Dolmen de leveringen van de A3 niet kunnen bijhouden. 

 

Ik rij nu zelf met een F30 320d EDE. Ik heb deze blindelings gekozen omdat ik gewoon graag met mijn E87 reed. Nooit naar de concurrentie omgekeken ( of het was een nieuwe Mazda 6, maar echt concurrentie is dat niet ). 

 

Wat ik betreur is dat er nog maar weinig overschiet van wat ik aan mijn E87 leuk vond. Het scherpere rijgedrag, de soms wat te stugge ophanging, de zalig stroef schakelende versnellingsbak, ... Niets schiet er nog over. Wat er wel overschiet is imo een RWD Audi A4. De bak schakelt soepel, gaat veel meer doorhangen in de bochten, stuurgevoel is compleet vaag ( nog veel meer dan de e87 ). Alles is veel meer comfort oriented, veel opbergvakken, ... Maar het is wel de betere bedrijfswagen, geen discussie. 

Ik rij wel veel liever met een E90. Het spijt me soms dat ik geen Premium Selection E91 met M pakket heb genomen. 

 

Imo begint het allemaal eenheidsworst te worden. Zowel merken onder elkaar, als binnen het gamma.

Alle waarden waar BMW vroeger voor stond: sportivieit, verscheidenheid in het gamma, ... zijn ze toch wel redelijk aan het verloochenen. Getuige de laatste reviews waar BMW toch vaak niet meer de snelste is in het rondje op één of ander circuit.

 

Het komt erop aan de beste marketing te hebben. En Audi heeft daar zonder twijfel de hoofdvogel afgeschoten. Dat merk heeft een imago zoals Apple. De andere twee zijn op dat vlak imo op achtervolgen aangewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut... Maar als marketingkerel zie ik dit eerder als een verwatering van het merkimago...

 

 

Inderdaad, stilaan het merk aan het worden van monovolumes en SUV's.

Freude im bus (of hoe het ook moge zijn) ipv Freude am farhen

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Alle waarden waar BMW vroeger voor stond: sportivieit, verscheidenheid in het gamma, ... zijn ze toch wel redelijk aan het verloochenen." = welkom in 2005

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel wat jammer voor de puristen die het merk liefhebben en voor het merk op zich. Ook al heb ik er weinig affiniteit mee (lees: couldn't care less) maar ik respecteer ze wel.

Ik vraag me nu al af wat het volgende zal zijn :D

 

Vind ik een zeer rare redenering. Een purist is voor mij iemand die van puur autorijden houdt, niet van een merk, toch zeker bij autoliefhebbers.

 

Als purist val je voor bepaalde type wagens, het rijgedrag etc...... niet voor een merk.

 

Als ik dat zo allemaal volg is het toch een soort bevrijding als los van de badge een auto ken ervarn, ik sta dagelijks versteld hoe iemand zo merkgebonden kan zijn....... dat wanhopig opgesloten zitten binnen 1 merk, nee daar zou ik niet mee kunnen leven. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang we nog maar de keuze hebben, en daar maak ik me zorgen over. Als er mensen bereid zijn om met idiote dozen rond te rijden die het gemiddelde, ook al niet bepaald weinig ridicule CO-niveau omlaag halen....don't give a damn.

Maar als "mijn" droomwagens mee gaan doen aan de aftakeling door meer en meer rijgevoel van me weg te nemen...dan wordt het kut.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Alle waarden waar BMW vroeger voor stond: sportivieit, verscheidenheid in het gamma, ... zijn ze toch wel redelijk aan het verloochenen." = welkom in 2005

 

I know, maar zolang heb ik mijn rijbewijs nog niet  :lol: 

Wat jij zegt kan ik enkel maar afleiden uit de zaken die ik lees. Een E92 M3 is bvb ook geen E36. Dat ding is veel te zwaar en te hightech daarvoor.

 

Maar inderdaad: blame the consumer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang we nog maar de keuze hebben, en daar maak ik me zorgen over. Als er mensen bereid zijn om met idiote dozen rond te rijden die het gemiddelde, ook al niet bepaald weinig ridicule CO-niveau omlaag halen....don't give a damn.

Maar als "mijn" droomwagens mee gaan doen aan de aftakeling door meer en meer rijgevoel van me weg te nemen...dan wordt het kut.

 

Daar zeg je zoiets...

 

Ik plan in de toekomst nog wel eens een leuke auto  te kopen. Het probleem is dat ik bang ben voor het moment dat ze taxen op de co2 gaan leggen, om alle vervuilende wagens ook bij de privepersonen weg te halen.

En zover zitten we daar niet meer vanaf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als "mijn" droomwagens mee gaan doen aan de aftakeling door meer en meer rijgevoel van me weg te nemen...dan wordt het kut.

En dat is ondertussen zo he. Toen ik begon met de auto-rij passie was een 500 PK sterke 4wd met alle toeters en bellen de max. Had ik nooit de moeite genomen om ook in een Lotus te rijden zou ik niet weten wat rijgevoel kan betekenen. Maar zo gaat het nu eenmaal. Mensen eten mayonaise uit plastiek flessen van Heinz en vinden dat best lekker omdat ze nooit van hun leven zullen weten hoe echte zelfgemaakte mayonaise kan smaken .....

We komen op het punt dat rijplezier zo ongeveer gelijk is aan PlayStation met alle hulp aan. En DAT is niet eens een karikatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik een zeer rare redenering. Een purist is voor mij iemand die van puur autorijden houdt, niet van een merk, toch zeker bij autoliefhebbers.

 

Als purist val je voor bepaalde type wagens, het rijgedrag etc...... niet voor een merk.

 

Als ik dat zo allemaal volg is het toch een soort bevrijding als los van de badge een auto ken ervarn, ik sta dagelijks versteld hoe iemand zo merkgebonden kan zijn....... dat wanhopig opgesloten zitten binnen 1 merk, nee daar zou ik niet mee kunnen leven. 

 

 

In theorie zou dat zo kunnen zijn ja, maar vaak wordt je toch eerst aangetrokken door een merk dan door een type auto?

Ik ken weinig mensen die fan zijn van sedans met een atmo V6 en RWD die er wat gewoontjes uitziet. Ik ken wel mensen die fan zijn van een e46 M3. En die mensen zijn dan vaak ook fan van het merk op zicht. Omdat dat merk staat voor iets. Maar als dat merk dan een FWD monovolume gaat uitbrengen, dan wordt het wel genant.

Je kan dan wel zeggen dat er vraag naar is, maar dat wil niet zeggen dat het minder genant wordt.

 

Merkenblind zijn moet idd niet pretig zijn. Eens iets anders willen maar het niet kunnen toegeven :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid